Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat er extra bij geven? Vers vs Brok? Gistocal? Brood?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Wat er extra bij geven? Vers vs Brok? Gistocal? Brood?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Even een aantal vragen, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

Onze hond (Catahoula, gecastreerde reu, 34 kg, 13,5 maand) krijgt sinds kort 's ochtens Royal Canin puppybrok (is tot 15 maand) en 's avonds Smuldier, één pakje, de vleesvariant. We willen eigenlijk uiteindelijk helemaal overstappen op Smuldier.

Maar wat moet de hond nog extra krijgen naast het Smuldier? Hij krijgt nu af en toe een rauwe drumstick (om de dag) en een rauw ei inclusief schil (ook om de dag), en ik gooi altijd een handjevol groenten door het vlees, bijv. gehakte spinazie of spercieboontjes, en wat brood of Brinta (klein beetje).

Maar de verkoper in de dierenwinkel zei dat het absolute onzin is om je dier vers vlees te geven. Hij zei dat in brokken alle benodigdheden zaten voor een gezonde hond en raadde mij Carocroc aan. Van deze brokken heb ik nog nooit gehoord.
Ik kreeg echt het idee alsof het idioot was dat ik vers wilde gaan voeren en hij zei met zo'n meewarig gezicht "Ach ja... jij wilt natuurlijk ook alleen maar het beste voor je hond *zucht*" :denken: Hij zei ook "Ja, als je vers gaat voeren i.p.v brokken dan heb je natuurlijk wel extra Calcium nodig, dus dan Gistocal is onmisbaar!" Daarnaast zei hij ook nog dat de hond ab-so-luut geen brood mocht krijgen, want daar zaten tarwekiemen in die een hond niet kan verteren. Nou, daar was ik nog niet van op de hoogte. Ik dacht dat een beetje brood wel kon. Het is er extra door, niet als hoofdvoeding o.i.d. Ik heb nu ook Gistocal gekocht, omdat ik dacht dat dit misschien ook goed voor hem kon zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Heb ik hem nog niet gegeven.

Ik wil juist het beste voor de hond en dacht dat ik met het vers vlees voeren daar naar op weg was. De reactie van de man achter de counter viel mij dan ook tegen. Hij verkocht zelf geen verse producten, ik kreeg zo'n gevoel alsof het daar mee te maken had, maar zeker weten doe ik dat niet.

Dus wat moet er wel en in welke hoeveelheden extra gegeven worden naast Smuldier de vleesvariant?

Hoe moet je Gistocal precies gebruiken?

Mag een hond helemaal geen brood? Brinta dan? En als dat niet mag, wat dan wel?

