Geef jij de slangen buiten het terrarium eten?
Wat voor slangen heb je?
Ja dat moet wel, anders vreten ze elkaar ook op
wij hebben 1 cornsnake, 2 koningspythons en in totaal 12 boa's, waarvan 5 babies, nou ja babies zijn het niet meer maar we noemen ze nog wel zo
wat ik mij nu afvraag he (had het elders ook al eens gezegd) is het nou niet zielig zo'n slang of ander reptiel in zo'n glazen bak?
Van waar ik die slangen e.d vaak in zie zitten kunnen ze daar toch niet fatsoenlijk in rondkruipen? Meer dan wat liggen is er dan niet meer bij?
Ik vraag mij serieus af wat voor leven die beestjes nu hebben in zo'n terrarium.
Maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor.
Weet je, slangen zijn van nature luie wezens: zo lang ze hun buik vol hebben gaan ze ergens - liefst warm- verstopt liggen verteren.
Dat verteren duurt erg lang vanwege hun hele langzame metabolisme, wij voeren onze volwassen slangen ook maar één keer per 2 weken.
Wij hebben zelfgemaakte terra's waarin ze voldoende ruimte hebben, ik vind een slang in een te klein bakje ook geen prettig gezicht.
Soms mogen ze wel eens los, vooral onze grootste boa vindt dat wel eens leuk.
Wat ze dan doet is een rondje kamer en daarna kruipt ze onder de bank (die, ook al zitten wij daar op, dan even een stukje de lucht in gaat

), rolt zich op en gaat liggen pitten.
Dus eigenlijk doet ze dan niks anders dan wat ze in haar terra zou doen.
dit is onze zelfgemaakte slangen flat.
Bovenin zit Jake Cornsnake in zn eentje, op de tweede verdieping huizen de drie mannelijke boa's en op de begane grond wonen de 4 vrouwen.
hierin wonen de pythons, deze twee klimmen graag dus vandaar een terra in de hoogte
en hierin leven de 5 babies, de foto is teveel verkleind om het te kunnen zien maar er ligt er eentje op het schuilblok (die is zo donker dat ik denk dat ie vandaag gaat vervellen) en de rest heeft zich achterin tussen de plastic planten op de warmtemat verstopt

:
*typo