Marion. schreef:Nee, want "dat papiertje boeit me helemaal niks" :sst:Es schreef:Kopers willen vaak NU een hond en 'het hoeft geen showhond te zijn' dus papieren zijn niet nodig...
stamboomhonden zijn ALTIJD kei ongezond en doorgefokt
Moderator: moderatorteam
Marion. schreef:Nee, want "dat papiertje boeit me helemaal niks" :sst:Es schreef:Kopers willen vaak NU een hond en 'het hoeft geen showhond te zijn' dus papieren zijn niet nodig...

Jah, want de kruising vroeger bij mijn ouders die is wel 16 geworden, en de Berner met stamboom hier aan de overkant maar 5 jaarmassam schreef:stamboomhonden zijn ALTIJD kei ongezond en doorgefoktMarion. schreef:Nee, want "dat papiertje boeit me helemaal niks" :sst:Es schreef:Kopers willen vaak NU een hond en 'het hoeft geen showhond te zijn' dus papieren zijn niet nodig...
murmel schreef:waarom trek je de quote uit zijn verband?Nuyvilaq schreef:murmel schreef:we fokken met stamboom ja
sinds wanneer ?
ik heb gezegd dat we met stamboom fokken, ja al is die niet officieel
das heel iets anders dan wat jij suggereerd
Es schreef:'Bovendien zitten er bij Jack Russel's helemaal geen stambomen!'

en de andere reacties.massam schreef:oh ja en mijn opa rokkte en is wel 92 geworden!

Frenk schreef:en de andere reacties.massam schreef:oh ja en mijn opa rokkte en is wel 92 geworden!
Ik snap de irritatie wel, maar het tegendeel is ook niet waar heStambomen zijn ook geen garantie voor een gezond en probleemloos hondenleven

murmel schreef:waarom trek je de quote uit zijn verband?Nuyvilaq schreef:murmel schreef:we fokken met stamboom ja
sinds wanneer ?
ik heb gezegd dat we met stamboom fokken, ja al is die niet officieel
das heel iets anders dan wat jij suggereerd
Nee, maar als nu de ene kant enorm genoemd wordt, dan mag de andere kant toch ook wel 1 keer gezegd worden, niet waarmassam schreef:Frenk schreef:en de andere reacties.massam schreef:oh ja en mijn opa rokkte en is wel 92 geworden!
Ik snap de irritatie wel, maar het tegendeel is ook niet waar heStambomen zijn ook geen garantie voor een gezond en probleemloos hondenleven
dat zegt niemand. dat is het leuke aan het hele verhaal

Tulp schreef:Waar gaat dit topic nou weer naartoe?
Ik ben er in elk geval klaar mee om mezelf te verdedigen tegenover een stel betweters terwijl ik weet dat ik mijn ziel en zaligheid steek in het proberen te fokken van mooie, gezonde honden zónder winstbejag maar puur uit hobby.
En als mensen dan denken dat ik een grote auto kan rijden of ver op vakantie kan omdat er af en toe een nest geboren wordt dan is het maar zo.

Het jammere is dat ook helemaal niemand dat beweert, maar dat dat als tegenargument naar boven BLIJFT komenFrenk schreef:Ik snap de irritatie wel, maar het tegendeel is ook niet waar heStambomen zijn ook geen garantie voor een gezond en probleemloos hondenleven
ja vind ik ookMurphy schreef:Wat jammer eigenlijk dat een op zich behoorlijk inhoudelijk gevoerde discussie verwordt tot een persoonlijk iets en moddergooien, omdat een aantal mensen zich blijkbaar in het kruis getast voelen cq. zich in hun hobbyfokker eer aangetast voelen.
Murphy schreef:Wat jammer eigenlijk dat een op zich behoorlijk inhoudelijk gevoerde discussie verwordt tot een persoonlijk iets en moddergooien, omdat een aantal mensen zich blijkbaar in het kruis getast voelen cq. zich in hun hobbyfokker eer aangetast voelen.

