Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DE oplossing voor broodfok.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: DE oplossing voor broodfok.

Ongelezen bericht door M@scha »

ik helaas niet ariane! :smile: :mrgreen: :W:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

massam schreef:
smoekie schreef:
massam schreef:[de regel is (op uitzonderingen bij sommige rassen na) héél simpel:

papa met stamboom + mama met stamboom = pup met stamboom. al is ie groen met olifantenoren :ok:

Dus zelfs als ik een "ras"hond met stamboom koop (bijv. een jack russel) ben ik nog niet verzekerd dat ik ook daadwerkelijk een echte Jack koop :scratch:

wel hoor. alleen kan hij best foutjes hebben. nobody's perfect :U:

maar jack russelxjack russel geeft jack russel al zijn ze alweer groen met olifantenoren :wink:
Massam. Ik zal nog 1x proberen uit te leggen wat “ik” bedoel, ondanks dat ik zo het vermoeden heb dat jullie dondersgoed weten wat ik bedoel, maar goed.

Er werd eerder aan mij gevraagd hoe ik als “nieuweling”erachter kom of mijn hond aan de rasstandaard voldoet. In mijn ogen is dat door simpelweg een hond aan te schaffen met stamboom. Koop je een pup zonder stamboom kun je een pup kopen die uiterlijk wel lijkt op een JR maar waarvan de grootouder(s) misschien van een heel ander ras is. Door een pup aan te schaffen met stamboom denk ik me op dat moment ervan te verzekeren dat ik een “echte” JR koop. Dat er ook pups worden geboren met “schoonheidsfoutjes” of wat dan ook, doet daar niets aan af. Het is en blijft een “echte” JR.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
smoekie schreef:Op het moment dat een fokker een nestje pups heeft waarvan er 1 of meerdere pups zijn die een “verkeerde” kleur hebben, en dus niet aan de "rasstandaard" voldoet of voldoen neem ik maar aan dat hij daar geen stamboom voor aanvraagt, en of niet krijgt :19:
Verdiep je eens in het fenomeen stamboom zou ik zeggen. Een heel nestje krijgt een stamboom, of een heel nestje niet. Als het er een DD-pup met een "verkeerde" kleur tussen zit krijgt hij gewoon een stamboom en staat daarop vermeld bij kleur hond NEK (niet erkende kleur).
De fokker “kan”( 9 van de 10x wel idd )voor het hele nest een stamboom aanvragen ja. Degene die een NEK heeft krijgt dat inderdaad in zijn of haar stamboom vermeld dat klopt ja, maar daar mag dus niet mee gefokt worden. Maar als het een “goed” aangeschreven Fokker is, kiest die vaak genoeg om voor die bepaalde pup geen stamboom aan te vragen, omdat bovengenoemde de “goede” naam van de fokker aan zou kunnen tasten. De fokker is namelijk niet “verplicht” voor alle pups een stamboom aan te vragen.

Hij kan er voor kiezen (mag niet natuurlijk) om geen aangifte van geboorte te doen en de pup zonder stamboom door een andere “fokker” te laten verkopen, of hij kan kiezen wel aangifte van geboorte te doen maar geen geen aanvraag voor stamboom. :sst:

Pablo schreef:
smoekie schreef:
massam schreef:[de regel is (op uitzonderingen bij sommige rassen na) héél simpel:

papa met stamboom + mama met stamboom = pup met stamboom. al is ie groen met olifantenoren :ok:

Dus zelfs als ik een "ras"hond met stamboom koop (bijv. een jack russel) ben ik nog niet verzekerd dat ik ook daadwerkelijk een echte Jack koop :scratch:
Stel je voor, 2 mensen van afrikaanse komaf die PIKZWART zijn krijgen een albino kindje, is dat kindje dan ook opeens geen echte afrikaan meer? :piew:
Dat zit dan toch ergens in de genen van de voorouders als dat zou (kunnen) gebeuren en hebben zij dus geen “raszuiver” verleden. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
Marion. schreef:
smoekie schreef:Op het moment dat een fokker een nestje pups heeft waarvan er 1 of meerdere pups zijn die een “verkeerde” kleur hebben, en dus niet aan de "rasstandaard" voldoet of voldoen neem ik maar aan dat hij daar geen stamboom voor aanvraagt, en of niet krijgt :19:
Verdiep je eens in het fenomeen stamboom zou ik zeggen. Een heel nestje krijgt een stamboom, of een heel nestje niet. Als het er een DD-pup met een "verkeerde" kleur tussen zit krijgt hij gewoon een stamboom en staat daarop vermeld bij kleur hond NEK (niet erkende kleur).

