Maar er zijn heel veel mensen die NIET op fora komen. En voor sommige mensen is het lezen van die deugdelijke boeken gewoon moeilijk. Je denkt toch niet dat die mensen met die boxer op fora kwamen kijken? Hadden ze dat maar gedaan...SandraH schreef:Als ik mijn eigen forum neem dat boordenvol eerlijke informatie bevat over de voor- en nadelen van rauwe voeding, dan neem ik aan dat 'iedereen' die zich aanmeldt of geïnteresseerd is de info in zich opneemt en onthoudt....of vragen stelt in topics waardoor onduidelijkheden voordat ze aan het zelf samenstellen beginnen nog beter gaan begrijpen. En dat gebeurt op de meeste fora zeker wel. En er zal ongetwijfeld een flink percentage eigenaren zijn dat zich op algemene hondenfora gek laat lullen, omdat de rauwe voedingsfora 'niet deugen'. Maar de informatie staat er wel degelijk op, ook de verwijzingen naar het lezen van deugdelijke boeken, het eventueel uitwijken naar hoogwaardige gemalen voedingen als men zelf samenstellen niet ziet zitten etc.Inge O schreef:en jij neemt voor het gemak maar aan dat iedereen die een hond heeft heelder dagen alles op fora zit uit te spitten? ja, da's te zien aan het voorbeeld dat madelief gaf over smuldier.SandraH schreef:
Je hoeft niet 'onderlegd' te zijn om te begrijpen dat teveel vet in een natuurlijke voeding niet bijdraagt aan de gezondheid van je hond. Als zo'n hond dan ook geen fyto krijgt om te ontstoren, werk je dat dan zelf in de hand. Op verschillende fora wordt er voor gewaarschuwd en dat is niet voor niets.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
goedkope maar goed brokken?
Moderator: moderatorteam
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: goedkope maar goed brokken?
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

-
mwillow
Zie eigenlijk mijn eerdere reactie op jouw berichtje. Mensen hebben keuzes en moeten leren om zelfstandig na te denken. Ik heb dergelijke adviezen gehad van mijn eigen dierenarts indertijd, waarvan ik beter kon vertrouwen op mijn eigen common sense dan die van mijn dierenarts op dat moment. Dat de mensen uit jouw voorbeeld dit extreem doortrekken de andere kant op, is realistisch en zal zeker gebeuren. Daarom is goede voorlichting ook zo belangrijk, OOK op de diverse rauwe voedingsfora. KVV is niet 'beter' omdat het 'compleet' is.Madelief schreef:Nee, ok. Laten we het dan anders noemen. Onbekend met hoe het wél moet. Zo was er eens (is op tv geweest) een gezin dat intens bezorgd met hun halfdode graat- en graatmagere boxer bij de Universiteitskliniek terecht kwam. Ze hadden álles al geprobeerd, álles. Wanhopig waren ze, want de DA kon het ook niet vinden.
Ook de universiteit kon niks vinden. Toen het praatje over voeding...wat langer doorgevraagd. wat bleek....de hond had lange tijd geleden eens diarree gehad (oid, pin me er niet op vast) en de DA had aangeraden de hond macaroni te voeren om aan te sterken. Sindsdien kreeg de hond macaroni. Want dat was goed.
De DA van de universteitskliniek vroeg voorzichtigjes of ze misschien ook wel eens aan brokken hadden gedacht?? Nou nee, niet echt, de DA had gezegd dat macaroni goed was. Anyway. 6 weken en een zak (of wat) brokken later was de boxer in stralende conditie en goed op gewicht. Ik heb met klapperende oren de uitzending gezien. Je zóu denken dat het geringste beetje common sense mensen er van weerhoudt om zoiets vreemds te doen als alleen macaroni voeren. Maar die mensen dachten...de DA zei macaroni, dus macaroni it is!! Zo zie je maar hoe ongelovelijk belangrijk het is dat je als DA terugkoppelt en nog eens op je adviezen terugkomt.
Maargoed, dit soort mensen kan vele malen beter brok voeren dan zich buigen over de principes van barf. Of kvv dus. Ook compleet
-
mwillow
Internet op zich is en blijft een belangrijk medium. En zeker ook de informatie die nu veelvuldig naar buiten komt van dierenartspraktijken zelf die pro rauw zijn en/of zelf rauwe voeding verkopen c.q. produceren en verkopen. Het is jammer dat wat dat betreft het overkoepelende orgaan een stug en log systeem is, want ik denk dat als er meer erkenning zou komen om vanuit de dierenartspraktijken gezondheidsaspecten te ondersteunen met rauwe voeding, dat vele eigenaren die niet beschikken over Internet dan wel een gezondere kijk zouden krijgen op voeding in het algemeen. Maar de enige die er goed mee weg lijken te komen, zijn de brokkensponsoren die nog steeds goed verdienen op zo'n praktijk en brancheorganisatie. Indirect is menig huisdier de dupe er van.Madelief schreef: Maar er zijn heel veel mensen die NIET op fora komen. En voor sommige mensen is het lezen van die deugdelijke boeken gewoon moeilijk. Je denkt toch niet dat die mensen met die boxer op fora kwamen kijken? Hadden ze dat maar gedaan...
Laatst gewijzigd door mwillow op 31 okt 2009 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zegt ook niemand. Ik zeg dat er veel, en ik denk veel mensen zijn die zich niet informeren. Kon ik me vroeger ook niet voorstellen omdat ik zelf echt een ras-onderzoeker ben. Weet ik iets niet ga ik het zoeken. Die fora zijn in orde, daar hoor je mij niet over. Ik heb het over de mensen die de moeite niet nemen, of het te moeilijk vinden. Daar moet je niet tegen roepen: ik geef vers vlees en dat helpt echt enorm" dan gaat het fout. Kijk, als ze eenmaal op een rauw voedingsforum zitten dan is het al heel anders. Alhoewel.... één zo'n gekookt=gif persoon komt ook veel op dergelijke foraSandraH schreef:Zie eigenlijk mijn eerdere reactie op jouw berichtje. Mensen hebben keuzes en moeten leren om zelfstandig na te denken. Ik heb dergelijke adviezen gehad van mijn eigen dierenarts indertijd, waarvan ik beter kon vertrouwen op mijn eigen common sense dan die van mijn dierenarts op dat moment. Dat de mensen uit jouw voorbeeld dit extreem doortrekken de andere kant op, is realistisch en zal zeker gebeuren. Daarom is goede voorlichting ook zo belangrijk, OOK op de diverse rauwe voedingsfora. KVV is niet 'beter' omdat het 'compleet' is.Madelief schreef:Nee, ok. Laten we het dan anders noemen. Onbekend met hoe het wél moet. Zo was er eens (is op tv geweest) een gezin dat intens bezorgd met hun halfdode graat- en graatmagere boxer bij de Universiteitskliniek terecht kwam. Ze hadden álles al geprobeerd, álles. Wanhopig waren ze, want de DA kon het ook niet vinden.
Ook de universiteit kon niks vinden. Toen het praatje over voeding...wat langer doorgevraagd. wat bleek....de hond had lange tijd geleden eens diarree gehad (oid, pin me er niet op vast) en de DA had aangeraden de hond macaroni te voeren om aan te sterken. Sindsdien kreeg de hond macaroni. Want dat was goed.
De DA van de universteitskliniek vroeg voorzichtigjes of ze misschien ook wel eens aan brokken hadden gedacht?? Nou nee, niet echt, de DA had gezegd dat macaroni goed was. Anyway. 6 weken en een zak (of wat) brokken later was de boxer in stralende conditie en goed op gewicht. Ik heb met klapperende oren de uitzending gezien. Je zóu denken dat het geringste beetje common sense mensen er van weerhoudt om zoiets vreemds te doen als alleen macaroni voeren. Maar die mensen dachten...de DA zei macaroni, dus macaroni it is!! Zo zie je maar hoe ongelovelijk belangrijk het is dat je als DA terugkoppelt en nog eens op je adviezen terugkomt.
