Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gras eten
Moderator: moderatorteam
- leonie26
- Actief
gras eten
Hoi allemaal,
Zoals de titel al aan geeft eet onze hond Cheveyo momenteel aardig wat gras (als we hem de kans geven). We zijn ongeveer 2 maanden geleden gewisseld van Eukanuba naar Farmfood brok + 2-3 dagen KVV (farmfood of prins). Dit bevalt erg goed want Cheveyo vind het veel lekkerder en ziet er goed uit. Denken jullie nu dat is gewoon een tijdelijk iets is omdat Eukanuba meer granen bevat dan farmfood of zouden jullie toch wat meer vezel gaan geven zoja wat?
Ik denk niet dat hij gras eet vanwege maagklachten om over te geven, want hij geeft namelijk niet over en lijkt verder ook helemaal niet ziek. Hij lijkt het gras eerder te eten als lekkere snack.
Iemand op de hondenschool zei misschien vanwege het verharen, heeft hij dan nog zin om iets van schapenvet aan zijn voer toe te voegen? Alle tips zijn meer dan welkom!
Groetjes Léonie
Zoals de titel al aan geeft eet onze hond Cheveyo momenteel aardig wat gras (als we hem de kans geven). We zijn ongeveer 2 maanden geleden gewisseld van Eukanuba naar Farmfood brok + 2-3 dagen KVV (farmfood of prins). Dit bevalt erg goed want Cheveyo vind het veel lekkerder en ziet er goed uit. Denken jullie nu dat is gewoon een tijdelijk iets is omdat Eukanuba meer granen bevat dan farmfood of zouden jullie toch wat meer vezel gaan geven zoja wat?
Ik denk niet dat hij gras eet vanwege maagklachten om over te geven, want hij geeft namelijk niet over en lijkt verder ook helemaal niet ziek. Hij lijkt het gras eerder te eten als lekkere snack.
Iemand op de hondenschool zei misschien vanwege het verharen, heeft hij dan nog zin om iets van schapenvet aan zijn voer toe te voegen? Alle tips zijn meer dan welkom!
Groetjes Léonie
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier nu ook 2 grazers als ze de kans krijgen. Het jonge gras is elke jaar weer in trek en wordt zorgvuldig tussen de andere groene zaken uit getrokken.
Ik probeer het een beetje in te perken omdat de lange slierten in de ontlasting niet echt bevordelijk zijn voor het rustige poepceremonieel
Weet trouwens wel van iemand die een hond had die heel erg veel gras at en daar een dusdanige darmverstopping van kreeg dat hulp te laat kwam
Ik probeer het een beetje in te perken omdat de lange slierten in de ontlasting niet echt bevordelijk zijn voor het rustige poepceremonieel
Weet trouwens wel van iemand die een hond had die heel erg veel gras at en daar een dusdanige darmverstopping van kreeg dat hulp te laat kwam
- Liesbeth
- Zeer actief
Hier ook grazers in het voorjaar. Bijna elke hond gaat in het voorjaar 'grazen'. Waarom
, blijkbaar is het heel erg lekker.
Zelf dam ik het grazen wel wat in, maar ik heb nog niet meegemaakt dat mijn honden hiervan over hun nek gingen. Af en toe hebben ze wel wat problemen met het poepen (wordt dan een wat langere sliert).
Al met al niet iets om je echt druk over te maken.
Zelf dam ik het grazen wel wat in, maar ik heb nog niet meegemaakt dat mijn honden hiervan over hun nek gingen. Af en toe hebben ze wel wat problemen met het poepen (wordt dan een wat langere sliert).
Al met al niet iets om je echt druk over te maken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Hanneke2
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- leonie26
- Actief
Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties. Fijn dat het 'grazen'er blijkbaar gewoon bijhoort
. Ik let inderdaad wel op dat hij niet al teveel gras eet, vanwege zijn darmen. Ik hoorde ook van een hondeneigenaar dat je uit moet kijken met de aaren (zaadhalm) die in het gras zitten en makkelijk in de vacht blijven hangen, die kunnen namelijk via een wondje makkelijk onder de huid van de hond komen en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen en dierenartsen hebben soms moeite ze terug te vinden.
Groetjes Léonie
Bedankt voor de reacties. Fijn dat het 'grazen'er blijkbaar gewoon bijhoort
Groetjes Léonie
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
-
blondie
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
- ambertje
- Vaste gebruiker
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
- Hanneke2
- Zeer actief
Maar da's geen 'gewoon' gras, dat zijn van die kleine kruiparen. Ik ken diverse honden die daar afgrijselijke ellende van hebben gekregen, met flinke operaties en alles, dus met een langharige hond is het denk ik wel zaak om regelmatig op dat soort zaken te checken. Nou moet je een lang- of ruwhaar waarschijnlijk sowieso goed nakijken na elke wandeling, ook op teken etc, dus dat gaat dan waarschijnlijk in ene moeite door. Die aren zijn vooral link in voetzolen en oren, heb ik me laten vertellen.leonie26 schreef:Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties. Fijn dat het 'grazen'er blijkbaar gewoon bijhoort. Ik let inderdaad wel op dat hij niet al teveel gras eet, vanwege zijn darmen. Ik hoorde ook van een hondeneigenaar dat je uit moet kijken met de aaren (zaadhalm) die in het gras zitten en makkelijk in de vacht blijven hangen, die kunnen namelijk via een wondje makkelijk onder de huid van de hond komen en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen en dierenartsen hebben soms moeite ze terug te vinden.
Groetjes Léonie
(Ik ben soms blij dat ik vrij kortharige honden met blote oren heb.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes