Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verkeerde voorstelling 2009

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Verkeerde voorstelling

Ongelezen bericht door Suuz! »

massam schreef:
en wij maar denken dat een nieuwe forumrel geboren was van forumleden die zich afvroegen welke aso zijn kind zo los liet lopen :smile:
Een forum rel zal ik er niet om maken, maar ik zal heel eerlijk zijn, ik ben geen fan van kinderen, en zal dat niet snel zijn ook denk ik, maar persoonlijk vind ik het idd vrij irritant, een kind dat zonder begeleiding rond loopt. Lotte zal misschien prima weten wat ze doet, maar als Lotte dat mag, dan mogen de volgende keer een hele hoop andere kinderen dat ook, die niet weten wat of hoe ze kunnen doen bij een hond, en daar krijg je ongelukken van ;) ... en zelfs ondanks dat ik kinderen niet leuk vind, zie ik ze liever ook niet geperforeerd worden door een hondenbek ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

P!nki schreef:
massam schreef:
en wij maar denken dat een nieuwe forumrel geboren was van forumleden die zich afvroegen welke aso zijn kind zo los liet lopen :smile:
Een forum rel zal ik er niet om maken, maar ik zal heel eerlijk zijn, ik ben geen fan van kinderen, en zal dat niet snel zijn ook denk ik, maar persoonlijk vind ik het idd vrij irritant, een kind dat zonder begeleiding rond loopt. Lotte zal misschien prima weten wat ze doet, maar als Lotte dat mag, dan mogen de volgende keer een hele hoop andere kinderen dat ook, die niet weten wat of hoe ze kunnen doen bij een hond, en daar krijg je ongelukken van ;) ... en zelfs ondanks dat ik kinderen niet leuk vind, zie ik ze liever ook niet geperforeerd worden door een hondenbek ;)
perforaties zie ik liever ook niet. lijkt me logisch. maar lotte is een echt hondenkind en het viel me op dat ze héél goed wist wat ze deed. daarbij lijkt het mij niet mariannes probleem of anderen hun kinderen wel of niet loslaten. lotte deed het hardstikke goed en heeft leuke vriendinnen gemaakt weet ik uit haar eigen mond. zowel honden als mensenvrienden.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

massam schreef:
P!nki schreef:
massam schreef:
perforaties zie ik liever ook niet. lijkt me logisch. maar lotte is een echt hondenkind en het viel me op dat ze héél goed wist wat ze deed. daarbij lijkt het mij niet mariannes probleem of anderen hun kinderen wel of niet loslaten. lotte deed het hardstikke goed en heeft leuke vriendinnen gemaakt weet ik uit haar eigen mond. zowel honden als mensenvrienden.
Das prima ;)... en moet idd ieder voor zichzelf weten. Ik ben er alleen niet zo'n fan van als vreemde kinderen zich ineens bij mij ophouden... ;), maar ben dan ook een aantal keer gewoonweg weggelopen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik moet zeggen dat ik wel om Lotte moest lachen. Eerst zit ze bij de nakers van Sonja waarvan er 1 is die naar je toe moet komen. Ik uitleggen dat zij geen kindjes gewend is bla bla bla want dat snappen ze meestal wel. Lotte heel braaf luisteren en loopt naar Luca toe die in zijn uppie zat en iets te eten had. Ik van Lotte niet doen en uitleggen dta als honden zonder baas zaten dat zij die honden niet mag aaien. Lotte zegt gewoon, dat mag wel van die mevrouw hoor en ik meteen van ja maar van mij niet :smile: Ondertussen kwam carma snel aanlopen om Lotte hetzelfde uit te leggen :smile:
Lotte op Jes afgestuurd, die had frolicjes en kiefer wilde wel een vriendinnetje maar de nakers bleven trekken dus die moesten ook. Sonja kreeg een ruk aan haar arm want ineens stonden 5 nakers paraat om het lekkers in ontvangst te nemen maar 1 mocht niet. Dus Lotte, we doen het samen, jij 2 ik 2 en sonja de ander apart houden.
Ik moet zeggen dat als Lotte niet geluisterd had dat ik me er aan geirriteerd had maar ze luisterde en nam ook aan wat ik zei ( volgens mij vond ze me wel een beetje irritant :smile: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Lotte verstaat inderdaad prima nederlands. :F:
En als ienmand zei dat ze een bepaalde hond maar niet moet aaien dan begrijpt ze dat.
Wij hebben dan ook Lola. :mrgreen:
Of als iemand zegt dat ze maar even ergens moet gaan spelen dan ook.
Ze heeft tenslotte een op hoge hakken rondstampende, donkerharige bitcherige kenau van een moeder. :smile:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

