Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meest angstaanjagende gebeurtenis met je hond(en)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Meest angstaanjagende gebeurtenis met je hond(en)

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco die achter een kat aan ging het( nog lang niet betrouwbare) ijs op sprong en daarna gewoon uit het zicht verdween, en gewoon 5 minuten zoek was in het donker :N: en het was stil helemaal stil, nergens een hond te bekennen, gewoon weg :jank:
en na 5 minuten zag ik een blinkertje en toen ben ik dat ijs opgegaan, en zijn we met zijn 2 en dik 100 kilo voetje voor voetje over het ijs gegaan een walkant zoeken waar we eraf konden.
7 uur in de ochtend op oud en nieuw en iedereen sliep nog :oeps: dat was eng :Q:
en enger dat dat wil ik ook niet :boos:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

mercedes2803 schreef:Jip :jank: ik kende het verhaal maar ik vind het nog hartverscheurend om te lezen...
Uitgerekend op een plek waar ze 'levens redden' hebben ze jouw meisje de dood ingejaagd door onoplettendheid, eigenwijsheid en arrogantie.
Het is al erg genoeg als je hond bvb aangereden wordt en in je armen doodbloed op straat, maar dat je als baas met je neus op een keizersnee staat te kijken en mensen zoiets met je hond doen, dat moet bijna onverteerbaar zijn.

Hoe zagen die gezichten van die mensen eruit toen een uur later ze WEL dood was?
Durfden ze je nog aan te kijken of wat?
de DA zei , het zal haar hart wel zijn geweest het is tenslotte een duitse dog , niet te geloven toch die kl.tzakken :jank: Ik word er nog steeds naar van als ik er aan terug denk .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

jip007 schreef:
mercedes2803 schreef:Jip :jank: ik kende het verhaal maar ik vind het nog hartverscheurend om te lezen...
Uitgerekend op een plek waar ze 'levens redden' hebben ze jouw meisje de dood ingejaagd door onoplettendheid, eigenwijsheid en arrogantie.
Het is al erg genoeg als je hond bvb aangereden wordt en in je armen doodbloed op straat, maar dat je als baas met je neus op een keizersnee staat te kijken en mensen zoiets met je hond doen, dat moet bijna onverteerbaar zijn.

Hoe zagen die gezichten van die mensen eruit toen een uur later ze WEL dood was?
Durfden ze je nog aan te kijken of wat?
de DA zei , het zal haar hart wel zijn geweest het is tenslotte een duitse dog , niet te geloven toch die kl.tzakken :jank: Ik word er nog steeds naar van als ik er aan terug denk .
Kijk.... op dat soort momenten ben je toch g*dver tot moord in staat :devil: :devil: :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ja dat is toch ook echt niet normaal :evil:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wat een verhalen. :cry: Veel sterkte allemaal. Gelukkig heb ik nog niet zo iets vreselijks meegemaakt wat ik de moeite vind hier bij te vermelden..
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een vreselijke verhalen allemaal :jank:
mercedes2803 schreef:Ook al zo'n drama waar ik de nekharen van overeind krijg :N: :(:
Wat zul jij een vreselijke 10 minuten hebben gehad..
Dit soort dingen zijn ook mijn soort nachtmerrie's

En hoe is dat afgehandeld met die slapjanus die haar honden niet kon houden?
ik kan je zeggen, ik ben nooit meer langs de camping gelopen.... gelukkig woonde ik daar maar tijdelijk, en ik ben tot op de dag van vandaag zó blij dat ik 8 weken zwangere kalusha niet bij me had...ik wil niet weten wat er was gebeurt als ik haar mee had genomen :jank:

die vrouw was overigens best aardig, en heeft alles vergoed, tot op de kosten van mijn met bloed besmeurde suede jas ( die ik overigens weg heb gegooid want ik wilde die jas echt niet meer hebben ) en solar gescheurde tuig, ze droeg zo een stevig nylon tuig en daar zaten de scheuren in, kun je nagaan hoe ze in het draad vast had gezeten of wat er maar gebeurt is :jank:

dit topic is trouwens helemaal niet goed voor mij, er komen allemaal nare ervaringen naar boven.

