Precies. Honden liepen beiden los, valt volgens mij dus absoluut niet onder een verzekering.Hutsje schreef:als beide honden losliepen is het zowieso gevalletje eigen risico. ze hoeft dus niet te betalen. ik zou het wel doen, maar het hoeft dus niet.fes/lou schreef:maar wat ik mis in het verhaal is dat het een losloopgebied is en dat beide honden losliepen...
Dan is het, hoe rot oook, toch je eigen risico?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wettelijk aanspakelijk of niet???
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Idd maar de pest is zj was alleen en het stel met 2.. dus jou woord tegen het hun... uiteindelijk trek je aan het kortste end en tsja .. hoe weten die mensen dat ze uit KNPV lijnen komt, niet dat dat een een reet mee te maken heeft want dit kan iedere hond doen.Kom op zeg zou jij je n je poten laten bijten zonder er iets van te zeggen of doen?? Denk het net tochiones schreef:En die mensen van die teckel waren op dat moment nergens te bekennen. Ik vind dat die lui fout zijn en hun hond moeten opvoeden.Kyra- schreef:Honden liepen beide los, herder staat beter onder apél dan die teckel (zover ik kan opmaken) Teckel komt naar de herder toe, bijt de herder meerdere malen in de poten (mag de herder zich niet verdedigen?? ) Omdat ze beide loslopen zijn beide verantwoordelijk. Laat eens een gedragtest /agressie test doen bij die teckel.. die valt zonder aanleiding de herder aan is dat wel normaal dan?? lol ik had die teckel zelf wel huiswaarts gestuurd.

Si vis pacem, para bellum
-
- Zeer actief
Hond bijt/ waarschuwd de Teckel omdat de herder het niet een geweldig gevoel vnd om door een rat in zijn poten gebeten te worden. Daar reageerd hij op niet op het geschreeuw.sjaak-k schreef: Nee, maar het is wel mogelijk. Hij gaat weer in de aanval omdat mensen lopen te schreeuwen, niet omdat die teckel nog iets deed...
Ik zeg niet dat hij dat ook bij kinderen doet, maar voor mn eigen geruststelling zou ik dat toch zeker laten testen.
Si vis pacem, para bellum
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Volgens mij staat er nergens dat de Teckel de Herder gebeten heeft.Kyra- schreef:Hond bijt/ waarschuwd de Teckel omdat de herder het niet een geweldig gevoel vnd om door een rat in zijn poten gebeten te worden. Daar reageerd hij op niet op het geschreeuw.sjaak-k schreef: Nee, maar het is wel mogelijk. Hij gaat weer in de aanval omdat mensen lopen te schreeuwen, niet omdat die teckel nog iets deed...
Ik zeg niet dat hij dat ook bij kinderen doet, maar voor mn eigen geruststelling zou ik dat toch zeker laten testen.

Verder vind ik het bijzonder respectloos overkomen om een Teckel een rat te noemen, en onnodig ook.
-
- Vaste gebruiker
Het staat er wel...Sky schreef:Baasjes rennen en zei dus op de fiets achter de honden aan, uiteindelijk ziet ze (net op de weg naast het bos) de tekkel haar hond (waarschijnlijk uit angst) bijten in haar poot en daarop bijt de herder terug.
De baasjes van de tekkel zullen dit vast niet gezien hebben en het dus ontkennen.
Je kunt daarom denk ik beter betalen om de man nog een beetje je goede bedoelingen te laten zien.
Ik vind het zoals meerdere wel heel ver gaan om de hondenbrigade op iemand af te sturen.
- Maylala
- Zeer actief
Okee, dan staat het er wel, mijn fout.Jayda schreef:Het staat er wel...Sky schreef:Baasjes rennen en zei dus op de fiets achter de honden aan, uiteindelijk ziet ze (net op de weg naast het bos) de tekkel haar hond (waarschijnlijk uit angst) bijten in haar poot en daarop bijt de herder terug.
De baasjes van de tekkel zullen dit vast niet gezien hebben en het dus ontkennen.
Je kunt daarom denk ik beter betalen om de man nog een beetje je goede bedoelingen te laten zien.
Ik vind het zoals meerdere wel heel ver gaan om de hondenbrigade op iemand af te sturen.
Maar dan nog vind ik het behoorlijk overdreven en opgefokt overkomen van Kyra- om een (bange) Teckel een rat te noemen.
Dat hele hondenbrigadegebeuren had van mij overigens ook niet gehoeven, beetje overdreven.

-
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
Re: wettelijk aanspakelijk of niet???
Dit vind ik nogal haaks op elkaar staan.sky schreef:Een vriendin van mij (nou ja meer kennis) zit nu naast me, heeft sins kort een mechelse herder van ong. 1 jaar een teef.
Leuk beest loopt met haar eigen uitlaatservice mee en ik kom haar regelmatig tegen met mijn uitlaatservice.
Gisteren belde ze me en vertelde het volgende:
Haar hond loopt eigelijk altijd vast behalven als ze met de groep loopt, dit omdat ze de hond nog niet zolang heeft en vertrouwd (ze heeft met haar vorige hond aardig wat vervelende dingen meegemaakt) ze doet IPO met de hond en was wat spoortjes aan het lopen.
Ze liep savonds juist zodat ze dan noormaal niemand tegen komt in het bos hier in de buurd, het laatste stukje bos mag de hond dan uitrenen (los) naast de fets..??
Aan de ene kant is het een leuk beest die los in de uitlaatgroepen loopt maar aan andere kant durft ze hem niet los te laten

Haar hond ging dus achter de teckel aan en kon ook niet gepakt worden begrijp ik hieruit, want ze liet zich niet aanlijnen op dat moment.sky schreef: Dit is een losloop gebied en beide honden liepen dus los)
Net toen ze op de fiets wilde stappen op naar huis te gaan zag ze in de verte mensen aankomen, maar zonder hond.
Toch voor alle zekerheid de hond geroepen en die kwam meteen.
Ze staat op 2 meter afstand en opeens hoor ze geblaf.
Hond draait zich om en ziet op een paar meter afstand een tekkel staan blaffen naar ons.
Ze rent erop af en de tekkel zet het op een gillen en rent weg.
Baasjes rennen en zei dus op de fiets achter de honden aan, uiteindelijk ziet ze (net op de weg naast het bos) de tekkel haar hond (waarschijnlijk uit angst) bijten in haar poot en daarop bijt de herder terug.
ze hapt en laat weer los zo een paar keer.
Toen ze bij ze was heeft ze De tekkel beschermd door bij hem te gaan staan en haar hond ide zich niet liep pakken (waarschijnlijk mishandeld??) kwam toen niet in de buurd, de eigenaar kwam eraan en begon te gillen en schelden en wilde mijn vriendin slaan, waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude..??
De eigenaar wil je vriendin slaan en deze ipo getrainde hond pakt dan de teckel ipv de man die wil gaan lopen meppen.

Dat zou ik ook doen als ik haar was en er verder niet over zeuren, en de hond in het vervolg aangelijnd houden totdat ze hem wel kan pakken en aanlijnen bij incidenten en kan laten komen.sky schreef:
Op een gil van mijn vriendin heeft ze weer los gelaten (gelijk) en de man de tekkel opgetild.
Zijn vrouw kwam er onteussen ook bij en heeft de politie gebeld bij een huis in de omgeving hebben ze de tekkel bekeken en uiteindelijk naa de dierenats gegaan.
De politie zegt niets te kunnen doen dan evt te bemiddelen tussen beide partijen als ze er zelf niet uit komen.
Ze heeft gezegt te willen betalen en naam en tel. achter gelaten bij de eigenaars van de tekkel..??
Politie heeft zeker weinig te doen daar dat ze voor een klein incidentje waar geen bloed bij heeft gevloeid direct de andere dag ,op zondag nog wel ,aan de deur staan.sky schreef:
Vandaag (dag erna) stond de hondenbriegad voor haar deur om verhhaal te halen en de hond te bekijken (op agressie) uiteindelijk vertelde ze dat ze niets aan haar WA verzekering zou hebben en alles uit eigen zak moet betalen.
De tekkel is niet gehecht en volgens de dierenats (mijn vriendin heeft goed contanct met de vrouw van de tekkel, man wil haar zowat dood hebben en heeft dus ook de politie en bijtraport op laten maken) is de schade erg beperkt voor een hond van dat kalieber en had het veel erger kunnen zijn.
echter is de arme tekkel in shok (gisteren dan) en zit aan de AB.
mijn vriendin vroeg mij dus of ik wist wie er nu aansprakelijk is, ze wil zo ie zo betalen maar het feit dat die man zo door blijft gaan ggrrrrr.
Ze werk gewoon mee en dan dat.
Maar het gaat er dus om of ze nou wel of niet haar verzekering moet inschakelen of uit haar eigen zak moet betalen.??
En dat nog wel in de randstad

