Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nobivac

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Cleo schreef:Hummer is met 12 weken ook geent met Nobivac. Toch moet ik hem volgend jaar weer laten enten?
Dat is dus ook mijn vraag.
Volgens mij DA wel, maar even op het forum navragen kan geen kwaad :wink: ben ook benieuwd...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Whitefang87 schreef:
Cleo schreef:Hummer is met 12 weken ook geent met Nobivac. Toch moet ik hem volgend jaar weer laten enten?
Volgens mij DA wel, maar even op het forum navragen kan geen kwaad :wink: ben ook benieuwd...
Tannetje raadt aan om te titeren rond het jaar. Dus laten testen of de hond genoeg anti-stoffen heeft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Liesbeth schreef:
Aphraell schreef:Ik heb Kaya van de week in laten enten hier, en mijn DA ent ook volgens dat 3 jaren schema...
moest de parvo enting bij de weil enting :denken:

dus die wordt er jaarlijks ingehouden, klopt dit met andere dierenartsen?
(het waren trouwens wel 2 losse flesjes... geen mix)
Nee, dat klopt niet, maar nog veel dierenartsen gebruiken de parvo om de weil in op te lossen ipv de losse (vloeibare) weilenting in huis te halen.
de weil was al vloeibaar....
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Whitefang87 schreef:
Volgens de fabrikanten, moet je/is het verstandig om met 1 jaar de cocktail te geven om een goede boosterenting te krijgen. Als een versterking van de pupentingen.
Maar goed, net als alle andere fabrikanten zullen zij zich indekken tegen eventuele problemen.
Zo zal een versvleesfabrikant ook aanraden om eenmaal ontdooit vlees binnen 2 dagen op te maken, terwijl ik regelmatig voor 3 dagen vlees ontdooi(de) :19: .

Tja wat is nu wijsheid. Ik weet het niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Enkele jaren geleden is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan vanuit Utrecht, waaruit het advies volgde te enten als hier verschillende keren genoemd:
Eens per 3 jaar de cocktail en de andere jaren alleen Weil. Dit schema vanaf de leeftijd van 2 jaar. Dus inderdaad nog 1 keertje de cocktail :wink:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Hutsje schreef:vanguard is trouwens toch ook voor 3 jaar geristreerd inmiddels?
Klopt :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

parelridder schreef:Enkele jaren geleden is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan vanuit Utrecht, waaruit het advies volgde te enten als hier verschillende keren genoemd:
Eens per 3 jaar de cocktail en de andere jaren alleen Weil. Dit schema vanaf de leeftijd van 2 jaar. Dus inderdaad nog 1 keertje de cocktail :wink:
Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.
Natuurlijk de vraag waarom ik alleen weil wilde enten. Nou ja e.e.a. uitgelegd.
Waarop zij zei dat die om de 3 jaar enten alleen is gebaseerd op Amerikaans onderzoek en dat zij in de praktijk regelmatig honden zagen die iets opliepen die niet jaarlijks waren geent. :denken:

Maar goed, mijn honden konden gewoon enkel de weil krijgen.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

is het niet Weil+ PI (parainfluenza) 2 jaar en dan de volledige coctail weer? ( volgens schema Nobivac)

Ik heb Andra afgelopen keer dit laten enten, Svear alleen Weil.
Weil kan in de PI opgelost worden is dus 1 injectie, en ik was voor beide honden 2x € 15 kwijt :ok:

deze da had ook alleen Weil op voorraad maar heeft de Weil+ Pi gewoon besteld :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hamilton schreef:is het niet Weil+ PI (parainfluenza) 2 jaar en dan de volledige coctail weer? ( volgens schema Nobivac)

Ik heb Andra afgelopen keer dit laten enten, Svear alleen Weil.
Weil kan in de PI opgelost worden is dus 1 injectie, en ik was voor beide honden 2x € 15 kwijt :ok:

deze da had ook alleen Weil op voorraad maar heeft de Weil+ Pi gewoon besteld :ok:
Als je Pi wilt enten wél :ok: .
Maar dan kan je beter de zgn neusenting geven werkt sneller en zowel op de bacteriële als de virale variant van kennelhoest.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

estelle schreef:
parelridder schreef:Enkele jaren geleden is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan vanuit Utrecht, waaruit het advies volgde te enten als hier verschillende keren genoemd:
Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.
Waarop zij zei dat die om de 3 jaar enten alleen is gebaseerd op Amerikaans onderzoek en dat zij in de praktijk regelmatig honden zagen die iets opliepen die niet jaarlijks waren geent. :denken:

Ben erg benieuwd wat dat 'iets' dan is. Kennelhoest, Leptospirose (Weil), Parvo, Rabies, Para-influenza, Hepatitis?
En belangrijker nog, waren de honden een beetje ziek, erg ziek, gingen ze dood. :19:
Vind het altijd nogal wat als dierenartsen allerlei vaagheden verkondigen...
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

estelle schreef: Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.
Daar begint mijn da ook altijd over :denken: , als enten ter sprake komt, heerst er altijd wel iets dat de cocktail noodzakelijk maakt :eek:
Zo beweerde ze ook glashard dat de 3jarige rabies enting niet aan te komen was ( toenal meer dan 1,5 jaar leverbaar ) en moesten de mensen gewoon hun hond en kat elk jaar laten enten :boos:
Laatst gewijzigd door Hamilton op 13 mei 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hamilton schreef:
estelle schreef: Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.
Daar begint mijn da ook altijd over :denken: , als enten ter srake komt, heerst er altijd wel iets dat de cocktail noodzakelijk maakt :eek:
Zo beweerde ze ook glashard dat de 3jarige rabies enting niet aan te komen was ( toenal meer dan 1,5 jaar leverbaar ) en moesten de mensen gewoon hun hond en kat elk jaar laten enten :boos:
Argh, daar kan ik me ook erg boos over maken. Neigt toch erg naar centen uit de zak kloppen. Daarbij kan over-enten ook nog eens erg ongezond zijn voor dieren. Daar moesten die dierenartsen (nee, niet allemaal uiteraard, maar wel die zich niet aan de nieuwe richtlijnen houden) zich eens druk om maken.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Rami schreef:
estelle schreef:

Ben erg benieuwd wat dat 'iets' dan is. Kennelhoest, Leptospirose (Weil), Parvo, Rabies, Para-influenza, Hepatitis?
En belangrijker nog, waren de honden een beetje ziek, erg ziek, gingen ze dood. :19:
Vind het altijd nogal wat als dierenartsen allerlei vaagheden verkondigen...
hmmm ja dat heb ik niet gevraagd.
Heb alleen gemompeld dat ik mijn honden niet over wilde enten en dat ik toch gewoon pas over 3 jaar weer kom voor de cocktail.
Zal het de volgende keer vragen!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Een jaar geleden wezen enten, toen kreeg de oudste geloof ik alleen weil. Het ene jaar krijgen ze grote en jaar erop kleine enting
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”