Kalusha die ineens het viaduct oprende ( 20 meter omhoog ofzo ) omdat ze dacht dat mn ouders daar reden ( die waren op vakantie ) en vervolgens geschept werd door een auto ( die doorreed :devil: ) aan de andere kant van het viaduct er af donderde door de braamstruiken en "gelukkig" alleen een flinke scheur in haar liezen had en een hoop schaafwonden.

Cy en Barry die uit de tuin ontsnapt waren en over de drukke weg aan het rennen waren, ( je mag daar 50 maar niemand rijdt dat en het is een doorgaande weg )een automobilist zag ze rennen en snapte dat dat niet hoorde, en zijn auto aan de kant zette om te kijken of hij kon helpen, even later zag hij mij met 2 riemen lopen en telde 1+1 op en hielp me met ze weer te pakken te krijgen , door onder andere de andere auto's tegen te houden ( hulde aan die man !!! )

onze hollandse herder Isa die altijd met de 3 mastino's in het park speelde tot dat die ene op een dag besloot haar aan te willen vallen waardoor ze alle 3 het ineens op Isa voorzien hadden :jank:

de man die met een pistool ging dreigen toen Isa terugblafte naar zijn poedeltje die als een idioot stond te blaffen naar Isa :N:

Jenson die een 80 weg opschoot uit het bos nadat zijn ketting ( ! ) het ineens begaf , ik hoor de auto's nog remmen :N:

Solar die mij persé wilde verdedigen toen er in het donker in het park ineens een idioot schreeuwend uit de bosjes sprong en achter me aan kwam :N: ( solar rennen, niet afwachten muts!! )

en wat ik ook heel erg eng vond is de buurman die ik een paar jaar terug had in Balkbrug, die gooide met stenen naar de honden , en als we niet thuis waren stond hij ze op te jutten voor het raam of voor de kennel, en maar dreigen en schreeuwen, de honden lief naar de schutting lokken en als ze er stonden met stenen gooien of ze ineens vol uitschelden.....en dat deed hij met alle honden op het park, de wijkagent stond er ook regelmatig voor de deur, die man was echt niet goed, had ook bewust diverse mensen geprobeerd aan te rijden en nog meer van dat soort rare fratsen, zijn andere buurvrouw was overspannen geraakt door zijn naargeestige gedrag en haar man heeft hem toen een portie klappen gegeven.....ik dacht echt dat die idioot nog een keer gif zou gooien in onze tuin :jank:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Podenji schreef:wat een vreselijke verhalen allemaal :jank:
mercedes2803 schreef:Ook al zo'n drama waar ik de nekharen van overeind krijg :N: :(:
Wat zul jij een vreselijke 10 minuten hebben gehad..
Dit soort dingen zijn ook mijn soort nachtmerrie's

En hoe is dat afgehandeld met die slapjanus die haar honden niet kon houden?
ik kan je zeggen, ik ben nooit meer langs de camping gelopen.... gelukkig woonde ik daar maar tijdelijk, en ik ben tot op de dag van vandaag zó blij dat ik 8 weken zwangere kalusha niet bij me had...ik wil niet weten wat er was gebeurt als ik haar mee had genomen :jank:

die vrouw was overigens best aardig, en heeft alles vergoed, tot op de kosten van mijn met bloed besmeurde suede jas ( die ik overigens weg heb gegooid want ik wilde die jas echt niet meer hebben ) en solar gescheurde tuig, ze droeg zo een stevig nylon tuig en daar zaten de scheuren in, kun je nagaan hoe ze in het draad vast had gezeten of wat er maar gebeurt is :jank:

dit topic is trouwens helemaal niet goed voor mij, er komen allemaal nare ervaringen naar boven.