Ze weet alles al van stambomen want haar ouders fokte vroeger enkel met stamboom zegt ze in een eerdere post.Pitbulls fokte die.

En de kennis zit er goed in want als ze dan op zoek gaan naar een jr moet het een boomloze zijn en als een fokker dan geen kennel heeft is hij een broodfokker want die hebben per definitie geen kennels natuurlijk :denken: .

Dus op zoek naar een boomloze hussel ,let dan goed opdat de fokker ervan zijn honden in kennels houd het teken dat het absoluut geen broodfokker is.
Jammer dat ik dit niet eerder wist dan had ik de pups en Lizzie subiet naar buiten gedonderd,broodfokster die ik er ben :engel:

Snap jij het nog :mrgreen:
Ten eerste weet ik niet alles van stambomen, en heb dat ook nooit beweerd Maar in dit geval wordt hier gewoon (bewust) niet begrepen wat ik bedoel. :smile: Daar kan ik dus alleen maar om lachen.

Ten 2e. Ja inderdaad fokte mijn ouders alleen maar met stamboom en 1 van de rassen die ze gefokt hebben waren pitbulls.

Vwb die “kennis” waar jij naar refereert. Heb ik eerder uitgelegd dat de laatste honden van mijn moeder (westie – stafford) in korte tijd overleden waren en ik haar de aanschaf van de Jack op dat moment min of meer “opgedrongen” heb. Mijn “kennis” is nog gen 10e van haar kennis dus als je je zou willen beperken tot mijn “kennis” heel graag :ok:

Ik dacht (ja ik) dat het om een “erkende” fokker(kennel) ging . Maar diegene valt bekeken via de definities wat hier nog wel eens wordt gesteld onder de noemer “broodfokker” vandaar dat ik de term “broodfokker” er ook aan hing. (ook “waarom” ik die term gebruikte heb ik als je goed gelezen had uitgelegd)

Dus je mag een reactie plaatsen op een “toon” zoals bovenstaande, mij best hoor ben niks te beroerd om je uitleg daaromtrent te geven :E:
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

smoekie schreef:

Stel je voor, 2 mensen van afrikaanse komaf die PIKZWART zijn krijgen een albino kindje, is dat kindje dan ook opeens geen echte afrikaan meer? :piew:
Dat zit dan toch ergens in de genen van de voorouders als dat zou (kunnen) gebeuren en hebben zij dus geen “raszuiver” verleden. :wink:
:roll:

Albinisme is een afwijking, die mensen hun pigment ontbreekt, dat wil totaal niet zeggen dat zo iemand geen zuivere afrikaan is.
Google het eens, albinisme bij mensen, dan zul je het zelf ook zien, het komt ook bij blanken voor, chinezen noem maar op.

Beetje onzinpraat wat je nu verkoopt vind je niet? :19:

Als ik morgen een newfoundlander zie lopen die lijd aan albinisme is jou verklaring zeker dat er een ijsbeer op zijn ma is gekropen :piew:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

massam schreef:ik snap da wel ja! vooral dat stuk van pitjes met stamboom in deze omgeving :pffff: :mrgreen:

Ehm Massam. We hebben het hier over 1983 :F:.
En inderdaad MET stamboom. :engel:
(en nee geen FCI Stamboom)
smoekie
Zeer actief

Pablo schreef:
smoekie schreef:

:roll:

Albinisme is een afwijking, die mensen hun pigment ontbreekt, dat wil totaal niet zeggen dat zo iemand geen zuivere afrikaan is.
Google het eens, albinisme bij mensen, dan zul je het zelf ook zien, het komt ook bij blanken voor, chinezen noem maar op.