hij blijft geniaal!
:N: als ik in images.google.nl zoak op deze termen krijg ik het volgende.... :N:

http://www.dgolds.com/photos/ALC6/image ... Cleats.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

massam schreef:hij blijft geniaal!
:N: als ik in images.google.nl zoak op deze termen krijg ik het volgende.... :N:

http://www.dgolds.com/photos/ALC6/image ... Cleats.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus hij had mijn pakje geleend. :oohja:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Martijn schreef: Hahaha. Gelukkig val ik mee. :smile:
Daar kan je het dan mee doen, je valt mee, meer niet. :smile:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

WHAHA :smile: Had je dat pakje eigenlijk aan willen trekken zondag Marianne?

Ach Marianne je bent toch ook gewoon een zorgzaam moedertje, ik heb trouwens genoten van Lotte hoe later op de dag hoe meer zich identificeerde met de honden om zich heen :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico
Zeer actief

Oh trouwens, over verkeerde voorstelling gesproken.
Er zit een vrouw naast de snackstal. 2 kinderen bij zich en ik maar denken, wie zal dat zijn????? Geen kaartje op (zegt niets want de mijne was ik binnen 5 minuten kwijt) dus ik haar aanspreken. Hai wie ben jij. Zij: ik ben ....... zegt netjes haar voor en achternaam. Het zei me niets dus ik van hoe heet jij op het forum? Kijkt ze me aan, ik zit niet op een forum zegt zij :oohja: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb jouw kind niet gezien Marianne, maar realiseer je je dat ze op een hond kan afstappen zonder eigenaar die direct hapt? Mijn honden lagen vast op een ander terrein en ik durf niet te garanderen dat ze een kind dat zomaar naar ze toe komt terwijl ze bij hun tent liggen vriendelijk benaderen. Maakt niet uit of het kind honden gewend is of niet. En ik liep veelal ergens anders op het terrein en had een hartverzakking gekregen als ik haar naar mijn honden had toe zien lopen. Ik ben daar juist zo extreem voorzichtig mee. Naar Caja had ze ook niet toe moeten gaan trouwens, dan had ik ook een noodkreet uitgebracht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef:Oh trouwens, over verkeerde voorstelling gesproken.
Er zit een vrouw naast de snackstal. 2 kinderen bij zich en ik maar denken, wie zal dat zijn????? Geen kaartje op (zegt niets want de mijne was ik binnen 5 minuten kwijt) dus ik haar aanspreken. Hai wie ben jij. Zij: ik ben ....... zegt netjes haar voor en achternaam. Het zei me niets dus ik van hoe heet jij op het forum? Kijkt ze me aan, ik zit niet op een forum zegt zij :oohja: :smile:
Hahaha, er waren heel veel mensen van de Kringgroep aanwezig :wink:

Weet je op wie jij heel erg lijkt trouwens? Niet dat ik je voor het eerst zag, maar het viel me nu pas op. Op de zus van Reini, heb je die wel eens gezien?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

chrico schreef:Oh trouwens, over verkeerde voorstelling gesproken.

hihi!

trouwens, jouw kinderen, waren dat die 2 lange enden die ik op een gegeven moment bij jou zag lopen?

ik heb nog steeds hanenkam kleine mannenfoto's in mijn hoofd dus ik stond wel ff te kijken! :mrgreen:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik heb jouw kind niet gezien Marianne, maar realiseer je je dat ze op een hond kan afstappen zonder eigenaar die direct hapt? Mijn honden lagen vast op een ander terrein en ik durf niet te garanderen dat ze een kind dat zomaar naar ze toe komt terwijl ze bij hun tent liggen vriendelijk benaderen. Maakt niet uit of het kind honden gewend is of niet. En ik liep veelal ergens anders op het terrein en had een hartverzakking gekregen als ik haar naar mijn honden had toe zien lopen. Ik ben daar juist zo extreem voorzichtig mee. Naar Caja had ze ook niet toe moeten gaan trouwens, dan had ik ook een noodkreet uitgebracht.
Lotte vraagt altijd eerst netjes of het mag. En stapte vervolgens alleen af op honden zonder eigenaar als zeze al eerder mocht aaien en lief zijn.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