Maargoed, dit soort mensen kan vele malen beter brok voeren dan zich buigen over de principes van barf. Of kvv dus. Ook compleet
Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben héél erg happy dat ik overgestapt ben. Mijn Bonhaatje is echt 200% opgeknapt. Zal wel door meerdere factoren komen, maar ik denk dat de voeding een belangrijke rol heeft gespeeld in het geheel. Ik wil niets anders meer. Maar ik beloon gerust nog eens met een "natuurlijk" brokje, of geef ze eens een gekookte maaltijd.
Ik ben een gematigde versie, haha.

- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig beginnen steeds meer DAs zich in de materie te verdiepen. Wie weet waar het toe leidtSandraH schreef:Internet op zich is en blijft een belangrijk medium. En zeker ook de informatie die nu veelvuldig naar buiten komt van dierenartspraktijken zelf die pro rauw zijn en/of zelf rauwe voeding verkopen c.q. produceren en verkopen. Het is jammer dat wat dat betreft het overkoepelende orgaan een stug en log systeem is, want ik denk dat als er meer erkenning zou komen om vanuit de dierenartspraktijken gezondheidsaspecten te ondersteunen met rauwe voeding, dat vele eigenaren die niet beschikken over Internet dan wel een gezondere kijk zouden krijgen op voeding in het algemeen. Maar de enige die er goed mee weg lijken te komen, zijn de brokkensponsoren die nog steeds goed verdienen op zo'n praktijk en brancheorganisatie. Indirect is menig huisdier de dupe er van.Inge O schreef: Maar er zijn heel veel mensen die NIET op fora komen. En voor sommige mensen is het lezen van die deugdelijke boeken gewoon moeilijk. Je denkt toch niet dat die mensen met die boxer op fora kwamen kijken? Hadden ze dat maar gedaan...

-
mwillow
Je kan niet verwachten dat ieder eender persoon die zich op dergelijke fora aanmeldt achter diezelfde filosofie staat. Kijk naar je hond en zie hoe die het erop doet. Maar voor sommige honden is het wel belangrijk nog meer te letten op wat meer natuurlijke beloninkjes etc.etc. En er is niets mis met eens een gekookte gezonde tafelrest. Ik vind het feit op zich dat een hond, kat of fret gevarieerder gevoerd kan worden, dan enkel die doodgekookte brok al een stap in de goede richting. Maar voor mij persoonlijk vind ik het wel belangrijk om zelf in de hand te hebben wat ik voer.Madelief schreef:Dat zegt ook niemand. Ik zeg dat er veel, en ik denk veel mensen zijn die zich niet informeren. Kon ik me vroeger ook niet voorstellen omdat ik zelf echt een ras-onderzoeker ben. Weet ik iets niet ga ik het zoeken. Die fora zijn in orde, daar hoor je mij niet over. Ik heb het over de mensen die de moeite niet nemen, of het te moeilijk vinden. Daar moet je niet tegen roepen: ik geef vers vlees en dat helpt echt enorm" dan gaat het fout. Kijk, als ze eenmaal op een rauw voedingsforum zitten dan is het al heel anders. Alhoewel.... één zo'n gekookt=gif persoon komt ook veel op dergelijke fora. Die overigens zelf de helft kvv voert omdat ze het uitgebalanceerd voeren van barf te moeilijk vindt
Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben héél erg happy dat ik overgestapt ben. Mijn Bonhaatje is echt 200% opgeknapt. Zal wel door meerdere factoren komen, maar ik denk dat de voeding een belangrijke rol heeft gespeeld in het geheel. Ik wil niets anders meer. Maar ik beloon gerust nog eens met een "natuurlijk" brokje, of geef ze eens een gekookte maaltijd.
Ik ben een gematigde versie, haha.
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
I knowInge O schreef:huhh? dat schreef "inge o" niet hoor, dat schreef jijMadelief schreef:Inge O schreef: Maar er zijn heel veel mensen die NIET op fora komen. En voor sommige mensen is het lezen van die deugdelijke boeken gewoon moeilijk. Je denkt toch niet dat die mensen met die boxer op fora kwamen kijken? Hadden ze dat maar gedaan...
