Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

supervlooien?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Job
Zeer actief

Re: supervlooien?

Ongelezen bericht door Job »

o ik knijp mijn handjes ook dicht hoor,
maar voor de duidelijkheid;
hier worden de honden dus wel van maart/april tot november behandeld
met frontline en Job met stronghold en zo'n scalib...band omdat hij aanleg heeft tot oormijt.
Maar de poezen heb ik dit jaar niet hoeven te behandelen omdat er gewoon geen ongedierte in huis is gekomen.
(nogmaals vraag mij niet waarom niet bij mij). :19:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Oh, in huis heb je geen vlooien. (denk je..... :lol1: )

Wij hebben gelukkig ook nooit last gehad van springende, bloedzuigende beestjes op onze benen.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Job
Zeer actief

dat weet ik zeker, ben er allergies voor,
maar kennelijk erg lekker voor die beestjes;
zodra ik gebete ben heb ik binnen een paar uur een ontstoken plek
die een half been of arm beslaat en mag ik voor een spuit naar de dokter
(ondanks al standaard 2 medicijnen tegen allergische reacties). :lol1:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Job schreef::smile: :smile: :smile: wellicht is mijn redding dus dat ik "maar" twee keer per week hulp heb?
Al zo lang heel veel katten en wat minder honden en echt nooit last van vlooien en teken.
Ja, ik woon nu buitenaf, maar heb heus zelfs in zo'n vinexwijk gewoond :kotz: en ook nooit ongedierten.
Hoe???
Geen idee, en ja ze lusten mijn beesten heus wel.
Heb nu slechts 10 katten en 3 1/2 honden,
natuurlijk behandekl ik ze zodra ik iets zie,
maar jullie doen dat dus ook.
Ik snap er niks van. :denken:
Ik heb tot dit jaar ook nooit echt last gehad van vlooien. Tenminste... 1 a 2 van die monstertjes niet mee gerekend, na een
dogtrail bijv. Maar vaak kon ik die er vanaf plukken, pipetje op de honden, en klaar.

Nu was het echt living hell. Wij wonen in een aardig schoon huis. 1 x in de week komt de hulp schoonmaken, elke dag wordt er normaliter gestofzuigd,
regelmatig gedweild, noem het op... Verder hebben wij geen stoffen banken in huis, alles is van leder. Geen kleden, enz.
En toch zaten we dit jaar onder. Ik had Lune opgehaald van haar vakantie adres, en schijnbaar had die vlooien bij zich.
Tja.. en vanaf dat moment ging het rap. Eerst Lune gelijk behandeld, maar de rest had ze schijnbaar ook al, en ze waren schijnbaar ook al boven op de vloerbedekking
terecht gekomen. Een kleine week later dus het hele huis behandeld, alle honden gewassen enz. En nog zag ik ze lopen over de honden!

Uiteindelijk heb ik ze 3 x behandeld. De laatste keer met vlo kill, en nu lijkt alles weg te zijn. Het hele huis is nog eens nagespoten, en ik hoop dat het nu zo blijft.
Joost mag weten waar die krengen vandaan komen, en hoe het komt dat ze zo moeilijk uit te roeien waren... maar ze lijken wel steeds resistenter te worden.

Ik ben blij dat ik er voor nu in ieder geval vanaf ben. Over 3 weken zet onze verhuizing gedeetelijk in, en over anderhalve maand moeten we ons huis opleveren.
Ik moet er niet aan denken dat we dan nog last zouden hebben van een vlooien plaag die niet dood wil.. :N:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

P!nki schreef:Ik ben blij dat ik er voor nu in ieder geval vanaf ben. Over 3 weken zet onze verhuizing gedeetelijk in, en over anderhalve maand moeten we ons huis opleveren.
Ik moet er niet aan denken dat we dan nog last zouden hebben van een vlooien plaag die niet dood wil.. :N:
Dan laat je een raam open en is er zomaar een kat binnengeslopen... tja, dat kan gebeuren, nietwaar :engel:

Ik heb amper last, hoewel ik wel wat zag lopen op de kleuter.
Dat heb je met kleuters. Die zijn lekker. Nouja, het was er maar eentje.
De groten zijn schoon. Uitgebreid gecheckt, niks te vinden.

Dus ik kam honden en behandel huis.
Ik zuig niet veel stof. Toch geen beginnen aan, ik veeg wel ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Job schreef::smile: :smile: :smile: wellicht is mijn redding dus dat ik "maar" twee keer per week hulp heb?
Al zo lang heel veel katten en wat minder honden en echt nooit last van vlooien en teken.
Ja, ik woon nu buitenaf, maar heb heus zelfs in zo'n vinexwijk gewoond :kotz: en ook nooit ongedierten.
Hoe???
Geen idee, en ja ze lusten mijn beesten heus wel.
Heb nu slechts 10 katten en 3 1/2 honden,
natuurlijk behandekl ik ze zodra ik iets zie,
maar jullie doen dat dus ook.
Ik snap er niks van. :denken:
ik ga de eerst volgende keer, dat jij ergens last van heb, waar ik niks van snap ook heeel hard lachen oke?
Job
Zeer actief

nou suus ik hoop ook dat in het nieuwe huis de pret niet opnieuw begint!