@ Linda: Misschien wel een heel simpele gedachte en daar mag je eigenlijk niet vanuit gaan maar net zoals ik ingreep toen zij naar luca wilde die alleen lag zullen anderen ook ingrijpen zodra zij dit zien gebeuren. Als ik Lotte op jouw tent af zou zien gaan dan roep ik haar ook weg (zou ik bij elk kind doen wat naar onbeheerde honden gaat)

@ Macha: Haha ik was kinderloos. Had wat voeten in aarde om de jongste te overtuigen vooral niet mee te gaan want tja Bedan zou komen had hij gelezen. Ik van nee joh, die heeft afgezegd :smile:
Nu denk ik lange enden, ik denk dat 1 daarvan de zoon van Tiny was, de ander geen idee

@Linda: Nee ik heb de zus van Reini nooit gezien denk ik :denken: je maakt me wel nieuwschierig nu :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

ah ok, ik stond ook heel raar te kijken.. zo oud zijn die toch nog niet :eek: :Q:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

M@ri@nne schreef: Lotte vraagt altijd eerst netjes of het mag. En stapte vervolgens alleen af op honden zonder eigenaar als zeze al eerder mocht aaien en lief zijn.
O okay, dan moet het goed gaan. Mijn honden hebben nog nooit gebeten, dat wil ik graag zo houden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Marion. schreef:
Nanna schreef:Ik heb even met Twinkel gepraat (over Bakkie en het schaargebeuren) en haar TOTAAL niet herkend....Sorry Twink ;-)
Nou jaaaaaaaaaaaaaaa. En als er iémand een Twink is dan is zij het wel :D
de volgende keer heb ik gewoon een blouse aan vol glimmers en lovertjes :N: hang ik me eigen onder de zieraden
en vraag aan me broer of hij nog een keer van die oorbellen met lampjes maakt maar dan een paar zonder zo zware batterij die me schokken geven maakt misschien herkennen ze me dan
de meeste kijken ook vreemd als je zegt dat je desi bent die kennen ze niet
alleen mijn alter ego twink maar ja ik ben ook zo anders in het echt
zo oogverblindend en zo :pffff:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

De oudste is 17 maar absoluut niet lang te noemen, de jongste is 11 en is ook maar van normale lengte :smile:
Wij zijn ook allebei niet erg groot dus 2 soepstengels zullen het nooit worden :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Van Rosita had ik ook een heel andere voorstelling. Een strenge kaarsrechte mevrouw met half brilletje en grijs knotje die, als er bij je hond ook maar één haartje niet in model zat, je daar meteen op zou aanspreken :hmmm:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
M@ri@nne schreef: Lotte vraagt altijd eerst netjes of het mag. En stapte vervolgens alleen af op honden zonder eigenaar als zeze al eerder mocht aaien en lief zijn.
O okay, dan moet het goed gaan. Mijn honden hebben nog nooit gebeten, dat wil ik graag zo houden :wink:
Lotte is ook nog nooit gebeten en dat wil ik ook zo houden. :wink:
Ze is een paar keer naar mij toe gekomen om bv te vragen of ze een hondje in een tent mocht aaien.
Als ik dan meeging en doorvroeg dan had ze de hond al eerder mogen aaien en ging dat goed. De honden stonden ook meteen op om haar dolblij te begroeten.
Ze is bv ook niet op Eva in de bench afgegaan. Of als Cleo ff geen zin had dan was het goed en ging ze naar een andere hond. Honden zat. :F:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Martijn schreef:Ik was verbaasd over Twinkel, die is helemaal niet zo simpel als ze zich hier voordoet. Had Marianne al wel gezegd maar ja.
Verder over Lotte met haar hondenloopje :smile: .
he dat is me imago he :mrgreen:
nou jij hebt in het echie ook een hele lieve spontane uitstraling en ben je veel minder hard dan dat je in woorden over kan komen
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

