Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Neeltje »

marian* schreef:Neeltje,hoe is het met vriendin en haar man?
Nog in shock maar wel bezig met de afhandeling. Ik ben vanochtend met Adria naar de politie geweest om nog wat dingen door te nemen, om ervoor te zorgen dat er de juiste dingen in de brief staan waarvoor ze ze aansprakelijk stelt en wat we nog meer kunnen doen om te voorkomen dat deze hond dit niet nog een keer doet. De politie gaat naar de burgemeester om te kijken of er een muilkorf gebod kan komen. Fijn he, daar moet de burgemeester over beslissen??? Ik heb ook nog contact op genomen met de AID waar ik van de zomer gewerkt heb, om daar te vragen wat we nog meer kunnen doen.

Bartje wordt morgen gecremeerd en zijn as wordt in de tuin begraven.

Ik ben blij dat ik nu thuis ben en kan doen wat nodig is. Ik loop er van de week nog even langs en ik ga d'r ook ophalen als ik met Tirsa ga wandelen, want dat gaat ze missen. (daar hebben we het al over gehad). Ze hebben geen kinderen, en eindelijk had ze haar man zo ver dat hij het ook eens was met een hondje en nu dit. Bartje was echt haar allesie om zo maar te zeggen. Ze is zelf 5 jaar geleden afgekeurd en thuis dus met Bartje een stuk gezelliger.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Neeltje schreef:Ze stonden op de parkeerplaats van de winkel waar ze waren (waar de hond dus waakhond is). Lijkt me niets raar dat je daar staat??
Sowieso lijkt me dat je moet weten of jouw hond andere mensen (evt met honden) toestaat in zijn buurt en daar anders beschermende maatregelen tegen nemen. Dit mag toch niet gebeuren als mensen regelmatig langs komen, omdat je een winkel hebt?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Daarbij een staff is geen waakhond. Als je dan persé een waakhond rondom je winkel wilt hebben waarom dan geen herder? :scratch:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

smoekie schreef:Daarbij een staff is geen waakhond. Als je dan persé een waakhond rondom je winkel wilt hebben waarom dan geen herder? :scratch:
Dat had ik dus ook, hoe kun je een hond die in origine gefokt is voor vechten tot waakhond bombarderen. Een hond die als hij gaat bijten totaal geen rem meer heeft?
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Badu schreef:
vania schreef:heel veel sterkte voor je vriendin en haar man en voor jullie

wij hebben ook een staff die dit dus ook zou doen als hij los loopt :roos:
als hij een andere hond ziet, moet hij er aan, maar hij krijgt er de kans gewoon
niet voor, gaat nooit los (buiten hier op het erf, wat afgesloten is)
ik vind het onverandwoord van de staff eigenaars, volgens mij (is puur mijn mening)
zal dit niet de eerste keer zijn dat hij/zij een hond(je) pakt
gericht of neit gericht bijten, het is en blijft bijten, ik zou er ook aangifte van doen
of ik het zo ver zou drijven dat de hond ingeslapen zou moeten worden, geen idee
moest Shadow (onze staff) dit doen, denk ik niet dat die mensen zouden moeten
eisen dat hij ingeslapen zou worden, maar zou mijn vriend (zijn echte baasje) hem
zelf laten inslapen
Wat ik onverantwoord vind is het houden van zo'n hond. Keer op keer wordt bevestigd dat ze helemaal niet sporen. Kunnen ze niets aan doen.... zijn gefokt om te vechten. Rotbeesten zijn het, een gevaar voor de samenleving en de baasjes - die het blijkbaar heel spannend vinden om anderen angst aan te jagen - zijn niet helemaal wijs. Een DH als waakhond doet het ook prima!