en ehhh Yamie reageer niet zo overspannen joh,
waarschijnlijk is een cursus begrijpend lezen op zijn plaats.
Jee je lijkt wel een fel klein jr-tje! :smile2:
Maar lach maar als mij iets overkomt hoor,
zo te lezen kan je dat goed gebruiken.
Denk er aan lachen vanuit de buik is een gezonde lach. :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Gelukkig tot nu toe nooit last gehad van een plaag.
Ik heb het altijd goed gered met frontline pipetjes.
En nooit het huis hoeven te behandelen.
Ik hoop dat dat zo blijft, lijkt me niet prettig wat ik allemaal lees hier.

Misschien verandert het nog als we straks een huis met tuin hebben.
Ik vraag me af, wonen jullie (degene met een plaag) in een huis met tuin, of in een flat?
En dezelfde vraag voor degenen die nooit een plaag hebben, in een huis met tuin, of in een flat?

Wij wonen in een flat, en nooit een plaag gehad.
:zweep:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik woon in een huis met tuin.

2 honden buiten , eentje binnen.

Katten zitten ook binnen , komen niet buiten.
En dat zijn juist enigen die vlooien hebben, de honden zowel de hond binnen als de 2 buiten hebben nergens last van
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Maar vaak is het zo, dat als je honden én katten hebt, dat de katten wel vlooien hebben, en de honden niet. (niet altijd, maar vaak)
Doordat de vlooien eigenlijk altijd kattenvlooien zijn, en ze kattenbloed nou eenmaal lekkerder vinden.
Maar heb jij wel eens een echte plaag gehad?
Zoals hier verteld wordt, dat je huis onder zit en je dieren onder zitten, en je het met veel moeite eronder krijgt?
:zweep:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Hier ook geen vlooien en teken ze dragen hier ook beiden een vlooien en tekenband (was nieuw 1 band die tegen beide werkt). Ook op de camping geen last. Hoewel er vaak mensen aan onze tent kwamen vragen of onze honden ook zo'n last van teken hadden. Nee dus. Ben dus erg tevreden over deze band en volgend jaar krijgen zij ze weer om.

Overigens is het bij een hond met lang haar wel extra werk om dat ze er wel klitten van krijgen rond de band.

En waarom als je kinderen hebt geen band bij je hond. Als je ze druppels in de nek hebt gegeven gaat dat toch ook op de huid zitten?
Bij een band ook maar deze werkt wel 6 maand en hoeft niet elke maand herhaald.
Afbeelding
gevni havanezers
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

blacky schreef: En waarom als je kinderen hebt geen band bij je hond. Als je ze druppels in de nek hebt gegeven gaat dat toch ook op de huid zitten?
Bij een band ook maar deze werkt wel 6 maand en hoeft niet elke maand herhaald.
als ik druppel kan ik best een dag of wat extra opletten dat ze de honden niet aaien op die plek. Maandenlang een band om hebben vind ik toch een ander verhaal. Bovendien stoeien mijn honden veel waarbij ze bij elkaar in de nek hangen en dan vind ik zo'n band ook geen fijn idee.
** Angela **
Zeer actief

Paulala schreef:Maar vaak is het zo, dat als je honden én katten hebt, dat de katten wel vlooien hebben, en de honden niet. (niet altijd, maar vaak)
Doordat de vlooien eigenlijk altijd kattenvlooien zijn, en ze kattenbloed nou eenmaal lekkerder vinden.
Zoals hier verteld wordt, dat je huis onder zit en je dieren onder zitten, en je het met veel moeite eronder krijgt?
Ja helaas wel, was zelfs zo erg dat ze savonds op t beeldscherm van mn pjoeter en de tv zaten.
Zelf werd ik ook niet gespaard, was echt erg en t heeft me veel bloed zweet en tranen en vooral veel geld gekost om t eronder te krijgen.

Tis begonnen toen ik Jinta in huis haalde. Was bij t opvanggezin wel behandeld tegen vlooien maar ze had ze toch mooi.
Zij is ook altijd degene waar ik ook heel duidelijk die zwarte dingetjes in dr vacht zie zitten en de vlooien ook zie lopen.
Breezer zie je niks bij, maar die heeft er wel last van dus
** Angela **
Zeer actief

Onze kat had trouwens vroeger ook altijd een vlooienbandje om.
Nja niet toen wij nog erg klein waren , maar wel toen we oud genoeg waren om te begrijpen dat je de poes wel mocht aaien maar niet in t nekje want daar zat die band.

