Job schreef:

wellicht is mijn redding dus dat ik "maar" twee keer per week hulp heb?
Al zo lang heel veel katten en wat minder honden en echt nooit last van vlooien en teken.
Ja, ik woon nu buitenaf, maar heb heus zelfs in zo'n vinexwijk gewoond

en ook nooit ongedierten.
Hoe???
Geen idee, en ja ze lusten mijn beesten heus wel.
Heb nu slechts 10 katten en 3 1/2 honden,
natuurlijk behandekl ik ze zodra ik iets zie,
maar jullie doen dat dus ook.
Ik snap er niks van.

Ik heb tot dit jaar ook nooit echt last gehad van vlooien. Tenminste... 1 a 2 van die monstertjes niet mee gerekend, na een
dogtrail bijv. Maar vaak kon ik die er vanaf plukken, pipetje op de honden, en klaar.
Nu was het echt living hell. Wij wonen in een aardig schoon huis. 1 x in de week komt de hulp schoonmaken, elke dag wordt er normaliter gestofzuigd,
regelmatig gedweild, noem het op... Verder hebben wij geen stoffen banken in huis, alles is van leder. Geen kleden, enz.
En toch zaten we dit jaar onder. Ik had Lune opgehaald van haar vakantie adres, en schijnbaar had die vlooien bij zich.
Tja.. en vanaf dat moment ging het rap. Eerst Lune gelijk behandeld, maar de rest had ze schijnbaar ook al, en ze waren schijnbaar ook al boven op de vloerbedekking
terecht gekomen. Een kleine week later dus het hele huis behandeld, alle honden gewassen enz. En nog zag ik ze lopen over de honden!
Uiteindelijk heb ik ze 3 x behandeld. De laatste keer met vlo kill, en nu lijkt alles weg te zijn. Het hele huis is nog eens nagespoten, en ik hoop dat het nu zo blijft.
Joost mag weten waar die krengen vandaan komen, en hoe het komt dat ze zo moeilijk uit te roeien waren... maar ze lijken wel steeds resistenter te worden.
Ik ben blij dat ik er voor nu in ieder geval vanaf ben. Over 3 weken zet onze verhuizing gedeetelijk in, en over anderhalve maand moeten we ons huis opleveren.
Ik moet er niet aan denken dat we dan nog last zouden hebben van een vlooien plaag die niet dood wil.. :N: