Ik heb geen idee wat het is, misschien een anaalklier? Ik wil er morgen sowieso mee naar de DA als het niet weg is, maar ik ben bang dat het gaat knappen ofzo, het staat volgens mij aardig gespannen..

Moderator: moderatorteam

Is dat niet altijd zo :N:Dazwa84 schreef:Lekkere timing heeft ze trouwens dat ze daar 's avonds mee aankomt.

ow... ik heb liever een abces/ontsteking wat open gaat, dan niet hoorFrenk schreef:Is dat niet altijd zo :N:Dazwa84 schreef:Lekkere timing heeft ze trouwens dat ze daar 's avonds mee aankomt.![]()
Maar ik zou toch ook even overleggen met de dienstdoende DA, ik hou niet zo van openbarstende ontstekingen.
Nee dat wel, maar dan liever dat een DA er meteen naar kan kijken of hem open kan maken. Ik weet niet of je dat voor een goed herstel van zo'n klier dan niet meteen schoon moet maken?yamie schreef:ow... ik heb liever een abces/ontsteking wat open gaat, dan niet hoorFrenk schreef:Is dat niet altijd zo :N:Dazwa84 schreef:Lekkere timing heeft ze trouwens dat ze daar 's avonds mee aankomt.![]()
Maar ik zou toch ook even overleggen met de dienstdoende DA, ik hou niet zo van openbarstende ontstekingen.
( nou ja ik heb het liever helemaal niet)
als het "barst" kan de rotzooi eruit, en dat is de bedoeling

Want? Denk je dat de DA het tegen kan houden?Wil de hond schreef:Mee naar de dierenarts, wachten tot het knapt is niet slim.
Succes en sterkte Daan..Dazwa84 schreef:Straks om 11 uur kunnen we langs, de ontsteking is er nog.

Dankjewel voor deze info! Ze krijgt nu Rodi kvv te eten. Zou een dagje in de week kipvleugels (bijvoorbeeld) ook een optie kunnen zijn?Rosita Compagner schreef:Het abces was waarschijnlijk nog niet rijp...... Voor honden die hier met enige regelmaat last van hebben werkt het advies om 1 of 2x per week kipgehakt-voor-de-hond te voeren. Oftewel het botpercentage wat op te voeren. De zakjes (want daar gaat het om) worden blijkbaar niet optimaal geleegd en daardoor krijgt een ontsteking meer kans. Door ze op die kipgehakt, of ander bot, wat meer te laten persen komen de zakjes beter leeg.
Aaitje voor Belle, na een paar daagjes ongemak is het straks weer over.
Arme Belle gelukkig maakte de koekjes veel goed!Dazwa84 schreef:De DA heeft flink geduwd in de ontsteking (arme Belle, ze gilde en huilde het uit) en uiteindelijk is er wel wat troep uit gekomen maar het is nog wel een fikse rode bult. Dit zou alleen vanzelf weg moeten trekken omdat ze nu aan de antibiotica zit. We hoeven er zelf in principe niets aan te doen. Het bloedt zo nu en dan nog wel wat, ziet er niet echt lekker uit.
Lieve Belle was het voorval gelukkig meteen weer vergeten toen ze van de DA koekies kreeg en ze wilde zelfs wel even spelen/stoeien met hem. Knappe meid. Was wel hartverscheurend hoor..
Volgens mij wordt het glazig omdat de huid op spanning komt, zou dus best kunnen dat het een dezer dagen open springt, alleen maar fijn want dan is de druk erafDazwa84 schreef:Dankjewel voor deze info! Ze krijgt nu Rodi kvv te eten. Zou een dagje in de week kipvleugels (bijvoorbeeld) ook een optie kunnen zijn?Rosita Compagner schreef:Het abces was waarschijnlijk nog niet rijp...... Voor honden die hier met enige regelmaat last van hebben werkt het advies om 1 of 2x per week kipgehakt-voor-de-hond te voeren. Oftewel het botpercentage wat op te voeren. De zakjes (want daar gaat het om) worden blijkbaar niet optimaal geleegd en daardoor krijgt een ontsteking meer kans. Door ze op die kipgehakt, of ander bot, wat meer te laten persen komen de zakjes beter leeg.
Aaitje voor Belle, na een paar daagjes ongemak is het straks weer over.
Hij is overigens bijna nog groter geworden nu en hij lijkt haast wel doorzichtig te worden. Het ziet er heel 'glazig' uit. Het bloed is ook wat opgedroogd.
Ik vind het er zo naar uitzien, he, maarja ik moet de DA maar vertrouwen dat het of vanzelf verder openknapt of dat het gaat slinken..
Wat wel fijn is is dat ze nog geen last líjkt (ik zeg bewust lijkt, want prettig lijkt me anders) te hebben. Is nog hartstikke speels. We laten haar nu op een schone handdoek in haar mandje slapen 's nachts.
Jaa, erg he. Ik ben gisteren al 2 keer uit bed gestapt omdat ik dacht te ruiken dat hij open was gesprongen.jacq1970 schreef:oehh ik ruik de troep al die eruit gaat komen :N:
Hopelijk voor haar gaat dat snel gebeuren of gaat de ab de onsteking tegen...
Beterschap voor Belle
We zijn bij dierenarts de Saen geweest. Wat een leuke dierenarts werkt daar trouwensGordonsetter23 schreef:Arme Belle gelukkig maakte de koekjes veel goed!Dazwa84 schreef:De DA heeft flink geduwd in de ontsteking (arme Belle, ze gilde en huilde het uit) en uiteindelijk is er wel wat troep uit gekomen maar het is nog wel een fikse rode bult. Dit zou alleen vanzelf weg moeten trekken omdat ze nu aan de antibiotica zit. We hoeven er zelf in principe niets aan te doen. Het bloedt zo nu en dan nog wel wat, ziet er niet echt lekker uit.
Lieve Belle was het voorval gelukkig meteen weer vergeten toen ze van de DA koekies kreeg en ze wilde zelfs wel even spelen/stoeien met hem. Knappe meid. Was wel hartverscheurend hoor..
Welke dierenarts ben je geweest?