gizmo schreef:
Hmmm waarom op de arm vraag ik mij dan af
Zo leer jij haar nooit om goed om te gaan met een herder
Gizmo is ook klein maar optillen nee nog nooit in mij opgekomen als er een hond langs komt
En wij komen zoveel rassen tegen
Stel dat ik dat zou doen zou ik meer met Gizmo onder de arm lopen dan dat hij lekker los kan rennen
Omdat ze juist door op de arm te mogen beter heeft leren omgaan met honden die in sluiphouding op haar af komen loeren. Aan de riem werd ze alsnog besprongen (ja die hond wilde alleen maar spelen hoor; geinig joh), en had ze er weer een nare ervaring bij. Daarnaast heb ik haar weleens daarna alsnog een heel stuk moeten dragen omdat ze niet meer op haar achterpootje kon staan nadat een hond van een kilo of 40 zich met zijn volle gewicht op haar gestort had. Ook altijd leuk. Op de arm is ze geen object meer van "besluipen" en snuffelt ze dus ook gewoon vriendelijk met de hond die haar daarvoor wel even het bos uit had willen jagen.
Daarnaast hoeft ze van mij helemaal niet tot in perfectie om te kunnen gaan met honden die haar in sluiphouding al loerend naderen

Zoveel honden per maand zijn dat godzijdank niet, dus als ze 1 keer per maand 2 minuten op mijn arm zit is het veel. Saar is een heel vriendelijk, heel sociaal hondje, alleen ze schrikt zich het schompus als een hond van een keer of 8 haar gewicht al loerend (fixerend dus) en sluipend op haar af komt zetten. Gek he?
Ik vind eigenlijk de vraag in dit geval meer "waarom laten mensen hun hond over tig meters al sluipend en fixerend op een andere hond (laat staan een hondje formaat kat) afdenderen". Eigenlijk
En nog iets, je schrijft het nu alsof ik Saar half door het bos heen draag, panisch voor grotere honden. Ik heb zo'n grotere hond gewoon thuis zitten ook hoor, dus dat panisch voor alles groter dan een teckeltje valt ook wel weer mee