Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Badu »

vania schreef:heel veel sterkte voor je vriendin en haar man en voor jullie

wij hebben ook een staff die dit dus ook zou doen als hij los loopt :roos:
als hij een andere hond ziet, moet hij er aan, maar hij krijgt er de kans gewoon
niet voor, gaat nooit los (buiten hier op het erf, wat afgesloten is)
ik vind het onverandwoord van de staff eigenaars, volgens mij (is puur mijn mening)
zal dit niet de eerste keer zijn dat hij/zij een hond(je) pakt
gericht of neit gericht bijten, het is en blijft bijten, ik zou er ook aangifte van doen
of ik het zo ver zou drijven dat de hond ingeslapen zou moeten worden, geen idee
moest Shadow (onze staff) dit doen, denk ik niet dat die mensen zouden moeten
eisen dat hij ingeslapen zou worden, maar zou mijn vriend (zijn echte baasje) hem
zelf laten inslapen
Wat ik onverantwoord vind is het houden van zo'n hond. Keer op keer wordt bevestigd dat ze helemaal niet sporen. Kunnen ze niets aan doen.... zijn gefokt om te vechten. Rotbeesten zijn het, een gevaar voor de samenleving en de baasjes - die het blijkbaar heel spannend vinden om anderen angst aan te jagen - zijn niet helemaal wijs. Een DH als waakhond doet het ook prima!

Neeltje, heel veel sterkte met deze ranzige toestand!
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tineke schreef:Afschuwelijk zo iets om mee te moeten maken ,arme beestje en arme eigenaren ,zoiets vergeet je toch je leven lang niet meer.

Het domme gezwets over wat deze mensen allemaal wel niet fout hebben gedaan zal ik maar laten voor wat het is :piew:
Daar sluit ik me bij aan. Wat vreselijk voor die mensen. Heel veel sterkte.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

toch jammer dat ik in het ene topic geroemd wordt door mijn adequate manier van het houden van staffs en in het andere in een groep gestopt wordt die dit hondje wel even vrij zal pleiten.

generaliseren is leuk maar niet in elk mogelijk topic en zo tegenstrijdig nanna :(:

vania: :ok: idem hier. zie de linker meneer in mijn onderschrift.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nanna schreef:Ik begrijp sowieso de voorliefde voor een hond die voor de kill gaat niet, maar goed, dat is een heel andere discussie :mrgreen:
Hoe bedoel je dit nu weer dan?
Alsof je dat van te voren weet. Ja bij bepaalde rassen loop je uiteraard een groot risico dat de hond op latere leeftijd niet meer met soortgenoten om kan gaan maar bij genoeg rassen hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
En dan? MOet je de hond maar gewoon weg doen als blijkt dat deze andere honden wil killen? Dan mag je niet meer van je hond houden ofzo?
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Badu schreef:
vania schreef:heel veel sterkte voor je vriendin en haar man en voor jullie

wij hebben ook een staff die dit dus ook zou doen als hij los loopt :roos:
als hij een andere hond ziet, moet hij er aan, maar hij krijgt er de kans gewoon
niet voor, gaat nooit los (buiten hier op het erf, wat afgesloten is)
ik vind het onverandwoord van de staff eigenaars, volgens mij (is puur mijn mening)
zal dit niet de eerste keer zijn dat hij/zij een hond(je) pakt
gericht of neit gericht bijten, het is en blijft bijten, ik zou er ook aangifte van doen
of ik het zo ver zou drijven dat de hond ingeslapen zou moeten worden, geen idee
moest Shadow (onze staff) dit doen, denk ik niet dat die mensen zouden moeten
eisen dat hij ingeslapen zou worden, maar zou mijn vriend (zijn echte baasje) hem
zelf laten inslapen
Wat ik onverantwoord vind is het houden van zo'n hond. Keer op keer wordt bevestigd dat ze helemaal niet sporen. Kunnen ze niets aan doen.... zijn gefokt om te vechten. Rotbeesten zijn het, een gevaar voor de samenleving en de baasjes - die het blijkbaar heel spannend vinden om anderen angst aan te jagen - zijn niet helemaal wijs. Een DH als waakhond doet het ook prima!

Neeltje, heel veel sterkte met deze ranzige toestand!
:pop:

@ Neeltje: Onwijs veel sterkte voor jou en je vrienden.. ik moet er niet aan denken dat mijn hond zoiets zou overkomen en ik hoop dat er rechtvaardig gehandeld zal worden door de politie.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Zullen we nu ophouden met de voors en tegens van staff's te noemen en daarover in discussie te gaan, en de aandacht uit laten gaan naar Bartje?
RIP Cena :roos:
    Angel
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

Neeltje schreef:
    Angel schreef:euhh ik wil me nergens mee bemoeien hoor maar ik lees dit in het eerste stukje
    Haar man heeft geprobeerd en is het gelukt de hond van Bartje af te krijgen door z'n bek open te rukken, maar het was al te laat.
    er staat nergens dat mevrouw er tussen is gesprongen. maar kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor.

ff vraagje aan anne panne stel het is jou hond die dood gebeten was op deze manier en de politie die doet niks omdat het hond hond is en jij hebt ook een beet van die hond gekregen zou jij dat dan ook niet melden?? en zou je dan ook alleen willen dat die hond gemuilkorft word??

denk als mij het overkomen was dat ik toch ook wel graag had gezien dat die hond een spuitje zou krijgen aangezien die hond mijn hond dood gebeten heeft.

en neetje verder zou ik niet weten wat je kunt zeggen tegen je vriendin denk net als vele anderen hiervoor mij er voor haar en haar man zijn en een luisterend oor en troostende schouder geven.
    heel veel sterkte voor hun en voor jou
    Er viel niets tussen te springen, Bartje zat bij haar op schoot en ze heeft geprobeerd hem te beschermen en dat beest weg te krijgen. Haar man is het uiteindelijk op bovenstaande omschreven manier gelukt.
    dat haalde ik idd uit jou verhaal dat er niet tussen gesprongen werd daarom ook dat dik gedrukte stukje om ff te weer te laten lezen wat jij geschreven had. aangezien er later door anderen werd geschreven dat de eigenaren van bartje er tussen gesrpongen zouden hebben.

en of het nu een staff of een jack russel of wat voor een soort hond dan ook zou zijn geweest die zomaar out of the blue een andere hond dood bijt maakt geen reet uit(en nu niet met zijn allen zeggen het was geen jack of wat dan ook is gewoon om te zeggen) moet gewoon niet mogen gebeuren en moet wat aan gedaan worden.
    groetjes Angel en een poot van Boes
    Afbeelding
    M@scha
    Zeer actief

Nanna schreef:
    massam schreef:toch jammer dat ik in het ene topic geroemd wordt door mijn adequate manier van het houden van staffs en in het andere in een groep gestopt wordt die dit hondje wel even vrij zal pleiten.
    generaliseren is leuk maar niet in elk mogelijk topic en zo tegenstrijdig nanna :(:
    Komkom Massam, ik schat je wijzer in dan dat ;-) Jij weet heel goed dat ik jou (en heel veel andere staff-eigenaren) hoog heb zitten.
    Maar mijn bloed gaat nu eenmaal koken als ik hoor over totaal onverantwoordelijke en oliekoekedomme eigenaren die een erectie krijgen van hun moordmachine, of dat nou een staff is (en dat is het helaas vaak) of een ander ras. En dat onschuldige voorbijgangers dat dan moeten bezuren. Zéker een teckeltje :devil:
    Ik begrijp sowieso de voorliefde voor een hond die voor de kill gaat niet, maar goed, dat is een heel andere discussie :mrgreen:

mascha weet precies hoe je het bedoelde, maar zo zet je het er niet neer en niet iedereen kent je zoals ik en weet wat je bedoeld. ik heb nou eenmaal mijn onderschrift en voel me zelfs door jou dan aangesproken al weet ik dat je mij neit bedoeld.

verder ben ik het met jouw stukje over de erectie helemaal eens!

die voorliefde is inderdaad een andere discussie. in mijn geval is die kill een rot onderdeel van dit ras maar naar mijn mening ook erg belangrijk voor alle andere delen van de hond die ik écht geweldig én uniek vind maar helaas in veel gevallen niet zonder die kill kunnen bestaan/konden ontwikkelen..
    Afbeelding
    Ella46
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

massam schreef:toch jammer dat ik in het ene topic geroemd wordt door mijn adequate manier van het houden van staffs en in het andere in een groep gestopt wordt die dit hondje wel even vrij zal pleiten.

x2.