Gelukkig beginnen steeds meer DAs zich in de materie te verdiepen. Wie weet waar het toe leidt.

- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha, nou staat het nóg gekker. Komt omdat ik quotes moest wissen 

- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Sandra begonInge O schreef:quotenitwitMadelief schreef:Hahahaha, nou staat het nóg gekker. Komt omdat ik quotes moest wissen![]()
...(sorry Sandra

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Nee, niet hoe de hond eruit zietRosita Compagner schreef:En de belangrijkste afweging is 'hoe de hond eruit ziet', bij je beoordeling van een brok? Samenstelling of toegevoegde bewaarmiddelen zijn van ondergeschikt belang?
Dus niet de verotte duitse herder met een stralende vacht. Maar een hond met goede ontlasting, die de brok met smaak eet. Een mooie vacht heeft en happy in zijn vel zit.
Als er dus honden zijn die dat bereiken met een brok die qua samenstelling niet premium is , ja, dan vind ik dat van ondergeschikt belang.
Ik zelf heb gezocht naar een brok waarvan ik vond dat er niet te veel troep in zit (Cavom) in combinatie met vers. En ja, dat vind ik een goede keuze. Ik vind dus dat mijn honden "het er goed op doen". Dat ze ook nog glanzen en goed in de vacht zitten is daar een onderdeel van
-
S@ndr@
- Zeer actief
Madelief schreef:Sandra begonInge O schreef:quotenitwitMadelief schreef:Hahahaha, nou staat het nóg gekker. Komt omdat ik quotes moest wissen![]()
...(sorry Sandra)
graag gedaan hoor
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Dat vind ik wel heel apartMadelief schreef: Nou...daar zeg je zowat. Mijn moeder is laatst naar dat voedingssymposium geweest en heeft nog steeds het beeld op haar netvlies staan van een totaal kapotte, verrotte, doodzieke, vergroeide duitse herder met een werkelijk strálende vacht als een spiegeltje......tot zover de conditie van de hond aflezen aan de vacht...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, maar hier op een hondenforum zijn wij natuurlijk niet de gemiddelde mens. Het was natuurlijk een extreem voorbeeld, maar je moet niet de mensen de kost willen geven die denken en zeggen: "nou maar hij glanst toch? dus is hij gezond!" Het is dus meer van ...zelfs een zó zieke hond kan nog glanzen en stralen.....en tussen die toestand en de werkelijk gezonde glanzende hond in topconditie zit natuurlijk nog een heel groot grijs onduidelijk gebied. Bij déze hond kan een ieder het zien ja,Frederiek schreef:Dat vind ik wel heel apartMadelief schreef: Nou...daar zeg je zowat. Mijn moeder is laatst naar dat voedingssymposium geweest en heeft nog steeds het beeld op haar netvlies staan van een totaal kapotte, verrotte, doodzieke, vergroeide duitse herder met een werkelijk strálende vacht als een spiegeltje......tot zover de conditie van de hond aflezen aan de vacht.... Je kan de gezondheid van een hond toch niet alleen afmeten aan z'n vacht
... Als ik zeg dat Hades er stralend uitziet op Cavom en Smuldier, dan bedoel ik persoonlijk niet alleen dat z'n vacht er mooi uitziet, maar z'n ogen stralen, hij zit vol levenslust, heeft een goede conditie en hij straalt gewoon uit elke porie. Hij heeft er zin in, is vrolijk en voelt zich goed, dat kan je wel zien. Maar een halfdooie hond met stralende vacht, dat moet je toch ook kunnen zien, dat dat van geen kanten klopt
.

-
Cootje1963
Ik lees dit zo ontzettend vaak en wil daarom zeggen dat er ook een heleboel honden zijn die brokken heerlijk vinden.Ik vind het helemaal niet sneu.Sneu is het pas waarneer een hond helemaal geen eten krijgt.Jaap* schreef:Viando, even ter info.