Nog al wat vragen dus, ik ben ook pas sinds kort bezig met het anders kijken naar voer i.p.v klakkeloos brokjes kopen. Dus als iemand mij een beetje op weg kan helpen, graag!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Die verkoper moet naar bijscholing denk ik zo. :mrgreen:
Naast de complete! smuldier (of welke complete kvv dan ook) "hoef" je niets bij te voeren want het is namelijk een complete voeding waar alles uitgebalanceerd in zit. Smuldier heeft ook enkelvoudige varianten die niet compleet zijn.
En kvv is eerder te calcium rijk dan te calcium arm, voor zover ik weet.
Je mag natuurlijk wel vers bijvoeren. Dus een eitje of een drumstick. Of karnemelk tegen vlooien en teken. Maar het hoeft dus niet.
Edit: en er zijn hele fora gebaseerd op voeding zoals barfplaats. Daar kun je oneindig veel info vinden!
En nog een edit (ik zag die vraag pas net): brood worden ze voor zover ik weet snel dik van en veel honden reageren niet goed op granen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nee hoor, je hoeft geen Gistocal te geven. Een goede complete kvv, daar zit alles in wat je hond nodig heeft. Wissel gewoon lekker met verschillende kvv merken om zo eventuele tekorten of tevelen tegen te gaan (vindt je hond ook erg leuk, want elke dag aardappels, groente en vlees is ook maar saai) en doe wat je nu ook doet: lekker wat extra dingetjes geven, zoals het eitje en een kipkarbonaadje, inderdaad wat yoghurt of kwark of karnemelk en liefst spiervlees, want dat komt in alle kvv's maar weinig voor. Daar is het te duur voor. Dus als je je hond wilt plezieren geef dan eens een sudderlapje of wat lamsvlees of dergelijke, echt spiervlees. (goed de aanbiedingen in de gaten houden, dan kan je voor een redelijke prijs wel eens wat vlees op de kop tikken) Restje groente of een kapje oud brood is ook geen probleem. Zorg alleen dat je niet teveel granen toevoegt middels brood en brinta, want dat zit vaak ook al genoeg in kvv.
En laat die meneer maar fijn kletsen, want die is gewoon niet op de hoogte.
Zelfs tuincentra met een dierenafdeling hebben tegenwoordig al verschillende kvv's in de vriezers liggen, dus als de dierenspeciaalzaak dat niet heeft, is dat meestal een kostenplaatje (opslag in vriezers kost veel geld aan stroom) en dat heeft niets te maken dat het niet goed zou zijn. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Wat een leuke grapjas, die verkoper :smile:
Vers vlees is veel beter dan brokken, zeker royal canin. In Royal Canin zitten dus nog véél meer granen dan in dat kleine beetje brood wat jij geeft, kwalitatief is RC echt een slechte brok. (Weinig vlees, veel toevoegingen, veel granen. Weet niet hoe het met de puppybrok zit trouwens)
Carocroc is een betere brok, is op een minder hoge temperatuur gebakken waardoor de brok in een maag uit elkaar valt en naar 'de bodem' zakt. (Op de manier waarop RC brokken zijn klaargemaakt zuigen ze vocht op en verteren ze heel slecht en langzaam)
Vlees kan hij het meeste mee, daar is zijn darmstelsel en zijn tanden op gemaakt. Natuurlijk eigenlijk niet gemalen en in een pakje gestopt vlees, maar het komt het dichtste in de buurt.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Frenk
Zeer actief

Qua brok ben ik trouwens ontzettend tevreden over farmfood. Die heb ik voor op vakantie of dat soort dingen en je ziet echt nauwelijks reactie in de ontlasting tussen de kvv en de ff dagen (ik ben een poepkieker :N:). Als ik hem een andere brok zou voeren, dan zie ik meteen een levensgroot verschil.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Frenk schreef:Die verkoper moet naar bijscholing denk ik zo. :mrgreen:
Naast de complete! smuldier (of welke complete kvv dan ook) "hoef" je niets bij te voeren want het is namelijk een complete voeding waar alles uitgebalanceerd in zit. Smuldier heeft ook enkelvoudige varianten die niet compleet zijn.
En kvv is eerder te calcium rijk dan te calcium arm, voor zover ik weet.
Je mag natuurlijk wel vers bijvoeren. Dus een eitje of een drumstick. Of karnemelk tegen vlooien en teken. Maar het hoeft dus niet.
Edit: en er zijn hele fora gebaseerd op voeding zoals barfplaats. Daar kun je oneindig veel info vinden!
En nog een edit (ik zag die vraag pas net): brood worden ze voor zover ik weet snel dik van en veel honden reageren niet goed op granen.
Pfieuw, gelukkig! Ik schrok echt even, dacht ik net zo goed op weg te zijn met de vriezer vol met drumsticks en Smuldier, hoor ik dit! Hij zei zelfs: "Vers voeren is achterhaald." Wat betreft compleet Smuldier verkopen ze hier alleen de pensversie en de hond krijgt er diarree van (ik ben ook een poepkieker :N: :mrgreen: ). Daarom geven we de enkelvoudige varianten, aangevuld met eitje of een drumstick.

