Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdorie, arme Jamey...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Verdorie, arme Jamey...

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef: Maar zou jij ook met een gescheurde nagel naar de DA gaan? Ik kijk altijd naar mezelf. Als ik zelf naar de dokter zou moeten dan gaat mijn hond ook. Ik hoef echter niet als ik met een hamer op mijn duim sla en daarmee mijn nagel breek. Wel ging ik toen mijn vinger in de staafmikser had gezeten omdat ik het bloeden niet gestopt kreeg. Dan zou ik met de hond dus ook gegaan zijn :wink:

Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft dat ik al zo vaak voor niks ben gegaan toen ik net een hond had. Dat leer je wel af op een gegeven moment :wink:
Ik zou niet eens weten dat het een ingescheurde nagel is waarschijnlijk. Heb ook geen idee hoe dat er uit ziet. Denk dat ik eerst aan iemand zou vragen of hij weet wat het is. Ben ik daardoor niet gerustgesteld, dan ga ik naar de dierenarts. Bram had een tijdje geleden een hotspot. Kijk, daar heb ik dan weleens van gehoord, vraag het nog even na en zoek op wat ik er mee moet. Dat doe ik dan, en is het niet na een paar dagen een heel stuk beter, dan was ik alsnog gegaan.

Of ik zelf ga met een gebroken nagel, nou nee. Ik ben nogal van de kleine ongelukjes. Maar daarvan weet ik zelf heel goed hoe het voelt. Gaat er iets enorm zweren of verga ik van de pijn, dan zou ik wel naar de huisarts gaan. Bram kan ik niet vragen hoe het voelt.

Ik ben niet vaak voor niks gegaan met Bram. Die zogenaamde kies was een giller natuurlijk, en verder ben ik een keer geweest voor een wel erg hardnekkige voorhuidontsteking, twee keer voor bijtwonden, een keer voor een ontstoken oog en een keer voor z'n rug. Voor een hond van vier vind ik dat reuze meevallen eigenlijk. Okay, het is heel wat vaker dan ik zelf naar de huisarts ga. Maar dat heeft alles te maken met zelf voelen of het serieus is of niet.

Bij Jamey zou ik behoorlijk alert zijn op manken, omdat er wel vaker iets is en er nooit uitgevonden is wat er aan de hand is. Of ik moet er naast zitten hoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
MARC_S schreef:
marye schreef: Maar ik zou ook zeker niet balletjes blijven gooien tenzij ik zeker wist dat genezen was.
Waarom niet? Als je hond wil rennen en gewoon gaat raggen met andere honden als je haar loslaat? Die nagel wordt er niet heel van zonder rennen en het hele fenomeen is niks gevaarlijks. De dierenarts zegt zelf al, doe met haar wat je wil want je hoeft er geen rekening mee te houden. Als het pijn doet gaan ze manken en als ze manken ga ik geen ballen gooien natuurlijk :wink: Maar als het een beetje bloed en ze wil ballen dan balt ze lekker hoor. Als ik een sneetje in mijn voet heb dat een beetje bloed en ik ben lekker aan het dansen en dans ik toch ook gewoon door met een pleister tegen de vlekken in mijn schoenen :mrgreen: Het kan immers geen kwaad en daar gaat het om :wink:
Omdat Caja volgens mij door alle pijn heen zou lopen met ballen.
Maar je moet doen wat je zelf wilt, ik zou er niet voor kiezen.
Zou haar best los laten lopen hoor, maar ze kan nu eenmaal slecht haar grenzen aangeven.
Het ligt erg aan de hond inderdaad. Caja moet bijna dood neervallen, wil ze niet achter een bal aanlopen. Bram zal veel eerder aangeven dat er iets is. Hij is ook een stuk voorzichtiger met zichzelf.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

