Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stap contact-methode klaas wijnberg

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Stap contact-methode klaas wijnberg

Ongelezen bericht door Abby »

Na het lezen van het boek 'de hondenfluisteraar' van klaas wijnberg, ben ik eens op internet op zoek gegaan naar de workshops die daarover gegeven worden.

Ik vond het boek heel leuk, en de methode op zich spreekt me ook wel aan. Maar nu zag ik net de prijzen voor een midweek-workshop, en dat viel me echt wel tegen... :80:

Nu ben ik benieuwd of hier mensen op het forum zitten die wel zo'n workshop hebben gevolgd, en wat zij daar van vonden. Of kent iemand soortgelijke cursussen? Ik vind het namelijk een heel mooi idee om op zo'n manier met je hond om te (leren) gaan, maar erg jammer dat dat zoveel geld moet kosten, want dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over. :ugh:
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Re: Stap contact-methode klaas wijnberg

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Ik heb stap 1 en 2 gedaan en vond het erg leerzaam, maar je moet er inderdaad wel wat voor over hebben. Ik vond het 2 hele byzondere midweken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik weet dat Bianca (RupsenStorm) een week is geweest. Ze was erg enthousiast. Maar ik vind de prijzen ook erg :ugh:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb de boeken van Klaas Wijnberg ook gelezen en vind het ook een mooie methode, al gebruik ik het maar gedeeltelijk. Het lukt me nog niet mijn oude methodes los te laten. Tot nu toe heb ik ook nog niet voldoende geld voor zo'n weekendje ameland. Ben wel een keer bij een lezing van hem geweest. Maar ooit in de toekomst hoop ik dus nog voldoende geld bijelkaar te krijgen dat ik even een midweekjes kan praktijken.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Volgens mij doet (of deed) Ianthe veel met stap-contact
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik ben geweest, ben erg enthousiast het is inderdaad een heel bedrag ,maar het is ook een vakantie samen met je hond. Je hebt veel uren training en theorie en ik heb er heel veel aangehad en ben zo blij dat ik mezelf en Storm dit cadeau heb gedaan. Het is het bedrag echt waard!
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Heeft iemand een linkje?

Ik ben wel geinteresseerd!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

antheman schreef:Heeft iemand een linkje?

Ik ben wel geinteresseerd!
http://www.stapcontact.nl :wink:
Afbeelding
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

ik heb ook de boeken (puppyfluisteraar & hondenfluisteraar) gelezen en was ook erg enthousiast over!
Ook hier lukt het nog niet helemaal op zijn methode over te stappen. Vaak val ik toch weer terug in
het oude. En ik heb ook gekeken voor die workshops, maar inderdaad die prijzen :ugh:
Abby
Zeer actief

Nu ben ik zelf even in de bieb gaan snuffelen naar iets soortgelijks wat me ook wel aanspreekt, namelijk Jan Fennell en haar manier van omgaan met je hond. :ok:
Dit vind ik namelijk in sommige opzichten wel wat anders dan van Wijnberg, maar ik kan me in haar methode eigenlijk nog wat beter vinden.
Ik ga dat nu proberen toe te passen bij Yolah, want ik heb het idee dat ik die er het meeste een plezier mee doe. :mrgreen:

Verder merk ik dat ik ook inderdaad veel moeite heb om mijn oude gewoontes los te laten... Plus daarbij nog eens het feit dat ik zo geduldig ben als een puberende terriër met adhd... :pffff: Ik ben zo iemand die soms stampvoetend staat te roepen naar haar loslopende hond, (Abby in dit geval, Yolah komt wel) die zelf lekker de bosjes in duikt. :ugh: En vervolgens geef ik mezelf dan een schop onder mn kont, want ik zou zelf ook niet komen als ik mn baas zo gefrustreerd zag springen. En dan ben ik toch op het punt beland waarop ik vind: Er moet hier toch echt iets veranderen. Alleen lijkt het met Abby echt geen moer uit te maken.