Hij had van Royal Canin alleen vaak dunne ontlasting, nu ziet het er veel steviger uit, nu we half om half doen. Misschien dat we dan van Royal Canin ook moeten overstappen op een andere brok, voor vakantie o.i.d.
-Gaby-
Zeer actief

Roelfien schreef:Nee hoor, je hoeft geen Gistocal te geven. Een goede complete kvv, daar zit alles in wat je hond nodig heeft. Wissel gewoon lekker met verschillende kvv merken om zo eventuele tekorten of tevelen tegen te gaan (vindt je hond ook erg leuk, want elke dag aardappels, groente en vlees is ook maar saai) en doe wat je nu ook doet: lekker wat extra dingetjes geven, zoals het eitje en een kipkarbonaadje, inderdaad wat yoghurt of kwark of karnemelk en liefst spiervlees, want dat komt in alle kvv's maar weinig voor. Daar is het te duur voor. Dus als je je hond wilt plezieren geef dan eens een sudderlapje of wat lamsvlees of dergelijke, echt spiervlees. (goed de aanbiedingen in de gaten houden, dan kan je voor een redelijke prijs wel eens wat vlees op de kop tikken) Restje groente of een kapje oud brood is ook geen probleem. Zorg alleen dat je niet teveel granen toevoegt middels brood en brinta, want dat zit vaak ook al genoeg in kvv.
En laat die meneer maar fijn kletsen, want die is gewoon niet op de hoogte.
Zelfs tuincentra met een dierenafdeling hebben tegenwoordig al verschillende kvv's in de vriezers liggen, dus als de dierenspeciaalzaak dat niet heeft, is dat meestal een kostenplaatje (opslag in vriezers kost veel geld aan stroom) en dat heeft niets te maken dat het niet goed zou zijn. :wink:
Melkproducten en spiervlees van koe of lam geef ik hem nu niet, maar dat zal ik ook doen. Kan iemand mij vertellen hoe vaak en hoe veel? Bedankt voor de tips in ieder geval! En moet hij ook hart extra krijgen? Omdat hart bij Smuldier apart verpakt is.. :denken: Ik zal eens kijken voor spiervlees, eigenlijk wil ik hem binnenkort ook eens een hele kip/duif/kwartel geven, kijken wat hij daar mee doet en daar zit alles in wat hij nodig heeft, lijkt me.

Ik vind in elk geval dat sinds we half over zijn gestapt op vers vlees hij er mooier uit ziet. Alleen zijn vacht voelt iets vuiler/vettiger, als je hem aait dan heb je eerder wat vieze handen zeg maar, je weet het vast wel, als je je handen over elkaar wrijft dan gaat het er af in zwarte stukjes. Maar ja, het kan natuurlijk ook komen doordat hij pas gecastreerd is of doordat hij nu echt geen puppyvacht meer heeft, of omdat hij meer in de tuin ligt is met dit lekkere weer.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Laat die verkoper maar kletsen! Hij verdient te veel aan de brokken, daarom raadt hij je vers voeren af. Als je 's morgens brokken geeft en 's avonds smuldier, hoef je hem geen toevoegingen meer te geven. Een drumstick, eitje of iets dergelijks is altijd goed. GEEN gistocal bij geven. De kans is groot dat hij dan teveel kalk gaat krijgen wat niet goed is. Als de de pot gistocal nog niet hebt geopend kan je hem misschien weer inleveren bij de dierenwinkel.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

-Gaby- schreef: Hij zei zelfs: "Vers voeren is achterhaald."
:smile: :smile: :smile: :smile:

Ja, en de natuur ook, volledig achterhaald!!

Nee, de moderne technologie, mevrouwtje, dat is het helemaal :pffff:

:piew:

Heb je een beetje vriezer?
Dan kun je groot inslaan. Heb je die hele verkoper niet nodig, gewoon volstampen met vers die vriezer en niet meer terug naar die winkel.
Dat zal 'm leren :mrgreen:

Oja, en Gistocal is zooi.
Niet doen dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

-Gaby- schreef: Pfieuw, gelukkig! Ik schrok echt even, dacht ik net zo goed op weg te zijn met de vriezer vol met drumsticks en Smuldier, hoor ik dit! Hij zei zelfs: "Vers voeren is achterhaald." Wat betreft compleet Smuldier verkopen ze hier alleen de pensversie en de hond krijgt er diarree van (ik ben ook een poepkieker :N: :mrgreen: ). Daarom geven we de enkelvoudige varianten, aangevuld met eitje of een drumstick.

