Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving

Ongelezen bericht door joline »

Ik zoek voor een kennis van ons een goede gedragstherapheut in Nijmegen of in de omgeving van Nijmegen. Verder weg mag eventueel ook. Hun hond likt/bijt dwangmatig in zijn poten. Naar de dierenarts zijn ze al meerdere malen geweest, iets medisch is het volgens de dierenarts niet. Wie weet een goede gedragstherapheut?
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Ik weet wel een hele goede in Apeldoorn, Nicky Gootjes, http://www.gedragscentrum-samenspel.nl/. Maar dat is misschien al weer wat verder weg.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

http://www.gedragstherapie.info/gedrags ... nd_sip.htm

deze man ken ik en zou ik mijn honden aan toevertrouwen. een echte hondenman mét opleidingen en passie :ok:
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Dit lijkt op verveling, doen veel honden die zich vervelen ,wat voor een hond is het en wat ddoen ze er mee.
dat kan al een hoop verklaren
Afbeelding
joline
Zeer actief

Bedankt voor de tips!

@Indiera:
Verveling is het zeker niet, hun hond krijgt zat beweging :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

lichamelijke beweging is wat anders dan geestelijke 'beweging'?
joline
Zeer actief

Hij krijgt in ieder geval van allebei genoeg :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

joline schreef:Hij krijgt in ieder geval van allebei genoeg :wink:
weet je dat zeker?

ik bedoel het niet lullig maar 9 van de 10 x is aan de poten zitten een stress uiting. o.a. door verveling.

jij kunt wel vinden dat hij genoeg krijgt maar als hij nou laat zien dat dat niet zo is?
Afbeelding
joline
Zeer actief

massam schreef:
joline schreef:Hij krijgt in ieder geval van allebei genoeg :wink:
weet je dat zeker?

ik bedoel het niet lullig maar 9 van de 10 x is aan de poten zitten een stress uiting. o.a. door verveling.

jij kunt wel vinden dat hij genoeg krijgt maar als hij nou laat zien dat dat niet zo is?
Voor zover ik weet krijgt hun hond sowieso 3 keer per dag een uur beweging in het bos en wordt er tijdens die wandelingen flink met de bal gespeeld. Daarnaast doen ze in huis vaak spelletjes met hem (ik weet niet hoe die spelletjes heten, het zijn in ieder geval van die houten denk spelletjes) en voor de rest loopt hij verder heel de dag op hun terrein. Het lijkt me sterk dat het verveling is :19:
Hij doet het nu sinds een paar maanden en hij is 8 jaar oud, daarvoor heeft hij het nooit gedaan.
Dat het stress is, is zeker volgens de dierenarts.
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

De fokker van mijn Indra heeft ervaring met iemand uit die regio en was daar zeer tevreden over. Aangesloten bij Alpha als ik het me goed herinner.
Mail haar gerust even voor contactgegevens: www.joyhearts.nl
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Re: Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

joline schreef:Ik zoek voor een kennis van ons een goede gedragstherapheut in Nijmegen of in de omgeving van Nijmegen. Verder weg mag eventueel ook. Hun hond likt/bijt dwangmatig in zijn poten. Naar de dierenarts zijn ze al meerdere malen geweest, iets medisch is het volgens de dierenarts niet. Wie weet een goede gedragstherapheut?
Toch kan dit zeker wel medisch zijn en een soort voedsel allergie.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chello deed het ook, begon ook op latere leeftijd. Bij hem was het wel degelijk stress. Niet in de vorm van te beweging.
Hij heeft een knokpartij ter nauwer nood overleeft met andere honden waar wij naast woonde. Sinds die knokpartij kon hij die honden niet meer uitstaan en hij maakte zich daar zo druk om als hij ze maar hoorde of zag of rook dat dit voor hem heel veel stress met zich meebracht.
Hij begon daardoor op zijn poten te knagen.
joline
Zeer actief

Re: Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving

ridgebackfan schreef:
joline schreef:Ik zoek voor een kennis van ons een goede gedragstherapheut in Nijmegen of in de omgeving van Nijmegen. Verder weg mag eventueel ook. Hun hond likt/bijt dwangmatig in zijn poten. Naar de dierenarts zijn ze al meerdere malen geweest, iets medisch is het volgens de dierenarts niet. Wie weet een goede gedragstherapheut?
Toch kan dit zeker wel medisch zijn en een soort voedsel allergie.
Een voedsel allergie zat ik eerst ook aan te denken, maar kan dat op latere leeftijd nog eruit komen? De hond heeft vanaf zijn 2e jaar alleen maar vers gegeten.
joline
Zeer actief

estelle schreef:Chello deed het ook, begon ook op latere leeftijd. Bij hem was het wel degelijk stress. Niet in de vorm van te beweging.
Hij heeft een knokpartij ter nauwer nood overleeft met andere honden waar wij naast woonde. Sinds die knokpartij kon hij die honden niet meer uitstaan en hij maakte zich daar zo druk om als hij ze maar hoorde of zag of rook dat dit voor hem heel veel stress met zich meebracht.
Is het bij Chello opgelost door een gedragstherapeut? Ze zijn wel pas verhuisd, misschien dat het daar aan ligt.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Enya schreef:Ik weet wel een hele goede in Apeldoorn, Nicky Gootjes, http://www.gedragscentrum-samenspel.nl/. Maar dat is misschien al weer wat verder weg.
Wilde ik ook zeggen, ze is echt hardstikke goed.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

joline schreef: Hij doet het nu sinds een paar maanden en hij is 8 jaar oud, daarvoor heeft hij het nooit gedaan.
Dat het stress is, is zeker volgens de dierenarts.
Het lijkt me allereerst zaak om erachter te komen wat de stress veroorzaakt heeft, een paar maanden geleden, en waardoor hij nu dit gedrag vertoont. Is er toen iets drastisch veranderd in zijn leven, is er iets gebeurd wat dit gedrag zou kunnen verklaren?

Een gedragstherapeut in de buurt van Nijmegen kan ik je niet aanraden, maar er zijn zo te lezen al tips gegeven wat dat betreft.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

joline schreef:
estelle schreef:Chello deed het ook, begon ook op latere leeftijd. Bij hem was het wel degelijk stress. Niet in de vorm van te beweging.
Is het bij Chello opgelost door een gedragstherapeut? Ze zijn wel pas verhuisd, misschien dat het daar aan ligt.
Wij zijn verhuisd (niet om die reden hoor) en daarna werd het stukken minder.
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Het duurt ongeveer een jaar, voordat een dier na een verhuizing helemaal gewend is aan de nieuwe omgeving. Dus het zou best verhuis-stress kunnen zijn. Maar ik denk dat het idd verstandig is om iemand in levende lijve er naar te laten kijken, zoals je (zij) van plan was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”