Mijn eigen katten hebben er geen om, maar zit er toch wel sterk aan te denken om t wel te doen. Steeds maar weer dat gevecht met Jinta om druppels in de nek te doen is ook niks
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paulala schreef:Maar vaak is het zo, dat als je honden én katten hebt, dat de katten wel vlooien hebben, en de honden niet. (niet altijd, maar vaak)
Ik heb 1 keer een plaag gehad die maar niet over ging.Totdat ik een keer een hele lijn aan antivlooienrotzooi heb gekocht(voor maar liefst Fl.100,- :N: ) en stap voor stap alles heb behandeld.
Meerdere mensen met huisdieren in deze buurt hadden dezelfde problemen als ik terwijl ze zich het heen en weer behandelden,stof zogen,dweilden enz.
Dat stopte pas toen een er een oude man die verderop woonde en een hond en een kat had naar een verpleeghuis ging en zijn huis ontsmet werd....
Dus ja,soms kun je doen wat je wilt zonder dat je er af komt doordat die beesten gewoon in het gras rond je huis zitten.Ik woon beneden en heb een tuin.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
miekmiek

ik ga weer helemaal van voor af aan beginnen met de reutemeteut, ze zijn nog niet weg. :ugh:

Mijn plan van aanpak; stronghold kopen, honden behandelen. Iedere week de honden wassen met antivlooienshampoo. Huis eerst stofzuigen, dán inspuiten en dan ongeveer drie dagen (?) niet stofzuigen. Desnoods na een tijdje (zoals aangegeven op de spuitbus) het spuiten weer herhalen.

Er lopen hier geen katten in de tuin, dus daar krijgen ze het niet van.

waterdicht plan?
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

miekmiek schreef:waterdicht plan?

Het lijkt er wel op alleen moet je niet vergeten ook even flink in de stofzuigerzak te spuiten
miekmiek

oja. heb ik vorige keer gedaan en doe ik deze keer weer.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Heb je vorige keer ook stronghold gegeven? Ik vind het zo zonde om ze ook te 'behandelen' tegen wormen en oormijt terwijl ze dat waarschijnlijk niet eens hebben.

Verder vink ik het plan goed. Duim voor je dat je ze nu allemaal te grazen hebt.

Had jij niet ook katten dan? Die noem je niet in je plan.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rosita, leg me eens uit hoe het kan dat de kleuter af en toe een vlo heeft en de rest niet?
Niet dat ik het zo'n ramp vind, maar ik snap het niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Rosita, leg me eens uit hoe het kan dat de kleuter af en toe een vlo heeft en de rest niet?
Niet dat ik het zo'n ramp vind, maar ik snap het niet.
Uitleggen kan ik het niet maar waarom word ik 's nachts niet door muggen gestoken terwijl Frank die naast mij ligt lek gestoken wordt?
Ik denk dat je dat kunt vergelijken.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 01 okt 2009 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Zeer actief

zo zijn de teken dol op Job
terwijl de andere honden zelden een teek zouden hebben.
Ik geef Job stronghold ivm oormijtaanleg en daarbij een scalibor tekenband,
de meiden krijgen frontline.
Werkt tot nu toe perfect.
miekmiek

Rosita Compagner schreef:Heb je vorige keer ook stronghold gegeven? Ik vind het zo zonde om ze ook te 'behandelen' tegen wormen en oormijt terwijl ze dat waarschijnlijk niet eens hebben.

Verder vink ik het plan goed. Duim voor je dat je ze nu allemaal te grazen hebt.

ze kregen als eerste beahpear (geloof dat het zo heet, bij de welkoop vandaan), daarna frontline combo. nu dacht ik dus aan stronghold. weet jij anders nog een goed merk?

mijn katten zijn dood. :(
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
Rosita Compagner schreef:Heb je vorige keer ook stronghold gegeven? Ik vind het zo zonde om ze ook te 'behandelen' tegen wormen en oormijt terwijl ze dat waarschijnlijk niet eens hebben.

ze kregen als eerste beahpear (geloof dat het zo heet, bij de welkoop vandaan), daarna frontline combo. nu dacht ik dus aan stronghold. weet jij anders nog een goed merk?

mijn katten zijn dood. :(

Ach, poesies toch... Nee, ik heb zo geen 'goed merk' in mijn mouw. Verkoop die spullen al heel lang niet meer en sinds ik hier woon heb ik ook zelf geen vlooien gezien. Een enkele klant in de salon nog 'met beesies'. Als ik me erin zou willen verdiepen dan zou ik alle merken eens langslopen bij zooplus ofzo. Alle werkzame stoffen op een rijtje en aan de hand daarvan een keuze maken.
** Angela **
Zeer actief

Nah snappen jullie dit nog ?

Vorige week mn hele huis ingespoten, katten en honden behandelt.
Omdat ik al veel merken heb geprobeerd en niets hielp heb ik maar weer wat anders geprobeerd.
Nl t spul wat je bij de ah kan kopen

Breezer bleef krabben overigens.
Komt Jinta net bij me zitten, zie ik allemaal zwarte dingetjes in dr vacht, en 2 grote vlooien lopen.

Lijkt net of dit spul aantrekt ipv dood

Word maar weer naar de winkel en ander spul halen. Weet t ook niet meer zo
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”