Hij had van Royal Canin alleen vaak dunne ontlasting, nu ziet het er veel steviger uit, nu we half om half doen. Misschien dat we dan van Royal Canin ook moeten overstappen op een andere brok, voor vakantie o.i.d.
Hoi,
Hier moet ik wel even ingrijpen; je MOET een complete variant geven van Smuldier (of willekeurig welk ander kvv) omdat je hond anders WEL dingen tekort gaat komen. Zo een keertje iets enkelvoudigs geven is niet erg, maar je kunt een niet-complete versie van een kvv niet compleet krijgen door er dingen bij te geven.

Ga dus op zoek naar een winkel waar ze wel de complete versie kunnen leveren of zoek een andere, beslist complete kvv.

Er zijn meerdere goede kvv's beschikbaar, weliswaar zijn de meest duurder dan Smuldier, maar dan heb je ook wat.

Echt, kies een complete variant, dat is belangrijk. Als je hond niet tegen Smuldier compleet kan, zoek dan een alternatief merk kvv; denk bijv. aan Kivo; dat is ook niet zo duur!

Tip; lees 's een poosje mee (en praat mee) op rauw-voerfora. Natuurlijk is ook op dit forum kennis beschikbaar, maar op een rauwvoerforum meer en meer specifiek over dit onderwerp.

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 10 jun 2009 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-Gaby-
Zeer actief

freskin schreef:Laat die verkoper maar kletsen! Hij verdient te veel aan de brokken, daarom raadt hij je vers voeren af. Als je 's morgens brokken geeft en 's avonds smuldier, hoef je hem geen toevoegingen meer te geven. Een drumstick, eitje of iets dergelijks is altijd goed. GEEN gistocal bij geven. De kans is groot dat hij dan teveel kalk gaat krijgen wat niet goed is. Als de de pot gistocal nog niet hebt geopend kan je hem misschien weer inleveren bij de dierenwinkel.

De pot is nog dicht, ik breng hem terug! :salut: :mrgreen:
Hij begon tegen mij over brokken en dat DA's altijd Hills aanraden. Toen zei ik dat dat klopte, maar dat ze ook alleen Hills verkochten, waardoor ik dacht dat het net zo goed zou kunnen dat ze door Hills worden gesponsord (hoe schrijf je dat? Ik kijk er zo raar naar..). Hij zei vervolgens, "Nou je hebt het precies door!" Terwijl ik juist die opmerking maakte om aan te geven dat ik juist dacht dat het nu ook best dezelfde achterliggende gedachte kon zijn van de verkoper. Oh ja, en hij zei ook nog dat ik moest kiezen tussen óf brokken óf vers. Beiden dat kon niet, want dan ging de hond essentiële voedingsstoffen missen. :denken: Ik heb nog wel een foldertje van Carocroc meegekregen trouwens, maar mocht ik dat ooit gaan kopen, dan ga ik mooi naar een andere dierenwinkel. :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

-Gaby- schreef: Terwijl ik juist die opmerking maakte om aan te geven dat ik juist dacht dat het nu ook best dezelfde achterliggende gedachte kon zijn van de verkoper. Oh ja, en hij zei ook nog dat ik moest kiezen tussen óf brokken óf vers. Beiden dat kon niet, want dan ging de hond essentiële voedingsstoffen missen. :denken: Ik heb nog wel een foldertje van Carocroc meegekregen trouwens, maar mocht ik dat ooit gaan kopen, dan ga ik mooi naar een andere dierenwinkel. :wink:
Hoi,
Hoewel ik (en vele versvoerders met mij) van mening zijn dat "alleen vers" (of kvv) beter is ;-) is er niets op tegen om brok EN kvv te voeren. Je mist dan echter de voordelen die het de hond kan bieden om volledig "op vers te staan".
Voer, ervan uitgaande dat je 2 x per dag voert, liever wel de verschillende soorten voer per maaltijd, dus niet en brok EN vlees in 1 maaltijd.