M@ri@nne schreef: De honden stonden ook meteen op om haar dolblij te begroeten.
Ze kreeg bij Vera geloof ik ook niet echt de kans om het te vragen :N: Die stond al tegen Lotte aan te schurken voordat ze iets had kunnen zeggen. Gelukkig schrok Lotte daar ook niet van :mrgreen: En ze wist ook heel goed dat je niet met je handjes moet gaan wapperen he? Want ze bleef Vera keurig netjes 'laag' aaien, waardoor er ook geen 'opspring-gevaar' was :wink:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Zelfs toen ik net aankwam lopen met Napoleon vroeg ze heel netjes aan mij of ze hem mocht aaien :wink:

Ik moest overigens ook even kijken toen ik die knul bij jou zag lopen Whera, maar ik kon me niet voorstellen dat Chinook in zo'n korte tijd zo groot geworden zou zijn haha dus ging ik er eigenlijk wel vanuit dat het iemand anders zou zijn, maar Bob had ik echt niet herkend :o
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico
Zeer actief

Dat was Des van Tiny, die wandelde met mij mee. Chinook past daar 2 kee rin denk ik qua lengte :smile:

Bob laat ineens zijn haar groeien, ik lig helemaal in een stuip. Jarenlang heeft hij geen kam gezien en nu moet hij ineens zijn haar kammen :smile: Ben benieuwd hoelang hij het volhoud :mrgreen: van mij mag het er wel weer vanaf en gewoon in een hanekam :pffff:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

cloris schreef:Zelfs toen ik net aankwam lopen met Napoleon vroeg ze heel netjes aan mij of ze hem mocht aaien :wink:

Ik moest overigens ook even kijken toen ik die knul bij jou zag lopen Whera, maar ik kon me niet voorstellen dat Chinook in zo'n korte tijd zo groot geworden zou zijn haha dus ging ik er eigenlijk wel vanuit dat het iemand anders zou zijn, maar Bob had ik echt niet herkend :o

ik wist pas wie bob was toen ze hem riepen waar whera was voor de reddingshondenworkshop en hij terugschreeuwde dat ze patat halen was. :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

:oeps: dat was echt stom, de hele tijd hou ik het in de gaten en nog miste ik het :L: Ik werd aan de praat gehouden en had gewoon niet door dat ze al begonnen waren :jank:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Bob was de bebaarde en behoedde meneer? Die zat bij speuren een eindje verderop naast me met (ik denk) Nikan. Ze zaten er zo ontzettend mooi bij. Het was net zo'n eenheid, jammer dat ik geen camera had want dat was echt een ansichtplaatje.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Jinx schreef:Bob was de bebaarde en behoedde meneer? Die zat bij speuren een eindje verderop naast me met (ik denk) Nikan. Ze zaten er zo ontzettend mooi bij. Het was net zo'n eenheid, jammer dat ik geen camera had want dat was echt een ansichtplaatje.
Ik vond het ook al zo'n mooi gezicht. Maar het was dacht ik Kito, ik heb het nog gevraagd. En het stond op zijn halsband. :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ik ga biechten.
Niet boos worden want mijn beeld werd eigenlijk meteen bijgedraaid toen ik erachter kwam dat ik er naast zat :mrgreen:

Door de manier waarop er over mijn honden gesproken word en waardoor er een bepaald beeld ontstaan is over hun had ik een plan uit irritatie.
Ik was van plan om bij Marc in de buurt te gaan zitten met mijn honden :S: juist om hem te laten zien dat mijn honden niet aan zijn beeld voldoen. Als hij Eva zou gaan uitlaten zou ik hem passeren of ook net met de mannen naar het uitlaatgedeelte gaan.
Maarrrrrrrrrrrrrrr...... Toen zag ik hem en liet het plan varen want hij oogt niet zo irritant als ik me hem had voorgesteld en doet ook niet irritant :smile: (heb je braaf geobserveerd vanaf een afstandje :mrgreen: ) en ik zag hoe voorzichtig je met de honden was en ietwat onzeker honden passeerde, toen vond ik het lullig van mezelf dat ik dat idee uberhaupt heb gehad.

Je bent anders dan ik gedacht had, niet qua uiterlijk want ik herkende je meteen zonder honden al :mrgreen: maar wel qua doen en laten. Dat zag er prettig uit en achteraf had ik zoiets van had ik je nu maar kennis laten maken met mijn honden zodat je zelf had kunnen zien dat het geen agressievelingen zijn en dat elke hond gewoon langs kan lopen zonder dat ik een armverlenging krijg en dat het enorme knuffelaars zijn.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”