yamie schreef: ik ben ook wel naar de DA gegaan omdat ik iets zeker wilde weten, maar kan dan ook prima met alleen de uitslag de deur uit lopen, zonder pillen of poedertjes
Ja dat kan ik inmiddels ook prima. Ik vraag veel meer uitleg en geef zeker niet zomaar iets. In het begin nam ik alles klakkeloos aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marye schreef:
MARC_S schreef:
marye schreef: Maar ik zou ook zeker niet balletjes blijven gooien tenzij ik zeker wist dat genezen was.
Waarom niet? Als je hond wil rennen en gewoon gaat raggen met andere honden als je haar loslaat? Die nagel wordt er niet heel van zonder rennen en het hele fenomeen is niks gevaarlijks. De dierenarts zegt zelf al, doe met haar wat je wil want je hoeft er geen rekening mee te houden. Als het pijn doet gaan ze manken en als ze manken ga ik geen ballen gooien natuurlijk :wink: Maar als het een beetje bloed en ze wil ballen dan balt ze lekker hoor. Als ik een sneetje in mijn voet heb dat een beetje bloed en ik ben lekker aan het dansen en dans ik toch ook gewoon door met een pleister tegen de vlekken in mijn schoenen :mrgreen: Het kan immers geen kwaad en daar gaat het om :wink:
Omdat Caja volgens mij door alle pijn heen zou lopen met ballen.
Maar je moet doen wat je zelf wilt, ik zou er niet voor kiezen.
Zou haar best los laten lopen hoor, maar ze kan nu eenmaal slecht haar grenzen aangeven.
Ik ken Caja niet persoonlijk natuurlijk, maar gezien mn eigen honden, die ook keihard zijn voor zichzelf, zie je het uiteindelijk wel als ze tot rust komen.. ik zag het bij mijn hond tijdens het gooien heel even... heel even een hupje en mankje daarna niets meer... tot ie thuis was...
Dat hupje was voor mij genoeg om te stoppen met gooien en te kijken hoe dit zou gaan..
Ik denk dat jij Caja ook wel voldoende kent om net dat te zien wat ik bij haar nooit zou herkennen bijvoorbeeld. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft dat ik al zo vaak voor niks ben gegaan toen ik net een hond had. Dat leer je wel af op een gegeven moment :wink:
Dat begrijp ik wel, maar het hoeft natuurlijk niet voor niks te zijn. :wink:
Toen Frenk ging manken (maar desondanks stug doorging met alles en heel vrolijk was) heb ik een DA/orthopeed gevraagd om hem na te kijken. En dat bleek maar goed ook, want zijn poten moesten zo snel mogelijk geopereerd worden. Elke week die ik langer had gewacht had het uiteindelijke resultaat negatief kunnen beinvloeden. De wond van Jamey had ook een grasaar kunnen zijn. En dat is toch wel prettig om meteen te ontdekken. Of het voorbeeld van Caja. :19: Dat het nu 'maar' een nageltje blijkt te zijn, dat weet je toch niet van te voren? Het bloed wel al een week.
Verder is niet iedereen even standvastig als het gaat om het zelf verzorgen van wonden. En heeft ook niet iedereen dezelfde stijl in het delen van zaken via internet. :wink:
Oh, enne... Als ik mijn nagel zover scheur dat het behoorlijk bloed en geirriteerd is, dan zit ik ook te poedelen in soda of biotex. :pffff: :mrgreen: maar AB neem ik dan weer niet. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

malinois schreef:Ik denk dat jij Caja ook wel voldoende kent om net dat te zien wat ik bij haar nooit zou herkennen bijvoorbeeld. :wink:
En hoelang moet je je hond daarvoor kennen? Ik bedoel, ik heb Frenk nog geen anderhalf jaar. Ik durf niet te zeggen dat ik dat allemaal al juist zie en interpreteer.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Iedereen gaat anders om met pijntjes ed.
Sommige mensen vonden mij ook soms flauw met Pardoes. Die liep nog te rennen terwijl hij van 3 poten alle kussentjes los had liggen :roll:
Wat dat betreft is bij mij manken ook niet trainen (of balletjes gooien)
Harley is veel flauwer maar dan nog denk ik altijd dat een hond niet voor niks mankt
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:Ik denk dat jij Caja ook wel voldoende kent om net dat te zien wat ik bij haar nooit zou herkennen bijvoorbeeld. :wink:
En hoelang moet je je hond daarvoor kennen? Ik bedoel, ik heb Frenk nog geen anderhalf jaar. Ik durf niet te zeggen dat ik dat allemaal al juist zie en interpreteer.
ik herken het meteen... het is maar heel kort maar dan weet ik dat het niet goed is meestal.
Daar kun je toch geen herkenningstermijn voor zeggen dat zie je of je ziet het niet... Maar goed, nu let ik daar ook heel scherp op misschien. Ik heb geen zin om een half jaar de hond stil te moeten leggen omdat ik iets niet gezien heb.. dus ik ben heel scherp op kleine dingen... maar dat probeer ik dan wel weer eerst zelf op te lossen als het iets kleins is... Ik ben al zo vaak in het verleden met zulke dingen bij de DA geweest dat ik inmiddels weet wat de procedure daarvoor is. En dat kan ik dus ook zelf wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey mankt dus wel overduidelijk, en ze mag voorlopig alleen met schoentje om zoveel mogelijk te beschermen en extra irritatie te voorkomen. Maar ook weer zo kort mogelijk om zoveel mogelijk haar gewrichten in bescherming te nemen. Want daar moet ik, zoals Linda ook al noemde, ook flink rekening mee houden. Heb ik ook nog overlegd met de da, zij gaf ook aan dat het een dun lijntje is waar we op moeten blijven, aan de ene kant zo veel mogelijk de gewrichten ontzien door normaal lopen aan te moedigen, maar aan de andere kant zoveel mogelijk irritaties aan het nageltje zien te vermijden.

