Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn terrariumstelling

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

mijn terrariumstelling

Ongelezen bericht door Limanade »

selfmade :P
worden 3 bakken boven elkaar maar ben er met 2 bezig momenteel

heb vandaag de achterwand erin gekit :D
uiteraard nog niet helemaal klaar maar heb het grootste gedeelte klaar liggen dus nog ff afmaken en dan is anne happy :D de binnenkant van het terrarium word helemaal wit met een grijze (grafietkleur) achterwand en plateaus dat eventueel nog met een airbrusch bij word gewerkt maar dat moet ik ff bekijken als de lampen erin zitten hoe dat staat
en de binnekant van de schuilgrotjes word ook gewoon grijs gemaakt maar zover was ik nog niet :P

hier ff een voorproefje :D
foto's zijn gemaakt met mijn debiel dus niet van superkwaliteit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
estelle

Re: mijn terrariumstelling

Ongelezen bericht door estelle »

en wat komt daar nu in?
Limanade
Zeer actief

mijn baardagamen :D
Afbeelding

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Leuk om dat zelf te knutselen! :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat wordt mooi Anne :ok:
Ik weet nog steeds niet of ik nou wel of niet een baardje ga nemen, heb nog een vrije terra en ik vind ze superleuk maar ik ben dr nog niet helemaal uit :?

hoeveel baardjes heb jij?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Limanade
Zeer actief

renee-uk schreef:dat wordt mooi Anne :ok:
Ik weet nog steeds niet of ik nou wel of niet een baardje ga nemen, heb nog een vrije terra en ik vind ze superleuk maar ik ben dr nog niet helemaal uit :?

hoeveel baardjes heb jij?
heeb er 2 :D 2 dames en wil er eventueel nog een man bij :D
baardagaam is heel makkelijk te houden hoor :) lang niet zo moeilijk als honden :P dus als je het geld en de ruimte hebt, zou ik het gewoon doen :ok:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

wat mij een beetje tegenhoudt is dat ze toch wel redelijk veel verzorging nodig hebben, althans dat heb ik zo begrepen op de diverse reptielenfora waar ik gekeken heb.
Wij zijn natuurlijk naast de honden slangen gewend en die zijn wel heel erg super makkelijk, maar het kan best zijn dat ik teveel beren op de weg zie hoor.

De reptielenwinkel hier heeft vaak ook volwassen herplaats baardjes zitten, die vind ik altijd zo sneu en ik denk dat ik daar dan juist voor zou gaan, want de babies zijn ze altijd zo kwijt.

Ik zal dr weer eens een keer over na gaan denken, het terrarium dat we over hebben (ook zelf gemaakt) was idd bedoeld voor een baardje...maar toen bedacht ik me weer vandaar dat het nog steeds leeg staat :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Limanade
Zeer actief

ow joh je hebt er echt bijna geen omkijken naar ;)
ik voer ze 1 keer per dag, schep de stront eruit als dat nodig is en ik besproei ze om de dag met water

thats it ;) en buitendat komen ze bijna nooit het terrarium uit omdat dat snel te koud voor ze is
dus nog makkelijker dan een hamster :P
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Wat voer je? krekels?

de slangen komen ook alleen maar uit het terrarium om te eten, ook vanwege de temperatuur dus dat ben ik wel gewend.
Alhoewel ik mijn speciale slangenvriendje dan wel vaak een paar uur om mn nek heb zitten, maar die steelt dan mijn lichaamswarmte en blijft zo op temperatuur.
Meestal kijkt ie dan tv op mijn monitor of gaat gewoon slapen :wink:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

ieww slangen vind ik echt niks haha :P

mijn baardjes eten krekels, sprinkhanen en wasmot larven
en verder groente en fruit :)

en ze zitten soms ook bij me hoor maar arwen meestal niet zo lang.. arwen schijt namelijk altijd als ze bij je zit :P en baby vind het allemaal wel best dus die blijft meestal langer hangen :D
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Ik krijg er toch steeds meer zin in nu we dr zo over praten, zal van de week weer eens even naar de reptielenzaak karren....gewoon even kijken, ben dr al een tijdje niet meer geweest :engel:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik krijg er toch steeds meer zin in nu we dr zo over praten, zal van de week weer eens even naar de reptielenzaak karren....gewoon even kijken, ben dr al een tijdje niet meer geweest :engel:

meld je anders lekker aan op een reptielenforum :D kan je alvast info opdoen en kan je altijd nog kijken of je het wil of niet :D
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

dat heb ik al een jaar of wat geleden gedaan, maar daar heb ik juist het idee gekregen dat het houden van een baardje best veel werk was :?
Afbeelding

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Leuk hoor!
Onze slangen komen er ook nog wel met enige regelmaat uit. Beetje cruisen over ons heen voor ze in de curverbakken gaan om te eten.
Die van ons hebben we helemaal bijna geen omkijken naar. Eens per week eten, eens per week poepscheppen, paar keer per week water verversen en 2 keer per jaar het hele terrarium leegtrekken voor een sopje.
Ideaal.
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

renee-uk schreef:Wat voer je? krekels?

de slangen komen ook alleen maar uit het terrarium om te eten, ook vanwege de temperatuur dus dat ben ik wel gewend.
Alhoewel ik mijn speciale slangenvriendje dan wel vaak een paar uur om mn nek heb zitten, maar die steelt dan mijn lichaamswarmte en blijft zo op temperatuur.
Geef jij de slangen buiten het terrarium eten?

Wat voor slangen heb je?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Gordonsetter23 schreef:
renee-uk schreef:Wat voer je? krekels?

Wat voor slangen heb je?
Doen de meeste mensen. Wij hebben er 2 in het terrarium zitten en die gaan met voeren ieder in een aparte plastic bak. Anders heb je kans dat ze elkaar erbij opvreten.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh baardagamen. Die wil ik ook nog een keer. Beetje jammer dat er een paar mede huisgenoten zijn die geen sprinkhanen en krekels in huis hoeven. :mrgreen:
estelle

wat ik mij nu afvraag he (had het elders ook al eens gezegd) is het nou niet zielig zo'n slang of ander reptiel in zo'n glazen bak?
Van waar ik die slangen e.d vaak in zie zitten kunnen ze daar toch niet fatsoenlijk in rondkruipen? Meer dan wat liggen is er dan niet meer bij?
Ik vraag mij serieus af wat voor leven die beestjes nu hebben in zo'n terrarium.

Maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor.
renee-uk
Zeer actief

Wat voor slangen heb je?
Ja dat moet wel, anders vreten ze elkaar ook op
wij hebben 1 cornsnake, 2 koningspythons en in totaal 12 boa's, waarvan 5 babies, nou ja babies zijn het niet meer maar we noemen ze nog wel zo :wink:
wat ik mij nu afvraag he (had het elders ook al eens gezegd) is het nou niet zielig zo'n slang of ander reptiel in zo'n glazen bak?
Van waar ik die slangen e.d vaak in zie zitten kunnen ze daar toch niet fatsoenlijk in rondkruipen? Meer dan wat liggen is er dan niet meer bij?
Ik vraag mij serieus af wat voor leven die beestjes nu hebben in zo'n terrarium.

Weet je, slangen zijn van nature luie wezens: zo lang ze hun buik vol hebben gaan ze ergens - liefst warm- verstopt liggen verteren.
Dat verteren duurt erg lang vanwege hun hele langzame metabolisme, wij voeren onze volwassen slangen ook maar één keer per 2 weken.

Wij hebben zelfgemaakte terra's waarin ze voldoende ruimte hebben, ik vind een slang in een te klein bakje ook geen prettig gezicht.
Soms mogen ze wel eens los, vooral onze grootste boa vindt dat wel eens leuk.
Wat ze dan doet is een rondje kamer en daarna kruipt ze onder de bank (die, ook al zitten wij daar op, dan even een stukje de lucht in gaat :wink:), rolt zich op en gaat liggen pitten.
Dus eigenlijk doet ze dan niks anders dan wat ze in haar terra zou doen.

dit is onze zelfgemaakte slangen flat.

Afbeelding
Afbeelding

Bovenin zit Jake Cornsnake in zn eentje, op de tweede verdieping huizen de drie mannelijke boa's en op de begane grond wonen de 4 vrouwen.

hierin wonen de pythons, deze twee klimmen graag dus vandaar een terra in de hoogte
Afbeelding

en hierin leven de 5 babies, de foto is teveel verkleind om het te kunnen zien maar er ligt er eentje op het schuilblok (die is zo donker dat ik denk dat ie vandaag gaat vervellen) en de rest heeft zich achterin tussen de plastic planten op de warmtemat verstopt :wink: :
Afbeelding

*typo
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 jul 2009 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Dat denk ik dus ook altijd. Vind het er altijd zo zielig uit zien. Ze kunnen dan eigenlijk alleen maar een beetje liggen heb ik het idee. Dat vind ik trouwens ook van vogels in een kooi, die er nooit uit komen. :( :cry:

Mijn ex had wateragamen, en een luipaard gekko. Vond het wel prachtige beestjes, maar na een jaar ze wat te zien zitten op hun eenzame tak, kon ik er eigenlijk niet meer naar kijken. Maar misschien zitten ze in de natuur ook wel heel veel op 1 tak? :19:
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

estelle schreef:wat ik mij nu afvraag he (had het elders ook al eens gezegd) is het nou niet zielig zo'n slang of ander reptiel in zo'n glazen bak?