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... +doorstart" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.noordoostfriesland.nl/bedrij ... 47/viando/" onclick="window.open(this.href);return false;
De enige reden, voor mij althans, om kvv aangevuld met tafelresten en zo nu en dan een kippetje e.d. te voeren is dat ik het zo sneu vind als een hond altijd maar in die droge brokken staat te vreten. Meer pretenties heb ik niet omtrent het voer.
Ik zou niet weten wat een goede of slechte brok is, Felix kreeg vroeger carocroq en dat vond (en vind) hij lekker. Hij krijgt kvv omdat vooral wij dat belangrijk vinden. Het maakt hem zelf niet zoveel uit denk ik
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Nouja, dan ben ik gewoon een heel gevoelige vent denk ikCootje1963 schreef:Sneu is het pas waarneer een hond helemaal geen eten krijgt.
Ik denk ook dat afwisseling goed is, en niks uniek zaligmakend is. Zonder dat verder te kunnen onderbouwen natuurlijk
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Fin
- Zeer actief
Mijn honden hebben toch wel een voorkeur voor kvv. Maar ze staan nu een bak smuldier weg te werken aangevuld met wat karnemelk, worteltjes en een sneetje brood. En ik heb net aardappelen gekocht en ga die voor mezelf wat vaker koken, en gelijk voor de hondjes ook.
Het gaat me steeds meer tegenstaan om 100% kvv te voeren - honden eten van oudsher wat er bij ons mensen overschiet. Die hebben vroeger toch echt geen 100% vlees gegeten.
Het gaat me steeds meer tegenstaan om 100% kvv te voeren - honden eten van oudsher wat er bij ons mensen overschiet. Die hebben vroeger toch echt geen 100% vlees gegeten.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
duitse herder schreef:Cavom geef ik nu. Voorheen Royal Canin Germand Shepherd maar Noah vind dat niet meer lekker. Wel poept ze veel grotere bergen van de Cavom
Dat is toevallig,, ik ben ook over gegaan op de German Shepard,,, in het begin vond ie het heerlijk,, maar nu loopt ie echt te mutsen met zijn voer. Nu doe ik er maar af en toe een vorkje Kvv door,, dan gaat zijn bak leeg
Cavom ging helemaal niet goed bij Kay..
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Als je even niet kijkt loop je weer achter zeg. Maar nog ff antwoord dan.ignit schreef:Jos, ik voer al 10 jaar doodgeboren lammeren, kalveren enz. aan mijn honden. Op een gegeven moment kon ik ook heel goedkoop aan hele, dode kippen komen. De honden lieten pertinent de darmen liggen en ik vroeg aan mijn dierenarts wat de reden zou kunnen zijn.Joswolf schreef:Ik voer trouwens ook geen gewone honden maar wildhonden en wolven. En die eten ook de zieke dieren in de natuur daar die gemakkelijker te vangen zijn. Jos
Toen legde hij uit, dat het beter is om de darmen zo snel mogelijk te verwijderen omdat de darmflora vrij snel verstoord raakt na het intreden van de dood. Het duurt een uur of vier voordat de enzymen in de lichaamscellen het rottingsproces opstarten. Een hond heeft geen problemen met rottend of adellijk vlees van een dood dier – maar kan wel problemen krijgen door bepaalde stoffen in het kippenvoer, dat nog in de darmen van de kip zit.
Nu ben ik dus benieuwd of jouw wildhonden en wolven de darminhoud eten van dieren, die voor de consumptie gekweekt worden, om de een of andere reden dood gaan en bij jou belanden. Dus, wat jouw ervaringen zijn op dit gebied.
Sorry, heeft niets met dit onderwerp te maken maar ik zou het wel graag willen weten.![]()
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken
http://barf-natuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ik voer alles en alles wordt gegeten. Darmen haal ik er bij de konijnen meestal uit net als de lever. Ik vertrouw die dieren dan niet ook al worden ze wel voor de humane consumptie gebruikt. Maar eventuele antibiotica en medicijnen stapelen zich in de lever en die ziet er ook niet normaal uit soms. Maar meestal eten ze alles en ze verdragen het goed.
