Ik heb hier een nu nog zo'n 39 kilo zware dobermann over mijn schoot hangen. Of er nog een hapje af kan vanavond
Christo woog ooit 34 kilo, maar heeft na zijn castratie een tijdje op brokken gestaan en ik gaf hem ongemerkt teveel.
En dat blijkt te werken
Chris krijgt nu 500 gram Smuldier als maaltijd en 's avonds als tussendoortjes wat er maar voorhanden is, joghurt, karnemelk, een eendagskuikentje of een boterham. Langzaam afvallen is het doel, en terug naar de 34 kilo hoeft niet. Aidan dieet mee, mag ook wel een kilootje of twee lichter, en Durga liet sowieso al haar tweede maaltijd meestal staan. Op moeilijke momenten neem ik Christo uit voor een extra wandeling ter afleiding.
Ik moet nog terug naar de DA voor een keertje wegen, maar zo op het oog zie ik nu al een taille verschijnen.
Niettemin, ook nu het goed gaat, hoor ik graag jullie verhalen over het laten afvallen van je hond, ook zijn op- en aanmerkingen over de hoeveelheid eten die ik Chris nu geef heel welkom. Geef ik te weinig nu? Vroeger was het 800 gram.