Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff... leuke avond weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Pfff... leuke avond weer

Ongelezen bericht door Madison »

Ik moet het gewoon even ergens kwijt. Zit te trillen van woede. Ik heb dit nog nooit meegemaakt: ik loop op mijn gemakje op het duinpad achter ons huis waar honden los mogen. Opeens komt er een Duitse Herder op Lara afgestormd en Lara gaat op de grond liggen uit onderdanigheid. Herder gaat met poot op Lara staan en Lara piept. Lara is een aansteller, helemaal waar, maar ik vraag vriendelijk aan de twee mannen of zij hun herder even vast kunnen houden tot dat ik ben langs gelopen. Ik word uitgelachen en dit is echt waar! Zo asociaal. Opeens begint de hond Lara nog erger te domineren door haar in haar hals vast te pakken. Lara wordt hierop bang en rent weg. De herder rent er achter aan (voor hem was het op dat moment een spelletje, denk ik, want hij was op zich niet vals) en ze rennen richting de weg, de hoek om. En ik hoor Lara constant piepen van angst, omdat de herder sneller is en haar steeds vastpakt in zijn bek. Het begon nu echt te lijken op een jaag-spelletje van de herder. Lara rent richting een hele drukke weg (een weg net vanaf de snelweg, dus auto's rijden nog erg hard). Ik rende de honden achterna en bleef mijn hondjes naam roepen: LARA, LARA!! Die mannen stonden me uit te lachen (een vriendinnetje was erbij en die heeft dat gehoord). Ik hoorde niets meer en had blinde paniek. Normaal ben ik binnen 1 seconde rennen buiten adem, maar nu rende ik zowat een kilometer superhard puur op adrenaline. Ik was aan het huilen en schreeuwen en het duurde zo lang en het moment dat ze om de hoek verdwenen, zal ik nooit vergeten. Ik was niet bang dat de hond Lara wat zou aandoen, omdat ik wist dat de hond op zich niet vals was, maar ik was zo bang voor de autoweg en wat ik zou aantreffen als ik de hoek om zou rennen.

Mijn grootste geluk is geweest: een paar hekken van bouwvakkers die op de hoek van de weg stonden, waardoor de honden niet verder konden rennen. En ik stond iedere dag in mezelf te schelden op die hekken, omdat ik het irritant vond dat ze er stonden! En nu zijn ze de redding geweest, want als die hekken er niet hadden gestaan, waren de honden de straat opgerend, want ik had ze nooit op tijd kunnen pakken. Die herder was zo ongelooflijk snel en Lara ook. En op dat moment was die weg zo verschrikkelijk druk, dat ze het nooit hadden gehaald. En het erge is nog dat hun eigen hond ook richting de weg rende en dat ze gewoon mij stonden uit te lachen en na stonden te doen. Ik schreeuwde natuurlijk: LARA LARA. En dat deden ze na :devil: terwijl op dat moment hun eigen hond en mijn hondje keihard richting de weg renden.

Ik heb zo een pijn in mijn hart. Ik blijf maar denken wat er had kunnen gebeuren. Ik moet er niet aan denken dat ik haar kwijt was geweest. Mijn kind. Ze ligt nu heel zielig in een hoekje en komt gelukkig een beetje uit haar shock. Ze heeft ook langs mijn vriendins armen geplast, want die pakte haar vast toen ik de herder beet had. Ze was zo intens bang en dit is nog nooit eerder gebeurd! Wijze les: voortaan Lara vasthouden op het duinpad. Het is niet anders. Die jongens leer je toch niets, die zaten mij recht in mijn gezicht uit te lachen. Ik voel me echt vernederd... En Lara heeft gelijk weer een 'traumaatje' erbij en is weer het beduuste, zielige hondje van vroeger. Morgen maar een dagje rust en vertrouwen weer opbouwen.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wilde het hier even kwijt.
Madison
Zeer actief