Neeltje, heel veel sterkte met deze ranzige toestand!

een staff is niet gekweekt om te vechten hoor
een pitt wel
en waarom rotbeesten?? omdat ze niet met andere honden kunnen??
niemand heeft hier last van Shadow hoor, hij valt niemand lastig
geen honden en geen mensen, hij komt ook alleen maar bij de mensen
die hij kent, hij doet niks naar mensen, maar zal zelf wel bepalen bij
wie hij op schoot gaat en bij wie niet
ja hoor wij kicken er op om Shadow te zien vechten, om hem mensen
de schrik op het lijf te laten jage, daarom komt hij nooit niet los en ook
niet bij mensen die hij niet kent :blah: :blah: :blah:
mijn DC teef is erger als Shadow hoor, maar als de baasjes nu eens hun
verantwoordelijkheid nemen he (ongeacht welk ras de hond is) zouden
er veel minder ongelukken gebeuren
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

wat vreselijk...
:roos: :ugh:

ik zou kapot zijn..

storm kan ook niet goed met andere reuen
hij is alleen los als wij het volledige overzicht hebben.
en vaak kan ik aan hem al zien of ik een reu of teef passeer..

en als we het helemaal niet vertrouwen is ie gemuilkorfd..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nanna schreef:
Mickie schreef:Afschuwelijk! Niet voor te stellen hoe het moet voelen om je hondje zó te verliezen.
Heel veel sterkte voor de eigenaars!
Nanna schreef:neemt niet weg dat die groep niet bestaat, helaas...
Nanna toch... Afbeelding
Mistake to make. Ik was op dat moment nogal niftig, om niet te zeggen neutelig :mrgreen:
En wat moge niftig en neutelig betekenen... :U:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

laten we het houden op niet blij :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

plekkie schreef:Ohhh, dus als een hond een andere hond doodbijt dan is het geen zaak voor de politie?? Dat wist ik niet...?!
Nou, dat is dan ook lekker. :denken: :denken:
Ik zie de logica daarvan niet zo, maar ja.
een hond is een ding voor de wet, dus wordt ook als zodanig behandeld. Het is dus schade die vergoedt zal moeten worden waarschijnlijk....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jay schreef:
Anne Panne schreef:
Jay schreef:
Je vriendin is toch in haar hand gebeten? Dan moet de politie wel actie ondernemen.
dat zal ongetwijfeld niet gericht zijn gegaan door die staff.. als je vechtende honden uit elkaar gaat halen heb je grote kans dat, als je het verkeerd doet, zelf ook gebeten word
Dat doet voor de aangifte volgens mij niet zoveel ter zake. Doel is toch, dat de eigenaar verplicht wordt maatregelen te treffen, zodat dit nooit meer voor kan komen.
je kunt hier geen aangifte tegen doen volgens mij...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Dat je het maar gelukkig vindt. Ik vind het jammer. Het zou reuze opruimen.
nou sorry maar ik zou mijn hond ook niet in laten slapen, absoluut niet...
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Hoe zit dat dan met een agressietest voor dit soort akkefietjes?
Is zoiets in de RAD niet geregegld?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Nanna schreef:Als zo'n smerig monster mijn Simoontje vanuit het niets zou grijpen en doden kwam de onderste steen boven, maar kapot ging ie.
Al zou ik gif moeten strooien als die roze spuit er niet uit eigener beweging in ging.
Je kunt er donder op zeggen dat het anders nóg een keer gebeurd omdat veel van zulke bazen daar stiekem op kicken, "het was toch maar zo'n stomme tokkel, en dat is geen échte hond, hihihi".

Voor de goede orde: als één van mijn honden zoiets zou flikken was het ook einde bericht.
Aan mijn vriendin hebben ze ook de verkeerde, want als niet op haar eisen wordt ingegaan, ben ik bang dat deze mensen een rechtzaak aan hun broek hebben. Als het haar lukt om de hond ingeslapen te krijgen, gebeurt dat en de mensen kunnen opdraaien voor al de te maken kosten, zoals de dierenarts, crematie, reinigen van auto, beschadiging van kleren, eigen letsel en het bedrag dat Bartje heeft gekost. Niet dat ze daar Bartje mee terug krijgt, maar ze hebben haar wel 'n jaar of 12 of meer plezier ontnomen met haar hondje. Bartje was nog geen 3.
ik snap wel wat je zegt maar de hond inslapen is onzin...
als het mij gebeurd was, wachte ik hier ook niet op, die kans kreeg je dus ook niet dat de rechter dit uit zou spreken want die hond zou dezelfde avond al ergens anders logeren. Dus niet meer te traceren.
Verder lijkt het me logisch dat de standaard dingen gewoon vergoedt worden, mijn hond is ook bijna doodgebeten en daar werden alle zakelijke dingen van vergoedt, de DA kosten en daarmee afgelopen. Hond werd ook niet afgemaakt, wel muilkorf en lijngebod. Overigens heb ik ook nooit om afmaken gevraagd gelukkig... brrr...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Ik ben met je eens dat veel waakhonden dit zouden kunnen doen en zeker niet alleen 'des Staffords' is.

Alleen wat ik onvoorstelbaar vind, is dat deze hond deze kans heeft gekregen. We hebben het niet over een boerderij, maar over een waakhond van een winkel. Een plek waar dus veel mensen, en ongetwijfeld dus ook regelmatig een hond, komt.
Als jouw waakhond daar staat te blaffen en tieren, dan weet je toch dat áls hij uit kan breken het weleens ellende kan geven.

En dan zo rechtstreeks in een auto terwijl de hond op schoot zat, dat vind ik wel heel erg beangstigend. Vaak schrikt een hond toch van één deze zaken terug (auto/kleine ruimte/mens).
Het lijkt mij heel stug dat de eigenaren van de Stafford nooit eerder agressie of zeer sterk waakgedrag bij hun hond hebben gezien en daarom vind ik deze mensen dan ook bijzonder nalatig.
dit ben ik geheel met je eens...
het zal je ook maar gebeuren... ik praat ook niets goed voor de staf maar direct dat gegil om inslapen daar wordt ik wel kriegel van ....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:Hoe zit dat dan met een agressietest voor dit soort akkefietjes?
de RAD bestaat gelukkig niet meer weet je nog?
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik heb even een heel gedeelte overgeslaan. Maar ik kan me goed voorstellen dat de eigenaren van het hondje er iets aan gedaan willen hebben.
Heel eerlijk gezegd (ik ben ook voor de staffords, ik ben voor elke hond, geen vooroordelen), maar als een hond op een veld loopt, los of zich van een lijn rukt, vindt ik het wat anders. Dat is vooral het handelen van de baas die fout is.

Maar een hond die zo over een afzetting springt om gericht een ander hondje in een vreemde auto aan te vallen en te doden, dan vindt ik het persoonlijk toch best wel heftig. Het is niet zomaar even een bijtincident.
Je hebt hond agressie en hond agressie en een hond die ervoor over een schutting springt een auto in, vindt ik toch behoorlijke agressie.
De bijtwond was misschien niet op haar gericht en inderdaad gebeurd omdat ze de hond eraf probeerden te krijgen, maar dat is een logische reactie. Vaak is het bij honden die zo op een andere duiken dan wel omgekeerde agressie. Als ze de hond niet kunnen krijgen dan maar wat het dichtste in de buurt is. En dat is rot, maar die persoon is wel gebeten. Gericht of niet.

Ik hoop dat het al wat beter gaat met de mensen van het hondje. En ik hoop ook niet dat ze schrik hebben gekregen van elke staff die ze nu zien lopen, dat zou zonde zijn.
Ik hoop ook dat de politie er wel iets aan gaat doen, want het blijft een groot risico en als de eigenaren geen maatregelen nemen gebeuren er meer ongelukken ben ik bang.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

malinois schreef:
Badu schreef:Hoe zit dat dan met een agressietest voor dit soort akkefietjes?
de RAD bestaat gelukkig niet meer weet je nog?
Dacht dat een agressieve hond (ongeacht het ras) een gedragstest zou moeten ondergaan en dat er afhankelijk van de uitkomsten maatregelen worden genomen zoals een muilkorf of anders.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dat is niet doorgegaan...
maar de burgermeester mag hierover beslissen...
Afbeelding
Neeltje

De burgemeester gaat hierover beslissen, maar ik heb toch even mijn contacten bij de AID geraadpleegd wat er gedaan kan worden om dat beest toch de gedragstest te laten ondergaan.