Er wordt wel degelijk doorgefokt, daar zijn ook genoeg discussies over geweest. Dat er gefokt wordt voor de keurmeesters en niet voor de gemiddelde koper die gewoon een gezonde en rastypische hond wil. Als ik geen grote en grove dobermann wil, en het gros van de fokkers die bij de rasvereniging aangesloten is gaat wel die kant op met hun honden, dan blijven er weinig alternatieven over, of wel? Juist daarom zijn rassen als de Old Englisch Bulldog ontstaan.Marion. schreef:Het jammere is dat ook helemaal niemand dat beweert, maar dat dat als tegenargument naar boven BLIJFT komenFrenk schreef:Ik snap de irritatie wel, maar het tegendeel is ook niet waar heStambomen zijn ook geen garantie voor een gezond en probleemloos hondenleven
Jij vindt dat de pupprijs best drastisch omlaag kan en dat vinden een heleboel fokkers dus van niet.murmel schreef:ja vind ik ookMurphy schreef:Wat jammer eigenlijk dat een op zich behoorlijk inhoudelijk gevoerde discussie verwordt tot een persoonlijk iets en moddergooien, omdat een aantal mensen zich blijkbaar in het kruis getast voelen cq. zich in hun hobbyfokker eer aangetast voelen.
het lijkt wel alsof mensen alles persoonlijk willen maken
ik vind het een mogelijke oplossing van het broodfokprobleem
Nee, ik geef het niet als tegenargumentMarion. schreef:Het jammere is dat ook helemaal niemand dat beweert, maar dat dat als tegenargument naar boven BLIJFT komenFrenk schreef:Ik snap de irritatie wel, maar het tegendeel is ook niet waar heStambomen zijn ook geen garantie voor een gezond en probleemloos hondenleven

christo schreef:Er wordt wel degelijk doorgefokt, daar zijn ook genoeg discussies over geweest. Dat er gefokt wordt voor de keurmeesters en niet voor de gemiddelde koper die gewoon een gezonde en rastypische hond wil. Als ik geen grote en grove dobermann wil, en het gros van de fokkers die bij de rasvereniging aangesloten is gaat wel die kant op met hun honden, dan blijven er weinig alternatieven over, of wel? Juist daarom zijn rassen als de Old Englisch Bulldog ontstaan.Marion. schreef:Het jammere is dat ook helemaal niemand dat beweert, maar dat dat als tegenargument naar boven BLIJFT komenFrenk schreef:Ik snap de irritatie wel, maar het tegendeel is ook niet waar heStambomen zijn ook geen garantie voor een gezond en probleemloos hondenleven

250 euro kàn gewoon niet uit. Of rekent Murmel met nesten van minstens 12 pups?massam schreef:als je nu eens van die eeuwige al 15x weerlegde 250 euro af zou komen dan zou het gesprek al een stuk logischer worden.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen qua fokpraktijken, zoals je over je nestje spreekt ben je het soort fokker waar ik graag een pup bij zou kopen.massam schreef:dit topic gaat over goede fokkers. niet over keurmeestergeile of centengeile fokkers
wat bedoel je dan precies met doorfokken?christo schreef:Je hoeft je niet aangesproken te voelen qua fokpraktijken, zoals je over je nestje spreekt ben je het soort fokker waar ik graag een pup bij zou kopen.massam schreef:dit topic gaat over goede fokkers. niet over keurmeestergeile of centengeile fokkers
De discussie is of je mensen bij broodfokkers weg kunt houden door de pupprijs via de rasvereniging laag te houden. Mijn antwoord daarop is dat prijs niet altijd een overweging is om buiten de rasvereniging een pup te kopen. Voor mij als koper moet er dan ook iets aan doorfokken gedaan worden.
Je bent zelf fokker, wil je me nu echt vertellen dat je je bij doorfokken niet zelf een beeld kunt vormen?murmel schreef:wat bedoel je dan precies met doorfokken?
anders zou ik toch de vraag niet stellenchristo schreef:Je bent zelf fokker, wil je me nu echt vertellen dat je je bij doorfokken niet zelf een beeld kunt vormen?murmel schreef:wat bedoel je dan precies met doorfokken?