Re: Pfff... leuke avond weer

Nee, ik heb de hond zelfs nog een aai gegeven, die kon er ook niets aan doen. Maar die asocialen weer :kotz: Die zouden gewoon geen honden mogen hebben vind ik. Hun eigen hond rent richting een drukke weg en ze staan te lachen :kotz: . Ik geloof het zelf niet als ik het lees :scratch:
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik kan dat nou nooit snappen hé :(
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Je begrijpt gewoon niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn. Kan me voorstellen dat je er helemaal overstuur van bent. Bah, rotgasten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misselijke lui :devil:

gelukkig is het goed afgelopen voor jullie, het had inderdaad heel wat erger kunnen zijn.....
:knuffel: voor jou en je meisje
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

Wat vervelend voor je zeg!! Kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken.
Rare lui :piew:
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

ok die mensen zien dus duidelijk geen gevaar!!! iets wat je toch aardig moet kunnen als je een hond hebt. het is gewoon vreselijk hoe ze zich gedragen hebben ik kan het maar niet geloven!!!! dat er zulke asos rondlopen zeg en die arme herder kan er niks aan doen, zag het als een spelletje al snap ik niet helemaal dat ie niet stopte toen lara piepte. ik hoop dat lara er een beetje bovenop komt!! heeeel veel succes!!!!
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat een schrik en paniek :N:
Fijn dat die hekken er stonden.....je snapt zulke hondeneigenaren toch niet :boos:
Geef Lara maar een extra knuffel, en jezelf ook :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een rotknullen! :devil: ik zou ze denk ik voor hun bek geslagen hebben :S: Gelukkig is het goed afgelopen......je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn.....

Ik hoop dat Lara en jij weer snel van de schrik bekomen zullen zijn. :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Madison
Zeer actief

Thanks voor jullie reacties, voel me er echt beter door!
De herder was nog erg jong, misschien dat hij daarom niet stopte toen Lara op de grond ging liggen en piepte.

Ik kan me zulk soort mensen ook niet voorstellen. Toen ik de herder aan hen teruggaf, zeiden ze: maar hij doet echt niks. Ik stond zo te trillen en te huilen dat ik niks terug durfde te zeggen. Ik was samen met een vriendinnetje van 13 (ben zelf 21) en die jongens zagen er wel sterk uit en ik durfde er niet tegen in te gaan.

Ik ben zo blij dat Lara hier nu bij me ligt. Ik durf gewoon niet meer met haar te gaan wandelen daar. 90% van de hondenbezitters bij mij in de buurt zijn gewoon sociale, lieve mensen die altijd helpen als er iets is of hun hond even vasthouden als Lara er niet langs durft. Maar dan kom je zulke aso's tegen. :S:
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Voor iedereen die het overkomt dat een hond zich op je hond stort:
raak niet in paniek, pak de aanvallende hond niet vast aan de riem of borst en ga NIET schreeuwen, ook geen commando of naam.
Ook niet als het je eigen hond betreft die de agressor is:
dan moedig je het dier namelijk aan als roedelleider om te gaan vechten, want het agressieve dier vertoond dit gedrag
om zich te bewijzen tegenover de leider, maw. de baas.
Wat ook zeer belangrijk is:
doe niet alsnog een riem om bij een hond in een gevecht want deze kan de hond verstrikt doen raken,
en het ontneemt de hond tevens de vluchtkans of een manier om zich over te geven waardoor de hond meer in paniek raakt.

Wat je doet bij vechtende honden is: pak de achterpoten beet van de aanvallende hond en trek deze naar achter.
Hierdoor verliest de hond zijn balans en dan zal de hond stoppen waarna hij of zij weer rustig wordt.
Op deze manier kunnen jij en je hond ook niet worden gebeten.

Dit gedrag kan bij iedere hond voorkomen dus is het verstandig om op de hoogte te zijn van deze truc.

Verder hoop ik dat het goed is gekomen met je dier en met jou.
Deze mannen waren onverantwoord en onwettelijk bezig en volledig verantwoordelijk voor hun hond
(het wordt weleens gezegd dat het "kan gebeuren" en dat een baas daarom niet toerekeningsvatbaar is:
dat is onzin. sterker nog: op eigen terein mag een hond ook geen agressief gedrag vertonen, ook niet tegen bijvoorbeeld een kat,
tenzij het geregistreerde waakhond betreft en dat betekend dat de tuin ook een bord moet hebben).
Het is moeilijk te zeggen wat hun precies bewoog en of je hun hond had mogen vastpakken.

Het is in ieder geval altijd verstandig om uit voorzorg binnen de bebouwde kom met een goede brede riem te lopen en geen tuigje te gebruiken tenzij je hond voldoende is afgericht.
Laatst gewijzigd door Rezza op 22 sep 2009 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Dood ga je zeker, leven niet.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

wat een nachtmerrie :eek: Ik hoop dat Lara gauw weer lara'tje word. Wat een rot lui zeg, bah. Hoop dat je zelf ook wat bijgekomen bent van deze afschuwelijke gebeurtenis. :knuffel1:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Madison
Zeer actief

Rezza schreef:Voor iedereen die het overkomt dat een hond zich op je hond stort:
raak niet in paniek, pak de aanvallende hond niet vast en ga NIET schreeuwen, ook geen commando of naam.
dan moedig je het dier namelijk aan als roedelleider om te gaan vechten, want het agressieve dier vertoond dit gedrag
doe niet alsnog een riem om bij een hond in een gevecht want deze kan de hond verstrikt doen raken,
en het ontneemt de hond tevens de vluchtkans of een manier om zich over te geven waardoor de hond meer in paniek raakt.

Wat je doet bij vechtende honden is: pak de achterpoten beet van de aanvallende hond en trek deze naar achter.
Hierdoor verliest de hond zijn balans en dan zal de hond stoppen waarna hij of zij weer rustig wordt.

Dit gedrag kan bij iedere hond voorkomen dus is het verstandig om op de hoogte te zijn van deze truc.

Deze mannen waren onverantwoord en onwettelijk bezig en volledig verantwoordelijk voor hun hond
(het wordt weleens gezegd dat het "kan gebeuren" en dat een baas daarom niet toerekeningsvatbaar is:
dat is onzin. sterker nog: op eigen terein mag een hond ook geen agressief gedrag vertonen, ook niet tegen bijvoorbeeld een kat,
tenzij het geregistreerde waakhond betreft en dat betekend dat de tuin ook een bord moet hebben).
Het is moeilijk te zeggen wat hun precies bewoog en of je hun hond had mogen vastpakken.

Het is in ieder geval altijd verstandig om uit voorzorg binnen de bebouwde kom met een goede brede riem te lopen en geen tuigje te gebruiken tenzij je hond voldoende is afgericht.
Goed advies, thanks! Maar ze waren niet aan het vechten, want Lara gaf zich al direct over. Het enige wat ik fout heb gedaan is mijn hond haar naam schreeuwen, ik heb haar niet vastgemaakt met een riem. Ik had daar de tijd ook niet voor. Ik pakte wel de herder aan zijn slipketting, maar hij schoot uit mijn handen toen hij achter mijn hondje aanrende. Bedankt!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jeetje wat een misselijke lui :boos: Ik hoop dat Lara niet te lang bang blijft. Probeer daarvoor ook zelf zo rustig en zelfverzekerd mogelijk te zijn he, ze let vast ook op jou om te kijken hoe 'eng' iets is :ok:
Afbeelding
Madison
Zeer actief

Ja, het was echt een nachtmerrie. Dit gebeurde dus altijd in mijn engste dromen :mep:
maar ja, gebeurd is gebeurd en ik ga proberen Lara weer vertrouwen te laten krijgen. Dit zal wel even duren, haar kennende, maar ja. Ik wilde eerst nog aangifte doen, maar ik dacht: dat heeft toch geen zin, want ze liepen snel weg en ik wist niet waar ze woonden.
Madison
Zeer actief