Overigens; ga vooral over op de volwassen variant van de brok; je kanjer is er oud genoeg voor!

Suzanne
-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:
-Gaby- schreef: Hij zei zelfs: "Vers voeren is achterhaald."
:smile: :smile: :smile: :smile:

Ja, en de natuur ook, volledig achterhaald!!

Nee, de moderne technologie, mevrouwtje, dat is het helemaal :pffff:

:piew:

Heb je een beetje vriezer?
Dan kun je groot inslaan. Heb je die hele verkoper niet nodig, gewoon volstampen met vers die vriezer en niet meer terug naar die winkel.
Dat zal 'm leren :mrgreen:

Oja, en Gistocal is zooi.
Niet doen dus.
Nou inderdaad! Ik stond hem ook raar aan te kijken, maar ben dan toch niet assertief genoeg om er flink tegenin te gaan. Ik heb helaas een zeer kleine vriezer (waarvan de helft al vol ligt met drumsticks voor de hond) en het is ook nog zo'n inbouwding, dus niet makkelijk te vervangen. Ik wil vriendlief even overhalen om een extra vriezer te kopen en op de logeerkamer te zetten o.i.d. Dan moet het wel lukken. :wink:
-Gaby-
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
-Gaby- schreef: Pfieuw, gelukkig! Ik schrok echt even, dacht ik net zo goed op weg te zijn met de vriezer vol met drumsticks en Smuldier, hoor ik dit! Hij zei zelfs: "Vers voeren is achterhaald." Wat betreft compleet Smuldier verkopen ze hier alleen de pensversie en de hond krijgt er diarree van (ik ben ook een poepkieker :N: :mrgreen: ). Daarom geven we de enkelvoudige varianten, aangevuld met eitje of een drumstick.

Hoi,
Hier moet ik wel even ingrijpen; je MOET een complete variant geven van Smuldier (of willekeurig welk ander kvv) omdat je hond anders WEL dingen tekort gaat komen. Zo een keertje iets enkelvoudigs geven is niet erg, maar je kunt een niet-complete versie van een kvv niet compleet krijgen door er dingen bij te geven.

Ga dus op zoek naar een winkel waar ze wel de complete versie kunnen leveren of zoek een andere, beslist complete kvv.

Er zijn meerdere goede kvv's beschikbaar, weliswaar zijn de meest duurder dan Smuldier, maar dan heb je ook wat.

Echt, kies een complete variant, dat is belangrijk. Als je hond niet tegen Smuldier compleet kan, zoek dan een alternatief merk kvv; denk bijv. aan Kivo; dat is ook niet zo duur!

Tip; lees 's een poosje mee (en praat mee) op rauw-voerfora. Natuurlijk is ook op dit forum kennis beschikbaar, maar op een rauwvoerforum meer en meer specifiek over dit onderwerp.

