Saffie heb ik in eerste instantie thuisgelaten, omdat ze zo kan blaffen tegen vreemden. Maar dat gaat de laatste tijd zo goed, dat ik vond dat ik het maar weer eens moest proberen. Dus Saffie ook opgehaald, wel aan de lijn ivm katten.
Nooit een seconde druk gemaakt om de hond van de buren, want die kent ze wel en als we elkaar tegenkomen snuffen ze aan de lijn gewoon rustig aan elkaar. Ik weet niet wat er mis ging, maar ze hadden binnen één seconde ruzie, weliswaar voornamelijk lawaai en niets heftigs, maar toch niet echt de bedoeling.
Ik had gewoon de lijn los moeten laten dan was het waarschijnlijk meteen over geweest. Maar om de één of andere reden vond ik het een goed idee om mezelf er tussen te drukken om ze uit elkaar te halen
Dus nu heb ik een mooie blauwe plek en een schaafwond op mijn been
Ik heb zoiets al eerder gedaan, een hond die Saffie pakte aan de halsband gepakt: gaatje in mijn hand. En ik heb Boy een keer vastgepakt toen hij ruzie had met de reu van een vriendin, hap in mijn arm.
Zijn er nog meer mensen die in zo'n situatie automatisch doen wat juist niet slim is? Ik mag het mezelf wel eens afleren voor als er een keer echt ruzie is.
Saffie was verder gelukkig wel braaf, we hebben eventjes tussen de mensen gezeten en ze heeft geen één keer geblaft.