Oké, het is een terriër, misschien ietsjes koppig, maar zij reageert gewoon nergens op. Doe ik vanalles volgens de 'hondentaal'-methode, gaat ze gewoon in dr mand liggen met een blik van "Nou, als je me nodig hebt, lig ik wel hier..." Nu ben ik natuurlijk niet meer hele dagen bij Abby in huis, misschien ben ik daarom ook wel gedegradeerd tot visite?

Hoe dan ook, ik ben wel een beetje gaan twijfelen nu, omdat ik eerst standaard NIET naar zo'n workshop wou gaan, maar als ik dan de enthousiaste reacties hoor,... Toch maar lekker sparen dan. :E:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het idee wat een midweek of weekend wel heel erg leuk maar ik vind het gewoon schandalig veel geld....en daarom doe ik het niet, niet omdat ik het niet zou kunnen missen maar ik vind dit gewoon echt too much
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat kost het dan, ik kan zo ff geen prijzen vinden...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

AnneMarie schreef:Wat kost het dan, ik kan zo ff geen prijzen vinden...
Een midweek (ma t/m vrijdagmiddag) inclusief maaltijden 795,- euro.

Niet goedkoop, maar huur eens iets op het eiland?
En als je daar de training bij telt is het geen extreem waanzinnig bedrag.

Ik moet er wel voor sparen :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Abby schreef: Verder merk ik dat ik ook inderdaad veel moeite heb om mijn oude gewoontes los te laten... Plus daarbij nog eens het feit dat ik zo geduldig ben als een puberende terriër met adhd... :pffff: Ik ben zo iemand die soms stampvoetend staat te roepen naar haar loslopende hond, (Abby in dit geval, Yolah komt wel) die zelf lekker de bosjes in duikt. :ugh: En vervolgens geef ik mezelf dan een schop onder mn kont, want ik zou zelf ook niet komen als ik mn baas zo gefrustreerd zag springen. En dan ben ik toch op het punt beland waarop ik vind: Er moet hier toch echt iets veranderen. Alleen lijkt het met Abby echt geen moer uit te maken.

Oké, het is een terriër, misschien ietsjes koppig, maar zij reageert gewoon nergens op. Doe ik vanalles volgens de 'hondentaal'-methode, gaat ze gewoon in dr mand liggen met een blik van "Nou, als je me nodig hebt, lig ik wel hier..." Nu ben ik natuurlijk niet meer hele dagen bij Abby in huis, misschien ben ik daarom ook wel gedegradeerd tot visite?
Moest wel lachen om je stuk hoor. Ik heb soms ook wel eens weinig geduld. Heb hiervoor ook een terrier gehad en weet dus ook precies wat je bedoelt. 3 x roepen keek ik op gegeven moment ook niet meer van op. Met mijn Border Collie nu is dat een stuk gemakkelijker moet ik zeggem, alhoewel dat me soms ook niet snel genoeg gaat, ach je bent snel verwend denk ik dan maar.

Bij mijn terrier Bas werkte overigens de stapcontact methode niet en werd er erg zenuwachtig van. Bij hem ben ik dan ook gestopt en heb maar heel weinig dingen van deze methode kunnen gebruiken (en aangezien Bas niet sociaal was, kon ik niet met hem nog zo'n midweek, die mogelijkheid heb ik nu wel met Kay overigens)
Afbeelding
antheman
Zeer actief

Bedankt voor de link, die had ik over het hoofd gezien!

Wat ik dan weer jammer vind, is dat honden met gedragsproblemen niet welkom zijn :sst:
Terwijl ik juist daarom hier wel naar toe zou willen gaan.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

antheman schreef:Bedankt voor de link, die had ik over het hoofd gezien!

