Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet zo slim van mij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Niet zo slim van mij

Ongelezen bericht door saffie »

Zonet zaten we met wat buren in de straat te kletsen en van het weer te genieten, en één buurman had zijn hond bij zich, gewoon los. Dus ik dacht ik haal Boy ook even op, want onze straat loopt dood en is qua verkeer veilig, en we kennen de hond. Dat ging heel gezellig.
Saffie heb ik in eerste instantie thuisgelaten, omdat ze zo kan blaffen tegen vreemden. Maar dat gaat de laatste tijd zo goed, dat ik vond dat ik het maar weer eens moest proberen. Dus Saffie ook opgehaald, wel aan de lijn ivm katten.

Nooit een seconde druk gemaakt om de hond van de buren, want die kent ze wel en als we elkaar tegenkomen snuffen ze aan de lijn gewoon rustig aan elkaar. Ik weet niet wat er mis ging, maar ze hadden binnen één seconde ruzie, weliswaar voornamelijk lawaai en niets heftigs, maar toch niet echt de bedoeling.
Ik had gewoon de lijn los moeten laten dan was het waarschijnlijk meteen over geweest. Maar om de één of andere reden vond ik het een goed idee om mezelf er tussen te drukken om ze uit elkaar te halen :roll:
Dus nu heb ik een mooie blauwe plek en een schaafwond op mijn been :roll:

Ik heb zoiets al eerder gedaan, een hond die Saffie pakte aan de halsband gepakt: gaatje in mijn hand. En ik heb Boy een keer vastgepakt toen hij ruzie had met de reu van een vriendin, hap in mijn arm.

Zijn er nog meer mensen die in zo'n situatie automatisch doen wat juist niet slim is? Ik mag het mezelf wel eens afleren voor als er een keer echt ruzie is.

Saffie was verder gelukkig wel braaf, we hebben eventjes tussen de mensen gezeten en ze heeft geen één keer geblaft.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Auw :N: Zoiets doe ik meestal ook, is me gek genoeg nog niet misgegaan. Laatst nog, een hele groep honden in hun nekvel gepakt om ze een voor een van Nilo af te halen. Achteraf schrik ik echt van wat ik dan heb gedaan maarja.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Nanna schreef:Ik regel dezulks liever met mijn maat 43 ;-)

jij leeft op grote voet zeg..
:mrgreen:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

jep ik duik er ook van zelf tussen met gaatjes en kneuzing als resultaat
dat was toen onze herder door een boef werd gepakt
en 1 keer met een onherleidbaar hondje dat niet losliet
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ligt wel aan de situatie. Toen onze Shita gepakt werd door een valse hond, die bij wijze van spreke uit het niets opeens bovenop haar zat, was ik verstijfd van schrik. Ik stond er bewegenloos bij.
Gelukkig was mijn vriend er bij en die sloeg de hond weg met een stok, anders had ze het ws niet overleefd.

Maar toen ik een keer ging strijken ( wat ik al nooit doe :roll: ) en de hond onder mij lag en de strijkijzer naar beneden viel, pakte ik zonder na te denken de strijkijzer zo beet. Wat me een verbrande hand opleverde, maar de hond gelukkig geen hete strijkijzer op zijn kop kreeg.
En ook een keer toen er een auto om de bocht kwam vliegen, en die rechtstreeks richting mijn hond ging, sprong ik er ook tussen zonder na te denken.
Auto stopte om cm afstand van mij.

Groetjes Marianne
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ja, ik ben er 1x tussen gedoken en had een paar blauwe tandafdrukken in mijn been.
de 2e keer ben ik voor maat 38 gegaan. misschien niet zo effectief als 43, maar in die situatie afdoende :wink:
en ook wel eens in een dreigende situatie (nog geen gevecht) in een flits mijn eigen hond bij zijn nekvel gepakt en weggesleept/gedragen, maar die doet dan niks gelukkig.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Nee, eigenlijk doe ik dat nooit ondoordacht. Ik denk altijd eerst na hoe ik dit het beste op kan lossen. Meestal lukt dat met een hoop kabaal. Mocht het nodig zijn dan zal ik mijn honden natuurlijk altijd proberen te beschermen, maar meestal kunnen ze het zelf netjes oplossen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Als schreeuwen en schoppen geen effect heeft, gooi ik zonder pardon m'n hand er tussen.

Shib werd laats ook aangevallen door een irritante reu die maar bovenop hem bleef klappen. Ik zag toen dat Shib al chagerijnig werd en bij Shib is het heel simpel. Duitste staander fout? Alle duitste staanders zijn dan ook fout. Liever dus dat ik met 3 gaatjes in m'n hand loop dan dat ik maanden bezig ben om Shib weer rustig op duitste staanders te laten reageren. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Juno had laatst een opstootje. Ik kom aanlopen bij het parkje hier tegen over en zie daar een staf mix lopen. Een onbekende hond en die zag Juno, maar ging rustig zitten bouten. Ik klik Juno van de lijn en die loopt het bruggetje af waarop de andere hond afknijpt en richting Juno rent. De gillende vrouw deed mij alarmeren en ik zie die reu patsen naar Juno. In plaats dat die sul zich onderwerpt wat hij normaal gesproken doet groeit hij mee met die hond. Dat was dus knokken.

Affijn knokken dus. Vrouw gillen, ik even verstijfd en toen sprong de vrouw vol op d'r hond waarop Juno het hazepad koos. Hij had nog niet eens een schrammetje. Een gekrenkte ego, dat wel. De vrouw was ongeveer 20 keer aan het excuseren dat zij me niet gezien had omdat hij altijd aan de lijn liep.

Was een hele aparte situatie, maar vol op je hond springen lijkt me ook niet het meest handige wat je kan doen.
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hier ook zo geweldig slim. M'n ouders hebben een korte tijd een duitse herder en een vuilnisbakhondje gehad. DH was nieuw en dominantie geraakte maar niet uitgezocht. Op een dag was ik dus alleen en die 2 kregen het weer. Gooi ik men hand daar even tussen want ja, dat vuilnisbakje was iets groter dan een maltezer dus in vergelijk erg mini :mrgreen: Gevolg: een verbrijzelde duim en een pees die nooit genezen is...
De DH heeft het trouwens maar 3 maanden bij ons volgehouden en toen was het voor ons echt wel duidelijk dat dit niet zou veranderen en is ze naar m'n tante gegaan.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Laatst kreeg ik de tip dat als honden ruzie hebben, je ze het beste rustig aan de staart (zo dicht mogelijk bij de kont natuurlijk) weg kunt trekken. Dit omdat ze anders in hun ooghoeken jouw hand aan zien komen, wat ze in het heetst van de strijd kunnen interpreteren als het 'mee gaan helpen' van de baas. Weet niet zeker of het echt zo werkt trouwens. Heb het nu 1 x toe moeten passen, het werkte wel erg goed. Rhodin was ook erg verbaast en daardoor stopte het meteen, misschien dat het door het verassingseffect ook werkt, anders trek ik namelijk nooit aan zijn staart. Het was enkel wat kabaal tussen de honden, maar vond het toch fijn het zo op te kunnen lossen, zonder impulsieve acties die gaatjes op kunnen leveren. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”