Ik zou gewoon uit eigen zak betalen om het zsm af te handelen

Als mijn kleine hondje achterna wordt gezeten door een herder bijt hij ook van zich af hoor.Kyra- schreef:Hond bijt/ waarschuwd de Teckel omdat de herder het niet een geweldig gevoel vnd om door een rat in zijn poten gebeten te worden. Daar reageerd hij op niet op het geschreeuw.sjaak-k schreef: Nee, maar het is wel mogelijk. Hij gaat weer in de aanval omdat mensen lopen te schreeuwen, niet omdat die teckel nog iets deed...
Herder kan nog geeneens aangelijnd worden door haar eigen baas omdat ze zich niet laat pakken dus mag teckel verrot gebeten worden

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik niet... lijkt me logisch... het is een verdedigingshond en als je schreeuwt naar de baas lijkt me dat op zn zachts gezegd niet snugger...sjaak-k schreef:Nee, maar het is wel mogelijk. Hij gaat weer in de aanval omdat mensen lopen te schreeuwen, niet omdat die teckel nog iets deed...malinois schreef:owwwwww dus een hond die mot heeft met andere honden grijpt ook direct kinderensjaak-k schreef:Oh, en zolang zowel die man als jouw vriendin/kennis niet weet wat de beweegreden van de herder was vindt ik het helemaal niet onverstandig om hem een gedragstest te laten doen, sterker nog, als het mijn hond was zou ik dit laten doen. Moet er niet aan denken dat het volgende week een kind is...
Klinkt in mijn oren als iets meer dan een honden gevechtje onderling...waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude.![]()
tuurlijk....
en ja schudden hoort vaak bij een gevecht...
Hier zouden ze waarschijnlijk ook bijten als ik niks zou zeggen...
Ik pieker niet over die rare testen...

En een kind heeft dus totaal niets met een hond te maken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist hier dus ook... kom niet aan mij dan heb je een probleem...S@ndr@ schreef:, nee ik snap er geen zak van, eerlijk niet, de hele logica in dat verhaal ontgaat me
![]()
mijn hond zou nooit imand wat doen,zonder aanleiding- maar de eerste die een vinger naar mij uitsteekt heeft een bull in zijn arm hangen, maar dat wil niet zeggen dat die hond niet te vertrouwen is

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
bedanktSuzanne123 schreef:Vanuit het oogpunt van de verzekering gezien is het raadzaam om eea maandag meteen voor te leggen aldaar.
Ga NU nog niets uit eigen zak betalen en vertel aan de `gedupeerden´ dat ze eea aan de verzekering voorlegt.
Laat haar aangeven dat ze het gebeurde betreurd en laat haar naar de gezondheid van de hond informeren, wat altijd een positievere indruk achter laat dan niets vragen.
Mocht uiteindelijk blijken dat de verzekering niet vergoedt kan ze altijd nog uit eigen zak betalen en dat zou ik, als er idd niet wordt vergoed ook aanraden.
Het is vanuit de polisvoorwaarden zelfs niet toegestaan `schuld te erkennen´ en-of nu al betalingen te doen.
Dat eea verveldn is, is natuurlijk een feit.
Ga niet speculieren of wel of niet vergoedt wordt, meldt het gewoon aan! Wel morgenochtend meteen.
Vraag originele nota´s op bij de ´gedupeerden´ en stuur die mee met de aangifte bij de maatschappij. Laat aan ´gedupeerde´ weten dat het waarschijnlijk minimaal 1 week en dat is ECHT minimaal... duurt voordat er enig antwoord is. Geef, uit oogpunt van ´aardig zijn´ een copie van het door vriendin in te vullen schadeformulier en evt bijgesloten brief af aan de ´gedupeerde´ zodat die weten dat je er serieus mee bezig bent.
En ja, ik werk ik die business...
Suzanne