Kalusha die ineens het viaduct oprende ( 20 meter omhoog ofzo ) omdat ze dacht dat mn ouders daar reden ( die waren op vakantie ) en vervolgens geschept werd door een auto ( die doorreed :devil: ) aan de andere kant van het viaduct er af donderde door de braamstruiken en "gelukkig" alleen een flinke scheur in haar liezen had en een hoop schaafwonden.

Cy en Barry die uit de tuin ontsnapt waren en over de drukke weg aan het rennen waren, ( je mag daar 50 maar niemand rijdt dat en het is een doorgaande weg )een automobilist zag ze rennen en snapte dat dat niet hoorde, en zijn auto aan de kant zette om te kijken of hij kon helpen, even later zag hij mij met 2 riemen lopen en telde 1+1 op en hielp me met ze weer te pakken te krijgen , door onder andere de andere auto's tegen te houden ( hulde aan die man !!! )

onze hollandse herder Isa die altijd met de 3 mastino's in het park speelde tot dat die ene op een dag besloot haar aan te willen vallen waardoor ze alle 3 het ineens op Isa voorzien hadden :jank:

de man die met een pistool ging dreigen toen Isa terugblafte naar zijn poedeltje die als een idioot stond te blaffen naar Isa :N:

Jenson die een 80 weg opschoot uit het bos nadat zijn ketting ( ! ) het ineens begaf , ik hoor de auto's nog remmen :N:

Solar die mij persé wilde verdedigen toen er in het donker in het park ineens een idioot schreeuwend uit de bosjes sprong en achter me aan kwam :N: ( solar rennen, niet afwachten muts!! )

en wat ik ook heel erg eng vond is de buurman die ik een paar jaar terug had in Balkbrug, die gooide met stenen naar de honden , en als we niet thuis waren stond hij ze op te jutten voor het raam of voor de kennel, en maar dreigen en schreeuwen, de honden lief naar de schutting lokken en als ze er stonden met stenen gooien of ze ineens vol uitschelden.....en dat deed hij met alle honden op het park, de wijkagent stond er ook regelmatig voor de deur, die man was echt niet goed, had ook bewust diverse mensen geprobeerd aan te rijden en nog meer van dat soort rare fratsen, zijn andere buurvrouw was overspannen geraakt door zijn naargeestige gedrag en haar man heeft hem toen een portie klappen gegeven.....ik dacht echt dat die idioot nog een keer gif zou gooien in onze tuin :jank:
Jeetje , ik weet neit waar je woont, maar daar wil ik niet zijn, lang leven Andijk, saai en voorspelbaar.
ik geloof niet dat honden goed zijn voor je gezondheid ,als ik dit allemaal lees is het heel slecht voor je hart :oeps: :N:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

S@ndr@ schreef:Jeetje , ik weet neit waar je woont, maar daar wil ik niet zijn, lang leven Andijk, saai en voorspelbaar.
ik geloof niet dat honden goed zijn voor je gezondheid ,als ik dit allemaal lees is het heel slecht voor je hart :oeps: :N:
hahaha ik vraag mij regelmatig het volgende af: "honden, hoezo ontspannend? " :lol1:

maar die dingen die ik beschrijf zijn niet op 1 plek gebeurt,
het camping en man uit de bosjes verhaal waren in Zuidwolde ( Dr.)

de idiote buurman was in Balkbrug

het viaduct, mastino en pistool verhaal waren allemaal in Hoogeveen ( die man met dat pistool kwam trouwens niet uit Hoogeveen, maar lag daar met een bootje in het kanaal, waar ik dus langsliep, en dat bootje? heel vreemd , was savonds ineens weg :roll: )

Jenson uit zn riem de drukke weg op en Cy en Barry uit de tuin was in Valthermond waar we nu wonen.
maar het is hier verder ook heerlijk wonen hoor, alleen een beetje drukke weg voor de deur :ugh:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Balkbrug serieus?! Daar gebeurd nooit wat (normaal)! :eek:
Wat een zak, echt eng zeg.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Mijn eerste Duitse herder spotte een kat en sprong vol in de riem, waarop de lus brak. Hond schoot de weg op, waar op dat moment net een auto aankwam, mijn hond werd tussen de voorwielen geschept en kwam er met enorme schaafwonden, tussen de achterwielen er weer onderuit.

