Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En zo hoort een dierenartspraktijk te zijn!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

En zo hoort een dierenartspraktijk te zijn!

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik wil toch even een 'warme douche' geven voor de dierenarts in Hilversum (Römer).

Ik was maandag bij een vriend in Hilversum toen Shibs poot ineens binnen een uur helemaal opgezwollen was. Het ging ook van een beetje manken naar helemaal niet meer op willen steunen.

Dus ik de dierenarts gebeld daar en ik kon gelijk langskomen. De praktijk sloot eigenlijk om half 6, maar de assistenste vond dat hier gelijk naar gekeken moest worden en zodoende zijn de arts en assistente blijven wachten totdat ik er was. :ok:

Daar aangekomen begon de assistente gelijk heel lief en geruststellend tegen Shib te praten en probeerde hem nog wat koekjes te geven (uiteraard zonder resultaat). Ze bleef ook complimentjes maken over hoe goed Shib eruit zag en dat hij toch een grote vent was ondanks dat hij op 3 poten liep.
2 minuten later konden we bij de dierenarts naar binnen die ook eerst shibje probeede gerust te stellen om daarna rustig en voorzichtig naar z'n poot te kijken. Het bleek dus om een heftige ontsteking te gaan en de dierenarts was zelfs enigzins verbaasd omdat er zelfs gas uit de ontsteking kwam bij het leeghalen. Ook nam hij rustig de tijd en moeite om uit te leggen wat er precies aan de hand was, wat de oorzaak kon zijn en hoe het nu verder ging. En weer kreeg Shib te horen wat een goede hond hij was met de nodige knuffels erbij.

Super gewoon! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Fijn :ok: Zo kan het ook.

Hoe is het nu met zijn pootje???
Shibby
Zeer actief

flamme schreef:Hoe is het nu met zijn pootje???
Toen we 's avonds laat terug in Den Bosch kwamen, kon hij er al weer een beetje op lopen. Inmiddels heeft hij nergens meer last van! En van de anti-biotica kuur is hij gelukkig ook bijna af. :ok: :ok:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Zeer netjes inderdaad, niet een 9-5 mentaliteit. Hoe laat was je klaar?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

da

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Fijn dat het weer een stuk beter met Shibby gaat en leuk dat je hier die praktijk even een opsteker geeft :ok:
Negatieve verhalen hoor je vaak genoeg wink:

groetjes, Ingride
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Shibby
Zeer actief

sjaak-k schreef:Zeer netjes inderdaad, niet een 9-5 mentaliteit. Hoe laat was je klaar?
Ik geloof dat we om iets voor 6 naar buiten stapten. :wink:
Geen uren durende zaak dus, maar heel goed dat de assistente inschatte dat het beter was dat er gelijk naar gekeken werd dan dat ik eerst terug naar Den Bosch was gegaan. De dierenarts gaf ook aan dat het heel pijnlijk voor Shib moet zijn geweest en dat de zwelling binnen een paar uur nog wel 2/3 keer zo groot had kunnen worden. :eek:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Re: da

Ingrid48 schreef:Fijn dat het weer een stuk beter met Shibby gaat en leuk dat je hier die praktijk even een opsteker geeft :ok:

groetjes, Ingride
Ik blijf er met een heel goed gevoel aan terugdenken. Ze verdienen het! :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: da

Ongelezen bericht door ranetje »

Shibby schreef:
Ingrid48 schreef:Fijn dat het weer een stuk beter met Shibby gaat en leuk dat je hier die praktijk even een opsteker geeft :ok:

groetjes, Ingride
Ik blijf er met een heel goed gevoel aan terugdenken. Ze verdienen het! :ok:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

May en Ditmar zijn ook heel leuk!! Ik was bij de opening, 't is een mooie praktijk geworden he?!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mooi :ok:

Hier bij mij in de buurt is nu een nieuwe dierenarts gekomen, die vooral persoonlijke benadering heel belangrijk vindt.
Hij heeft zelfs zaterdag en zondags van 10 tot 11 uur spreekuur met reguliere tarieven :wink:

Toppie, want dan kunnen veel mensen, heel handig.

Ik ben echter al jaren heel tevreden met mijn eigen dierenarts...dan stap je ook niet zomaar over...temeer omdat zij het verleden van mijn hondje kent en dan soms linken kan leggen.

Maar als ik een nieuwe d.a. moest kiezen, zou ik hier zeker voor kiezen....

Misschien komt het nog wel eens zeeer van pas.