Wat betreft het scheurtje... Het is dat de DA het aanwees, anders had ik hem dus never nooit gezien. Ik had wel gelijk qua plek, alleen dus niet wat er aan de hand was ik dacht een wondje want het bloedde en ik kon zo niets aan de nagel zien (had ik wel op gelet), maar het was dus toch wel de nagel...

Ik laat de AB nog even zitten, dat komt wel als er echt iets is, dan heb ik het vast in huis...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Anita* schreef:Iedereen gaat anders om met pijntjes ed.
Sommige mensen vonden mij ook soms flauw met Pardoes. Die liep nog te rennen terwijl hij van 3 poten alle kussentjes los had liggen :roll:
Harley is veel flauwer maar dan nog denk ik altijd dat een hond niet voor niks mankt
met een hond die mankt ga ik ook niet volop trainen, maar ik ga wel gewoon wandelen etc. met hem...
mocht hij op metacam zitten zal hij niet te lang en te vaak los mogen, maar hij krijgt zoveel metacam dat hij nog net pijn voelt... hij moet zn poot dan niet geheel ontlasten zodat hij op 3 poten gaat lopen want dat schiet niet op voor de andere gewrichten maar hij moet wel wat blijven voelen.
Metacam helpt niets bij het probleem van TS overigens. :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

*Anita* schreef:Iedereen gaat anders om met pijntjes ed.
Ik ben pas gaan ballen toen ze een paar dagen goed liep, en dat was alweer meer dan een week nadat het voor het laatst gebloed had...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Pfft, tot een paar dagen geleden liep Jamey sowieso voornamelijk op 3 pootjes en was het schoentje dus overbodig. Vanwege het op 3 pootjes lopen heb ik korte wandelingen gemaakt vanwege Jamey's gewrichten waar ze in het verleden heel gevoelig op bleek te zijn. Maar goed, ze gaat steeds beter lopen, steeds meer op 4 pootjes, dus ik wilde wat langer gaan wandelen, maar dan wel met schoentje, voor bescherming, dat het nageltje niet weer verder inscheurt... Ook dus op advies van de dierenarts...

Maar ze weigert met schoentje op dat pootje te gaan staan... Dus hinkt ze de hele weg op 3 pootjes. Sja, dat was nou juist niet de bedoeling, dat ze dat met een langere wandeling deed... Aan het eind van de wandeling werd het wel eindelijk wat beter, toen ging ze stukjes toch maar met 4 pootjes draven... Maar de keer erop was het weer net zo erg...

Nu zit ik er dus mee dat ik eigenlijk toch wel graag gewoon lange wandelingen wil kunnen maken met Jamey, ze stuitert het huis uit van de energie en ze mag in principe ook gewoon lange wandelingen maken. Maar niet op 3 pootjes. En ook niet met een bloot pootje, vanwege de kans dat ze die inscheuring weer verergert...

Weet echt even niet wat te doen nu... Toch maar gewoon met schoentje lange wandelingen en dan maar op 3 pootjes... Of maar het schoentje weglaten met de lange wandelingen, of zonder schoentje en dan de wandelingen dus kort houden... (Of met schoentje en kort, maar voor korte aanlijn wandelingen vind ik het wat overdreven om schoentje aan te doen)
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Toen mijn hond een schoentje aan moest, wilde hij er ook niet op lopen. De oplossing was een 2e schoentje aan zijn andere voorpoot. Toen kon hij niet meer anders dan er gewoon op lopen. Na 2 dagen was hij eraan gewend en kon hij ook op één schoentje normaal lopen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Kun je anders het teentje en nageltje niet tapen met sporttape in plaats van het schoentje omdoen?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het nageltje helemaal in de versterkende nagellak zetten ?
Ik kan er niets bij voorstellen dat dat schoentje nu na 2 weken nog nodig is maar zou inderdaad proberen als je bang bent dat het verder inscheurt de nagel met tape of nagellak te verstevigen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

LongFields schreef:Kun je anders het teentje en nageltje niet tapen met sporttape in plaats van het schoentje omdoen?
Zat ik ook aan te denken, maar wist niet of dat iets zou zijn...

@Sirene: ik heb totaal geen beeld bij hoe lang het allemaal zou moeten gaan duren, maar ik weet wel dat ze er nog af en toe last van heeft (zonder schoentje dan) omdat ze dan ineens weer even een stuk op 3 pootjes loopt... Om vervolgens op 4 weer door te gaan als ze erachter komt dat het even een 'eenmalig' pijntje was...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gewoon wandelen zoals je altijd deed, en zonder schoentje :wink:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik zou ook het schoentje uitlaten en even de harde weg ontzien.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als iemand toch naar de da wil en gaat.... niets mis mee.
Het ligt ook aan de hond zelf lijkt me.
Spike die kan ook gaan lopen aanstellen. (als pup geopereerd en natuurlijk daardoor toch extra aandacht gehad)
Daisy daartegen is een harde, die loopt gewoon door tot ze erbij neer zou vallen, laat zich niet zo snel kennen.

Heb zelf al verschillende keren bij de da gezeten dat het dus écht niet voor niets was, dat het écht mis was. Dus misschien ga ik ook wel eens té snel, maar ik vind het best.

Hopelijk knapt Jaimy snel weer op. :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snap dat gedoe van het schoentje niet... ook al zegt de da dat.. ook dat de da je antibiotica heeft gegeven snap ik niet...
Begrijp trouwens wel dat je naar de da bent gegaan :wink: als een hond blijft manken en bloeden en je weet zelf niet wat het is dan zou ik ook niet aarzelen..
Overigens ben ik gezegend met een da die niet zo op winst uit is... zeker toen ik Finn net had (eerste hond) zat ik met wat akefietjes bij de da.. (waren wel redelijk serieuze.. oa iets in zijn oor wat er niet uitkwam ook een grasaar waarschijnlijk en nog andere zaken..) maar als ik twijfelde.. snee in voetzool.. belde ik haar gewoon op.. zij vroeg naar de ernst.. en omdat ik het zelf ook niet als groot betitelde adviseerde ze een wondenzalf te komen halen.. ideaal spul, en een sok om zijn poot om geen onnodig vuil in de voetzool te krijgen! Hond niet mee alleen even zalfje halen... ook met een verrekking was het even checken toen en ook dan gaf ze telefonisch advies, zonder kosten he?!

Waarom ik de ab en dat schoentje niet snap is dat Finn een paar maanden geleden ook zijn nagel had gescheurd..ook in het leven en het hing er nog half aan..die nagel.. ik dacht dat het er wel van af zou gaan met lopen op de stoep en met rennen met bluf.. maar helaas..
Het irriteerde hem behoorlijk dus toen ook naar de da om het toch te laten knippen, door bepaalde capriolen tijdens wachten buiten was dat stuk nagel er buiten toch afgegaan :hmmm:, maar eenmaal binnen da er even naar laten kijken en de rest van zijn nagels laten knippen (ik was er nu toch.. :tong: ) maar zij adviseerde echt geen schoentje of soda (houdt juist de nagel week zodat herstel langzamer gaat..) evt om het schoon te houden kon ie door zee rennen en verder gewoon even in de gaten houden.. met een week was het hersteld..

Succes met Jamey in ieder geval :ok:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Update: ze is ondertussen niet meer echt mank, maar nog steeds wel erg gevoelig op het teentje. lopen over van die harde gemaaide grasstengels (die ze dus eerst een tijd laten groeien en dan maaien) zorgt nog voor manken, kiezelsteentjes en dergelijken ook... Maar dan hoef ik haar alleen even terug te halen uit het manken (dus even naar draf terughalen) en dan loopt ze weer gewoon op 4 pootjes verder... Schoentje heb ik afgeschaft, daar liep ze zo spastisch mee dat het me echt niet goed leek voor haar gewrichten...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Shitzooi, nu hetzelfde idee, maar dan aan hetzelfde teentje van de andere poot. Gisteravond kwam er wat bloed vanaf, teentje is helemaal dik en (piep-gil) pijnlijk, aan het nageltje kan ik niets vinden... Ik heb me weer eens opgegeven voor een forumactiviteit hoor...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