Beetje onzinpraat wat je nu verkoopt vind je niet? :19:

Als ik morgen een newfoundlander zie lopen die lijd aan albinisme is jou verklaring zeker dat er een ijsbeer op zijn ma is gekropen :piew:
:oohja: stom zeg dat ik mij nooit eerder verdiept heb wanneer men een “albino” kindje krijgt cq waar dat precies mee te maken heeft :F:

Och wacht :scratch: nieuw stokkie gevonden :smile:
Pablo
Zeer actief

:blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
massam schreef:ik snap da wel ja! vooral dat stuk van pitjes met stamboom in deze omgeving :pffff: :mrgreen:

Ah verantwoordelijke fokkers dus :kotz:
smoekie
Zeer actief

Pablo schreef::blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Zou ik ook zeggen Pablo :E:

Edit:
tineke schreef:
smoekie schreef:

Ah verantwoordelijke fokkers dus :kotz:
Ja inderdaad. Zeer zeer verantwoordelijke fokkers :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Allemensen, ik heb me de afgelopen 4 pagina's echt lopen bescheuren over de reacties van onze Smoelie.
Wat een wandelende encyclopedie zeg! :smile2:
De ene na de andere blunder kwamen uit het toetsenbord gerold.
Als een pup van 2 stamboomouders niet aan de rasstandaard voldoet, krijgt hij geen stamboom, gel*l over echte en niet echte Jack Russels (met 1 L dus, in plaats van 2), Pitbulls die gefokt zijn mét stamboom, nesten pups waarvan de meesten een stamboom krijgen maar eentje niet omdat die een verkeerde kleur heeft. OMG... :eek:
Hoe onnozel kun je zijn... :roll:
Pablo
Zeer actief

smoekie schreef:
Pablo schreef::blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Zou ik ook zeggen Pablo :E:

Ja ach, er komt in wezen ook niet veel meer uit jou als ''blablablabla''
Ik dacht, ik doe lekker mee :19:
Afbeelding
tineke

LongFields schreef:Allemensen, ik heb me de afgelopen 4 pagina's echt lopen bescheuren over de reacties van onze Smoelie.
Als een pup van 2 stamboomouders niet aan de rasstandaard voldoet, krijgt hij geen stamboom, gel*l over echte en niet echte Jack Russels (met 1 L dus, in plaats van 2), Pitbulls die gefokt zijn mét stamboom, nesten pups waarvan de meesten een stamboom krijgen maar eentje niet omdat die een verkeerde kleur heeft. OMG... :eek:
En dan te bedenken dat ze maar een tiende van de kennis heeft meegekregen van thuis.
Fijn he dat we dus voor die andere 90 % bespaard blijven :mrgreen: :mrgreen:
Pablo
Zeer actief

tineke schreef:
LongFields schreef:Allemensen, ik heb me de afgelopen 4 pagina's echt lopen bescheuren over de reacties van onze Smoelie.
En dan te bedenken dat ze maar een tiende van de kennis heeft meegekregen van thuis.
Fijn he dat we dus voor die andere 90 % bespaard blijven :mrgreen: :mrgreen:

HAHAHA!!! :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
:E: :E: :E:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Ook jou is het uit zijn verband rukken van niet onbekend. Maar daar was ik al over uit. Dat heb je je heel goed eigen gemaakt.

Ik heb een Jack Russel (1 L want geen stamboom :F: )

Pitbulls idd MET stamboom (nogmaals geen FCI) :ok:

En inderdaad zijn er echt wel fokkers bij die omdat ze hun goede naam niet graag ten grabbel gooien als zij een “miskleun” hebben de pup niet aangeven en “zwart” verkopen of simpelweg kiezen om daar geen stamboom voor aan te vragen.

Dat jij dat onzin vind, en daarmee zegt dat ik er onnozele dingen uitgooi mij goed hoor. Ik vind jou wat dat betreft onnozel te denken dat bovenstaande niet of alleen in heel heel zeldzame gevallen gebeurt. Misschien iets minder naar jezelf kijken, en wat verder dan je neus lang is zou je wat dat betreft nog wat van leren. :engel:
tineke

smoekie schreef:
Wat voor stamboom dan wel?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