Ik vraag me trouwens ook af hoe iemand überhaupt kan beweren dat er verkeerd gehandeld is?! Wij, als staffordeigenaars, wéten dat het oliedom is om met je handen in de bek van een bijtende staff te gaan wrikken, maar dat kan je toch niet verwachten van een teckeleigenaar? Omdat anderen hun hond niet onder controle hebben moeten alle hondeneigenaren maar rekening gana houden met die honden? Met breaksticks lopen? Als mijn hond gebeten werd door een andere hond zou ik ook alles eraan doen om hem eraf te halen, vooral als de eigenaar in geen velden of wegen te bekennen is.

en ja, ook ik heb een hekel aan die lui die met een harde piemel over straat achter hun hond aan getrokken worden, glimlachend omdat hij zo agressief is. Geniet zelf eerst een opvoeding en voed dan je hond op denk ik dan. Kom vaak genoeg van die randgroepfiguren tegen die hun hond als compensatie gebruiken. triest.

Daarbij vind ik het nogal apart dat ze zo een minihekje hebben voor een waakhond. Hier in de buurt heeft ook een kerel 2 enorme waakhonden achter een laag hekje zitten, inmiddels loop en fiets ik daar amper nog maar voorbij met de hond omdat ik het gewoon nog eens zie gebeuern dat die beesten erover heen komen. Ik kan daar dus echt niet bij.

ik zou dan ook zeker aangifte doen als eigenaar van bartje, ik vind de eigenaar van de waakhond in dit geval ontzettend onverantwoordelijk. Heel veel sterkte voor de eigenaars.
    Afbeelding
    "Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
    M@scha
    Zeer actief

jasmijn, je bent een engel! :I: (en henkie ook) :mrgreen:
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dit gedrag helemaal niet perse stafford hoor. Wij zaten een keer op Terschelling en toen kwam er uit het niets een hond ons terras oplopen en toen gebeurde er iets soortgelijks. De DH die daar was ging samen met de golden die daar was dus ook direct voor de strot van die hond. En dat waren zeker geen gemene honden verder want ze konden normaal met alle honden opschieten. Alleen niet met indringers in hun territorium. Nu konden die honden met wat klappen en een dik boek op hun harsens wel op andere gedachte worden gebracht maar het effect zou gelijk zijn geweest.

Dat doet niks af aan dit verhaal verder maar ik denk dat je ook niet met je tekkel en een open deur op het gemiddelde erf moet gaan staan als daar een mechelaar loopt eerlijk gezegd.

Dat de hond een stafford was heeft vooral gevolgen gehad op de afloop maar hoeft voor de aanleiding niks uit te maken. Ik wil hiermee overigens niks goedpraten want de dame in de bus was nergens fout en de eigenaar van de hond was in alles fout.

Wat ik wil zeggen is dat heel wat honden die achter een hek jaren hebben geblaft beter niet los kunnen breken op een kwade dag. Ongeacht ras.
    Laatst gewijzigd door laeken op 30 okt 2009 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding
    Limanade
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

beetje jammer dat er weer over 1 zinnetje van mij word gevallen.. terwijl ik dat helemaal niet zo letterlijk bedoel en dat later ook aangeef.. maar dat word niet gelezen want het is natuurlijk leuk om iemand als typische staffeigenaar aan te wijzen.. en dat terwijl ik geen eens een staff heb.. maar goed :roll:

ben het helemaal met jullie eens verder.. alleen ik viel over het eventueel gericht bijten van de staff naar de vrouw.. en idd dat verkeerd handelen was misschien een beetje zwart wit gezegd.. en dat heb ik hier later ook al gezegd..

maar blijf vooral lekker doorhameren op dat ene zinnetje van mij.. :ok:
    Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
    laeken
    Zeer actief

Nanna schreef:
    MARC_S schreef: ik denk dat je ook niet met je tekkel en een open deur op het gemiddelde erf moet gaan staan als daar een mechelaar loopt eerlijk gezegd.
    Volgens mij stonden ze helemaal niet op een erf, maar kwam die hond over een hek aanvliegen.
    Ik kan me zo voorstellen dat je daar geen rekening mee houdt....zeker niet als je dat hele beest nooit aan hebt zien komen.
    Hoho, ik ben niks goed aan het praten maar wat die hond als erf ziet bepaalt hij denk ik zelf. :wink:

Ik liep een maand geleden met Eva door een stad waar ik nooit kom. Langs een tuin en ineens kwam er een grommende kop door een heg achter een hekje. Eva sprong van schrik de weg op maar zat gelukkig aan de lijn. Drukke weg dus ik moest door langs die hek. En of de duivel ermee speelde springt dat klerebeest over de hek op het moment dat ik de hoek om kom (was hoekhuis met een hele grote tuin. Eva helemaal over de rooie en die stond dus stokstijf met puilogen die hond op te wachten. Zij laat zich absoluut niet bedreigen en ze kon geen kant op. :neenee:

Ik vloeken, probeer die hond weg te brullen, kijk nog eens naar dat huis (waar dus echt niemand was) en uiteindelijk besloot ik gewoon door te lopen met de riem kort. God zij dank durfde die teef niet op Eva te klappen omdat ik haar dat duidelijk kon maken want het was een soort gelige bordeauxdog miks die gehakt van Eva had gemaakt. Honden achter hekken is gewoon een recept voor shit als die er ineens uit weten te komen. Ongeacht ras want ook een tekkel of een JR kan totaal flippen achter een hek. De ergste hond van mijn krantenwijk was ook een schipperke dat eens in de maand weer onder of over de hek wist te komen :80: :boos:
    Afbeelding
    Caro.
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Spaanse Draak
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
    Nanna schreef:
    MARC_S schreef: ik denk dat je ook niet met je tekkel en een open deur op het gemiddelde erf moet gaan staan als daar een mechelaar loopt eerlijk gezegd.
    Volgens mij stonden ze helemaal niet op een erf, maar kwam die hond over een hek aanvliegen.
    Ik kan me zo voorstellen dat je daar geen rekening mee houdt....zeker niet als je dat hele beest nooit aan hebt zien komen.
    Hoho, ik ben niks goed aan het praten maar wat die hond als erf ziet bepaalt hij denk ik zelf. :wink:

Ik liep een maand geleden met Eva door een stad waar ik nooit kom. Langs een tuin en ineens kwam er een grommende kop door een heg achter een hekje. Eva sprong van schrik de weg op maar zat gelukkig aan de lijn. Drukke weg dus ik moest door langs die hek. En of de duivel ermee speelde springt dat klerebeest over de hek op het moment dat ik de hoek om kom (was hoekhuis met een hele grote tuin. Eva helemaal over de rooie en die stond dus stokstijf met puilogen die hond op te wachten. Zij laat zich absoluut niet bedreigen en ze kon geen kant op. :neenee:

Ik vloeken, probeer die hond weg te brullen, kijk nog eens naar dat huis (waar dus echt niemand was) en uiteindelijk besloot ik gewoon door te lopen met de riem kort. God zij dank durfde die teef niet op Eva te klappen omdat ik haar dat duidelijk kon maken want het was een soort gelige bordeauxdog miks die gehakt van Eva had gemaakt. Honden achter hekken is gewoon een recept voor shit als die er ineens uit weten te komen. Ongeacht ras want ook een tekkel of een JR kan totaal flippen achter een hek. De ergste hond van mijn krantenwijk was ook een schipperke dat eens in de maand weer onder of over de hek wist te komen :80: :boos:
    Ik ben met je eens dat veel waakhonden dit zouden kunnen doen en zeker niet alleen 'des Staffords' is.

Alleen wat ik onvoorstelbaar vind, is dat deze hond deze kans heeft gekregen. We hebben het niet over een boerderij, maar over een waakhond van een winkel. Een plek waar dus veel mensen, en ongetwijfeld dus ook regelmatig een hond, komt.
    Als jouw waakhond daar staat te blaffen en tieren, dan weet je toch dat áls hij uit kan breken het weleens ellende kan geven.

En dan zo rechtstreeks in een auto terwijl de hond op schoot zat, dat vind ik wel heel erg beangstigend. Vaak schrikt een hond toch van één deze zaken terug (auto/kleine ruimte/mens).
    Het lijkt mij heel stug dat de eigenaren van de Stafford nooit eerder agressie of zeer sterk waakgedrag bij hun hond hebben gezien en daarom vind ik deze mensen dan ook bijzonder nalatig.
    Afbeelding
    A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
    rilana
    Actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

nanna

ik nodig jou en alle mensen die haat hebben tegen de zogenaamde vechthonden uit om bij mij thuis tussen mijn vecht honden een kopje koffie met een stukje gebak te komen genieten
    waaronder we dan dus prima kunnen comuniceren en ik mensen een kans wil bieden juist het tegenovergestelde van deze honden te laten zien.......

is dat een optie ???
    Naima
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat verschrikkelijk erg iig voor de baasjes van Bartje. Ik zou doodsangsten uitstaan, met je hondje op je schoot en dan... :( :( :(
    Ik denk idd dat dit niet per se voorbehouden is aan Staffords, maar naar mijn persoonlijke mening kunnen honden die in deze mate hondagressie laten zien (of kunnen laten zien door onoplettende baasjes), beter ingeslapen kunnen worden. Want er komen ongetwijfeld meer slachtoffers imo. En dat inslapen zou ik ook vinden als het in dit geval een jr was geweest die had doodgebeten.
    Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
    laeken
    Zeer actief

Caro. schreef:
    Ik ben met je eens dat veel waakhonden dit zouden kunnen doen en zeker niet alleen 'des Staffords' is.

Alleen wat ik onvoorstelbaar vind, is dat deze hond deze kans heeft gekregen. We hebben het niet over een boerderij, maar over een waakhond van een winkel. Een plek waar dus veel mensen, en ongetwijfeld dus ook regelmatig een hond, komt.
    Als jouw waakhond daar staat te blaffen en tieren, dan weet je toch dat áls hij uit kan breken het weleens ellende kan geven.

En dan zo rechtstreeks in een auto terwijl de hond op schoot zat, dat vind ik wel heel erg beangstigend. Vaak schrikt een hond toch van één deze zaken terug (auto/kleine ruimte/mens).
    Het lijkt mij heel stug dat de eigenaren van de Stafford nooit eerder agressie of zeer sterk waakgedrag bij hun hond hebben gezien en daarom vind ik deze mensen dan ook bijzonder nalatig.
    Ben ik het natuurlijk helemaal mee eens :wink: Die hond waar ik het over heb zat overigens vlak bij waar jij woont :mrgreen:
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief

rilana schreef:nanna

ik nodig jou en alle mensen die haat hebben tegen de zogenaamde vechthonden uit om bij mij thuis tussen mijn vecht honden een kopje koffie met een stukje gebak te komen genieten
    waaronder we dan dus prima kunnen comuniceren en ik mensen een kans wil bieden juist het tegenovergestelde van deze honden te laten zien.......

is dat een optie ???

Kijk, zo klinkt het beter :ok: :wink:
    Afbeelding
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Neeltje,hoe is het met vriendin en haar man?
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan.
    Afbeelding
    thom
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Volgens mij bestaat hier op het forum helemaal geen haat tegen 1 ras specifiek.
    Het gaat gewoon om de hond die dit gedaan heeft, had ook een ander ras kunnen zijn... :lees:
    Afbeelding
    moderatorteam
    Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Het topic is weer open. Graag ontopic, geen dreigementen en andere zaken meer. Het offtopic gedeelte kun je vinden in de discussiehoek.
    Met vriendelijke groet
    Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
    Pablo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Verschrikkelijk... Ik moet er niet aan denken dat zoiets voor mijn ogen met Pablo zou gebeuren....
    Veel sterkte voor je vriendin en haar man, hoop dat ze het een beetje kunnen verwerken.. :roos:

Ik denk dat het voor geen enkele hond een goed plan is om hem voor een hekje te zetten en waar dagelijks 20 honden voorbij lopen, stafford of niet.
    Ik ken ook wel bepaalde mensen die ik gewoon echt niet kan luchten, al vanaf het eerste moment dat ik ze zag, zo heeft een hond dat ook kan ik me inbeelden, alleen een mens kan die emoties nog een beetje onderdrukken, een hond kan dat gewoon niet, en ik denk dat er dan best zulke dingen kunnen gebeuren.
    Afbeelding
    rilana
    Actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Nanna schreef:
    rilana schreef:nanna

is dat een optie ???
    Tis echt waar heel lief aangeboden, maar ik wéét wel dat er heel lieve Staffords bestaan, ik ken ze uit eerste hand. En ik ken er ook die hondagressief zijn maar waarvan de baas de volle verantwoordelijkheid weet te nemen.
    Waar ik altijd razend om kan worden is dié groep die het meteen altijd voor de goedwillenden weet te verpesten. En we weten allemaal welke groep ik daarmee bedoel.
    Dan kun je ketteren, tieren en schreeuwen, maar dat neemt niet weg dat die groep niet bestaat, helaas...

de uitnodiging blijft igg voor mij gelden een ieder is hier welkom om eens te zien hoe het nu werkelijk zit met een vechthond in huis danwel meerdere.