En sorry, van mij mag dat beest dood, wil jij het op je geweten hebben dat hij straks nog een andere hond dood bijt?? Wat als er dan een kindje in de weg loopt, al duwt-ie het kindje alleen maar omver dat dan met het hoofdje op de harde ondergrond valt. Nee. Ik ben niet tegen staffs in het algemeen, wel tegen dit soort staffs en andere honden die dit soort gedrag vertonen. En denk je nu echt dat mijn vriendin nog een staffordshire of wat er maar een beetje op lijkt vertrouwd? Nee, totaal niet. Het is makkelijk reageren als het niet jouw hond is die dood is.

Dat soort honden hoort niet in de hedendaagse maatschappij, daarvoor is het te druk op deze aardbol.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:De burgemeester gaat hierover beslissen, maar ik heb toch even mijn contacten bij de AID geraadpleegd wat er gedaan kan worden om dat beest toch de gedragstest te laten ondergaan.

En sorry, van mij mag dat beest dood, wil jij het op je geweten hebben dat hij straks nog een andere hond dood bijt?? Wat als er dan een kindje in de weg loopt, al duwt-ie het kindje alleen maar omver dat dan met het hoofdje op de harde ondergrond valt. Nee. Ik ben niet tegen staffs in het algemeen, wel tegen dit soort staffs en andere honden die dit soort gedrag vertonen. En denk je nu echt dat mijn vriendin nog een staffordshire of wat er maar een beetje op lijkt vertrouwd? Nee, totaal niet. Het is makkelijk reageren als het niet jouw hond is die dood is.

Dat soort honden hoort niet in de hedendaagse maatschappij, daarvoor is het te druk op deze aardbol.
nee dat snap ik allemaal wel, maar iedere hond kan een kind omver gooien, sterker nog dat gebeurd gegarandeerd hier als ik mijn honden een beetje ken... ik moet wegstappen anders lopen ze mij nog omver dus dat vind ik kant nog wal slaan...
En nee ik blijf dus tegen direct inslapen... maar goed, die kans kreeg men hier ook niet want dan was de hond allang weg geweest dat risico ging ik niet lopen.
Als die hond het aanlijn en muilkorfgebod negeert kunnen er altijd nog stappen ondernomen worden. Dat was bij mijn hond destijds ook het geval, daar werd het ook genegeert.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mijn jongste is angstig. Kleine blagen die over haar heen buigen van "ohhhh, wat lief" wil ze gewoon niet. Als het kan loopt ze weg, maar loopt tweelingboer-kind dan in de weg, dan sta ik niet voor de gevolgen in.

No way dat ik dan Miep (na ouders gewaarschuwd te hebben dat ze zelf op moeten letten, dat kut-blagen niet uitgenodigd waren op ons feestje, dat ik geen trek had om erop te letten) laat inslapen. Echt niet.!
Mieppie was haar aura aan het verdedigen, het waren stomme irritante indringers die hààr achterna liepen, waardoor zij geen rustplaats kon vinden. Het zou in dat geval de schuld van de blagen (die niet uitgenodigd waren) zijn.

Afspuiten dan maar, omdat ouders er niet op letten?
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn

Ongelezen bericht door plekkie »

een hond is een ding voor de wet, dus wordt ook als zodanig behandeld. Het is dus schade die vergoedt zal moeten worden waarschijnlijk....
Het blijft me verbazen dat we in staat zijn anno 2009 mens en dier te klonen en God weet hoe ver de ruimte in kunnen kijken, maar dat we ons blijkbaar nog steeds niet realiseren dat dier en plant geen dingen zijn........ :80: :80:

En: moet er zo vaak aan denken en stel het me dan voor...Brrrrrr.
Bartje wordt morgen gecremeerd en zijn as wordt in de tuin begraven.
:jank:
Neeltje

Marion. schreef:Mijn jongste is angstig. Kleine blagen die over haar heen buigen van "ohhhh, wat lief" wil ze gewoon niet. Als het kan loopt ze weg, maar loopt tweelingboer-kind dan in de weg, dan sta ik niet voor de gevolgen in.