Mooi als mensen echt voor het dier gaan.....ik zou geen andere dierenarts willen overigens :wink:
Shibby
Zeer actief

Geer schreef:May en Ditmar zijn ook heel leuk!! Ik was bij de opening, 't is een mooie praktijk geworden he?!
Inderdaad! Hele, leuke, aardige personen. Ik vond het van de dierenarts (lange man, bril, grijzend..geloof ik tenminste :oeps: )ook zo fijn dat hij alles uitlegde voordat hij dingen ging doen en ook achteraf nog even rustig de tijd nam om alles samen te vatten en opmerkte dat Shib zich echt ongelooflijk goed had gedragen. :ok:

Een hele mooie praktijk, de wachtruimte is tenminste ook lekker groot en ruim. En dat donkerrood geeft een warme uitstraling. Ik herkende het alleen niet gelijk toen ik er langsreed met de auto. Gelukkig kunnen mijn pandaatje en ik snelle, scherpe, plotse bochten goed handlen en zat alleen vriendlief beduusd met grote ogen naast mij. Autorijden in stresssituaties kan ik als de beste :pffff: :mrgreen:

Weet jij toevallig of ze ook een website hebben? Ik kon op google namelijk zo snel niks vinden. :denken:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

AnneMarie schreef:Mooi :ok:

Hier bij mij in de buurt is nu een nieuwe dierenarts gekomen, die vooral persoonlijke benadering heel belangrijk vindt.
Hij heeft zelfs zaterdag en zondags van 10 tot 11 uur spreekuur met reguliere tarieven :wink:

Toppie, want dan kunnen veel mensen, heel handig.

Ik ben echter al jaren heel tevreden met mijn eigen dierenarts...dan stap je ook niet zomaar over...temeer omdat zij het verleden van mijn hondje kent en dan soms linken kan leggen.

Maar als ik een nieuwe d.a. moest kiezen, zou ik hier zeker voor kiezen....

Misschien komt het nog wel eens zeeer van pas.

Mooi als mensen echt voor het dier gaan.....ik zou geen andere dierenarts willen overigens :wink:
Zodra ik ergens een betere dierenarts vind, stap ik daar zonder pardon naar over. Mijn eerste dierenarts, een man waar ik echt vertrouwen in had, bleek mee te werken aan echt erge broodfokpraktijken waardoor mijn vertrouwen in hem weggevaagd is. :(:
Een paar weken geleden ben ik ook bewust hier in Den Bosch naar de dierenarts voor iets kleins als zijn entingen geweest, omdat ik over die praktijk wisselende ervaringen heb gehoord. Gewoon om even de kat uit de boom te kijken, want in noodgevallen moet ik ook gewoon een dierenarts in Den Bosch hebben.
Misschien moet ik de juiste praktijk en dito artsen gewoon nog tegen het lijf lopen. Misschien ga ik, als er weer iets met Shib is, wel bewust naar Hilversum in de hoop dat ik tevreden blijf. :wink:

In jouw geval snap ik trouwens heel goed dat je bij je huidige dierenarts blijft. Iemand die goed weet wat voor 'vlees ie in de kuip heeft' is uiteindelijk toch het belangrijkste. :ok:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb hiervoor al een aantal dierenartsen gehad. Eerst een goede, maar die is homeopathie gaan doen. Toen eentje die heeeel commercieel is en vers vlees onzin vond :roll:
Nu deze, prima.

Ik wil me zelf ook prettig voelen bij een dierernarts. Bovendien heb ik liever een dierenarts die opties bespreekt en mij laat kiezen dan iemand die direct zegt 'laat maar castreren' :roll:
Kleinschaligheid vind ik ook belangrijk.
En niet direct mensen op kosten jagen die niet nodig zijn :19:
En van groot belang dus, liefde voor de dieren :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Shibby schreef:Weet jij toevallig of ze ook een website hebben? Ik kon op google namelijk zo snel niks vinden. :denken:
http://www.dgcromer.nl/home.html

Ik ben er ook een keer na sluitingstijd geweest, toen Eeb een soort koliekje had. Ook enorm vriendelijk en rustig en deskundig geholpen :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dat is zo fijn als je lekker geholpen wordt... jehebt dan temaken met mensen die hart hebben voor hun vak en voor de dieren en dat is zo fijn!
Mijn da is alleen in zijn praktijk en dus 24 uur bereikbaar en ik moet zeggen dat ik nog niet een slechte ervaring heb met hem... heb hem 3x s'nachts moeten bellen de afgelopen 12 jaar en was nooit en probleem en ik kon er meteen terecht...
Hij is ook eens van een feest gekomen voor 1 van mijn honden ... achteraf "gelukkig" terecht want mijn hond was echt heel ziek en dankzij zijn spoed om naar de praktijk tekomen is hij er weer bovenop gekomen.
Een goede da is zoooo belangrijk.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Het is toch geweldig dan een DA zo mee werkt
Ik heb het ook een keer meegemaakt met Gizmo
Een heel zwaar geval van kennelhoest (ondanks de enting)
Ze gaan daar om 17.00 uur dicht
En net voor die tijd belde ik
Ik mocht komen om 17.30
Maar gelukkig kan ik lezen en schrijven met mijn DA
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”