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook, een andere hond wordt als 'ding' gezien... je kunt volgens mij hooguit een lijn- muilkorfplicht krijgen...S@ndr@ schreef:Ik snap dus niet dat een hond die aantekening krijgt, voor een menings verschil/vechtpartij tussen honden onderlingsky schreef:ze is sins gisteren geregistreerd niet al daarvoor.tekkel schreef:sky schreef:De herder staat al genoteerd als agressief volgens de hondenbriegade
(...)
De hond heeft nog nooit eerder wat gedaan of aanlijding toe laten zien.![]()
Ik zou gewoon betalen. Je zegt dat er niets gehecht hoefde te worden, nou, dan zal het ook wel niet zoveel kosten.
Maar even terzijde: ik hou altijd m'n hart vast als ik lees van mensen die een onbetrouwbare hond hebben en hem dan maar op 'rare' of 'rustige' tijden los laten lopen.
Ik loop ivm m'n werk ook op 'rare' of 'rustige' tijden. Kennelijk kan ik dat niet meer op m'n gemak doen :N:![]()
![]()
ik vind dit heel erg raar

Ja maar deze hond pakte de teckel niet de agressor die wilde slaan.malinois schreef:juist hier dus ook... kom niet aan mij dan heb je een probleem...S@ndr@ schreef:, nee ik snap er geen zak van, eerlijk niet, de hele logica in dat verhaal ontgaat me
![]()
mijn hond zou nooit imand wat doen,zonder aanleiding- maar de eerste die een vinger naar mij uitsteekt heeft een bull in zijn arm hangen, maar dat wil niet zeggen dat die hond niet te vertrouwen is
- sky
- Zeer actief
Re: wettelijk aanspakelijk of niet???
tineke schreef:Dit vind ik nogal haaks op elkaar staan.sky schreef:Een vriendin van mij (nou ja meer kennis) zit nu naast me, heeft sins kort een mechelse herder van ong. 1 jaar een teef.
Leuk beest loopt met haar eigen uitlaatservice mee en ik kom haar regelmatig tegen met mijn uitlaatservice.
Gisteren belde ze me en vertelde het volgende:
Haar hond loopt eigelijk altijd vast behalven als ze met de groep loopt, dit omdat ze de hond nog niet zolang heeft en vertrouwd (ze heeft met haar vorige hond aardig wat vervelende dingen meegemaakt) ze doet IPO met de hond en was wat spoortjes aan het lopen.
Ze liep savonds juist zodat ze dan noormaal niemand tegen komt in het bos hier in de buurd, het laatste stukje bos mag de hond dan uitrenen (los) naast de fets..??
Aan de ene kant is het een leuk beest die los in de uitlaatgroepen loopt maar aan andere kant durft ze hem niet los te laten![]()
- nogmaals ze vertrouwdgeen een hond los vanwegen het verleden met haar vorige hond die ging jagen achter konijnen, deze hond heeft ze altijd terug kunnen roepen tot nu dus.
Haar hond ging dus achter de teckel aan en kon ook niet gepakt worden begrijp ik hieruit, want ze liet zich niet aanlijnen op dat moment.sky schreef: Dit is een losloop gebied en beide honden liepen dus los)
Net toen ze op de fiets wilde stappen op naar huis te gaan zag ze in de verte mensen aankomen, maar zonder hond.
Toch voor alle zekerheid de hond geroepen en die kwam meteen.
Ze staat op 2 meter afstand en opeens hoor ze geblaf.
Hond draait zich om en ziet op een paar meter afstand een tekkel staan blaffen naar ons.
Ze rent erop af en de tekkel zet het op een gillen en rent weg.
Baasjes rennen en zei dus op de fiets achter de honden aan, uiteindelijk ziet ze (net op de weg naast het bos) de tekkel haar hond (waarschijnlijk uit angst) bijten in haar poot en daarop bijt de herder terug.
ze hapt en laat weer los zo een paar keer.