No way dat ik dan Miep (na ouders gewaarschuwd te hebben dat ze zelf op moeten letten, dat kut-blagen niet uitgenodigd waren op ons feestje, dat ik geen trek had om erop te letten) laat inslapen. Echt niet.!
Mieppie was haar aura aan het verdedigen, het waren stomme irritante indringers die hààr achterna liepen, waardoor zij geen rustplaats kon vinden. Het zou in dat geval de schuld van de blagen (die niet uitgenodigd waren) zijn.

Afspuiten dan maar, omdat ouders er niet op letten?
Marion, wil je eerst even goed lezen wat er staat? In mijn voorbeeld geef ik niet aan dat de kinderen de hond verkeerd benaderen of behandelen. Maar hond A ziet hond B en wil die koppie kleiner maken en er staat een kind gewoon tussen in. Hond A rent blindelings op hond B af en gooit op zijn weg het kind om. Of mijn vriendin had een van de buurtkinderen bij haar in de auto kunnen hebben en het kind zou Bartje op schoot hebben gehad...........
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Neeltje schreef:Marion, wil je eerst even goed lezen wat er staat? In mijn voorbeeld geef ik niet aan dat de kinderen de hond verkeerd benaderen of behandelen. Maar hond A ziet hond B en wil die koppie kleiner maken en er staat een kind gewoon tussen in. Hond A rent blindelings op hond B af en gooit op zijn weg het kind om. Of mijn vriendin had een van de buurtkinderen bij haar in de auto kunnen hebben en het kind zou Bartje op schoot hebben gehad...........
Neel, ik lees heel goed. Jij ook?

Ik geef alleen aan dat het in mijn geval ook verkeerd zou kunnen aflopen, omdat kutblagen steeds mijn (rust-zoekende) hond opzoeken. Mijn honden zoeken geen kinderen op, kinderen helaas wel mijn honden. Komt er een blaag plotseling met zijn koppie voor mijn (angstige) hond, dan kan ze zomaar snappen denk ik.

Als ik ouders daarvoor gewaarschuwd heb, vind ik het eigenlijk niet meer mijn verantwoording. Gelukkig is er geen ellende hond/kind gebeurd. Wel kind/spullen, maar dat is minder erg. We groeten elkaar nog steeds hartelijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Hond A rent blindelings op hond B af en gooit op zijn weg het kind om. .....
Ja maar Neeltje, zulke dingen (dus puur wat in bovenstaande quote staat en niet het bijten erbij )zie ik toch zeer regelmatig hier in het park gebeuren met JR, labjes, onherleidbare kruisingen etc.
Alles afspuiten dan maar? Een hond moet toch niet altijd op kinderen letten wat dit betreft... kom zeg...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marion. schreef:
Neeltje schreef:Marion, wil je eerst even goed lezen wat er staat? In mijn voorbeeld geef ik niet aan dat de kinderen de hond verkeerd benaderen of behandelen. Maar hond A ziet hond B en wil die koppie kleiner maken en er staat een kind gewoon tussen in. Hond A rent blindelings op hond B af en gooit op zijn weg het kind om. Of mijn vriendin had een van de buurtkinderen bij haar in de auto kunnen hebben en het kind zou Bartje op schoot hebben gehad...........

Ik geef alleen aan dat het in mijn geval ook verkeerd zou kunnen aflopen, omdat kutblagen steeds mijn (rust-zoekende) hond opzoeken. Mijn honden zoeken geen kinderen op, kinderen helaas wel mijn honden. Komt er een blaag plotseling met zijn koppie voor mijn (angstige) hond, dan kan ze zomaar snappen denk ik.