De bestuurder heeft niet eens geremd en is gewoon doorgereden. 's Avonds kwam hij aan de deur vertellen dat hij schade had en dit vergoed wilde hebben. Ik hem toen duidelijk gemaakt dat hij heel vlug op moest rotten, ondanks dat het een hond betrof, was het wel doorrijden na een ongeluk, ik heb daarna ook nooit meer iets van hem gehoord.

Mijn hond bleek twee gebroken ruggewervels te hebben en is uiteindelijk wel bijna volledig hersteld..
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

De bestuurder heeft niet eens geremd en is gewoon doorgereden. 's Avonds kwam hij aan de deur vertellen dat hij schade had en dit vergoed wilde hebben.

:O: :O: :U:
-Gaby-
Zeer actief

Ik heb trouwens wel eens een flink zweetmoment gehad met de hond van mijn zus. Ze heeft een staffordreu die niet met andere honden kan. De hond komt van een boerderij waar hij als pup telkens aan werd gevallen door de andere hond die deze mensen hadden, waardoor ze Zappa uiteindelijk weg moesten doen. Zappa is vanaf het moment dat zij hem hebben niet vertrouwd met andere honden. We waren met hem aan het wandelen in het bos (hij loopt nooit los) en er verscheen een zelfverzekerde labradorreu aan de andere kant van een open veld. Geen probleem.... Maar toen knapte de riem. :N: Zap stoof ervandoor recht op die labrador af, ik kreeg het Spaans benauwd! Gelukkig sjeesde mijn zwager erachteraan en kon Zap net op tijd weg trekken aan zijn tuig, hij had alleen de lab onderuit geschoffeld, maar er was nog niets gebeurt. Gelukkig. Tegenwoordig draagt hij een halti en een tuigje, mocht er weer eens zo iets gebeuren.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn vorige hond die op een drukke weg in de wijk hier de benen nam na een aanrijding,midden op de weg rende maar gelukkig dankzij het feit dat hij altijd aan de riem in de auto zat gevangen kon worden door iemand die het vanuit haar woning had zien gebeuren.
Iets enger was dat onze voorganger een sigaret wilde opsteken toen hij net was uitgestapt terwijl zijn gastank lekte :N:
Degene bij wie ik in de auto zat reed ook op gas,zag dat,stapte meteen uit ,rende naar die man toe,sloeg die man zijn sigaret uit handen en draaide die gastank dicht.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-

Ongelezen bericht door Da-ki »

Nee jullie verhalen zijn idd niet ontspannend om bij stil te staan...

Mijn ergste gebeurtenis, was dat ik Kino -bruin- net een paar maanden in huis had.
Alle huisdieren slapen ergens in mijn slaapkamer en ik hoor Kino van de trap vallen..
het kan nooit meer dan 1 of 2 treetjes zijn geweest.
Ik maak me nooit zo gauw druk, maar toen Dami -wit- opstond en naar beneden liep
zei mij dat voldoende om ook uit bed te komen
daar vond ik Kino in een epileptische aanval...
ik wist niet wat ik zag... schokkend, half staand, half liggend lag/stond hij op de deurmat
compleet geen contact met hem te krijgen, Ogen star...

ik heb alleen maar tot in den treure herhaald.. je gaat me niet verlaten.. je gaat me niet verlaten.
Gevoelsmatig heb ik daar uren gezeten, het zal niet langer dan 5 minuten geweest zijn.