smoekie schreef: Ook jou is het uit zijn verband rukken van niet onbekend. Maar daar was ik al over uit. Dat heb je je heel goed eigen gemaakt.
O, leg eens uit dan? Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
smoekie schreef:Ik heb een Jack Russel (1 L want geen stamboom :F: )
Sorry, ik ben niet zo goed in het herkennen van jouw grappen, zit denk ik op een ander level dan jij of zo.
Je kunt misschien beter je hond Jack Hussel noemen dan, dat doet namelijk zowat iedereen op het forum die een in de verte op een Jack lijkende hond heeft. Dat wordt een stuk beter begrepen hier kan ik je garanderen. :ok:
smoekie schreef:Pitbulls idd MET stamboom (nogmaals geen FCI) :ok:
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Een collega van mijn man Eric had ook een Jack Hussel gekocht, wij vroegen (het is al jaren geleden, collega is inmiddels al lang geen collega meer) of hij er papieren bij had, refererend aan een stamboom dus. Gaf hij een geschreven briefje wat hij van de "fokker" gekregen had, en wat de stamboom moest voorstellen. Er stond op:
Vader: Pietje, Moeder: Truusje. :smile: Mooie stamboom dus! :mrgreen:
smoekie schreef:En inderdaad zijn er echt wel fokkers bij die omdat ze hun goede naam niet graag ten grabbel gooien als zij een “miskleun” hebben de pup niet aangeven en “zwart” verkopen of simpelweg kiezen om daar geen stamboom voor aan te vragen.
HALLOOOOOO! Hoe vaak is nu al niet geschreven dat er voor het hele nest een stamboom aangevraagd moet worden, of voor het hele nest niet. Een stamboom aanvragen voor een deel van de pups uit het nest KAN NIET!!! :roll:
Smoekie schreef:Dat jij dat onzin vind, en daarmee zegt dat ik er onnozele dingen uitgooi mij goed hoor. Ik vind jou wat dat betreft onnozel te denken dat bovenstaande niet of alleen in heel heel zeldzame gevallen gebeurt. Misschien iets minder naar jezelf kijken, en wat verder dan je neus lang is zou je wat dat betreft nog wat van leren. :engel:
:smile: :smile: :smile:
Mag ik wéér even heel erg hard om je lachen?
Ik zal even in je eigen stijl reageren: "kijk naar je eige" :smile: :lol:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:
Nooit gehoord van ADBA :F: Oh nee tuurlijk niet. Dat is een niet erkend nederlands FCI stamboom dus telt niet :smile:
smoekie
Zeer actief

LongFields schreef:
smoekie schreef: Ook jou is het uit zijn verband rukken van niet onbekend. Maar daar was ik al over uit. Dat heb je je heel goed eigen gemaakt.
O, leg eens uit dan? Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.

Daar hoef je alleen dit topic voor terug te lezen voor waar het mijn antwoorden aangaan.
smoekie schreef:Ik heb een Jack Russel (1 L want geen stamboom :F: )
Sorry, ik ben niet zo goed in het herkennen van jouw grappen, zit denk ik op een ander level dan jij of zo.
Je kunt misschien beter je hond Jack Hussel noemen dan, dat doet namelijk zowat iedereen op het forum die een in de verte op een Jack lijkende hond heeft. Dat wordt een stuk beter begrepen hier kan ik je garanderen. :ok:

Kan best, maar ik ben “zowat iedereen” niet en noem mijn “hussel” liever Jack Russel (1 L)

smoekie schreef:Pitbulls idd MET stamboom (nogmaals geen FCI) :ok:
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Een collega van mijn man Eric had ook een Jack Hussel gekocht, wij vroegen (het is al jaren geleden, collega is inmiddels al lang geen collega meer) of hij er papieren bij had, refererend aan een stamboom dus. Gaf hij een geschreven briefje wat hij van de "fokker" gekregen had, en wat de stamboom moest voorstellen. Er stond op:
Vader: Pietje, Moeder: Truusje. :smile: Mooie stamboom dus! :mrgreen:

Nee hoor, niks geen geschreven briefje van een of andere fokker vandaan. Gewoon een officieel helaas niet in Nederland erkend stamboom. Zoals al aangegeven aan tineke. Nooit gehoord van een ADBA :F:
smoekie schreef:En inderdaad zijn er echt wel fokkers bij die omdat ze hun goede naam niet graag ten grabbel gooien als zij een “miskleun” hebben de pup niet aangeven en “zwart” verkopen of simpelweg kiezen om daar geen stamboom voor aan te vragen.
HALLOOOOOO! Hoe vaak is nu al niet geschreven dat er voor het hele nest een stamboom aangevraagd moet worden, of voor het hele nest niet. Een stamboom aanvragen voor een deel van de pups uit het nest KAN NIET!!! :roll:

:smile: Vindt je het heel erg dat ik nu een klein beetje om jou moet lachen. Jij die er toch in thuis moet zijn hoe het aanvragen van een Stamboom hier in Nederland in zijn werk gaat, en jij die zou moeten weten of dat verplicht is voor het hele nest, of dat je als fokker zijnde kunt besluiten om daar van af te zien als het een “minkunkel” betreft.