Slangen zijn liever lui dan moe, is niet zielig, baardjes zijn wel actiever en hebben wel een groot terrarium nodig.
Afbeelding
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Ow ik had het nieuwste bericht nog niet gezien, maar dat ziet er al heel anders uit dan de bakken die ik meestal zie. Dan vind ik het heel anders! :ok: Degenen die ik ken met reptielen/slangen hebben ze in zo'n klein terrarium dat ze echt alleen maar kunnen liggen, maar hier zit tenminste nog wat ruimte in!
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Mooi bak hoor, creatief dat je dat zelf kunt :ok:
Ik heb zelf ook baardjes en slangen gehad, vond de baardjes wel wat meer werk qua verzorging en ook kostbaar, maar wel erg leuke dieren.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

fleurie schreef:Mooi bak hoor, creatief dat je dat zelf kunt :ok:
Ik heb zelf ook baardjes en slangen gehad, vond de baardjes wel wat meer werk qua verzorging en ook kostbaar, maar wel erg leuke dieren.
hoezo vond je baardjes kostbaar?
In aanschaf of in onderhoud?
Afbeelding

estelle

Even zo hoor want dat quoten gaat mij al niet goed af laat staan met foto's ertussen e.d.

Ik snap je verhaal wel hoor alleen hebben ze in zo'n terrarium natuurlijk ook geen keuze dan alleen te blijven liggen en slapen. Ze kunnen er niet voor kiezen om een rondje te kruipen o.i.d. Wat hij dus wel doet als hij los in je woonkamer is.

Nu snap ik sowieso de lol er niet van hoor. Ik zou zoiets een maand leuk vinden om naar te kijken maar dan heb ik zoiets van 'dat beest zit daar maar'.

Ik vind je terrariums overigens wel heel mooi gemaakt hoor.
fleurie
Zeer actief

renee-uk schreef:hoezo vond je baardjes kostbaar?
In onderhoud, lamp voor warmte, lamp voor UV licht, warmtemat, dus stroom en die lampen zijn erg duur in aanschaf (voor slangen heb je geen UV lamp nodig), en dan de krekels, groente, fruit, vitamines, kalk. Er gingen heel wat krekels doorheen hier en die zijn vrij kostbaar. Ze worden in kleine bakjes verkocht en gaan snel dood, je moet ook de krekels verzorgen en vitamines geven zodat de baardagamen dat weer binnen krijgen via de voedseldieren.
Ligt er ook nog wel aan natuurlijk hoeveel je er hebt, ik had 3 baardagamen. Slangen vond ik makkelijker te verzorgen en goedkoper, 1x per week een diepvriesmuis, geen toevoegingen, en een bak water.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

fleurie schreef:
In onderhoud, lamp voor warmte, lamp voor UV licht, warmtemat, dus stroom en die lampen zijn erg duur in aanschaf (voor slangen heb je geen UV lamp nodig), en dan de krekels, groente, fruit, vitamines, kalk. Er gingen heel wat krekels doorheen hier en die zijn vrij kostbaar. Ze worden in kleine bakjes verkocht en gaan snel dood, je moet ook de krekels verzorgen en vitamines geven zodat de baardagamen dat weer binnen krijgen via de voedseldieren.
Ligt er ook nog wel aan natuurlijk hoeveel je er hebt, ik had 3 baardagamen. Slangen vond ik makkelijker te verzorgen en goedkoper, 1x per week een diepvriesmuis, geen toevoegingen, en een bak water.

