dank je nanna, ik was net van plan zoiets te schrijvenNanna schreef:Stèl dat zo'n cursus verplicht wordt. Een cursus van 10 weken (één avond in de week), vóórdat je je een hond aanschaft want pas met het papiertje in je hand mag je er eentje kopen.Ri@ schreef: Verplichte cursussen en examens vind ik niks. Alsof een cursusje van 10 weken je een goede hondenbaas maakt. Ik zie dan meer in het aanbieden van voldoende informatie.
Hoeveel mensen denk je dat dan nog aan een hond begint? De impulsaankopen zijn dan sowieso al van de baan. En diegenen die er evengoed aan beginnen zijn toch wat beter voorbereid dan die lui die een pup op zondag uit Baarle Nassau meenemen terwijl dat helemaal de bedoeling niet was maar Shenoaja jankte er zo om...
Ik zie wel wat in een "rijbewijs" voor honden hoor.
En wat betreft het aanbieden van voldoende informatie, die informatie is er al
Voor mensen die zich wel goed willen voorbereiden is die info overal te vinden, bieb, i-net, hondenscholen en noem maar op.
Punt is dat je die mensen niet zo nodig zou hoeven te examineren, die komen er wel.
Maar als je al begint met jij wel en jij niet heb je in mijn ogen een slecht uitgangspunt en daarom ben ik voor een houders-examen voor iedereen.
Zoals ik in mijn eerste berichtje al zei, de doorgewinterde hondenhouders komen daar zonder cursusje op hun sloffen doorheen dus dat zou ook al geen punt moeten zijn.
Ik zou er zelf in elk geval geen moeite mee hebben om dat te moeten doen als het doel was alle honden een wat geinformeerder baasje te geven.
*typo's