Onze hond (Catahoula, gecastreerde reu, 34 kg, 13,5 maand) krijgt sinds kort 's ochtens Royal Canin puppybrok (is tot 15 maand) en 's avonds Smuldier, één pakje, de vleesvariant. We willen eigenlijk uiteindelijk helemaal overstappen op Smuldier.
Maar wat moet de hond nog extra krijgen naast het Smuldier? Hij krijgt nu af en toe een rauwe drumstick (om de dag) en een rauw ei inclusief schil (ook om de dag), en ik gooi altijd een handjevol groenten door het vlees, bijv. gehakte spinazie of spercieboontjes, en wat brood of Brinta (klein beetje).
Maar de verkoper in de dierenwinkel zei dat het absolute onzin is om je dier vers vlees te geven. Hij zei dat in brokken alle benodigdheden zaten voor een gezonde hond en raadde mij Carocroc aan. Van deze brokken heb ik nog nooit gehoord.
Ik kreeg echt het idee alsof het idioot was dat ik vers wilde gaan voeren en hij zei met zo'n meewarig gezicht "Ach ja... jij wilt natuurlijk ook alleen maar het beste voor je hond *zucht*"
Ik wil juist het beste voor de hond en dacht dat ik met het vers vlees voeren daar naar op weg was. De reactie van de man achter de counter viel mij dan ook tegen. Hij verkocht zelf geen verse producten, ik kreeg zo'n gevoel alsof het daar mee te maken had, maar zeker weten doe ik dat niet.
Dus wat moet er wel en in welke hoeveelheden extra gegeven worden naast Smuldier de vleesvariant?
Hoe moet je Gistocal precies gebruiken?
Mag een hond helemaal geen brood? Brinta dan? En als dat niet mag, wat dan wel?
Nog al wat vragen dus, ik ben ook pas sinds kort bezig met het anders kijken naar voer i.p.v klakkeloos brokjes kopen. Dus als iemand mij een beetje op weg kan helpen, graag!

TARAK