Frenk schreef:Jeetje wat een misselijke lui :boos: Ik hoop dat Lara niet te lang bang blijft. Probeer daarvoor ook zelf zo rustig en zelfverzekerd mogelijk te zijn he, ze let vast ook op jou om te kijken hoe 'eng' iets is :ok:
Ja Frenk, ik probeer altijd zo zelfverzekerd mogelijk langs honden te lopen, zodat Lara ziet dat het niet eng is. Nu verloor ik mijn zelfbeheersing, maar er was toch al niets meer aan te doen aangezien ze al zo bang was dat ze al niet meer naar mijn stem luisterde. Normaal luistert ze perfect. Maar bedankt voor je reactie en ga je advies zeker ter harte nemen als ik morgen weer het bos in ga. :smile1:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Madison schreef:
Frenk schreef:Jeetje wat een misselijke lui :boos: Ik hoop dat Lara niet te lang bang blijft. Probeer daarvoor ook zelf zo rustig en zelfverzekerd mogelijk te zijn he, ze let vast ook op jou om te kijken hoe 'eng' iets is :ok:
Ja Frenk, ik probeer altijd zo zelfverzekerd mogelijk langs honden te lopen, zodat Lara ziet dat het niet eng is. Nu verloor ik mijn zelfbeheersing, maar er was toch al niets meer aan te doen aangezien ze al zo bang was dat ze al niet meer naar mijn stem luisterde. Normaal luistert ze perfect. Maar bedankt voor je reactie en ga je advies zeker ter harte nemen als ik morgen weer het bos in ga. :smile1:
Ik bedoelde niet je reactie van vanavond, ik zou me ook een hoedje geschrokken zijn en er achteraan gegaan zijn hoor. Ik bedoelde meer je reactie als je daar weer gaat lopen en andere honden tegenkomt. Ik snap wel dat je het zelf spannend vindt, maar het zou zonde zijn als Lara daar onzeker van zou worden :wink:
Afbeelding
Madison
Zeer actief

Frenk schreef:
Madison schreef:
Ik bedoelde niet je reactie van vanavond, ik zou me ook een hoedje geschrokken zijn en er achteraan gegaan zijn hoor. Ik bedoelde meer je reactie als je daar weer gaat lopen en andere honden tegenkomt. Ik snap wel dat je het zelf spannend vindt, maar het zou zonde zijn als Lara daar onzeker van zou worden :wink:
Ja, dat vind ik inderdaad spannend moet ik zeggen, maar ik ga het toch doen en zal proberen geen angsten over te brengen. Bovendien is dit nog nooit gebeurd in drie jaar, dus hopelijk was dit eenmalig. :)
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Om precies deze reden laat ik een hond nooit bij een open voordeur staan langs de kant van de weg.
Hoe braaf de hond ook is.

Ik heb het twee weken geleden meegemaakt van de andere kant af.
De hond sprong over een poortje ook bovenop een keeshond.
Deze had ik nieteens gezien maar de hond die het deed was ook niet van mij.
Waarschijnlijk zag ze het hondje komen over het muurtje heen via de vensterbank,
want ze rende ineens naar buiten.

In het vervolg kun je beter niet de slipketting pakken want de hond zal je willen bijten.
Ook als baasje gebeurt je dat snel door je eigen hond.

Wat wel weer grappig was, was de tzi chu die niet over het muurtje heen kon kijken..
Deze was daar de dominante hond en woonde daar op het adres.
Zijn blaffen zou de hond wel aan moedigen maar tzi chu's zijn niet van die blaffers.
Hij had nieteens door wat er was en zat uiteindelijk vast in een bloemenstruik toen ie eindelijk op het muurtje klauterde toen alles lang en breed afgelopen was..
Dood ga je zeker, leven niet.
Madison
Zeer actief

Rezza schreef: Wat wel weer grappig was, was de tzi chu die niet over het muurtje heen kon kijken..
Deze was daar de dominante hond en woonde daar op het adres.
Zijn blaffen zou de hond wel aan moedigen maar tzi chu's zijn niet van die blaffers.
Hij had nieteens door wat er was en zat uiteindelijk vast in een bloemenstruik toen ie eindelijk op het muurtje klauterde toen alles lang en breed afgelopen was..
:smile: Sorry ik zie het voor me :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jemig wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, je moet er toch niet aan denken dat ze de weg over zouden gaan. Rotjongens ook :S:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

