Nanna schreef:rilana schreef:nanna
ik nodig jou en alle mensen die haat hebben tegen de zogenaamde vechthonden uit om bij mij thuis tussen mijn vecht honden een kopje koffie met een stukje gebak te komen genieten
waaronder we dan dus prima kunnen comuniceren en ik mensen een kans wil bieden juist het tegenovergestelde van deze honden te laten zien.......
is dat een optie ???
Tis echt waar heel lief aangeboden, maar ik wéét wel dat er heel lieve Staffords bestaan, ik ken ze uit eerste hand. En ik ken er ook die hondagressief zijn maar waarvan de baas de volle verantwoordelijkheid weet te nemen.
Waar ik altijd razend om kan worden is dié groep die het meteen altijd voor de goedwillenden weet te verpesten. En we weten allemaal welke groep ik daarmee bedoel.
Dan kun je ketteren, tieren en schreeuwen, maar dat neemt niet weg dat die groep niet bestaat, helaas...
de uitnodiging blijft igg voor mij gelden een ieder is hier welkom om eens te zien hoe het nu werkelijk zit met een vechthond in huis danwel meerdere.
dat een vechthond niet voor iedereen geschikt is en vaak problemen oplevert in bepaalde culturele samenlevingen om het zo maar even te benoemen is vaak heel vervelend omdat je dan ook hier ziet de goede lijden onder de slechte.
daar kunnen dan nog steeds de honden zelf niets aan doen.
het zijn de fokkers en de overheidsinstanties die daar zorg voor moeten dragen in mijn ogen dat dat dus indd op een selectiefe manier gebeurd maar helaas is dat een utopi
wat ook een probleem is dat de meeste mensen zelfs met de goede bedoelingen een vechthond hebben en notebene durfen te roepen mijn hond vecht niet, ik snap niet hoe ze erbij komen dat deze honden zo geweldadig kunnen zijn jegens soortgenoten. zelfs fokkers ondersteunen dit.
geschiedenis is geschiedenis tis belangrijk je huiswerk goed te doen wil je goed handelen en kunnen handelen
en als het zelfs al fokkers van vechthonden rassen daaraan ontbreekt is het indd wel triest en gaan der nog veel meer ongelukken ook gebeuren indd.
er moet ook veel meer de juiste voorlichting komen omtrend dit soort rassen ipv alles maar onder stoelen en banken te steken en alleen maar negativiteit aanhalen in media etc etc dat is eenmaal niet bevorderent nee.
mijn insteek zou daarom dus ook zijn licht voor pak het aan in rasverrenigingen en clubs en uiteindelijk dus ook het overkoepelend orgaan de r.v.b en uiteindelijk overheidsinstanties.
ik wens een ieder igg een prettig weekend