Jos
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
he, wat een zalig topic is het weer geworden !
Blijft toch leuk dat alles weer op dezelfde discussie uitkomt....
Om even terug te komen op de vraag van de topic starter: Carocroc, Biofood,Cavom, Wielco en zo zijn er nog wel meer...gewoon lekker blijven lezen hier op het forum, dan komen er genoeg merken langs. Cavom zou ook mijn voorkeur hebben maar helaas heb ik hier een hond die het niet goed doet op geperst. Ben het weer gaan proberen met een brok van Markus Muhle maar net als op cavom en FF heeft hij oprispingen en drinkt hij zich lens ! Als ik er wat kvv doorheen doe is het gelukkig minder. Zijn ontlasting is prima en hij glimt als een spiegeltje ! Maar als de zak leeg is geen geperste brok meer hier. Mag dan gezonder zijn maar het werkt helaas niet.
Om even terug te komen op de vraag van de topic starter: Carocroc, Biofood,Cavom, Wielco en zo zijn er nog wel meer...gewoon lekker blijven lezen hier op het forum, dan komen er genoeg merken langs. Cavom zou ook mijn voorkeur hebben maar helaas heb ik hier een hond die het niet goed doet op geperst. Ben het weer gaan proberen met een brok van Markus Muhle maar net als op cavom en FF heeft hij oprispingen en drinkt hij zich lens ! Als ik er wat kvv doorheen doe is het gelukkig minder. Zijn ontlasting is prima en hij glimt als een spiegeltje ! Maar als de zak leeg is geen geperste brok meer hier. Mag dan gezonder zijn maar het werkt helaas niet.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ze heeft het tot 2 maanden geleden gekregen, vanaf haar geboorte dus al. Maar pas sinds kort at ze het niet graag meer. Ik moet zeggen dat ze met Cavom ook al gaat miepenAmber schreef:duitse herder schreef:Cavom geef ik nu. Voorheen Royal Canin Germand Shepherd maar Noah vind dat niet meer lekker. Wel poept ze veel grotere bergen van de Cavom
Dat is toevallig,, ik ben ook over gegaan op de German Shepard,,, in het begin vond ie het heerlijk,, maar nu loopt ie echt te mutsen met zijn voer. Nu doe ik er maar af en toe een vorkje Kvv door,, dan gaat zijn bak leegdit is nu mijn derde zak German S.
Cavom ging helemaal niet goed bij Kay..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hinke schreef:Boeiend onderwerp.
Ik ga met Basco van Farmfood over op Royal Canin.
Ik heb me laten adviseren door de dierenarts en de dierenspeciaalzaken.
Voor Tommie was Farmfood het beste, niet te duur.
Maar Basco krijgt er geen lekkere stevige ontlasting van.
Dus ga ik iets nieuws proberen.
Waar kun je Bevo krijgen?
de fabrikant zit hier in Lithoijen http://www.bevobrok.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Bedankt. Het zit helaas te ver weg.crutz schreef:Hinke schreef:Boeiend onderwerp.
de fabrikant zit hier in Lithoijen http://www.bevobrok.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Royal Canin schijnt voor verkopers de brok te zijn met de beste winstmarge.
- CKS
- Zeer actief
Ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier krijg je op RC, Eukanuba, Hills, Proplan en Diamond in alle gevallen 25%.Rosita Compagner schreef:Royal Canin schijnt voor verkopers de brok te zijn met de beste winstmarge.
Kees
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik ben dus, na het verdwijnen van Smolke, ook op zoek naar een nieuwe brok.
Maar het viel me tegen; Ik heb heel veel merken gezien en de ingredientenlijst gelezen, van huismerken (Slecker, Kenner van Welkoop, Aldi, Lidl) tot Bento, Cavom, Royal Canine, Eukanuba, Pedigree, enz.
Ik heb altijd begrepen; eerste ingredient ''granen''? Dan zit er weinig vlees in. Is dit juist?