Wat ik dan weer jammer vind, is dat honden met gedragsproblemen niet welkom zijn :sst:
Herkenbaar, ik zou het heel graag met Sorbonne willen doen, maar dat gaat dus niet.
Nou ja, andere optie is om het met 1 van de andere honden te doen, en dan de methode op Sorbonne toe te passen.
Alleen het prijskaartje houd mij ook nog tegen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zou er niet een Hondenforum-prijsje gemaakt kunnen worden? Als je met een zelf samengestelde groep komt is dat misschien te doen?
antheman
Zeer actief

P!nki schreef:

Herkenbaar, ik zou het heel graag met Sorbonne willen doen, maar dat gaat dus niet.
Nou ja, andere optie is om het met 1 van de andere honden te doen, en dan de methode op Sorbonne toe te passen.
Ja, maar dan moet ik de ander weer thuis laten :ugh:
Suuz!
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Zou er niet een Hondenforum-prijsje gemaakt kunnen worden? Als je met een zelf samengestelde groep komt is dat misschien te doen?
Vraag jij het? :lol1:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

antheman schreef:
P!nki schreef:

Ja, maar dan moet ik de ander weer thuis laten :ugh:
Tja, en dat scheelt hier wel, als ik het zou doen, zou Caro door de week gewoon thuis werken, en kan ik gewoon weg ;)
antheman
Zeer actief

P!nki schreef: Tja, en dat scheelt hier wel, als ik het zou doen, zou Caro door de week gewoon thuis werken, en kan ik gewoon weg ;)
Ik vang de honden voor het grootste gedeelte op, kan dat niet zomaar aan mijn partner overlaten. Daarbij vinden we "hondendingen" samen doen erg leuk.

Heeft Rosita al antwoord :mrgreen: ?
Abby
Zeer actief

Ik had zelf eigenlijk helemaal over dat stukje heengelezen waar staat dat honden met gedragsproblemen niet welkom zijn... Het lijkt me dat mensen met een hond met een gedragsprobleem toch een groot deel van de klandiezie zijn? Blijkbaar niet dus... :denken:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

antheman schreef:
P!nki schreef: Tja, en dat scheelt hier wel, als ik het zou doen, zou Caro door de week gewoon thuis werken, en kan ik gewoon weg ;)
Ik vang de honden voor het grootste gedeelte op, kan dat niet zomaar aan mijn partner overlaten. Daarbij vinden we "hondendingen" samen doen erg leuk.

Heeft Rosita al antwoord :mrgreen: ?
bijna ;-)
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

ok mensen, hou het groepsgevoel van gisteren even vast want dit gaat lukken, denk ik. Hieronder de reactie van Klaas:
Beste Rosita,

Leuk idee en dank je wel voor je belangstelling.

Normaliter doen we niets aan de prijs.

In dit geval wil ik wel een uitzondering maken maar dan hangt het af van de grootte van de groep!

We kunnen maximaal 12 kandidaten hebben.

Als je me kan laten weten hoeveel mensen je denkt dat er willen komen dan ga ik rekenen.

Voordeel van boeking met een groep is tevens dat je je dan niet aan de aangekondigde workshop data hoeft te houden.

Een andere midweek is ook mogelijk of zelfs dat er een weekend in de workshop valt.

Dus bijv. starten op donderdagmiddag 15.30 uur en eindigen op maandag 16.00 uur ipv maandag 15.30 t/m vrijdag 16.00 uur

Dus als je me kan laten weten om hoeveel personen het gaat en welke datum (geef bijv. 2 opties) dan ga ik rekenen.

Met vriendelijke groet,

Daphne Wijnberg
Zullen we eens wat data en maximale prijzen gaan roepen hier? Als dat wat vorm aanneemt starten we nieuw topic.

dit is wat ze nu aanbieden
A) Workshop Stapcontact-methode Ameland (intern)
van maandag 15.30 uur t/m vrijdag 16.00 uur tenzij anders aangegeven.
U logeert op ons centrum “De Uitstap” in één van de bungalows die u deelt met andere deelnemers. U krijgt een eigen (2 persoons-) slaapkamer. De hond slaapt bij u in de slaapkamer. De accommodaties zijn eenvoudig en plezierig.
U logeert op basis van volpension. Voorzover mogelijk wordt er rekening gehouden met uw eetwensen. Tijdens het diner –dat elders wordt genuttigd verblijft de hond in een kennel. Onze gemeenschappelijke ruimten, ook de slaapkamers, zijn rookvrij.
€ 745,00 p.p. en € 660,00 voor een mee-stapper zonder hond (per 1 oktober resp. € 795,00 en € 675,00)*