Suzanne
Bedankt voor de tips, ik zal eens rondkijken naar andere complete kvv's. Weet je toevallig wat er extra in de compleet varianten zit en waarom je dat zelf niet aan kunt vullen totdat het compleet is? Ik denk dat ik me binnenkort ook eens moet aanmelden voor een BARF-forum, alleen al die fora vreten m'n tijd op! :N:
-Gaby-
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
-Gaby- schreef: Terwijl ik juist die opmerking maakte om aan te geven dat ik juist dacht dat het nu ook best dezelfde achterliggende gedachte kon zijn van de verkoper. Oh ja, en hij zei ook nog dat ik moest kiezen tussen óf brokken óf vers. Beiden dat kon niet, want dan ging de hond essentiële voedingsstoffen missen. :denken: Ik heb nog wel een foldertje van Carocroc meegekregen trouwens, maar mocht ik dat ooit gaan kopen, dan ga ik mooi naar een andere dierenwinkel. :wink:
Hoi,
Hoewel ik (en vele versvoerders met mij) van mening zijn dat "alleen vers" (of kvv) beter is ;-) is er niets op tegen om brok EN kvv te voeren. Je mist dan echter de voordelen die het de hond kan bieden om volledig "op vers te staan".
Voer, ervan uitgaande dat je 2 x per dag voert, liever wel de verschillende soorten voer per maaltijd, dus niet en brok EN vlees in 1 maaltijd.

Overigens; ga vooral over op de volwassen variant van de brok; je kanjer is er oud genoeg voor!

Suzanne
We hebben nu nog één halve zak juniorbrokken, dan stappen we over en uiteindelijk is het wel mijn bedoeling om over te stappen op compleet kvv. We voeren nu twee keer daags, brok en vlees nooit samen in 1 maaltijd. Ik zou alleen graag wel eens wat onderzoeken willen zien naar het verschil tussen levensduur en gezondheid van honden die brokken krijgen of vers voeding. Ben ik echt ontzettend nieuwsgierig naar. Weet iemand toevallig of daar artikelen over zijn?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

-Gaby- schreef: Wat betreft compleet Smuldier verkopen ze hier alleen de pensversie en de hond krijgt er diarree van (ik ben ook een poepkieker :N: :mrgreen: ). Daarom geven we de enkelvoudige varianten, aangevuld met eitje of een drumstick.
De enkelvoudige varianten aanvullen met een eitje of een drumstick is niet voldoende om te zorgen dat ze alles wat ze nodig hebben binnen te krijgen.

*edit* ik kwam weer eens als mosterd na de maaltijd :roll:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
-Gaby-
Zeer actief

Tiny schreef:
-Gaby- schreef: Wat betreft compleet Smuldier verkopen ze hier alleen de pensversie en de hond krijgt er diarree van (ik ben ook een poepkieker :N: :mrgreen: ). Daarom geven we de enkelvoudige varianten, aangevuld met eitje of een drumstick.
De enkelvoudige varianten aanvullen met een eitje of een drumstick is niet voldoende om te zorgen dat ze alles wat ze nodig hebben binnen te krijgen.

*edit* ik kwam weer eens als mosterd na de maaltijd :roll:
Maar weet iemand dan wat in kvv compleet extra zit dan in een enkelvoudige variant? Niet omdat ik zo eigenwijs ben om het tóch te proberen na te streven, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :wink:
Frenk
Zeer actief

Ja, maar dat is dus ingewikkeld met percentages (en daarvoor kun je beter terecht op die gespecialiseerde fora). Ik geef juist een complete kvv om me daar niet druk over te hoeven maken. :mrgreen: Bij supermarkten hebben ze ook vaak de kvv van rodi. Die heeft ook complete varianten. En anders even een andere supermarkt of een ander verkooppunt opsnorren? Je hebt zoveel soorten kvv, dat moet toch ook in grunn beschikbaar zijn :mrgreen:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ik voer Buster ook smuldier compleet :mrgreen: en soms een enlekvoudige erbij
plus elke week een kipkarkas en 1 of 2 vieze penslappen :wink:

als brok heb ik cavom maar eigenlijk krijgt hij bijna geen brok meer
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Je hebt trouwens van smuldier ook een vlees compleet variant. Die kunnen supermarkten wel bestellen. Misschien krijgt hij daar geen diarree van :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Luuk van mij wordt gewoonweg ziek van (veel) pens en daarom hier geen penskompleet van smuldier, maar de vleeskompleet. Die ik (sinds kort) gewoon bij AH bestel. Ze hebben het NIET in de winkel liggen, maar kunnen het wel bestellen (12 pakjes per doos).