De tweede aanval wist ik waar ik aantoe was, die was lang zo eng niet meer.
en nu met goede medicatie is het niet meer voorgevallen.
Afbeelding
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

wat een :jank: verhalen wat jullie allemaal hebben mee gemaakt doodeng
het ergste wat ik met mijn hond heb gehad is dat ik de grond in was gezakt voor mijn deur doordat er zand onder de tegels was weg gespoeld en
de hond los schoot er zo geschrokken was dat die bijna onder een auto kwam die net de hoek om kwam.
op het weggetje voor mijn deur.
met een harde gil van mijn kwam hij gelukkig naar mijn toe wand ja ik zat nog in een halve meter diep gat met mijn been dat was voor mijn wel zo eng
ik vergat ook even helemaal mijn probleem en wat was ik blij dat de auto optijd de rem wist te vinden
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een verhalen allemaal. Ik krijg er de rillingen van.

Cyntha is een keer als halfwaspup aan de andere kant van het dorp door een roedeltje van 5 of 6 grote honden opgejaagd. Ze schrok zo dat ik totaal geen contact meer met haar kon maken. Ze begon te rennen en luisterde niet naar mijn roepen, echt blinde paniek. Ze rende de hoek om, ik met Bayko erachteraan. Roepen roepen maar ze bleef rennen. Ik verloor haar uit het oog en kon alleen maar gokken waar ze naartoe was gerend. Ik rende met Bayko zo snel mogelijk naar ons huis en daar stond Cyntha op de oprit. Toen ze ons zag was ze dolblij. Ze was het hele dorp door gerend naar huis, over drukke straten. Gelukkig mankeerde ze niks, maar ik ben behoorlijk geschrokken. Als ze onder een auto was gekomen had ze het waarschijnlijk niet overleefd.

Bayko is er ook op een middag in blinde paniek vandoor gegaan nadat er plotseling van dichtbij geweerschoten klonken. Over een zeer drukke verbindingsweg met veel vrachtverkeer waar officieel 100 km p/u gereden mag worden maar waar haast niemand zich aan die snelheid houdt. Aan de andere kant van de weg verdween hij richting bos. Ik heb met Cyntha het hele gebied uitgekamd en daarna hebben we met auto's het gebied uitgeplozen -zelfs de overbuurman hielp mee- maar Bayko liet zich niet zien. Een teken dat hij echt bang was want normaal kan Bayko nooit genoeg krijgen van aandacht van mensen. Toen het donker was wilde ik nog eens in het bos gaan zoeken maar m'n ouders vonden dat geen goed plan. We besloten de buitenverlichting aan te maken en alle poorten en deuren open te laten in de hoop dat Bayko toch uit zichzelf terug zou komen. We woonden er pas kort en de betreffende route had ik pas 1 x met de honden gelopen dus ik was echt bang dat Bayko de weg terug niet zou kunnen vinden. Toen ik rond middernacht met tegenzin aan een pizza was begonnen (ik wilde eigenlijk niks eten omdat ik een gigantische knoop in m'n maag had) meende ik opeens iets te horen rinkelen dus ik liep de woonkamer uit en daar kwam Bayko aanlopen. Het gerinkel was zijn halfcheck, die hij nog om zijn nek had hangen. Wat was ik blij om hem te zien. Hij was doodop maar verder mankeerde hij niks. De rest van de pizza heb ik, geheel tegen m'n opvoedkundige principes in :wink:, met Bayko en Cyntha gedeeld. Man, die dag ben ik minstens tien jaar ouder geworden. Ik meende echt dat ik Bayko kwijt was, maar mijn knappe ventje had toch de weg naar huis teruggevonden.