Zal het je nog sterker vertellen. Als jij voor 1 of meerdere pups geen stamboom wenst aan te vragen. (je bent wel verplicht opgaaf van reden te doen, en er word wel ook melding van gedaan in de ned.stamboekhouding, daar niet van) je later (mits de reden waarom je in 1e instantie geen inschrijving wilde ) alsnog kunt verzoeken tot inschrijving van :smile:

Smoekie schreef:Dat jij dat onzin vind, en daarmee zegt dat ik er onnozele dingen uitgooi mij goed hoor. Ik vind jou wat dat betreft onnozel te denken dat bovenstaande niet of alleen in heel heel zeldzame gevallen gebeurt. Misschien iets minder naar jezelf kijken, en wat verder dan je neus lang is zou je wat dat betreft nog wat van leren. :engel:
:smile: :smile: :smile:
Mag ik wéér even heel erg hard om je lachen?
Ik zal even in je eigen stijl reageren: "kijk naar je eige" :smile: :lol:
Ja hoor mag jij, vindt je het heel erg als ik hetzelfde doe :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
tineke schreef:
smoekie schreef:
Nooit gehoord van ADBA :F: Oh nee tuurlijk niet. Dat is een niet erkend nederlands FCI stamboom dus telt niet :smile:
juist :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef: Nooit gehoord van een ADBA :F: [/color]
http://www.adbadog.com/p_home.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

:19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
tineke schreef:

juist :ok:

:smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

smoekie schreef:
Massam. Ik zal nog 1x proberen uit te leggen wat “ik” bedoel, ondanks dat ik zo het vermoeden heb dat jullie dondersgoed weten wat ik bedoel, maar goed.

Er werd eerder aan mij gevraagd hoe ik als “nieuweling”erachter kom of mijn hond aan de rasstandaard voldoet. In mijn ogen is dat door simpelweg een hond aan te schaffen met stamboom. Koop je een pup zonder stamboom kun je een pup kopen die uiterlijk wel lijkt op een JR maar waarvan de grootouder(s) misschien van een heel ander ras is. Door een pup aan te schaffen met stamboom denk ik me op dat moment ervan te verzekeren dat ik een “echte” JR koop. Dat er ook pups worden geboren met “schoonheidsfoutjes” of wat dan ook, doet daar niets aan af. Het is en blijft een “echte” JR.
een JR uit stamboom ouder is een JR . punt. of die pup ook precies binnen de standaard valt? dat blijft afwachten, zo kunnen ze te klein blijven, te groot worden enz enz. dat doet niks af aan de raszuiverheid, maar gewoon simpelweg dat niet elke hond ( van welk ras dan ook) wat geboren word, precies aan de standaard voldoet. ik heb hier een Mandu, een heuse rasechte JR, maar hij is voor de standaard te groot, tja shit happens, zo'n hond hoef je niet mee op een show te komen en 10 keer extra nadenken om te gebruiken voor de fok. maar verder is er niks mis mee.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik ga je niet quoten Smoekie, want je hebt er nu al een enorme onoverzichtelijke zooi van gemaakt'
Cursusje "quoten" nodig misschien?
Als je dan toch bezig bent, volg dan direct een cursus correct Nederlands, zo te merken heb je tijd te over dus dat moet best tegelijk kunnen.

Verder denk ik dat je jezelf nog minder slim profileert dan je tot nu toe al gedaan hebt door bewust je eigen "ras" verkeerd te typen, keer op keer. Maar goed, dat vind je (is dus niet met een T) blijkbaar niet erg, of het bord voor je kop is zodanig groot dat het je niet opvalt dat je jezelf een klein ietsiepietsie beetje belachelijk maakt keer op keer.

Wat dat ADBA betreft, dat is één van de vele zichzelf opgericht hebbende onofficiële clubs van "rassen" waar ik totaal geen interesse en affiniteit mee heb die mij niet bekend zijn. Voor jou een leuk stokkie om me mee te slaan, maar dat doet me niks want ik sta meters van je af (je mag zelf invullen of dat horizontaal of verticaal is).