Overigens geef ik voornamelijk Carnibest (kvv), maar vanwege de kosten meng ik het met smuldier. Eén kilo Carnibest met 400 gr smuldier.
Ik vind Carnibest beter, maar het is vrij prijzig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

zolang jij een hoofdzakelijk een complete kvv en /of er nog brok naast voert kun je er rustig een paar keer per week een enkelvoudige bij geven hoor, zéker als je er kippenpoten of hele kip bij geeft. pens kan je ook zien als een volwaardige maaltijd. het komt niet zo nauw hoor ;).
ik voer alleen maar zelf samengesteld en ik geef 3 keer per week pens, 1 keer orgaan en de rest vleesbot en soms vis met graat. ik kom dan ongeveer op 15-20% bot, 15-20% orgaan en de rest spiervlees. 1 keer per week yoghurt met groente/fruitprut, honing en rauwe eieren zonder schil. vinden ze heerlijk!
Laatst gewijzigd door Hutsje op 11 jun 2009 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Hutsje schreef:
ik voer alleen maar zelf samengesteld en ik geef 3 keer per week pens, 1 keer orgaan en de rest vleesbot en soms vis met graat. ik kom dan ongeveer op 15-20% bot, 15-20% orgaan en de rest spiervlees. 1 keer per week yoghurt met groente/fruitprut, honing en rauwe eieren zonder schil. vinden ze heerlijk!
en ze zien er schitterend uit :ok: :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

fenneke schreef:
Hutsje schreef:
en ze zien er schitterend uit :ok: :mrgreen:
dank je wel, en wanneer gaan wij nou eens afspreken? :cheer:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Liesbeth schreef:Luuk van mij wordt gewoonweg ziek van (veel) pens en daarom hier geen penskompleet van smuldier, maar de vleeskompleet. Die ik (sinds kort) gewoon bij AH bestel. Ze hebben het NIET in de winkel liggen, maar kunnen het wel bestellen (12 pakjes per doos).

Overigens geef ik voornamelijk Carnibest (kvv), maar vanwege de kosten meng ik het met smuldier. Eén kilo Carnibest met 400 gr smuldier.
Ik vind Carnibest beter, maar het is vrij prijzig.
Rhodin kan volgens mij ook niet goed over pens. Hier bij de C1000 hebben ze ook alleen de pens compleet. Ik zal eens vragen of we het ook kunnen bestellen via hen. Eerst moet ik dan wel even een extra vriezer regelen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Ook zal ik me eens aanmelden voor een vers voeren forum (bedankt Hutsje voor je pb :wink: ), maar dan stap ik eerst denk over op de complete versie, maak mijn tentamens en stort me dan op alle info die er te vinden over vers voeren. :mrgreen: Ik zal me ook eens richten op de verschillende varianten kvv.
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt in ieder geval voor al jullie berichten! :ok:

Die man in die dierenwinkel, daar ga ik dus ook nooit meer heen. :pffff:
Hutsje
Zeer actief

-Gaby- schreef:Bedankt in ieder geval voor al jullie berichten! :ok:

jawel, om de gistocal terug te brengen :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Hutsje schreef:
-Gaby- schreef:Bedankt in ieder geval voor al jullie berichten! :ok:

jawel, om de gistocal terug te brengen :wink:
Haha, oh jah... :oeps: En om te zeggen dat we helemaal over gaan stappen naar vers. :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn hemel. Wat een ukkel.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

kun jij bij de Makro kopen ( of een pas regelen?) die verkopen Rodi, weet alleen niet welke varianten.
verder zit er een dierengroothandel Petsxl op de Osloweg ( industrieterrein Driebond) met allerhande diepvriesvoer, moet je wel een pas aanvragen, maar je hoeft geen diergerelateerde zaak te hebben, misschien iemand in je kennissenkring die een geregistreerde kennel heeft ( raad van beheer) of cattery? inschrijfpapieren meenemen en je kunt 2 passen aanvragen, waarvan 1 op jouw naam
succes
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”