Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(oud topic) oude, bejaarde herplaatser ... wel of niet doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tamara. schreef:Ik ga duimen dat er vrijdag een match is en dat jullie haar nog een fijn leventje mogen geven :wink:
ik ook :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik duim ook! Zou toch heerlijk zijn als die hond op haar ouwe dag nog twee knappe reuen en een goed tehuis krijgt!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Suzanne123 schreef:
lieke schreef:Heb je het over Music, Suzanne? Ik heb ook al verliefd naar haar zitten kijken. Ik vind het zo erg dat een collie van die leeftijd nog herplaatst moet worden.
En wat dacht je van Laydi? Een 10-jarige Poolse collie.
Vooral die oudjes vinden zo moeilijk een warm mandje en heel stiekem heb ik in m'n achterhoofd 'nu Gina er niet meer is...' :idea:
Yes, ik ehb het over Music.... ik ga zo nog met wat aanvullende vragen bellen.... mag ik jou hierover straks ff pb-en ? Misschien kunnen we later nog even bellen samen... ?

Suzanne
Geweldig Suzanne dat je haar wilt opnemen! En natuurlijk kan je me altijd bellen/pb-en.
Enne, een collie is qua verzorging niet zoveel anders dan een sheltie hoor. Ze zijn iets groter maar wel een stuk rustiger (zeker als ze 16 zijn :wink: ). Wel zou ik zorgen voor een goed vetbed/dikke deken waar ze op kan liggen. Artrose komt bij de oudere collie veel voor.
Overigens, ik gebruik nu een middel tegen Lyndie's artrose-pootje en ik ben er hartstikke enthousiast over (na een half jaar tobben, is ze een binnen 3 weken weer aan het flyballen :cheer: ). Is misschien ook iets voor Music.
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.... :N:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

lieke schreef:
Suzanne123 schreef:
lieke schreef:Heb je het over Music, Suzanne? Ik heb ook al verliefd naar haar zitten kijken. Ik vind het zo erg dat een collie van die leeftijd nog herplaatst moet worden.
En wat dacht je van Laydi? Een 10-jarige Poolse collie.
Vooral die oudjes vinden zo moeilijk een warm mandje en heel stiekem heb ik in m'n achterhoofd 'nu Gina er niet meer is...' :idea:
Yes, ik ehb het over Music.... ik ga zo nog met wat aanvullende vragen bellen.... mag ik jou hierover straks ff pb-en ? Misschien kunnen we later nog even bellen samen... ?

Suzanne
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.... :N:
laydi nemen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef: Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.... :N:
laydi nemen :mrgreen:[/quote]

Da's ook nog een mogelijkheid... :wink:

(Alleen 't is wel erg snel zo na Gina :jank: ).
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

renee-uk schreef:
Tamara. schreef:Ik ga duimen dat er vrijdag een match is en dat jullie haar nog een fijn leventje mogen geven :wink:
ik ook :ok:
Idem hier. :wink:
Ik hoop zo dat het lukt en deze dame nog een fijne tijd bij jullie mag hebben!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
fenneke
Zeer actief

ik ben niet jaloers :mrgreen:
jij :mrgreen:

is ook zo hoor Gina zit nog zo in je hoofd maar wij hadden na Amos toch ook al snel weer het idee om toch weer voor een witte te gaan

en als je dan een ziet die je aanspreekt en die zo op een plekje zit te wachten :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:ik ben niet jaloers :mrgreen:
jij :mrgreen:

is ook zo hoor Gina zit nog zo in je hoofd maar wij hadden na Amos toch ook al snel weer het idee om toch weer voor een witte te gaan

en als je dan een ziet die je aanspreekt en die zo op een plekje zit te wachten :wink:
Na al die jaren kan ik nog niet quoten :roll: .
Je hebt aan de ene kant gelijk, aan de andere kant, als je zo ontzettend twijfelt zoals ik, moet je het (nog) niet doen. Te emotioneel (en dus impulsief) een beslissing nemen is vragen om problemen.
En de zorg voor Gina is de laatste maanden heel erg intensief geweest, en het is fijn om nu m'n aandacht onverdeeld op de andere 3 te kunnen richten. Maar goed, ik ga helemaal off-topic. Sorry Suzanne :N: .
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik had haar ook gezien. Wij vangen ook regelmatig oude Schotse Collies in onze familie op (1 van 9, 1 van 12 en 1 van 13 en nog 1 tijdelijk een blinde en bijna dove van 12 jaar). We hebben wel wat kosten gehad aan onze oude herplaatsers, maar het is maar 1 keer een echte dure grap geworden van dik 600 euro (teefje van 9 kreeg op 10 jarige leeftijd baarmoederontsteking). De andere hadden alleen wat kleine ouderdomsprobleempjes die met simpele middelen op te lossen waren.