En nu... :19:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Afwachten, ik ga niet gelijk weer naar de DA toe, ik zie wel... Hoop gewoon dat ze ok is voor de doe dag, anders ga ik wel heel erg balen... En tuurlijk is Jamey belangrijker dan de doe-dag, maar dit is dan de zoveelste keer dat ik een HF activiteit af moet zeggen omdat zij iets heeft...
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou helemaal geen HF activiteit afzeggen...Gewoon gaan. Dikke kans dat ze als ze eenmaal daar is zo enthousiast is dat ze gewoon lekker meedoet.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jinx schreef:Ik zou helemaal geen HF activiteit afzeggen...Gewoon gaan. Dikke kans dat ze als ze eenmaal daar is zo enthousiast is dat ze gewoon lekker meedoet.
Ja, inderdaad. Jij geeft ook workshops toch? Dus je kunt zelf zowiezo niet wegblijven. Gewoon Jamey meenemen en dan zie je wel.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik bedoelde met afzeggen dat ik Jamey dan thuis laat (bij mn ouders) :wink:
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Wacht maar af, kan allemaal nog aardig loslopen. Je hebt ook nog tijd.

Kan Jamey niet mee? neem aan dat de piep gil pijn zoals je dat beschrijft geen week aanhoud.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

JML schreef:Wacht maar af, kan allemaal nog aardig loslopen. Je hebt ook nog tijd.

Kan Jamey niet mee? neem aan dat de piep gil pijn zoals je dat beschrijft geen week aanhoud.
Ik wacht dat gewoon af, als de hele heftige pijn over is, mag ze gewoon mee en dan zie ik daar wel. Wat ik me nu pas bedenk (ja lekker helder), we zijn gister naar de Gravenbol geweest met de trainingsgroep, daar werd het ineens midden op het water ondiep en daar heb ik me opengehaald, allemaal kleine wondjes op mn benen en voeten (ook onderkant). Overigens alsnog te diep voor Jamey hoor, om te kunnen staan. Maar als er op die plek zulke scherpe dingen liggen, kan het goed zijn dat zij ook gewoon ergens in heeft gestaan ofzo...

Want ik heb niets aan het nageltje kunnen vinden en haar teentje was wel duidelijk dik en geïrriteerd... Ik twijfel dus ook over biotex, maar ik denk dat ik beter gewoon even rustig kan afwachten en niet teveel eraan prutten... Vind het wel sneu voor Jamey...
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dingen aan pootjes zijn altijd vervelend.
Julia heeft eens de hele eeltlaag (huid) van haar voetzool eraf gehad, iemand ging per ongeluk op haar poot staan, en zij trok die weg.
Dus toen liep ze op het vlees ipv de zool van haar voet.
Ik heb toen gewoon de wond even schoon gemaakt, zo'n rol verband (witte watten) erom gedaan, en wat pleistertape om het vast te zetten.
Daarmee had ze geen pijn meer, en ze liep weer gewoon tot het genezen was.

Romeo heeft een keer het zelfde gehad, maar de oorzaak was een schimmel infectie aan zijn voetzool waardoor de huid vanzelf los liet.
Ook dit deed echt zeer, dus ook verband erom en van dat zelfklevende rekverband erom om het mee vast te houden.
Daarmee liep hij prima tot het genezen was.
Ik had overigens zelf nog Surolan in huis, en dat heb ik twee maal daags erop gesmeerd om de schimmel te bestrijden.

Maar goed, ik herken dingen zelf meestal.
Ik weet hoe ik een schimmel infectie kan herkennen, ik weet wat ik ertegen kan doen.
En zo weet ik nog wel meer dingen door jarenlange ervaring met allerlei soorten huisdieren.

Bij twijfel zit ik ook gewoon bij de dierenarts hoor.
Maar dat wordt steeds minder vaak, om dat ik door ervaring steeds minder vaak twijfels heb.

Ik vind het helemaal niet raar dat je voorzichtig bent geweest met Jamey's pootje.
Het is je eerste hond, en de eerste jaren zal je nog wel vaker niet weten wat je ergens mee moet, en dus ga je advies vragen.
Helemaal niets mis mee!

Ik zeg altijd maar zo, beter tien keer teveel zorgen gemaakt, dan één keer te weinig en er blijkt achteraf iets ernstigs aan de hand te zijn.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”