C) Workshop Stapcontact-methode Ameland (extern)
Workshop als A echter u zorgt zelf voor een verblijf op basis van half pension.
Uw dag start om 10.00 uur tot ongeveer 16.30 uur waarbij de lunch is inbegrepen.
€ 545,= p.p en € 500,= voor een mee-stapper zonder hond (per 1 oktober resp. € 595,00 en € 515,00)*

* Bij inschrijving voor 1 oktober 2009 voor deelname voor 1 januari 2010 heeft u 3 maanden prijsprotectie. D.w.z. u betaald de “oude” prijs.
*stap2 eruit gehaald
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 24 aug 2009 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Oh wat leuk! Ik heb het boekje eens doorgekeken, maar ben nu wel nieuwsgierig geworden om het echt te gaan lezen.
Een workshop lijkt me ook super en ik ga dit topic dan ook zeker in de gaten houden. De maand september ben ik weg, maar in oktober heb ik volop tijd.

Nav het bericht hierboven, zou ik gaan voor C. Voor stap 2 zijn er waarschijnlijk niet genoeg mensen hier, en een eigen accomodatie regelen zal in oktober/november voor minder kunnen dan 200 euro pp voor een midweek, helemaal als je bijv. 2 keer een 6 persoons huisje neemt.
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Afhankelijk van wanneer jullie willen gaan (kan lastig vrij nemen) wil ik kijken of ik evt ook mee zou kunnen. Heb in ieder geval belangstelling, zal dit topic volgen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
antheman
Zeer actief

Wat Gaaf Rosita, dat je het toch gevraagd hebt!

Het lijkt me eigenlijk toch wel erg leuk, ik heb nog vakantie, alleen geen geld :ugh:

Maar eh, ik zit nog wel met een vraag: wat is probleemgedrag bij hen? Guusje bijt nogal snel, zoals jullie gisteren gezien hebben. Ze is snel bang, maar wil heel graag dingen doen. En we zitten nu sinds 1 week op een reguliere hondenschool, in een groep, en dan gaat goed.

Zou je daar nog eens iets over willen vragen?

Ik ben redelijk flexibel, voorkeur gaat uit naar okt/nov en ik wil een eigen kamer :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rosita Compagner schreef:ok mensen, hou het groepsgevoel van gisteren even vast want dit gaat lukken, denk ik. Hieronder de reactie van Klaas:
Daphne Wijnberg
Maar dat is aan jou ook wel toevertrouwd :ok:
Alleen Klaas = Daphne :mrgreen:

Veel plezier voor de mensen die gaan! Ik heb er 9 jaar geleden ook eens serieus werk van gemaakt, maar mij was het ook te duur (knieperd). En nu is het niet meer nodig.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Deze cursus wil ik ook al een tijdje een keer volgen, dus als het mij past, dan wil ik ook wel mee! Een weekeinde workshop zou mij het beste uitkomen, 3 dagen vrij nemen komt me zo bijna aan het einde van het jaar niet meer goed uit in de planning...
Stap 2 is toch het vervolg? Ik denk dat daar te weinig belangstelling voor is.

Ik houd dit topic in de gaten!
Suuz!
Zeer actief

Het ligt er voor mij echt aan wanneer het is. In oktober gaan we verhuizen, en word er aardig wat geld door heen gejast, en heel veel klustijd. Als we een weekje plannen voor het nieuwe jaar, dan zou ik het absoluut heel erg leuk vinden (wel even overleggen met Caro of die dan vrij kan plannen met dr werk enz).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”