Zou het super vinden als deze schat bij jullie mag. Als ik nu niet een pup van 6 maanden had gehad, dan had ik er zeker over nagedacht om te adopteren. Ik vind een oude hond in huis juist erg makkelijk. Ze zijn vaak erg braaf en zo lief en dankbaar. (alhoewel het bij oudere collies nog wel eens even wil duren voor het ijs gebroken is).

Denk dat er genoeg tips gegeven zijn verder. Denk erom oude collie hebben ook nogal eens wat gebitsproblemen. Die oude collie van ons (die bij mijn ouders woont, zij is nu 15,5 jaar) kan geen brokken meer eten eigenlijk (ofwel moeizaam) Zij krijgt dus alleen nog maar vlees en dinerbrokken.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

gyanty schreef: Denk dat er genoeg tips gegeven zijn verder. Denk erom oude collie hebben ook nogal eens wat gebitsproblemen. Die oude collie van ons (die bij mijn ouders woont, zij is nu 15,5 jaar) kan geen brokken meer eten eigenlijk (ofwel moeizaam) Zij krijgt dus alleen nog maar vlees en dinerbrokken.
Yup, ik weet het. Ik weet nog niet welke brokken ze eet; ik zal op voorhand een zak met seniorbrokken halen voor haar leeftijd. Ik geloof nooit dat ze problemen maakt over merk en type brok ;-)
En ik wil proberen haar op kvv te zetten (cb, naturis of gelijk wat) al dan niet in combinatie met brok. Op haar leeftijd ga ik niet moeilijk doen, wat ze lust en wat "goed" is krijgt ze. Als ze kvv lust dan krijgt ze dat zondermeer.

Kleden zijn in huis, meerdere soorten en maten. Een bench komt er, waar ze in MAG om rust te vinden van onze ren-jongens. Een grotere etensbak moet ik nog kopen, evt een grotere waterbak voor haar gemak.
Ik heb een tijdelijke lijn om haar aan mee te nemen, maar ALS ze komt, ga ik za-ochtend meteen een tuig kopen, of iemand moet nog wat hebben liggen? ;-) Ik zoek iets gevoerds, wat ze om/aan kan zonder dat ze daarvoor een poot moet optillen om 'erin te stappen'....

Suzanne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wat leuk dat je het in ieder geval gaat bekijken en proberen.
Als ze nog 1 a 2 jaar een fijn leven kan hebben, dan is dat prachtig.
Heel goed van je. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

gyanty schreef:maar het is maar 1 keer een echte dure grap geworden van dik 600 euro (teefje van 9 kreeg op 10 jarige leeftijd baarmoederontsteking).
Zoveel geld voor een operatie??? DAt heb ik nooit hoeven te betalen. Wat belachelijk! Je bent afgezet door die dierenarts!

Ik hoop dat er een klik is. DAn hoeft die hond niet op z'n ouwe dag te sterven in een asiel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Collie

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Spannend Suzanne en ik vind het top dat je dit dier nog een goede oude dag wil geven :ok:

Veel succes vrijdag! Hopelijk kan je vannacht een beetje slapen...

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
gyanty
Zeer actief

iones schreef:
gyanty schreef:maar het is maar 1 keer een echte dure grap geworden van dik 600 euro (teefje van 9 kreeg op 10 jarige leeftijd baarmoederontsteking).
Zoveel geld voor een operatie??? DAt heb ik nooit hoeven te betalen. Wat belachelijk! Je bent afgezet door die dierenarts!

Ik hoop dat er een klik is. DAn hoeft die hond niet op z'n ouwe dag te sterven in een asiel.
Tja het was geen goedkope dierenarts, maar er zat kosten bij van een spoedconsult van zaterdagnacht en speciale narcose (gasnarcose, is wat duurder, maar voor een collie wel van levensbelang) en ze kreeg een ademdepressie waarvoor ze dus ook extra medicatie toegediend kreeg. En omdat ze toch onder narcose was hebben ze haar tanden gedaan, aangezien ze zo'n slecht gebit had.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ah, oke. Ik zit al te denken.