Nog een niet zo leuk incident vond plaats tijdens een wandeling. Ik liep met de honden een bocht om en van de andere kant komt net een man met een golden aanlopen. Die hadden we niet zien aankomen omdat het mais hoog stond. We willen langs lopen en opeens begint die vent met een ijzeren staaf op Bayko in te meppen. Ik wist niet wat me overkwam en heb de honden zo snel mogelijk meegetrokken. Bayko heb ik een stukje verder nagekeken, de man was inmiddels al doorgelopen. Gelukkig heeft Bayko er niks aan overgehouden, waarschijnlijk heeft z'n vacht de ergste klappen opgevangen en was het een geluk dat Bayko best fors is en wel tegen een stootje kan. Ik moet er niet aan denken dat die man Cyntha te grazen had genomen met haar ieniemienie-postuur en slechte poten. Later hoorde ik van de buren dat die man altijd met die ijzeren staaf op zak de hond uitlaat en alle honden die in de buurt komen in elkaar mept.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Die vent is echt ziek zeg....ze moeten hem ook eens aframmen met ijzeren buizen :devil:
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Je hebt daar toch wel melding van gemaakt bij de politie?? :80:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Shita schreef:Je hebt daar toch wel melding van gemaakt bij de politie?? :80:
Ja, maar die heeft daar verder niets meer mee gedaan. Ik woonde toen nog in Duitsland, misschien dat de wetgeving daar op dat gebied anders in elkaar zit. Het enige wat ik kon doen was die man voortaan ontlopen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Gaby-
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Shita schreef:Je hebt daar toch wel melding van gemaakt bij de politie?? :80:
Ja, maar die heeft daar verder niets meer mee gedaan. Ik woonde toen nog in Duitsland, misschien dat de wetgeving daar op dat gebied anders in elkaar zit. Het enige wat ik kon doen was die man voortaan ontlopen.
Tjeetje, wat een zieke vent! :eek:

Ik bedacht me net ook dat wij ooit een oppashond hadden, de jachthond van mijn oom en tante. Sita luisterde geweldig en mocht dan ook loslopen. Totdat ze spoorloos verdween. Wij dachten dat ze op zoek is gegaan naar haar baasjes, maar zij woonden op 1,5 uur rijden met de auto. :ugh: Overal gezocht, na een dag was ze nog niet terug, asiels gebeld, dierenambulance enz., maar geen spoor van Sita. Twee dagen gingen voorbij en we dachten haar niet meer terug te zien, we wisten bijna niet hoe we dit moesten brengen naar mijn oom en tante, ze zijn vreselijk geschrokken. :( En op de derde dag hoorde mijn zus wat geluid bij de achterdeur. Ze was na 3 dagen vermist te zijn weer terug gekomen naar ons(!) huis! Wat waren we blij dat ze niet door is gegaan met haar zoektocht, ze stond gitzwart en stinkend voor de deur, totaal uitgeput. Geen idee wat ze allemaal beleefd heeft... :denken:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jemig... wat een verhalen zeg... daar wordt je verdrietig van.

Zelf heb ik niet echt gekke en enge dingen beleeft tot nu toe... wilde ik ook wel graag zo houden.

Ben één keer wel giga geschrokken. Spike wil de trap af gaan, en dat gaat normaal ook nooit zonder voorzichtig te zijn. Maar de stofzuiger stond boven aan de trap. Hoor ik een helemaal herrie. Had hij het snoer van de stofzuiger meegenomen en dus dat hele ding ging achter hem aan op de trap. Heb toen wel m'n hart vastgehouden wat ik beneden aan zou treffen.... zag alles al gebroken.
Maar nee hoor, hij keek even heel lomp :roll: wat dat nu weer was en hobbelt verder, gelukkig!
Stofzuiger doet het trouwens nog :wink:
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik was er zelf niet bij maar mijn maag draaide zich zowat om toen ik het hoorde.
Mijn vriend wilde een keer gaan wandelen met Snoopy. Snoopy zat aan de lange lijn vast toen mijn vriend de lift in stapte om naar beneden te gaan. De lijn is toen klem komen te zitten tussen de liftdeuren :ugh:

De lift ging naar beneden en Snoopy werd omhooggetrokken. Mijn vriend is toen met zijn hele gewicht aan de lijn gaan hangen en trekken en godzijdank brak de lijn toen. Was dit niet gebeurd dan was Snoopy er niet meer geweest :cry:
Voordat we nu de lift ingaan controleren we wel 10 keer of we de lijn kort bij ons hebben.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Wat een vreselijke verhalen allemaal ...
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

plekkie schreef:
De bestuurder heeft niet eens geremd en is gewoon doorgereden. 's Avonds kwam hij aan de deur vertellen dat hij schade had en dit vergoed wilde hebben.