dat een vechthond niet voor iedereen geschikt is en vaak problemen oplevert in bepaalde culturele samenlevingen om het zo maar even te benoemen is vaak heel vervelend omdat je dan ook hier ziet de goede lijden onder de slechte.

daar kunnen dan nog steeds de honden zelf niets aan doen.
    het zijn de fokkers en de overheidsinstanties die daar zorg voor moeten dragen in mijn ogen dat dat dus indd op een selectiefe manier gebeurd maar helaas is dat een utopi

wat ook een probleem is dat de meeste mensen zelfs met de goede bedoelingen een vechthond hebben en notebene durfen te roepen mijn hond vecht niet, ik snap niet hoe ze erbij komen dat deze honden zo geweldadig kunnen zijn jegens soortgenoten. zelfs fokkers ondersteunen dit.
    geschiedenis is geschiedenis tis belangrijk je huiswerk goed te doen wil je goed handelen en kunnen handelen
    en als het zelfs al fokkers van vechthonden rassen daaraan ontbreekt is het indd wel triest en gaan der nog veel meer ongelukken ook gebeuren indd.

er moet ook veel meer de juiste voorlichting komen omtrend dit soort rassen ipv alles maar onder stoelen en banken te steken en alleen maar negativiteit aanhalen in media etc etc dat is eenmaal niet bevorderent nee.

mijn insteek zou daarom dus ook zijn licht voor pak het aan in rasverrenigingen en clubs en uiteindelijk dus ook het overkoepelend orgaan de r.v.b en uiteindelijk overheidsinstanties.

ik wens een ieder igg een prettig weekend :ok:
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

rilana schreef:ik wens een ieder igg een prettig weekend :ok:
    Jij ook :ok:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niet door mij, een staff op een juiste manier gehouden en juist opgevoed kan een pracht van een hond zijn, maar je moet wel weten wat je in huis hebt. Een van Tirsa'sa grootste vriend was een staff, hij is jammer genoeg al overleden, maar hij was Tirsa's grootste vriend en ze kon alles bij hem maken en hij verdedigde haar (op een nette manier).
    Neeltje

MARC_S schreef:Ik vind dit gedrag helemaal niet perse stafford hoor. Wij zaten een keer op Terschelling en toen kwam er uit het niets een hond ons terras oplopen en toen gebeurde er iets soortgelijks. De DH die daar was ging samen met de golden die daar was dus ook direct voor de strot van die hond. En dat waren zeker geen gemene honden verder want ze konden normaal met alle honden opschieten. Alleen niet met indringers in hun territorium. Nu konden die honden met wat klappen en een dik boek op hun harsens wel op andere gedachte worden gebracht maar het effect zou gelijk zijn geweest.

Dat doet niks af aan dit verhaal verder maar ik denk dat je ook niet met je tekkel en een open deur op het gemiddelde erf moet gaan staan als daar een mechelaar loopt eerlijk gezegd.

Dat de hond een stafford was heeft vooral gevolgen gehad op de afloop maar hoeft voor de aanleiding niks uit te maken. Ik wil hiermee overigens niks goedpraten want de dame in de bus was nergens fout en de eigenaar van de hond was in alles fout.

Wat ik wil zeggen is dat heel wat honden die achter een hek jaren hebben geblaft beter niet los kunnen breken op een kwade dag. Ongeacht ras.
    Ze stonden op de parkeerplaats van de winkel waar ze waren (waar de hond dus waakhond is). Lijkt me niets raar dat je daar staat??
    Neeltje

MARC_S schreef:
    Nanna schreef:

Als het een erf was, ja, daar ben ik het met je eens, maar dit is geen erf, dit is een parkeerplaats bij hun winkel. Of die hond dat dan wel zo ziet, is jammer, maar ik neem aan dat ze toch graag klanten in hun winkel willen hebben??
    nana
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Denk dat het belangrijkste is dat de eigenaren worden aangesproken op het feit dat ze hun hond niet op een dusdanige manier houden dat dit niet kan gebeuren en daar ook consequentie´s voor krijgen. Deze mensen hadden aan moeten zien komen dat de hond er eens over heen zou gaan. Verschrikkelijk voor de arme teckel en de eigenaren.
    Maar wie is er nu uiteindelijk verantwoordelijk???? Juist..... de eigenaren en waarom dan de reactie van sommige mensen dat het Beest dood moet????
    Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
    Tiny
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat vreselijk :jank:
    In lieve herinnering
    Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
    Beau, Lhasa Apso
    &
    Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
    Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
    Akira 16-08-2021