Maandag is mijn Bobbesbaby aan de beurt. Dan wordt zij gesteriliseerd. Ik vertrouw die baarmoeders niet. Ze was wat te rustig voor haar manier van doen. Niet zo gebrand op haar eten dan anders.... vulva wat vergroot, baarmoederstrengen gespannen.....

Weg met dat kreng. Voordat die mijn hond om zeep helpt. Ik heb al 2x eerder pyometra meegemaakt en ik heb er schrik voor gekregen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Ik word hier helemaal warm van ik vindt het echt een ontzettend mooie gedachte. Nu ik dit zo lees heb ik me echt voorgenomen om in de toekomst als ik meer ruimte heb ook een herplaatser te nemen en dan ook 1tje wat niet zo snel ergens een warm plekje zal kunnen krijgen

echt :ok: :ok: :ok: van jullie
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

spannend vandaag

ik hoop dat de klik er is

vast wel met zo'n lieverd :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Succes vandaag! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
gyanty
Zeer actief

Ik ben aan het duimen voor dit oudje!!!! :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik hoop dat ze lekker mee naar huis gaat!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

We zijn er!

Onze Music is thuis!

Ze is echter geen 16, maar net 12, heeft (waarschijnlijk, zo te zien) een stamboom, heeft gegeten. Op de terugweg zijn we met onze 2 jongens naar training gegaan; ze heeft lekker staan kijken .. vond ze kennelijk leuk ;-)
Gegeten heeft ze, gedronken, gekwispeld en .. geblaft! ;-)

Ze heeft een zwaar verwaarloosde vacht; ik heb (ja, ik weet dat het de eerste dag is) daar meteen wat dingen weggeknipt want de flossen aan en onder haar voetzooltjes MOETEN haar last bezorgd hebbn. Ook een paar intense vervilte geklitte plekken aan haar poten heb ik "lukraak" weggeknipt. Mooier is ze er niet op geworden, maar ze heeft het wel prettiger.

Haar gebit is een puinhoop ;-(
Haar conditie is "nul" maar minder "nul" dan ik verwachtte.
Ze staat verzorging goed toe.

We moeten uiteraard erg aan haar wennen.. letten nu goed op haar om te kijken hoe ze zich binnen gedraagt. De jongens en zij negeren elkaar. Dat is het goede nieuws ;-) Ze verzorgt zichzelf ook goed... komt goed uit, dat stel ik toch wel op prijs.

De komende dagen mag ze "aantuttelen" en verwachten wij niets van haar. Echter, als ze iets doet wat niet mag, zal ze toch "nee" horen en als ze iets doet wat wel mag, zal ze 'braaf' horen. Ze lijkt nooit wat geleerd te hebben, zit, af, pootje... ?
Afhankelijk van hoe haar conditie nou werkelijk is of gaat worden wil ik wel proberen om zeer simpele dingen wel te leren als ze dat leuk lijkt te vinden. Niet omdat ze zo nodig wat moet kunnen, maar omdat het misschien leuk voor haar is?

Wordt vervolgd... we gaan lekker wennen aan elkaar!

Suzanne
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mens ik zit met tranen in mijn ogen. Heerlijk dat ze eindelijk thuis is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh wat fijn :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat geweldig :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Geweldig, Suzanne!! :cheer:

Het zal vast allemaal goed komen! Ik vind het helemaal toppie van jullie dat je haar nog een fijne oude dag wilt geven :ok:
Heel veel plezier, geluk en gezondheid met haar toegewenst. Ga haar maar lekker verwennen! :D
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ben benieuwd hoe het vanacht gegaan is...
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wat geweldig dat ze bij jullie hèt mandje gevonden heeft !
Heel veel geluk en plezier met elkaar ! :cheer:
fenneke
Zeer actief

wat fijn :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
iones
Zeer actief

Wat leuk dat ze zulk enthousiasme toont bij die andere honden! Als ze bereid is tot spelen zal haar conditie wel verbeteren. Echt prachtig dat ze nu bij jullie een thuis heeft gevonden.

laat je nog foto's zien?
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Wat mooi om te lezen. Geweldig dat jullie haar een fijn huis hebben gegeven.
Heel veel plezier en geluk met elkaar.

Groetjes Marianne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”