freskin schreef:Ik vind dat als je je hond zo dik laat worden als de Dalmatier op de foto, je wel bezig bent met een vorm van mishandeling. Deze eigenaren zouden goede voorlichting moeten krijgen wat het lichamelijk met hun hond doet: slecht voor gewrichten, kortere levensverwachting, slecht voor hart en bloedvaten,grotere kans op diabetes, enz. In beslag nemen gaat mij ook weer wat te ver. Ik denk dat deze mensen wel het beste met hun dier voor hebben , alleen op de verkeerde manier. Het gaat inderdaad niet om een paar kilo's te veel of te weinig, maar om extreem overgewicht. Dat vind ik met extreem te dikke kinderen ook. Hoe je het ook wendt of keert: het blijft erg ongezond. Dieren en kleine kinderen zijn niet wijzer. Als ze volgepropt worden kunnen ze daar niet veel tegen doen.....
En wat als je ze niet volpropt??? Ik had rustig als kind elke dag chips kunnen eten hoor, was ik heus niet dik van geworden. Maar is dat wel gezond? Met zijn tweeën de hele dag paffen in een huis met een pup, is dat wel gezond? Met je hond naast de fiets op prachtig geasfalteerde fietspaden fietsen die naast een doorgaande weg liggen, is dat wel gezond?
En daarnaast, ik ga voor kwaliteit in het leven en niet voor kwantiteit. Ik heb liever dat mijn hond 10 jaar een prachtig leven heeft, dan dat ze 17 wordt met 3 veilige blokjes om in de wijk per dag.