Dat is dus ook mijn vraag.Cleo schreef:Hummer is met 12 weken ook geent met Nobivac. Toch moet ik hem volgend jaar weer laten enten?
Volgens mij DA wel, maar even op het forum navragen kan geen kwaad
Moderator: moderatorteam
Tannetje raadt aan om te titeren rond het jaar. Dus laten testen of de hond genoeg anti-stoffen heeft.Whitefang87 schreef:Dat is dus ook mijn vraag.Cleo schreef:Hummer is met 12 weken ook geent met Nobivac. Toch moet ik hem volgend jaar weer laten enten?
Volgens mij DA wel, maar even op het forum navragen kan geen kwaadben ook benieuwd...

de weil was al vloeibaar....Liesbeth schreef:Nee, dat klopt niet, maar nog veel dierenartsen gebruiken de parvo om de weil in op te lossen ipv de losse (vloeibare) weilenting in huis te halen.Aphraell schreef:Ik heb Kaya van de week in laten enten hier, en mijn DA ent ook volgens dat 3 jaren schema...
moest de parvo enting bij de weil enting![]()
dus die wordt er jaarlijks ingehouden, klopt dit met andere dierenartsen?
(het waren trouwens wel 2 losse flesjes... geen mix)
Volgens de fabrikanten, moet je/is het verstandig om met 1 jaar de cocktail te geven om een goede boosterenting te krijgen. Als een versterking van de pupentingen.Whitefang87 schreef:Dat is dus ook mijn vraag.Cleo schreef:Hummer is met 12 weken ook geent met Nobivac. Toch moet ik hem volgend jaar weer laten enten?
Volgens mij DA wel, maar even op het forum navragen kan geen kwaadben ook benieuwd...
Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.parelridder schreef:Enkele jaren geleden is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan vanuit Utrecht, waaruit het advies volgde te enten als hier verschillende keren genoemd:
Eens per 3 jaar de cocktail en de andere jaren alleen Weil. Dit schema vanaf de leeftijd van 2 jaar. Dus inderdaad nog 1 keertje de cocktail
Als je Pi wilt enten wélHamilton schreef:is het niet Weil+ PI (parainfluenza) 2 jaar en dan de volledige coctail weer? ( volgens schema Nobivac)
Ik heb Andra afgelopen keer dit laten enten, Svear alleen Weil.
Weil kan in de PI opgelost worden is dus 1 injectie, en ik was voor beide honden 2x € 15 kwijt![]()
deze da had ook alleen Weil op voorraad maar heeft de Weil+ Pi gewoon besteld
Ben erg benieuwd wat dat 'iets' dan is. Kennelhoest, Leptospirose (Weil), Parvo, Rabies, Para-influenza, Hepatitis?estelle schreef:Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.parelridder schreef:Enkele jaren geleden is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan vanuit Utrecht, waaruit het advies volgde te enten als hier verschillende keren genoemd:
Eens per 3 jaar de cocktail en de andere jaren alleen Weil. Dit schema vanaf de leeftijd van 2 jaar. Dus inderdaad nog 1 keertje de cocktail
Natuurlijk de vraag waarom ik alleen weil wilde enten. Nou ja e.e.a. uitgelegd.
Waarop zij zei dat die om de 3 jaar enten alleen is gebaseerd op Amerikaans onderzoek en dat zij in de praktijk regelmatig honden zagen die iets opliepen die niet jaarlijks waren geent.![]()
Maar goed, mijn honden konden gewoon enkel de weil krijgen.
Daar begint mijn da ook altijd overestelle schreef: Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.
Waarop zij zei dat die om de 3 jaar enten alleen is gebaseerd op Amerikaans onderzoek en dat zij in de praktijk regelmatig honden zagen die iets opliepen die niet jaarlijks waren geent.![]()
Argh, daar kan ik me ook erg boos over maken. Neigt toch erg naar centen uit de zak kloppen. Daarbij kan over-enten ook nog eens erg ongezond zijn voor dieren. Daar moesten die dierenartsen (nee, niet allemaal uiteraard, maar wel die zich niet aan de nieuwe richtlijnen houden) zich eens druk om maken.Hamilton schreef:Daar begint mijn da ook altijd overestelle schreef: Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.
, als enten ter srake komt, heerst er altijd wel iets dat de cocktail noodzakelijk maakt
![]()
Zo beweerde ze ook glashard dat de 3jarige rabies enting niet aan te komen was ( toenal meer dan 1,5 jaar leverbaar ) en moesten de mensen gewoon hun hond en kat elk jaar laten enten
hmmm ja dat heb ik niet gevraagd.Rami schreef:Ben erg benieuwd wat dat 'iets' dan is. Kennelhoest, Leptospirose (Weil), Parvo, Rabies, Para-influenza, Hepatitis?estelle schreef:Ik had het er toevallig afgelopen maandag over met mijn DA. Ik vroeg namelijk of ze de weil apart kon enten zonder de parvo erin.parelridder schreef:Enkele jaren geleden is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan vanuit Utrecht, waaruit het advies volgde te enten als hier verschillende keren genoemd:
Maar goed, mijn honden konden gewoon enkel de weil krijgen.
En belangrijker nog, waren de honden een beetje ziek, erg ziek, gingen ze dood.![]()
Vind het altijd nogal wat als dierenartsen allerlei vaagheden verkondigen...