Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slachtafval

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Slachtafval op zich lijkt me niet slecht. Het zal dan wel bedorven zijn geweest.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tekkel schreef:Slachtafval op zich lijkt me niet slecht. Het zal dan wel bedorven zijn geweest.
So what? Ik heb hier nu ook een vriezer vol met spul wat al ruikt (heeft een weekend lang in een schuurtje op een camping gestaan). Prima eten volgens de dames hoor :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bepaalde onderdelen mogen volgens mij niet gegeten worden, :denken: blijkbaar, het enige waar ik me iets bij voor kan stellen zijn endocriene klieren, omdat dat hormoon schommelingen kan geven :19:
maar verder? is het meer angst om inkomsten mis te lopen dan zeker ofzo :denken:
Marion.

S@ndr@ schreef:bepaalde onderdelen mogen volgens mij niet gegeten worden, :denken: blijkbaar, het enige waar ik me iets bij voor kan stellen zijn endocriene klieren, omdat dat hormoon schommelingen kan geven :19:
En dan nog, bepaal ik zelf wat ik mijn honden geef.

Jes, komt de pens die in mijn vriezer ligt ook uit Duitsland :mrgreen:
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

belachelijk... ik wil ook graag aan vuile pens komen.. nu zijn er hier in het dorp nota bene nog 2 slagers die zelf slachten.... ik gebeld voor het slachtafval en mn de pens.. mag niet meer eruit gehaald worden en verkocht (nederlandse wetgeving) .. dat moet in speciale slachthuizen gebeuren.. belachelijk toch.. nu worden de restanten dus gewoon weggeflikkerd denk.. terwijl er hier in de omgeving denk best wel gretige aftrek zou zijn..
Marion.

blondie schreef:belachelijk... ik wil ook graag aan vuile pens komen.. nu zijn er hier in het dorp nota bene nog 2 slagers die zelf slachten.... ik gebeld voor het slachtafval en mn de pens.. mag niet meer eruit gehaald worden en verkocht (nederlandse wetgeving) .. dat moet in speciale slachthuizen gebeuren.. belachelijk toch.. nu worden de restanten dus gewoon weggeflikkerd denk.. terwijl er hier in de omgeving denk best wel gretige aftrek zou zijn..
In het Islam Center in Rotterdam, mogen ze wel lams- en geitenpens verkopen. Maar geen rund. Het is echt te idioot voor woorden.
S@ndr@
Zeer actief

ik blijf het idee houden dat het toch een kwestie is van geld die beesten waren goed gekeurd voor de slacht, dus ziek zullen ze niet zijn :denken: ,
er is gewoon geen belasting over betaald :boos: is ie nu gek geworden :neenee: dat mag natuurlijk niet :eek:
gek word je van die mensen, ieder sprankje ondernemerschap drukken ze de kop in :smile: :sst: :lekkerpuh:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:
blondie schreef:belachelijk... ik wil ook graag aan vuile pens komen.. nu zijn er hier in het dorp nota bene nog 2 slagers die zelf slachten.... ik gebeld voor het slachtafval en mn de pens.. mag niet meer eruit gehaald worden en verkocht (nederlandse wetgeving) .. dat moet in speciale slachthuizen gebeuren.. belachelijk toch.. nu worden de restanten dus gewoon weggeflikkerd denk.. terwijl er hier in de omgeving denk best wel gretige aftrek zou zijn..
In het Islam Center in Rotterdam, mogen ze wel lams- en geitenpens verkopen. Maar geen rund. Het is echt te idioot voor woorden.
is het toch ook.. vroeger kon het allemaal wel.. benen en knoken lagen bij onze keurslager gewoon te koop voor honden.. tsja toen had ik nog geen honden... en nu mag het allemaal niet meer... en de slagers hier zijn nederlandse slagers.. wellicht als ik een islamitische vind kan ik het wel kopen :mrgreen:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

tekkel schreef:Slachtafval op zich lijkt me niet slecht. Het zal dan wel bedorven zijn geweest.
Nee het gaat om het ruggenmerg, dat mag niet verkocht worden vanwege het risico op BSE.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

zijn honden dar gevoelig voor? :denken:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

S@ndr@ schreef:zijn honden dar gevoelig voor? :denken:
nee ;)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:
S@ndr@ schreef:bepaalde onderdelen mogen volgens mij niet gegeten worden, :denken: blijkbaar, het enige waar ik me iets bij voor kan stellen zijn endocriene klieren, omdat dat hormoon schommelingen kan geven :19:
En dan nog, bepaal ik zelf wat ik mijn honden geef.

Jes, komt de pens die in mijn vriezer ligt ook uit Duitsland :mrgreen:
nope :mrgreen:

(ze moeten hier trouwens ook niet komen, momenteel heb ik 7 vriezers volzitten :N: )
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:(ze moeten hier trouwens ook niet komen, momenteel heb ik 7 vriezers volzitten :N: )
Van mij mogen ze komen hoor, ik lust ze rauw. Ik bepaal toch lekker zelf wat ik mijn honden voer?
Oja, ze kunnen ook nog een toastje filet krijgen wat een dag over datum is :mrgreen:
En een sapje dat tot 9 mei goed was. Volgens de houdbaarheidsdatum. Maar waar niets mee mis is. Ik drink ook nog gewoon met ze mee ook :pffff:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

S@ndr@ schreef:zijn honden dar gevoelig voor? :denken:
Nee, maar toch mag het niet verkocht worden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”