Verder slaat je continue :S: op mijn reacties weer helemaal nergens op, al helemaal niet op het onderwerp, dus ik zal maar de verstandigste zijn en je wederom in een topic verder negeren.
Veel plezier nog Smoekie. Vergeet je niet dat je nog een stuk of 3 kinderen en een hond te verzorgen hebt, zo af en toe? :idea:

* edit: kleine aanpassing gedaan om onjuistheid te corrigeren
Laatst gewijzigd door LongFields op 21 aug 2009 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
http://www.adbadog.com/p_home.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://pitbullvereniging.com/

Deze is misschien beter leesbaar voor de "onwetende" en "slecht" engels lezende forummers onder ons. :lol:

Kleine quote:
In Nederland schieten inmiddels deze totaal niet uitgebalanceerde kruisingen uit de grond en de pups worden verkocht als raszuivere Pitbull wat het dus niet is.
De stambomen van de echte Pitbull gaan al terug tot circa 1890 en er zijn diverse bloedlijnen die wij later allemaal zullen publiceren.
Wilt u een raszuivere Pitbull dan zal u zeer goed moeten opletten in Nederland om deze via een fokker te kopen die een stamboom op de honden/pups heeft en geregistreerd is bij de ADBA of UKC in Amerika.
:E:
tineke

smoekie schreef:
malinois schreef:

Deze is misschien beter leesbaar voor de "onwetende" en "slecht" engels lezende forummers onder ons. :lol:

Kleine quote:
In Nederland schieten inmiddels deze totaal niet uitgebalanceerde kruisingen uit de grond en de pups worden verkocht als raszuivere Pitbull wat het dus niet is.
De stambomen van de echte Pitbull gaan al terug tot circa 1890 en er zijn diverse bloedlijnen die wij later allemaal zullen publiceren.
Wilt u een raszuivere Pitbull dan zal u zeer goed moeten opletten in Nederland om deze via een fokker te kopen die een stamboom op de honden/pups heeft en geregistreerd is bij de ADBA of UKC in Amerika.
Oh je hebt de stamboom gewoon even gegoogled ,zeg dat dan meteen :engel:
Tja google is in de plaats gekomen van de ouderwetse duim waar aan gezogen werd :engel:
Kortom ik geloof er geen bal :klaar:
smoekie
Zeer actief

LongFields schreef:Ik ga je niet quoten Smoekie, want je hebt er nu al een enorme onoverzichtelijke zooi van gemaakt'
Cursusje "quoten" nodig misschien?
Als je dan toch bezig bent, volg dan direct een cursus correct Nederlands, zo te merken heb je tijd te over dus dat moet best tegelijk kunnen.

Verder denk ik dat je jezelf nog minder slim profileert dan je tot nu toe al gedaan hebt door bewust je eigen "ras" verkeerd te typen, keer op keer. Maar goed, dat vind je (is dus niet met een T) blijkbaar niet erg, of het bord voor je kop is zodanig groot dat het je niet opvalt dat je jezelf een klein ietsiepietsie beetje belachelijk maakt keer op keer.

Wat dat ADBA betreft, dat is één van de vele zichzelf opgericht hebbende onofficiële clubs van "rassen" waar ik totaal geen interesse en affiniteit mee heb die mij niet bekend zijn. Voor jou een leuk stokkie om me mee te slaan, maar dat doet me niks want ik sta meters van je af (je mag zelf invullen of dat horizontaal of verticaal is).

Verder slaat je continue :S: op mijn reacties weer helemaal nergens op, al helemaal niet op het onderwerp, dus ik zal maar de verstandigste zijn en je wederom in een topic verder negeren.
Veel plezier nog Smoekie. Vergeet je niet dat je nog een kind en een hond te verzorgen hebt, zo af en toe? :idea:
Ik zou een cursusje quoten er tegen aan kunnen doen, maar ik vond het iets makkelijker om jou in het “rood” te antwoorden zodat mijn antwoorden duidelijk te lezen waren. De quote zou anders inderdaad een onoverzichtelijk zooitje worden. Nu heb ik op elk antwoord cq reactie van jou apart gereageerd. Vond ik wel zo netjes. :mrgreen:

Waar mijn Nederlands niet goed zou zijn? Zeg het mij maar hoor. Niet dat ik op lessen correct Nederlands zit te wachten, maar een mens is nooit te oud om te leren, maar als jij dat irritant vind, of vindt dat je in de schoensporen van een schooljuf moet treden, be my guest. :ok:

Ik heb je uitgelegd waarom ik mijn Jack als Jack Russel schrijf, en niet als Jack Hussel, dat dat jou niet aanstaat is jouw probleem.