:knuffel1:

Een heleboel mensen hebben geen benul wat honden aangaat, ze doen maar wat en dat was te merken hier. Zonde dat jouw hondje de dupe was, hoop dat jij en je lieverd er weer snel bovenop komen! :)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een klootzkken zeg :evil: bij het lezen van je verhaal voelde ik gewoon de angst en onmacht die je moet hebben gevoeld..
Hoop dat ze toch wat hersteld van deze angstige gebeurtenis, enne jammer dat de herder toch kon ontglippen toen je de halsband had.. ondanks een ander advies..ik zou ook de hond aan de band hebben gepakt, je voelde zelf aan dat het geen aanval was zeg je en je was kordaat om de halsband te pakken.. het blijft gewoon een ontzettende rot ervaring en zeker als je ook nog het idee krijgt dat je uitgelachen wordt.. :devil:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zit hier plaatsvervangend loeikwaad te zijn :boos:
Wat een aso's :devil: :devil: :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een walgelijke types :S: :S:
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Jeetje wat een stelletje *piep*s. Ik zou ook echt boos zijn. :boos:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik zit me hier plaatsvervangend boos te maken.
Zo moeilijk is het niet om rekening met iemand te houden.
En dan ook nog iemand uitlachen die duidelijk in paniek is!
Bah!

Ik hoop dat je goed geslapen hebt.
En laat je hondje niet merken dat je ook bang bent hè!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

Madison schreef:Ik moet het gewoon even ergens kwijt. Zit te trillen van woede. Ik heb dit nog nooit meegemaakt: ik loop op mijn gemakje op het duinpad achter ons huis waar honden los mogen. Opeens komt er een Duitse Herder op Lara afgestormd en Lara gaat op de grond liggen uit onderdanigheid. Herder gaat met poot op Lara staan en Lara piept. Lara is een aansteller, helemaal waar, maar ik vraag vriendelijk aan de twee mannen of zij hun herder even vast kunnen houden tot dat ik ben langs gelopen. Ik word uitgelachen en dit is echt waar! Zo asociaal. Opeens begint de hond Lara nog erger te domineren door haar in haar hals vast te pakken. Lara wordt hierop bang en rent weg. De herder rent er achter aan (voor hem was het op dat moment een spelletje, denk ik, want hij was op zich niet vals) en ze rennen richting de weg, de hoek om. En ik hoor Lara constant piepen van angst, omdat de herder sneller is en haar steeds vastpakt in zijn bek. Het begon nu echt te lijken op een jaag-spelletje van de herder. Lara rent richting een hele drukke weg (een weg net vanaf de snelweg, dus auto's rijden nog erg hard). Ik rende de honden achterna en bleef mijn hondjes naam roepen: LARA, LARA!! Die mannen stonden me uit te lachen (een vriendinnetje was erbij en die heeft dat gehoord). Ik hoorde niets meer en had blinde paniek. Normaal ben ik binnen 1 seconde rennen buiten adem, maar nu rende ik zowat een kilometer superhard puur op adrenaline. Ik was aan het huilen en schreeuwen en het duurde zo lang en het moment dat ze om de hoek verdwenen, zal ik nooit vergeten. Ik was niet bang dat de hond Lara wat zou aandoen, omdat ik wist dat de hond op zich niet vals was, maar ik was zo bang voor de autoweg en wat ik zou aantreffen als ik de hoek om zou rennen.

