Nu ben ik zelf even in de bieb gaan snuffelen naar iets soortgelijks wat me ook wel aanspreekt, namelijk Jan Fennell en haar manier van omgaan met je hond.
Dit vind ik namelijk in sommige opzichten wel wat anders dan van Wijnberg, maar ik kan me in haar methode eigenlijk nog wat beter vinden.
Ik ga dat nu proberen toe te passen bij Yolah, want ik heb het idee dat ik die er het meeste een plezier mee doe.
Verder merk ik dat ik ook inderdaad veel moeite heb om mijn oude gewoontes los te laten... Plus daarbij nog eens het feit dat ik zo geduldig ben als een puberende terriër met adhd...

Ik ben zo iemand die soms stampvoetend staat te roepen naar haar loslopende hond, (Abby in dit geval, Yolah komt wel) die zelf lekker de bosjes in duikt.

En vervolgens geef ik mezelf dan een schop onder mn kont, want ik zou zelf ook niet komen als ik mn baas zo gefrustreerd zag springen. En dan ben ik toch op het punt beland waarop ik vind: Er moet hier toch echt iets veranderen. Alleen lijkt het met Abby echt geen moer uit te maken.
Oké, het is een terriër, misschien ietsjes koppig, maar zij reageert gewoon nergens op. Doe ik vanalles volgens de 'hondentaal'-methode, gaat ze gewoon in dr mand liggen met een blik van "Nou, als je me nodig hebt, lig ik wel hier..." Nu ben ik natuurlijk niet meer hele dagen bij Abby in huis, misschien ben ik daarom ook wel gedegradeerd tot visite?
Hoe dan ook, ik ben wel een beetje gaan twijfelen nu, omdat ik eerst standaard NIET naar zo'n workshop wou gaan, maar als ik dan de enthousiaste reacties hoor,... Toch maar lekker sparen dan.