Als ik ouders daarvoor gewaarschuwd heb, vind ik het eigenlijk niet meer mijn verantwoording. Gelukkig is er geen ellende hond/kind gebeurd. Wel kind/spullen, maar dat is minder erg. We groeten elkaar nog steeds hartelijk.
Marion, jouw situatieschets heeft niets te maken met de situatie van de mensen in dit topic en waar Neeltje op reageert. Dus nee, jouw Miep is niet vergelijkbaar met de stafford die Bartje doodgebeten heeft en komt dientengevolge ook niet in aanmerking voor dezelfde voorzorgsmaatregelen en is dus ook geen argument tegen die voorzorgsmaatregelen.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Frenk schreef:
Marion. schreef:

Marion, jouw situatieschets heeft niets te maken met de situatie van de mensen in dit topic en waar Neeltje op reageert. Dus nee, jouw Miep is niet vergelijkbaar met de stafford die Bartje doodgebeten heeft en komt dientengevolge ook niet in aanmerking voor dezelfde voorzorgsmaatregelen en is dus ook geen argument tegen die voorzorgsmaatregelen.
Ik voel dat toch niet zo (het blauwe).
Ik heb een hond gehad die ook zo op kinderen reageerde en ik voelde dat toch heel duidelijk als mijn verantwoordelijkheid.
Zodra voor mij duidelijk was dat ze dit gedrag had, ben ik haar tijdens de wandelingen op de halti gaan zetten, zodat ik altijd de kop naar me toe halen en de bek dicht kon snoeren.
Als ik bezoek kreeg met kinderen zette ik haar (samen met m'n andere hond) in een slaapkamer.
Want ondanks dat je mensen instrueert, kunnen er toch in een onbewaakt ogenblik kinderen te dicht bij komen.
Mijn hond gaf duidelijk aan dat ze daar niet van gediend was, ze gromde eerst maar viel uit als het kind toch doorliep.
Moet er niet aan denken wat de gevolgen dan geweest zouden zijn (kruising Lab/Rottweiler/Am.Staff/Staff.)
Ik vind niet dat je dat alleen bij de ouders neer kan leggen.

Btw hoezo "kut-blagen" trouwens?
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Frenk schreef:
Marion. schreef:

Ik ben het eens met Frenk. Een hond die zich gedwongen voelt zich te verdedigen, dat is wat anders dan een die uit het niets bij een ander in de auto springt om vervolgens een andere hond dood te bijten.

edit: typo
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een drama Neeltje :jank: zo oneerlijk en onnodig. Hoe idioot moet je zijn om je "waakhond" achter een laag hekje te zetten.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:

Nee je leest niet goed. Tenzij Saar en Miep ook in staat zijn een auto in te springen om een hondje die bij baasje op schoot zit terwijl de deur om welke reden dan ook openstaat beet te pakken en dood te bijten :sst:

Zolang dat niet zo is moet je niet met :blah: :blah: :blah: verhalen aankomen die iedereen wel heeft, en die in sommige situaties nog begrijpbaar zijn ook. Er is geen enkele reden waardoor het verhaald die de TS hier verteld gerechtvaardigd is.

Al die verhalen over op het terras zitten of kinderen die naar voren buigen of wat dan ook doen er niet toe. Gaat hier simpelweg om een hond die klakkeloos een auto induikt waarin een MENS met haar hondje op SCHOOT zit die uit het niets wordt aangevallen.

Alle andere gevallen doen er niet toe want die staat niet in verhouding met hetgeen er hier gebeurt is. Als mijn kleine kuttelikker een bot heeft hoef jij noch een kind in de buurt te komen. Daar waarschuw ik voor, of ik pleur die bench dicht. Ik ben verantwoordelijk als zij toch iemand te pakken krijg. Zij wil dat niet, net zo goed als dat jouw saar of miep dat niet willen, hoe je het het wilt hebben, jij bent en blijft daar verantwoordelijk voor. Al waarschuw je kinderen daar nog zo vaak voor, of de ouders van mijn part. Tis aan jou als eigenaar om te zorgen dat zij niet uit KUNNEN halen. Klaar. :klaar:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”