Dat jij van mening bent dat ABDA een onofficiële club is zegt mij al meer dan genoeg en valt er jou wat dat betreft dan ook verder niets bij te brengen.

Jammer dat je op de rest niet reageert maar ja, ik had het eigenlijk wel kunnen voorspellen, jammer dat ik dat niet gedaan heb. :sst:

Oh en nog even een kleine opmerking. Aangezien ik jou als persoon of jouw privé leven nergens in betrek zoals jij nu meerdere malen bij mij hebt gedaan, zou ik het zeer op prijs stellen als dat andersom ook zo zou zijn.

Misschien dat jouw “kunst” er in ligt om mensen op het persoonlijke vlak proberen te raken door dergelijke opmerkingen te maken zoals het verzorgen van de kinderen-hond. Of ik een pc van mijn “vent” heb gehad, of dat ik een pc heb gehad van ali gevolgd door mentatie. Mij best, je zult ongetwijfeld genoeg lachers daarmee op je hand krijgen. Persoonlijk vind ik dergelijke opmerking een beetje zielig eerlijk gezegd. Maar daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken hoor. Als dat “jouw” ding is, dan ook voor waar het dat aangaat “be my guest” zielig vind ik je persoonlijk op dit moment toch al als je als “volwassen” zijnde persoon dergelijke opmerkingen plaatst :E:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:
malinois schreef:

Kleine quote:
Oh je hebt de stamboom gewoon even gegoogled ,zeg dat dan meteen :engel:
Tja google is in de plaats gekomen van de ouderwetse duim waar aan gezogen werd :engel:
Kortom ik geloof er geen bal :klaar:
Ja da's jouw probleem Tineke, niet de mijne :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

smoekie schreef:
Misschien dat jouw “kunst” er in ligt om mensen op het persoonlijke vlak proberen te raken door dergelijke opmerkingen te maken zoals het verzorgen van de kinderen-hond. Of ik een pc van mijn “vent” heb gehad, of dat ik een pc heb gehad van ali gevolgd door mentatie. Mij best, je zult ongetwijfeld genoeg lachers daarmee op je hand krijgen. Persoonlijk vind ik dergelijke opmerking een beetje zielig eerlijk gezegd. Maar daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken hoor. Als dat “jouw” ding is, dan ook voor waar het dat aangaat “be my guest” zielig vind ik je persoonlijk op dit moment toch al als je als “volwassen” zijnde persoon dergelijke opmerkingen plaatst :E:

Okay, laatste keer dan.
Je vergeet in deze dat je mij de vorige keer (en dit keer trouwens tussen de regels door wederom) als dom betiteld hebt, en me beticht hebt van allerlei zaken, die daarna door ik weet niet hoeveel forummers die al veel langer meedoen hier dan jij van tafel geveegd werden. Dus als je het over persoonlijk zijn hebt, dan mag je je hand wel even in eigen boezem steken Smoelie. Lees deze nog maar even door: http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 90-90.html
Je had als je het forum wat beter uitgeplozen had kunnen weten dat het persoonlijk worden absoluut verre van mijn ding is. Maar jij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan en daardoor heb ik mijn vingers niet meer zodanig onder controle dat ik zo netjes kan blijven als ik normaal gesproken ben. Aan wie zou dat nou liggen....

Maar excuses als ik op je poezelige teentjes getrapt hebt. Het zal niet meer gebeuren.
Laatst gewijzigd door LongFields op 21 aug 2009 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Dat jij van mening bent dat ABDA een onofficiële club is zegt mij al meer dan genoeg en valt er jou wat dat betreft dan ook verder niets bij te brengen.
nee dat is ook niks verder :19: in Belgie hebben ze de NVBK stamboom bij werkmechelaars maar daar heb ik hier geen hol aan want ik mag met zo'n hond niet naar het WK FCI :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”