Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving
Moderator: moderatorteam
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving
Ik zoek voor een kennis van ons een goede gedragstherapheut in Nijmegen of in de omgeving van Nijmegen. Verder weg mag eventueel ook. Hun hond likt/bijt dwangmatig in zijn poten. Naar de dierenarts zijn ze al meerdere malen geweest, iets medisch is het volgens de dierenarts niet. Wie weet een goede gedragstherapheut?
- Enya
- Zeer actief
Ik weet wel een hele goede in Apeldoorn, Nicky Gootjes, http://www.gedragscentrum-samenspel.nl/. Maar dat is misschien al weer wat verder weg.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
http://www.gedragstherapie.info/gedrags ... nd_sip.htm
deze man ken ik en zou ik mijn honden aan toevertrouwen. een echte hondenman mét opleidingen en passie
deze man ken ik en zou ik mijn honden aan toevertrouwen. een echte hondenman mét opleidingen en passie

-
indiera
- Zeer actief
-
joline
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
joline
- Zeer actief
Voor zover ik weet krijgt hun hond sowieso 3 keer per dag een uur beweging in het bos en wordt er tijdens die wandelingen flink met de bal gespeeld. Daarnaast doen ze in huis vaak spelletjes met hem (ik weet niet hoe die spelletjes heten, het zijn in ieder geval van die houten denk spelletjes) en voor de rest loopt hij verder heel de dag op hun terrein. Het lijkt me sterk dat het verveling ismassam schreef:weet je dat zeker?joline schreef:Hij krijgt in ieder geval van allebei genoeg
ik bedoel het niet lullig maar 9 van de 10 x is aan de poten zitten een stress uiting. o.a. door verveling.
jij kunt wel vinden dat hij genoeg krijgt maar als hij nou laat zien dat dat niet zo is?
Hij doet het nu sinds een paar maanden en hij is 8 jaar oud, daarvoor heeft hij het nooit gedaan.
Dat het stress is, is zeker volgens de dierenarts.
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
De fokker van mijn Indra heeft ervaring met iemand uit die regio en was daar zeer tevreden over. Aangesloten bij Alpha als ik het me goed herinner.
Mail haar gerust even voor contactgegevens: www.joyhearts.nl
Mail haar gerust even voor contactgegevens: www.joyhearts.nl
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Re: Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving
Toch kan dit zeker wel medisch zijn en een soort voedsel allergie.joline schreef:Ik zoek voor een kennis van ons een goede gedragstherapheut in Nijmegen of in de omgeving van Nijmegen. Verder weg mag eventueel ook. Hun hond likt/bijt dwangmatig in zijn poten. Naar de dierenarts zijn ze al meerdere malen geweest, iets medisch is het volgens de dierenarts niet. Wie weet een goede gedragstherapheut?
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

-
estelle
Chello deed het ook, begon ook op latere leeftijd. Bij hem was het wel degelijk stress. Niet in de vorm van te beweging.
Hij heeft een knokpartij ter nauwer nood overleeft met andere honden waar wij naast woonde. Sinds die knokpartij kon hij die honden niet meer uitstaan en hij maakte zich daar zo druk om als hij ze maar hoorde of zag of rook dat dit voor hem heel veel stress met zich meebracht.
Hij begon daardoor op zijn poten te knagen.
Hij heeft een knokpartij ter nauwer nood overleeft met andere honden waar wij naast woonde. Sinds die knokpartij kon hij die honden niet meer uitstaan en hij maakte zich daar zo druk om als hij ze maar hoorde of zag of rook dat dit voor hem heel veel stress met zich meebracht.
-
joline
- Zeer actief
Re: Gedragstherapeut Nijmegen of omgeving
Een voedsel allergie zat ik eerst ook aan te denken, maar kan dat op latere leeftijd nog eruit komen? De hond heeft vanaf zijn 2e jaar alleen maar vers gegeten.ridgebackfan schreef:Toch kan dit zeker wel medisch zijn en een soort voedsel allergie.joline schreef:Ik zoek voor een kennis van ons een goede gedragstherapheut in Nijmegen of in de omgeving van Nijmegen. Verder weg mag eventueel ook. Hun hond likt/bijt dwangmatig in zijn poten. Naar de dierenarts zijn ze al meerdere malen geweest, iets medisch is het volgens de dierenarts niet. Wie weet een goede gedragstherapheut?
-
joline
- Zeer actief
Is het bij Chello opgelost door een gedragstherapeut? Ze zijn wel pas verhuisd, misschien dat het daar aan ligt.estelle schreef:Chello deed het ook, begon ook op latere leeftijd. Bij hem was het wel degelijk stress. Niet in de vorm van te beweging.
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wilde ik ook zeggen, ze is echt hardstikke goed.Enya schreef:Ik weet wel een hele goede in Apeldoorn, Nicky Gootjes, http://www.gedragscentrum-samenspel.nl/. Maar dat is misschien al weer wat verder weg.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het lijkt me allereerst zaak om erachter te komen wat de stress veroorzaakt heeft, een paar maanden geleden, en waardoor hij nu dit gedrag vertoont. Is er toen iets drastisch veranderd in zijn leven, is er iets gebeurd wat dit gedrag zou kunnen verklaren?joline schreef: Hij doet het nu sinds een paar maanden en hij is 8 jaar oud, daarvoor heeft hij het nooit gedaan.
Dat het stress is, is zeker volgens de dierenarts.
Een gedragstherapeut in de buurt van Nijmegen kan ik je niet aanraden, maar er zijn zo te lezen al tips gegeven wat dat betreft.
-
estelle
Wij zijn verhuisd (niet om die reden hoor) en daarna werd het stukken minder.joline schreef:Is het bij Chello opgelost door een gedragstherapeut? Ze zijn wel pas verhuisd, misschien dat het daar aan ligt.estelle schreef:Chello deed het ook, begon ook op latere leeftijd. Bij hem was het wel degelijk stress. Niet in de vorm van te beweging.
- Enya
- Zeer actief