:O: :O: :U:
Hoewel dat juridisch klopt is het menselijk gezien natuurlijk de grootste onzin die je kunt verkondigen!

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mn reutje die na een Drontal pilletje, totaal de weg kwijt was, zichzelf vergiftigde, van voren niet meer wist dat hij van achteren leefde met een temperatuur van 41+ in de houtgreep bij me op de grond lag en vervolgens een nacht en een halve dag platgespoten heeft gelegen in Ommen en het kantjeboord gered heeft.
Vreselijk, hoop het echt nooit meer mee te maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn

Ongelezen bericht door plekkie »

Wat ik wel als een van meest aangrijpende dingen (en angstaanjagend in die zin) in mijn leven heb meegemaakt betrof dan Godzijdank niet mijn eigen honden, maar had dat wel kunnen zijn als ik niet zo paranoia voorzichtig ben. ik woonde op la Gomera (Canarische eilanden) en mijn vriendin belt me helemaal overstuur op. Ze kon bijna niet meer praten. Het enige wat ze zei was dat ik naar de haven moest gaan, er was een vergiftiging geweest (wij hadden daar een stichting ter dierenbescherming opgericht).
Ik kwam aan in de haven en zag een halve parkeerplaats vol met dode honden en katten.
27 honden en 15 katten. Mooie goeddoorvoede honden met halsbanden, gezonde katten, kittens. En een aantal eigenaren......
Moest in de buurt gaan zoeken en vond er daar nog meer......
:jank: :jank: :jank:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Rahne schreef:
De lift ging naar beneden en Snoopy werd omhooggetrokken. Mijn vriend is toen met zijn hele gewicht aan de lijn gaan hangen en trekken en godzijdank brak de lijn toen. Was dit niet gebeurd dan was Snoopy er niet meer geweest :cry:
Voordat we nu de lift ingaan controleren we wel 10 keer of we de lijn kort bij ons hebben.
Wij hebben een keer bijna hetzelfde meegemaakt, maar gelukkig konden we net op tijd de deur zelf nog stoppen. Stel je toch voor dat de riem niet breekt :N:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo schrok een keer op straat en rende met de lijn om een lantaarnpaal heen waarop het tuigje knapte, hij ging er vandoor over een weg waar je 60 mag maar iedereen 80 rijdt. hij rende in blinde paniek midden op de weg en ik hoorde toeteren, en in er maar achteraan rennen en roepen, er stopte iemand met een auto en die liet mij instappen er achteraan, toen hij wat vaart minderde ben ik weer uitgestapt en kon hem roepen, had mn hart in mijn keel zitten.

later is hij nog eens uit zijn halsband geglipt toen hij schrok (vriend dacht dat halsband te strak zat en had m losser gemaakt :devil: ) maar toen kwam hij gelukkig wel naar me toe toen ik hem riep.