Toen ze bij ze was heeft ze De tekkel beschermd door bij hem te gaan staan en haar hond ide zich niet liep pakken (waarschijnlijk mishandeld??) kwam toen niet in de buurd, de eigenaar kwam eraan en begon te gillen en schelden en wilde mijn vriendin slaan, waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude..??
De eigenaar wil je vriendin slaan en deze ipo getrainde hond pakt dan de teckel ipv de man die wil gaan lopen meppen.![]()
-De man drijgte haar te slaan maar maakte geen bewegingen oid, door het geschreeuw werd de hond nog opgefokter en ontweek mijn vrienind en greep weer de tekkel.
Daarnaast heeft ze de hond nog kort en is waarschijnlijk mishandelt door de vorige baas, wat zodra ze boos word en de hond loopt los in haar tuin dan laat ze zich niet meer pakken (vanmiddag dus achter gekomen)
Dat zou ik ook doen als ik haar was en er verder niet over zeuren, en de hond in het vervolg aangelijnd houden totdat ze hem wel kan pakken en aanlijnen bij incidenten en kan laten komen.sky schreef:
Op een gil van mijn vriendin heeft ze weer los gelaten (gelijk) en de man de tekkel opgetild.
Zijn vrouw kwam er onteussen ook bij en heeft de politie gebeld bij een huis in de omgeving hebben ze de tekkel bekeken en uiteindelijk naa de dierenats gegaan.
De politie zegt niets te kunnen doen dan evt te bemiddelen tussen beide partijen als ze er zelf niet uit komen.
Ze heeft gezegt te willen betalen en naam en tel. achter gelaten bij de eigenaars van de tekkel..??Politie heeft zeker weinig te doen daar dat ze voor een klein incidentje waar geen bloed bij heeft gevloeid direct de andere dag ,op zondag nog wel ,aan de deur staan.sky schreef:
Vandaag (dag erna) stond de hondenbriegad voor haar deur om verhhaal te halen en de hond te bekijken (op agressie) uiteindelijk vertelde ze dat ze niets aan haar WA verzekering zou hebben en alles uit eigen zak moet betalen.
De tekkel is niet gehecht en volgens de dierenats (mijn vriendin heeft goed contanct met de vrouw van de tekkel, man wil haar zowat dood hebben en heeft dus ook de politie en bijtraport op laten maken) is de schade erg beperkt voor een hond van dat kalieber en had het veel erger kunnen zijn.
echter is de arme tekkel in shok (gisteren dan) en zit aan de AB.
mijn vriendin vroeg mij dus of ik wist wie er nu aansprakelijk is, ze wil zo ie zo betalen maar het feit dat die man zo door blijft gaan ggrrrrr.
Ze werk gewoon mee en dan dat.
Maar het gaat er dus om of ze nou wel of niet haar verzekering moet inschakelen of uit haar eigen zak moet betalen.??
En dat nog wel in de randstad![]()
Ik zou gewoon uit eigen zak betalen om het zsm af te handelen
En zou dat echt gegeven worden voor zo'n kleinigheidje waar geen bloed bij vloeit.malinois schreef:ik ook, een andere hond wordt als 'ding' gezien... je kunt volgens mij hooguit een lijn- muilkorfplicht krijgen...S@ndr@ schreef:Ik snap dus niet dat een hond die aantekening krijgt, voor een menings verschil/vechtpartij tussen honden onderlingsky schreef:ze is sins gisteren geregistreerd niet al daarvoor.tekkel schreef:![]()
Ik zou gewoon betalen. Je zegt dat er niets gehecht hoefde te worden, nou, dan zal het ook wel niet zoveel kosten.
Maar even terzijde: ik hou altijd m'n hart vast als ik lees van mensen die een onbetrouwbare hond hebben en hem dan maar op 'rare' of 'rustige' tijden los laten lopen.
Ik loop ivm m'n werk ook op 'rare' of 'rustige' tijden. Kennelijk kan ik dat niet meer op m'n gemak doen :N:![]()
![]()
Vind soweiso de reactie van de hondenbrigade,de andere dag op zondag langs komen al vrij overtrokken.
Maar goed we hebben maar een kant van het verhaal gehoord

- sky
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
afreageren? Ze zijn vaak nog hoog in adrenaline en als er gegil en getrek omheen is kan ik me voorstellen dat hij nogmaals zn kans schoon ziet...tineke schreef:Ja maar deze hond pakte de teckel niet de agressor die wilde slaan.malinois schreef:juist hier dus ook... kom niet aan mij dan heb je een probleem...S@ndr@ schreef:, nee ik snap er geen zak van, eerlijk niet, de hele logica in dat verhaal ontgaat me
![]()
Als mijn hond bijv. iets vast heeft moet je dus absoluut niet gillen.. want hoe harder je gaat gillen hoe harder hij zal bijten bijv.

Kan me er wel iets bij voorstellen hoe zoiets gaat dus kan me wat dat betreft wel iets voorstellen bij de reactie van de hond... niet dat ik het goedpraat hoor, maar wel gedrag wat verklaarbaar is in mijn ogen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat geloof ik ook niet hoor... ik weet nog toen Dusty helemaal los lag dat uiteindelijk de wijkagent geweest is bij de hond die het gedaan had.. .nooit een hondenbrigade in de buurt geweest en die lag echt op sterven na dood toen....tineke schreef:En zou dat echt gegeven worden voor zo'n kleinigheidje waar geen bloed bij vloeit.malinois schreef:ik ook, een andere hond wordt als 'ding' gezien... je kunt volgens mij hooguit een lijn- muilkorfplicht krijgen...S@ndr@ schreef:Ik snap dus niet dat een hond die aantekening krijgt, voor een menings verschil/vechtpartij tussen honden onderlingsky schreef: ze is sins gisteren geregistreerd niet al daarvoor.![]()
![]()
Vind soweiso de reactie van de hondenbrigade,de andere dag op zondag langs komen al vrij overtrokken.
Maar goed we hebben maar een kant van het verhaal gehoord

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat doet ze verder met het hondje dan? Ik vind het wel sneu ergens dat zo'n hyperaktief hondje alleen maar aangelijnd nu uitgelaten kan worden...sky schreef:toen ik haar vanmiddag weer tegen kwam met haar uitlaatgroep (zonder herder) vertelde ze dat de hond niet meer van de riem afkwam.
De herder heeft ook net na het incident 2x gal opgekost dus is ook erg geschrokken/gestrest van alles.
ze zal me vanavond laten weten betreft de verzekering.

Oh ik kan het gedrag ook wel verklaren hoormalinois schreef:afreageren? Ze zijn vaak nog hoog in adrenaline en als er gegil en getrek omheen is kan ik me voorstellen dat hij nogmaals zn kans schoon ziet...tineke schreef:Ja maar deze hond pakte de teckel niet de agressor die wilde slaan.malinois schreef:juist hier dus ook... kom niet aan mij dan heb je een probleem...S@ndr@ schreef:, nee ik snap er geen zak van, eerlijk niet, de hele logica in dat verhaal ontgaat me
![]()
Als mijn hond bijv. iets vast heeft moet je dus absoluut niet gillen.. want hoe harder je gaat gillen hoe harder hij zal bijten bijv.![]()
Kan me er wel iets bij voorstellen hoe zoiets gaat dus kan me wat dat betreft wel iets voorstellen bij de reactie van de hond... niet dat ik het goedpraat hoor, maar wel gedrag wat verklaarbaar is in mijn ogen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier zal het er aan liggen of ze iets vast hebben of niet... hebben ze niets vast op dat moment dan zal een meppend baasje ook een behoorlijk risico lopentineke schreef:Oh ik kan het gedrag ook wel verklaren hoormalinois schreef:afreageren? Ze zijn vaak nog hoog in adrenaline en als er gegil en getrek omheen is kan ik me voorstellen dat hij nogmaals zn kans schoon ziet...tineke schreef:Ja maar deze hond pakte de teckel niet de agressor die wilde slaan.malinois schreef: juist hier dus ook... kom niet aan mij dan heb je een probleem...
Als mijn hond bijv. iets vast heeft moet je dus absoluut niet gillen.. want hoe harder je gaat gillen hoe harder hij zal bijten bijv.![]()
Kan me er wel iets bij voorstellen hoe zoiets gaat dus kan me wat dat betreft wel iets voorstellen bij de reactie van de hond... niet dat ik het goedpraat hoor, maar wel gedrag wat verklaarbaar is in mijn ogen.weet alleen zeker dat Orson in zo'n geval niet de teckel had gepakt maar het meppende baasje

-
- Zeer actief
Ik weet heel zeker dat die 2 van mij dat net zo zouden doen :N: ik verwacht ook niet anders van zetineke schreef:Oh ik kan het gedrag ook wel verklaren hoormalinois schreef:afreageren? Ze zijn vaak nog hoog in adrenaline en als er gegil en getrek omheen is kan ik me voorstellen dat hij nogmaals zn kans schoon ziet...tineke schreef:Ja maar deze hond pakte de teckel niet de agressor die wilde slaan.malinois schreef: juist hier dus ook... kom niet aan mij dan heb je een probleem...
Kan me er wel iets bij voorstellen hoe zoiets gaat dus kan me wat dat betreft wel iets voorstellen bij de reactie van de hond... niet dat ik het goedpraat hoor, maar wel gedrag wat verklaarbaar is in mijn ogen.weet alleen zeker dat Orson in zo'n geval niet de teckel had gepakt maar het meppende baasje

Voor zo'n matpartijtje liet die alles vallen ben ik bang van al had die biefstuk in zijn bekmalinois schreef:hier zal het er aan liggen of ze iets vast hebben of niet... hebben ze niets vast op dat moment dan zal een meppend baasje ook een behoorlijk risico lopentineke schreef:Oh ik kan het gedrag ook wel verklaren hoormalinois schreef:afreageren? Ze zijn vaak nog hoog in adrenaline en als er gegil en getrek omheen is kan ik me voorstellen dat hij nogmaals zn kans schoon ziet...tineke schreef: Ja maar deze hond pakte de teckel niet de agressor die wilde slaan.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heeft ie ook veel meer aantineke schreef:Voor zo'n matpartijtje liet die alles vallen ben ik bang van al had die biefstuk in zijn bekmalinois schreef:hier zal het er aan liggen of ze iets vast hebben of niet... hebben ze niets vast op dat moment dan zal een meppend baasje ook een behoorlijk risico lopentineke schreef:Oh ik kan het gedrag ook wel verklaren hoormalinois schreef: afreageren? Ze zijn vaak nog hoog in adrenaline en als er gegil en getrek omheen is kan ik me voorstellen dat hij nogmaals zn kans schoon ziet...

-
- Zeer actief
eh.. nee, ook in een losloopgebied mag de ene hond de andere niet bijtenHutsje schreef:als beide honden losliepen is het zowieso gevalletje eigen risico. ze hoeft dus niet te betalen. ik zou het wel doen, maar het hoeft dus niet.fes/lou schreef:maar wat ik mis in het verhaal is dat het een losloopgebied is en dat beide honden losliepen...
Dan is het, hoe rot oook, toch je eigen risico?

Maar dan is `aansprakelijkheid´ een stuk minder makkelijk vast te stellen!
Suzanne
- sky
- Zeer actief
De hondenbrigade vertelde haar dat ze zelf hun honden heel kort aangelijnt uitlieten, ermee fietsen en hun energie alleen kwijt kunnen tijdens de trainingen.malinois schreef:wat doet ze verder met het hondje dan? Ik vind het wel sneu ergens dat zo'n hyperaktief hondje alleen maar aangelijnd nu uitgelaten kan worden...sky schreef:toen ik haar vanmiddag weer tegen kwam met haar uitlaatgroep (zonder herder) vertelde ze dat de hond niet meer van de riem afkwam.
De herder heeft ook net na het incident 2x gal opgekost dus is ook erg geschrokken/gestrest van alles.
Ze melden er wel bij dat ze dan niet al hun energie kwijt konden zo maar wel wat.
Savonds liep ze met haar andere hond of met die van mij samen te spelen wat nu ook niet mee gaat.
En een bal gooien kan ook niet meer wat ze iedere dag deed.
Alleen dus 2x per week sporten.
en iedere dag een stuk fietsen

Ik weet niet of ze daar wel bij heeft stilgestaan?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zal vast verschil zijn maar de diensthonden van de politie hier worden gewoon los gelaten hier 's avonds... lekker los... kom ze regelmatig tegen...sky schreef:De hondenbrigade vertelde haar dat ze zelf hun honden heel kort aangelijnt uitlieten, ermee fietsen en hun energie alleen kwijt kunnen tijdens de trainingen.malinois schreef:wat doet ze verder met het hondje dan? Ik vind het wel sneu ergens dat zo'n hyperaktief hondje alleen maar aangelijnd nu uitgelaten kan worden...sky schreef:toen ik haar vanmiddag weer tegen kwam met haar uitlaatgroep (zonder herder) vertelde ze dat de hond niet meer van de riem afkwam.
Ze melden er wel bij dat ze dan niet al hun energie kwijt konden zo maar wel wat.
Savonds liep ze met haar andere hond of met die van mij samen te spelen wat nu ook niet mee gaat.
En een bal gooien kan ook niet meer wat ze iedere dag deed.
Alleen dus 2x per week sporten.
en iedere dag een stuk fietsen![]()
Ik weet niet of ze daar wel bij heeft stilgestaan?
ik vind dat wel erg weinig hoor wat ze nu gaat doen, dat is vragen om ellende denk ik....

- sky
- Zeer actief
Wat kan je dan nog meer doen met zon hond die niet los mag?
Ik heb er geen ervaring mee met een hond die een aanlijnplicht heeft gekregen.
Voor zover ik weet heeft ze geen andere opties.
Het vervelende is ook nog dat de hond nog zo jong is en vol energie zit, wil spelen e.d
weet ook niet wat ik zou doen in haar geval?
Want ik geloof ook dat je op deze manier vraagt om problemen.
misschine ligt het er ook aan dat het hier in de randstad is? er is hier namlijk geen vledje of stukje groen waar je kan lopen zonder een hond tegen te komen ongeacht tijdstip, denk je zon plek te hebben gevonden zie je maar weer dat ze niet bestaan hier.
Ik liep daar namlijk ook met mijn niet leuke herder om die tijden, nu dus ook niet meer.
Ik heb er geen ervaring mee met een hond die een aanlijnplicht heeft gekregen.
Voor zover ik weet heeft ze geen andere opties.
Het vervelende is ook nog dat de hond nog zo jong is en vol energie zit, wil spelen e.d
weet ook niet wat ik zou doen in haar geval?
Want ik geloof ook dat je op deze manier vraagt om problemen.
misschine ligt het er ook aan dat het hier in de randstad is? er is hier namlijk geen vledje of stukje groen waar je kan lopen zonder een hond tegen te komen ongeacht tijdstip, denk je zon plek te hebben gevonden zie je maar weer dat ze niet bestaan hier.
Ik liep daar namlijk ook met mijn niet leuke herder om die tijden, nu dus ook niet meer.