Mijn grootste geluk is geweest: een paar hekken van bouwvakkers die op de hoek van de weg stonden, waardoor de honden niet verder konden rennen. En ik stond iedere dag in mezelf te schelden op die hekken, omdat ik het irritant vond dat ze er stonden! En nu zijn ze de redding geweest, want als die hekken er niet hadden gestaan, waren de honden de straat opgerend, want ik had ze nooit op tijd kunnen pakken. Die herder was zo ongelooflijk snel en Lara ook. En op dat moment was die weg zo verschrikkelijk druk, dat ze het nooit hadden gehaald. En het erge is nog dat hun eigen hond ook richting de weg rende en dat ze gewoon mij stonden uit te lachen en na stonden te doen. Ik schreeuwde natuurlijk: LARA LARA. En dat deden ze na :devil: terwijl op dat moment hun eigen hond en mijn hondje keihard richting de weg renden.

Ik heb zo een pijn in mijn hart. Ik blijf maar denken wat er had kunnen gebeuren. Ik moet er niet aan denken dat ik haar kwijt was geweest. Mijn kind. Ze ligt nu heel zielig in een hoekje en komt gelukkig een beetje uit haar shock. Ze heeft ook langs mijn vriendins armen geplast, want die pakte haar vast toen ik de herder beet had. Ze was zo intens bang en dit is nog nooit eerder gebeurd! Wijze les: voortaan Lara vasthouden op het duinpad. Het is niet anders. Die jongens leer je toch niets, die zaten mij recht in mijn gezicht uit te lachen. Ik voel me echt vernederd... En Lara heeft gelijk weer een 'traumaatje' erbij en is weer het beduuste, zielige hondje van vroeger. Morgen maar een dagje rust en vertrouwen weer opbouwen.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wilde het hier even kwijt.
dat is gewoon echt niet normaal.
ik snap niet dat je als hondenbezitter zo'n schijt kan hebben aan een ander hond.
ik hoop dat lara er weer boven op komt!
Afbeelding
blijf vragen stellen
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Rezza schreef:Voor iedereen die het overkomt dat een hond zich op je hond stort:
raak niet in paniek, pak de aanvallende hond niet vast aan de riem of borst en ga NIET schreeuwen, ook geen commando of naam.

Ik kan helemaal meegaan in je theorie hoor maar als een hond de mijne aanvalt of andersom ga ik niet stilzwijgend proberen om ze uit elkaar te krijgen. By the way de mijne stopt direct als ik een brul geef. Paniek kun je vaak niet sturen vooral niet als je ziet hoe je kleine hondje achterna word gezeten door een grote of als een grote hond jou kleintje eens ff flink te grazen neemt.
Het is vaak maar net hoe de situatie is en vaak bedenk je niet hoe je het theoretisch hebt geleerd.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

hondeponnetje schreef:

Ik kan helemaal meegaan in je theorie hoor maar als een hond de mijne aanvalt of andersom ga ik niet stilzwijgend proberen om ze uit elkaar te krijgen. By the way de mijne stopt direct als ik een brul geef. Paniek kun je vaak niet sturen vooral niet als je ziet hoe je kleine hondje achterna word gezeten door een grote of als een grote hond jou kleintje eens ff flink te grazen neemt.
Het is vaak maar net hoe de situatie is en vaak bedenk je niet hoe je het theoretisch hebt geleerd.
juist laats was er in vlissingen een herder aan de riem,en een kleine westey zonder riem.
het baasje van de westey let niet op het hondje rent zo de bek in van de herder.
toevallig net een duitse herder waar de eigenaar van een meisje van 1.60 ca 53kilo groot is.
waar ze ook nog pakwerk mee doet normaal ook nog een muilkorf om heeft.
ik rende er gelijk naar toe ging achter de herder staan drukte zo hard ik kon achter zijn kaken werkte niet hij wou alleen maar dat beestje dood maken.
van alles geprobeert toen het hondje blauw werd en zijn poep liet lopen heb ik
met al mijn kracht met 2 duimen in zijn slapen gedrukt toen werd de herder niet lekker ofzo en liet hij los,
gelijk verband aangelegd gelukkig geleerd bij dieren ehbo.
gelijk dieren ambulance gebeld en het hond je heeft het overleefd.
maar echt het was zo'n paniek situatie ik fietste zomaar langs en inneens had ik moeite met de theorie die ik geleerd heb.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”