je maakt het jezelf veels te duur hoor ;)
lampen etc zijn een eens in de zoveeltijd- aanschaf en 1 warmtelamp kost mij ongeveer 8 euro en daar doe ik ongeveer 4-6 maanden mee
UV lamp kostte mij ongeveer 30 euro en daar doe ik ongeveer een jaar mee
warmtemat in terrarium is helemaal niet nodig
zand 1 keer in het half jaar verversen, zak zand kost mij 25 euro.. maar je kan ook gewoon speelzand nemen die je bij een bouwmarkt koopt en dan kost een zak ongeveer 3 euro
krekels hoef je niet bij te voeren met speciale vitaminen, daar kan je gewoon een stuk appel ingooien
1 potje vitaminen en kalk daar doe ik weken/maanden mee
heb 2 baardjes ;)

daarbij kan je ook zelf je voedseldieren kweken en dan ben je nog veel goedkoper uit :ok:

dus je hebt het jezelf duurder gemaakt dan nodig was :)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Estelle schreef:Even zo hoor want dat quoten gaat mij al niet goed af laat staan met foto's ertussen e.d.

Ik snap je verhaal wel hoor alleen hebben ze in zo'n terrarium natuurlijk ook geen keuze dan alleen te blijven liggen en slapen. Ze kunnen er niet voor kiezen om een rondje te kruipen o.i.d. Wat hij dus wel doet als hij los in je woonkamer is.

Nu snap ik sowieso de lol er niet van hoor. Ik zou zoiets een maand leuk vinden om naar te kijken maar dan heb ik zoiets van 'dat beest zit daar maar'.

Ik vind je terrariums overigens wel heel mooi gemaakt hoor.
dat rondje kruipen doen ze in het terrarium ook, daar is best de ruimte voor.
En die stangen bovenin worden ook gebruikt, niet door allemaal maar wel door sommige, daar cirkelen ze dan als het ware omheen.
Maar ze worden pas echt actief als de voertijd nadert en ze honger krijgen en dat is in het wild niet anders, hun voedselvertering gaat heel erg langzaam, daar moeten ze dan ook echt de tijd voor nemen.
Soms schuiven we wel eens de deur open en willen ze er niet eens uit.

Wij hebben ooit eens een slang gehad met een verkoudheid die niet over wilde.
Die kreeg AB en daar zijn we 7 keer voor teruggemoeten naar de DA.
Hij kreeg elke keer maar een kleine hoeveelheid ingespoten omdat de normale hoeveelheid in een keer niet opgenomen werd, juist omdat alles zo langzaam gaat.

Als een slang in het wild gaat bewegen doet ie dat omdat ie honger heeft of om een warm plekje op te zoeken, niet omdat ie nou eens lekker een rondje wil gaan rennen.... dat is verspilling van energie en ik denk dat geen enkel roofdier daar aan doet :wink:

Tja of het leuk is is denk ik een kwestie van smaak; ik kan uren op de bank snake tv kijken zitten, vooral 's avonds als het tegen voertijd loopt en ze wel actief zijn.
Maar vaak is er ook helemaal niks te zien, dan lijken het lege terrariums omdat ze allemaal gezellie verstopt liggen te verteren.... :slaap:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

jij hebt ook mooie bakken renee :D :ok:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Anne Panne schreef:
fleurie schreef:

je maakt het jezelf veels te duur hoor ;)
lampen etc zijn een eens in de zoveeltijd- aanschaf en 1 warmtelamp kost mij ongeveer 8 euro en daar doe ik ongeveer 4-6 maanden mee
UV lamp kostte mij ongeveer 30 euro en daar doe ik ongeveer een jaar mee
warmtemat in terrarium is helemaal niet nodig
zand 1 keer in het half jaar verversen, zak zand kost mij 25 euro.. maar je kan ook gewoon speelzand nemen die je bij een bouwmarkt koopt en dan kost een zak ongeveer 3 euro
krekels hoef je niet bij te voeren met speciale vitaminen, daar kan je gewoon een stuk appel ingooien
1 potje vitaminen en kalk daar doe ik weken/maanden mee
heb 2 baardjes ;)

daarbij kan je ook zelf je voedseldieren kweken en dan ben je nog veel goedkoper uit :ok:

dus je hebt het jezelf duurder gemaakt dan nodig was :)
hmmmm, met al die warmtematten die we al hebben zal een lamp of twee erbij niet zo heel veel uitmaken denk ik.
Baardjes moeten idd vaker eten dan de slangen, maar ik denk dat ze aan voer toch minder kosten dan 2 middelgrote honden.
Als ik het zo bekijk zijn baardjes idd wat duurder in onderhoud dan slangen, maar kostbaar?
Als je dieren hebt kost dat nou eenmaal geld en als het goed is calculeer je dat in.

Ik wil eventueel 1 baardje en heb nu 15 slangen......denk dat het in verhouding dan wel meevalt met de kosten :wink:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”