en toen mn vriend ooit op hem paste in zijn huis had ik gezegd laat hem het eerste uur niet in de tuin, en laat hem sowieso absoluut niet zonder toezicht in de tuin. ben ik koud 5 min weg word ik gebeld, Ragyo ontsnapt, over het tuinhek heen gesprongen :devil: gelukkig had hij hem snel gevonden maar hij was toen al wel een kruispunt overgestoken dat normaal ontzettend druk is, alleen toen net afgesloten wegens werkzaamheden godzijdank.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Mijn nachtmerrie is ook waarheid geworden.
Deze maand wordt het al weer 4 jaar terug dat we met de goldenretriever club de herfstwandeling gingen doen.
Mijn altijd actieve meisje Kyra was ook van de partij en had het flink naar haar zin door lekker de spelen en te rennen en te poedelen in water en modderplassen.
Tot halverwege de wandeling ze ineens heel moe was en zat te hijgen en ging liggen en niet verder wilde lopen.
Wij haar opgetild en ondertussen telkens rusten naar de start van de wandeling.
Een maal thuis leek het even beter te gaan, maar toen ging het goed mis, ze kreeg het zo benauwd dat het bloed uit dr bek kwam.
DA gebeld en we konden gelijk komen.
Nou toen was het 1 grote nachtmerrie.
Ze bleek een acute hartritme stoornis te hebben waardoor ze het benauwd had (blauwe tong, kapotte longblaasjes waarbij het bloed uit haar bek liep), het ging toen heel snel.
Pillen, injecties, zuurstof die steeds meer opgehoogd moest worden maar het mocht niet baten.
Ze is gewoonweg gestikt.
Het was ineens gebeurd, een leuke dag die eindigde in een nachtmerrie.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

heb er wel veel maar ff een top 3 gemaakt.

tosca was een half jaar oud we waren lekker in de bossen aan het lopen met 3 neefjes van haar.
ze had in de vis liggen rollen dus had haar even in het water gezet om af te spoelen, ik had haar met 1 hand vast.
er kwam een haar neefjes aan gedendert en ik verloor mijn evenwicht, liet haar los en tosca helemaal in paniek.
de stoot was 3 meter breed en tosca zwom naar de andere kant :scratch: daar op de kant gekomen nog steeds in blinde paniek rende ze naar een 80km en ik zag haar niet meer! ik dacht daar gaat mijn kleine meisje ik hoorde auto's toeteren :N:
ik ben gaan rennen op zoek naar een brug of een smaller stuk waar ik over kon steken.
ik wou net het water in springen toen mijn zusje zei dat er ergens een brug moest zijn.
ik was kapot van het gillen en rennen dacht dat ik elk moment in elkaar kon storten.
eindelijk soort van brug gevonden en toen nog over een aantal hekken en dat hele stuk terug.
na 10 minuten zag ik haar maar ze hoorde me niet.
pas toen ze me zag kwam ze naar me toen, ow wat was ik blij!

we hadden max pas net.
ik had de honden uitgelaten en had haast omdat mijn vriend zo thuis kwam eten en direct weer weg moest, ze hadden beiden hun halsband nog om en gingen liggen stoeien op de bank.
vond het verdacht stil in de kamer.
ga kijken zit max met zijn onder kaak vast in tosca haar riem en ook nog gedraaid.
ik kreeg ze niet los tosca stikte bijna en werd al slap, dacht dat ik gek werd en tosca dood zou gaan.
ik begon te gillen heel hard en toen in eens waren ze los. :cheer: snap nog steeds niet hoe maar het is gelukt.

Ik was even bootschappen wezen doen.
Toen ik thuis kwam zag ik dat max de keuken deur open had gemaakt.
Liep door naar de keuken had max de voer ton uit het schap getrokken en bijna leeg gegeten.
Ik dacht eerst dat er niet zoveel in had gezeten en belde mijn vriend die zei dat hij hem met had gevuld.
Aaaaaahhhhhhhhh snel de dierenarts gebeld die schrok toen ik vertelde hoeveel hij had gehad.
Zout er in en zo snel mogelijk laten overgeven als hij niet binnen 10min er iets uit gooide moest ik als een gek naar hem komen anders kon zijn maag kantelen en kon hij dood gaan.
Ik naar de buurvrouw, kon het niet alleen. Het helpen werd niets, ze was bang dat hij zou bijten! Haar zoon ligt bij max in de mand te slapen en ze is bang dat ze gebeten word!!! :tong: :eek:
Nou dan maar alleen, naar even worstelen en veel wilskracht lukte het.
Wist niet wat ik zag dat ze zo veel naar binnen kon en er nu ook weer uit.
Wat was ik op gelucht.

Nu ben ik best wel een pechvogel en mijn honden dus ook.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”