Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gras eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

leonie26
Actief

gras eten

Ongelezen bericht door leonie26 »

Hoi allemaal,

Zoals de titel al aan geeft eet onze hond Cheveyo momenteel aardig wat gras (als we hem de kans geven). We zijn ongeveer 2 maanden geleden gewisseld van Eukanuba naar Farmfood brok + 2-3 dagen KVV (farmfood of prins). Dit bevalt erg goed want Cheveyo vind het veel lekkerder en ziet er goed uit. Denken jullie nu dat is gewoon een tijdelijk iets is omdat Eukanuba meer granen bevat dan farmfood of zouden jullie toch wat meer vezel gaan geven zoja wat?
Ik denk niet dat hij gras eet vanwege maagklachten om over te geven, want hij geeft namelijk niet over en lijkt verder ook helemaal niet ziek. Hij lijkt het gras eerder te eten als lekkere snack.
Iemand op de hondenschool zei misschien vanwege het verharen, heeft hij dan nog zin om iets van schapenvet aan zijn voer toe te voegen? Alle tips zijn meer dan welkom!

Groetjes Léonie
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn hond eet nu ook veel gras. Ze vindt dat verse jonge gras gewoon lekker :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

hier ook drie koeien, ze vinden dat jonge gras inderdaad lekker schijnbaar
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier ook 3 liefhebbers. Toch probeer ik het af te leren, omdat het er vaak via de voorkant weer uitkomt.... en dat schiet weer niet op.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Hier nu ook 2 grazers als ze de kans krijgen. Het jonge gras is elke jaar weer in trek en wordt zorgvuldig tussen de andere groene zaken uit getrokken.
Ik probeer het een beetje in te perken omdat de lange slierten in de ontlasting niet echt bevordelijk zijn voor het rustige poepceremonieel :mrgreen:

Weet trouwens wel van iemand die een hond had die heel erg veel gras at en daar een dusdanige darmverstopping van kreeg dat hulp te laat kwam :jank:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hier ook grazers in het voorjaar. Bijna elke hond gaat in het voorjaar 'grazen'. Waarom :19: , blijkbaar is het heel erg lekker.
Zelf dam ik het grazen wel wat in, maar ik heb nog niet meegemaakt dat mijn honden hiervan over hun nek gingen. Af en toe hebben ze wel wat problemen met het poepen (wordt dan een wat langere sliert).
Al met al niet iets om je echt druk over te maken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hier ook twee koeien momenteel, dat jonge malse gras vinden ze volgens mij gewoon heel erg lekker. Ze kotsen niet, moeten af en toe wat extra poepen vanwege een sliertje, maar verder geen problemen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat het ook gewoon door het schijnbaar malse voorjaarsgras komt. Hier ook elk jaar een stelletje koeien in het voorjaar.
Afbeelding
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Fijn dat het 'grazen'er blijkbaar gewoon bijhoort :). Ik let inderdaad wel op dat hij niet al teveel gras eet, vanwege zijn darmen. Ik hoorde ook van een hondeneigenaar dat je uit moet kijken met de aaren (zaadhalm) die in het gras zitten en makkelijk in de vacht blijven hangen, die kunnen namelijk via een wondje makkelijk onder de huid van de hond komen en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen en dierenartsen hebben soms moeite ze terug te vinden.

Groetjes Léonie
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja hier ook 2 koeien :roll:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hier ook een grazer ...... en ook zij zoekt heel zorgvuldig tussen het gras de lekkerste sprietjes er tussen uit.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Denk ook dat ze nu meer gras eten omdat er nu best veel jong gras is. Heb het idee dat ze dat veel lekkerder vinden.
Bij ons krijgen ze ook farm food maar gras eten doen ze niet heel veel. Dus denk niet dat het aan voer ligt.

Groetjes Marianne
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

yep ook twee grazers hier.. omdat het lekker is en zo bleek ook omdat madam iets in de maag had zitten wat er niet hoorde.. kwam er met het gras mooi mee uit..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier doen ze het soms ook. er staat hier op het erf zoveel gras dat verbieden een dagtaak zou zijn. al was dat niet zo dan zou ik ze nog hun gang laten gaan.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds doet het ook. fax voorlopig niet, mss dat daar ook nog verandering in komt.
Ik laat ze doen, scheelt weer voer :pffff: :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hier ook twee koeien.
Ze doen het alleen in het voorjaar.(lekkere jonge grassprietjes).
Ach, behoefte aan ruwe vezel, denk ik maar. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Joy eet eigenlijk alleen gras, als ze niet lekker is.
Dan gaat ze er òf van spugen òf het komt er tijdens dezelfde wandeling aan de achterkant weer uit.
Als ze gras eet, dan haalt ze er wel de lekkerste sprietjes tussenuit.
JOY
Afbeelding
ambertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ambertje »

hier eten ze ook al met zijn 3e gras, en idd de lekkerste sprietjes ertussen uit :wink:
groetjes lucy en de beestenboel!!
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Alle zes herkauwers hier :wink:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

leonie26 schreef:Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Fijn dat het 'grazen'er blijkbaar gewoon bijhoort :). Ik let inderdaad wel op dat hij niet al teveel gras eet, vanwege zijn darmen. Ik hoorde ook van een hondeneigenaar dat je uit moet kijken met de aaren (zaadhalm) die in het gras zitten en makkelijk in de vacht blijven hangen, die kunnen namelijk via een wondje makkelijk onder de huid van de hond komen en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen en dierenartsen hebben soms moeite ze terug te vinden.

Groetjes Léonie
Maar da's geen 'gewoon' gras, dat zijn van die kleine kruiparen. Ik ken diverse honden die daar afgrijselijke ellende van hebben gekregen, met flinke operaties en alles, dus met een langharige hond is het denk ik wel zaak om regelmatig op dat soort zaken te checken. Nou moet je een lang- of ruwhaar waarschijnlijk sowieso goed nakijken na elke wandeling, ook op teken etc, dus dat gaat dan waarschijnlijk in ene moeite door. Die aren zijn vooral link in voetzolen en oren, heb ik me laten vertellen.

(Ik ben soms blij dat ik vrij kortharige honden met blote oren heb.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”