Ik was maandag bij een vriend in Hilversum toen Shibs poot ineens binnen een uur helemaal opgezwollen was. Het ging ook van een beetje manken naar helemaal niet meer op willen steunen.
Dus ik de dierenarts gebeld daar en ik kon gelijk langskomen. De praktijk sloot eigenlijk om half 6, maar de assistenste vond dat hier gelijk naar gekeken moest worden en zodoende zijn de arts en assistente blijven wachten totdat ik er was.
Daar aangekomen begon de assistente gelijk heel lief en geruststellend tegen Shib te praten en probeerde hem nog wat koekjes te geven (uiteraard zonder resultaat). Ze bleef ook complimentjes maken over hoe goed Shib eruit zag en dat hij toch een grote vent was ondanks dat hij op 3 poten liep.
2 minuten later konden we bij de dierenarts naar binnen die ook eerst shibje probeede gerust te stellen om daarna rustig en voorzichtig naar z'n poot te kijken. Het bleek dus om een heftige ontsteking te gaan en de dierenarts was zelfs enigzins verbaasd omdat er zelfs gas uit de ontsteking kwam bij het leeghalen. Ook nam hij rustig de tijd en moeite om uit te leggen wat er precies aan de hand was, wat de oorzaak kon zijn en hoe het nu verder ging. En weer kreeg Shib te horen wat een goede hond hij was met de nodige knuffels erbij.
Super gewoon!