Ik wil graag kiezen voor een gezonde brok. Op dit moment voldoet alleen Carocroc aan mijn wensen, maar die lijkt toch in een hogere prijsklasse van Smolke te zitten. (Wij kochten Smolke in voor gemiddeld 30 euro per zak van 15 kg. Mensen die Carocroc voeren, wat betalen jullie?) Ik wil dus toch nog éven verder kijken, voor het geval ik iets anders zie wat me bevalt.
Maar wat schetste mijn verbazing? De samenstelling van Kenner was bijna identiek aan die van Cavom en nog een paar andere broksoorten!
En ik moet bekennen dat ik er niet van onder de indruk was.
En wat nog erger werd; BONZO, van alle mogelijke merken, had wél vlees als eerste ingredient!
Wie kan me meer informatie geven?
Maar het viel me tegen; Ik heb heel veel merken gezien en de ingredientenlijst gelezen, van huismerken (Slecker, Kenner van Welkoop, Aldi, Lidl) tot Bento, Cavom, Royal Canine, Eukanuba, Pedigree, enz.
Ik heb altijd begrepen; eerste ingredient ''granen''? Dan zit er weinig vlees in. Is dit juist?
Ik wil graag kiezen voor een gezonde brok. Op dit moment voldoet alleen Carocroc aan mijn wensen, maar die lijkt toch in een hogere prijsklasse van Smolke te zitten. (Wij kochten Smolke in voor gemiddeld 30 euro per zak van 15 kg. Mensen die Carocroc voeren, wat betalen jullie?) Ik wil dus toch nog éven verder kijken, voor het geval ik iets anders zie wat me bevalt.
Maar wat schetste mijn verbazing? De samenstelling van Kenner was bijna identiek aan die van Cavom en nog een paar andere broksoorten!
En wat nog erger werd; BONZO, van alle mogelijke merken, had wél vlees als eerste ingredient!

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Kenner zit in ieder geval BHA en BHT in. Misschien ook Etox?
De samenstelling van Bonzo mag je hier best plaatsen toch, kunnen we samen kijken.
De samenstelling van Bonzo mag je hier best plaatsen toch, kunnen we samen kijken.
-
Ninotchka
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): French Bulldog
Carocroc ligt ook rond de 29eur/15kgNakisha schreef:Ik ben dus, na het verdwijnen van Smolke, ook op zoek naar een nieuwe brok.
Maar wat schetste mijn verbazing? De samenstelling van Kenner was bijna identiek aan die van Cavom en nog een paar andere broksoorten!En ik moet bekennen dat ik er niet van onder de indruk was.
maar je zou er wel iets meer moeten van geven dan bvb Bento Kronen
- pammetje
- Zeer actief
dat het hoofdingredient bovenaan staan klopt niet altijd
er zijn merken die alle granen uitsplitsen en dan komt het vlees als hoofdingredient
terwijl andere merken die samenvoegen
er zijn merken die alle granen uitsplitsen en dan komt het vlees als hoofdingredient
terwijl andere merken die samenvoegen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Bedankt allemaal, voor alle reacties en hulp! 
Carocroc verschilt dus weinig in prijs met Smolke.
Ik zie trouwens dat de Bonzo website andere ingredienten laat zien dan ik gisteren op de verpakking las.
Heeft Bonzo toevallig ook een soort premiumvoer ofzo? Het was een zak brokken van, ik denk, drie of vier kilo.
Grrr... ik had foto's moeten nemen, of pen en papier mee moeten nemen!
Carocroc verschilt dus weinig in prijs met Smolke.
Ik zie trouwens dat de Bonzo website andere ingredienten laat zien dan ik gisteren op de verpakking las.
Heeft Bonzo toevallig ook een soort premiumvoer ofzo? Het was een zak brokken van, ik denk, drie of vier kilo.
Grrr... ik had foto's moeten nemen, of pen en papier mee moeten nemen!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waar woon je? Apeldoorn? Ik kan het wel voor je meebrengen maar alleen 20 kg zakken.Hinke schreef:Bedankt. Het zit helaas te ver weg.crutz schreef:Hinke schreef:Boeiend onderwerp.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi