Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En toen was Gol bijna plat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Gollum schreef:
Eva-Joy schreef:wordt een hele klus om dat af te leren :N: heb dat gelukkig nog nooit in mijn leven meegemaakt, zou me helemaal lamschrikken en ook onwijs boos worden!!
Ik weet niet of dat wel af te leren valt, het is zulk zelfbelonend gedrag. Het is natuurlijk onwijs leuk als er een kat wegrent voor je.. Ik zou eigenlijk een kat moeten hebben die niet wegrent voor dr en haar een flinke pets geeft ofzo, en dan nog denk ik dat het lastig is.
Hier in de straat woont er 1, die ligt gewoon onder de struiken tot er nietsvermoedend een hond langs komt lopen.
Vals kreng is het.
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Jee dan staat je hart wel even stil zeg als je dat ziet gebeuren.
Gatver wat moet je geschrokken zijn. Hij heeft echt een engeltje dus, op zijn schouder zitten.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Zo dan! Dan schrik je je ook kapot zeg! Gelukkig is het goed afgelopen.
Afbeelding
Marion.

Re: En toen was Gol bijna plat

Ongelezen bericht door Marion. »

Gollum schreef:Shit zeg, ik dacht dat het zo goed ging, ik durf haar nu echt niet meer los te laten daar en langs vergelijkbare plekken. Als ik m'n haar niet zou verven was het nu grijs :N:
Wat een mazzel heb jij gehad. Wij hadden 2x die mazzel niet ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... en#1383301 )

En dat niet durven.... dat komt wel weer. Dat kost je tig keer 7 kleuren stront scheiten, maar blijf gewoon werken aan het hier. Alle andere kunstjes zijn leuk, maar van Saar en Miep wil ik alleen maar dat ze begrijpen (en doen!) wat ik met "hier", "nee" en "wacht"bedoel.

Dank dat engeltje maar op je schouder :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Gollum heeft echt geluk gehad, en jij zult flink zijn geschrokken.
Marion, het verhaal van jouw hondjes was mij niet bekend. Wat zul jij een verdriet hebben gehad.

Bente was altijd een braverik die perfect luisterde, totdat ze die ene keer een klein hondje zag aan de andere kant van de weg, de weg overstak, een auto met zo'n 30 km/u niet meer kon stoppen en zij onder die auto door tolde. Zij heeft het toen gelukkig overleefd, maar bij mij zat de schrik er ook goed in.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Christo is twee keer door het oog van de naald gekropen. Durga één keer. Aidan half. Alledrie kort na elkaar genomen, dus alledrie eigenlijk mijn eerste honden. Ik heb ervan geleerd, en laat ze beslist niet meer los waar er verkeer is.

Je vertelde eerder dat Gol ineens een stuk pittiger was geworden. Als een hond in haar hoofd nog aan het opgroeien is, kan ze zo ineens veranderen in gedrag, ook dus op andere vlakken. En ineens wel achter die kat aangaan.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

wat een schrik en fijn dat het goed is afgelopen.

Het blijft inderdaad altijd een ingecalculeerd risico dat wij, de eigenaren nemen; los laten lopen in een straat met verkeer.

Er lopen hier in het buitengebied zat erfhondjes (hussel/fox-achtigen meestal) die alleen los op straat scharrelen; wonen in een bocht van een 60 km weg, staan regelmatig midden op straat en gaat al jaaaaaaren goed........ niet te geloven gewoon hoeveel engeltjes die hebben of zijn ze gewoon slim?

Zelf heb ik het tijdens het wandelen langs rustige wegen wel geprobeerd aan te leren los te lopen maar doe het zelden meer want is me het risico niet waard. Net bij die ene kat/fazant/haas/eend/super lekker luchtje aan de andere kant v.d. straat gaat het toch een keer mis. Ben het met Marc eens dat je ook aan de flex nog steeds moet opletten trouwens maar je hebt tenminsten een mogelijkheid in te grijpen en inderdaad ook iets aan te leren.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Sow, dan ben je wel meteen een x aantal jaren ouder. Wat een mazzel dat het zo afliep. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

'geloof 1 ding van me
bob is eronder gekomen
en 4 meter weggeslingert
dit gebeurd je 1 keer
dan noooooooooooooooooooooooooooooit meer
'nu ik dit tik zie ik het weer gebeuren
is voor mn ogen gebeurd
en godzijdank heb ik hem nog
maar heeft weken geduurt voordat ik niet meer dagelijks het beeld voor mn ogen zag
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Gebeurde mij laatst bijna hetzelfde, maar "gelukkig" niet met mn eigen hond. We stonden netjes bij de straat te wachten (Max moet altijd even zitten, mede om dit soort dingen te voorkomen mocht de riem eens los gaan of...). Aan de overkant loopt op dat moment een hond (bouvier of kruising ervan) los met de vrouw op de fiets erachter. Ik weet van die mensen dat ze hem altijd vast doen als er andere honden in de buurt zijn, maar helaas, ze was te laat. Ik zag die hond voor mn neus de straat oversteken, het was echt centimeter werk met een bus... Gelukkig goed afgelopen, maar zelfs ik was behoorlijk geschrokken (en die vrouw nog veel meer), Max vond het minder leuk, zo'n bouvier is toch nog net iets groter dan hij met zn 60 cm.

Ik vraag me wel af waarom die mensen hun hond los laten lopen in het verkeer (geen veld of gras, gewoon op de stoep) terwijl ze weten dat hij/zij het doet... Max zit altijd aan de lijn, tot we bij het wandelpad naast de rondweg zijn (gescheiden dmv een sloot en vijvers).
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Jeetje wat een schrik :N: . Maar dit is voor mij dus wel de reden dat ik mijn honden nooit los zal laten als er auto's in de buurt rijden. Je hond kan nog zo braaf op de stoep/in de berm blijven lopen maar er hoeft maar 1 trigger te zijn en ze vliegen de weg over.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Marion.

sjaak-k schreef:Gebeurde mij laatst bijna hetzelfde, maar "gelukkig" niet met mn eigen hond.
Meen je dat nou? Ik slaak altijd een diepe zucht van opluchting als ik logéhondjes weer heelhuids kan afleveren hoor. Mijn eigen honden ken ik, weet ik hoe ze reageren. Bij logéhondjes veel minder. Bij hun maak ik dus veel heel snel een snoekduik of een buikschuiver om ze te pakken te krijgen. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik een hond van een ander "laat" verongelukken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Marion. schreef:
sjaak-k schreef:Gebeurde mij laatst bijna hetzelfde, maar "gelukkig" niet met mn eigen hond.
Meen je dat nou? Ik slaak altijd een diepe zucht van opluchting als ik logéhondjes weer heelhuids kan afleveren hoor. Mijn eigen honden ken ik, weet ik hoe ze reageren. Bij logéhondjes veel minder. Bij hun maak ik dus veel heel snel een snoekduik of een buikschuiver om ze te pakken te krijgen. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik een hond van een ander "laat" verongelukken.
Heb je het verhaal wel gelezen voor je met zo een oordeel komt?

@ts wat een geluk zeg :N: Ik heb ook zo een brave muts, maar 100% vertrouwen doe ik haar ook niet. Je zal net zien. 100 keer doen ze iets niet, en dan de 100 en ene keer..
Marion.

Valerie schreef:Heb je het verhaal wel gelezen voor je met zo een oordeel komt?
Met wat voor oordeel??? Ik reageer op het "gelukkig" was het niet zijn eigen hond. Ik ben op logéhonden nog heel veel voorzichtiger dan op mijn eigen honden. Dat blijkt ook wel, want de eerste is met nog geen 10 maanden doodgereden, en de tweede met precies 1.5 jaar en 1 dag.
Zo goed?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Marion. schreef:
Gollum schreef:Shit zeg, ik dacht dat het zo goed ging, ik durf haar nu echt niet meer los te laten daar en langs vergelijkbare plekken. Als ik m'n haar niet zou verven was het nu grijs :N:
Wat een mazzel heb jij gehad. Wij hadden 2x die mazzel niet ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... en#1383301 )

En dat niet durven.... dat komt wel weer. Dat kost je tig keer 7 kleuren stront scheiten, maar blijf gewoon werken aan het hier. Alle andere kunstjes zijn leuk, maar van Saar en Miep wil ik alleen maar dat ze begrijpen (en doen!) wat ik met "hier", "nee" en "wacht"bedoel.

Dank dat engeltje maar op je schouder :wink:
Ja dat verhaal weet ik inderdaad, ik moest nog aan je denken.. :(
En ik vind het 'hier' ook zo belangrijk, daar heb ik de laatste tijd weer flink op getraind omdat het commando wat verslofte. En dat commando zit er nu goed in, alleen kreeg ik weinig meer dan 'nee g*dverdomme k*thond nee! uit m'n mond op dat moment :N: Het ging ook zo snel..pffff
Ik heb alle engeltjes bedankt die het maar kunnen zijn :wink:

christo schreef:Christo is twee keer door het oog van de naald gekropen. Durga één keer. Aidan half. Alledrie kort na elkaar genomen, dus alledrie eigenlijk mijn eerste honden. Ik heb ervan geleerd, en laat ze beslist niet meer los waar er verkeer is.

Je vertelde eerder dat Gol ineens een stuk pittiger was geworden. Als een hond in haar hoofd nog aan het opgroeien is, kan ze zo ineens veranderen in gedrag, ook dus op andere vlakken. En ineens wel achter die kat aangaan.
Hé dat klopt ja, ze is helemaal aan het veranderen nu. Ze veegt ook opeens met haar pootjes na het plassen en is wat koppiger naar mij toe. Ik heb het idee dat ze me weer aan het uitproberen is af en toe..
Ik denk dat ik maar helemaal moet omslaan in m'n beeld van haar en even een paar stappen terug.
Gollum
Zeer actief

pammetje schreef:'geloof 1 ding van me
bob is eronder gekomen
en 4 meter weggeslingert
dit gebeurd je 1 keer
is voor mn ogen gebeurd
maar heeft weken geduurt voordat ik niet meer dagelijks het beeld voor mn ogen zag
Oh vreselijk zeg..
Ja dat beeld he, ik zie het ook steeds als een film voorbijgaan, kan het bijna natekenen wat er is gebeurd..
Gollum
Zeer actief

sjaak-k schreef:Gebeurde mij laatst bijna hetzelfde, maar "gelukkig" niet met mn eigen hond. We stonden netjes bij de straat te wachten (Max moet altijd even zitten, mede om dit soort dingen te voorkomen mocht de riem eens los gaan of...). Aan de overkant loopt op dat moment een hond (bouvier of kruising ervan) los met de vrouw op de fiets erachter. Ik weet van die mensen dat ze hem altijd vast doen als er andere honden in de buurt zijn, maar helaas, ze was te laat. Ik zag die hond voor mn neus de straat oversteken, het was echt centimeter werk met een bus... Gelukkig goed afgelopen, maar zelfs ik was behoorlijk geschrokken (en die vrouw nog veel meer), Max vond het minder leuk, zo'n bouvier is toch nog net iets groter dan hij met zn 60 cm.

Ik vraag me wel af waarom die mensen hun hond los laten lopen in het verkeer (geen veld of gras, gewoon op de stoep) terwijl ze weten dat hij/zij het doet... Max zit altijd aan de lijn, tot we bij het wandelpad naast de rondweg zijn (gescheiden dmv een sloot en vijvers).
Ik heb dat ook al eens gehad met een andere hond..
Ik liep met Gol aangelijnd aan de kant en aan de andere kant liep een mevrouw met haar hond los. Die rent zo de straat over om aan Gol te snuffelen en die vrouw ziet het niet eens :N:
Ik heb hem maar aan zijn halsband vastgehouden maar moest flink roepen voordat die vrouw in de gaten had dat ik haar hond had :roll:

@Marion; in beide verhalen was het dus geen logé hond maar een passerende hond die overstak..
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wat heb je een mazzel gehad zeg! Maar ook de chauffeur. De vorige hond (schotse collie van 13 jaar) van mijn zus is doodgereden (en dag na kerst) in een 30 kilometerzone op een verkeersdrempel. Zowel mijn zus al de chauffeur van de auto hebben hier een trauma aan over gehouden. Weet dat de chauffeur het echt vreselijk vond en is er zelfs depressief door geworden.

Dus hou je hond niet alleen voor je eigen veiligheid en die van de hond vast, maar denk ook aan de medemens, want wie wil het nu op zijn geweten hebben om een dier van een ander dood te rijden? Dat is echt een vreselijk gevoel! Een hond blijft een dier en kan wel eens raar doen...
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

gyanty schreef:Wat heb je een mazzel gehad zeg! Maar ook de chauffeur. De vorige hond (schotse collie van 13 jaar) van mijn zus is doodgereden (en dag na kerst) in een 30 kilometerzone op een verkeersdrempel. Zowel mijn zus al de chauffeur van de auto hebben hier een trauma aan over gehouden. Weet dat de chauffeur het echt vreselijk vond en is er zelfs depressief door geworden.

Dus hou je hond niet alleen voor je eigen veiligheid en die van de hond vast, maar denk ook aan de medemens, want wie wil het nu op zijn geweten hebben om een dier van een ander dood te rijden? Dat is echt een vreselijk gevoel! Een hond blijft een dier en kan wel eens raar doen...
Mee eens. Als je eenmaal een ervaren hondenliefhebber bent, dan heb je ook geen excuus om risico's te nemen met jouw hond en het welzijn van een ander. Mijn honden gaan niet meer los waar ze kwaad kunnen, daar zijn hondenlosloopgebieden voor.
sjaak-k
Zeer actief

Marion. schreef:
Met wat voor oordeel??? Ik reageer op het "gelukkig" was het niet zijn eigen hond. Ik ben op logéhonden nog heel veel voorzichtiger dan op mijn eigen honden. Dat blijkt ook wel, want de eerste is met nog geen 10 maanden doodgereden, en de tweede met precies 1.5 jaar en 1 dag.
Zo goed?
Het gelukkig staat niet voor niks tussen "", zoveel geluk heb je natuurlijk nooit als het gebeurd.

Maar de hond die de straat overstak is van een vreemde, niet van mezelf (of van familie/kennisen).

Vandaag trouwens exact hetzelfde overkomen (zelfde hond, zelfde vrouw, zelfde straat (alleen 20 meter verderop), kwam nu niks aan gelukkig.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

sjaak-k schreef:
Marion. schreef:
Zo goed?
Het gelukkig staat niet voor niks tussen "", zoveel geluk heb je natuurlijk nooit als het gebeurd.

Maar de hond die de straat overstak is van een vreemde, niet van mezelf (of van familie/kennisen).

Vandaag trouwens exact hetzelfde overkomen (zelfde hond, zelfde vrouw, zelfde straat (alleen 20 meter verderop), kwam nu niks aan gelukkig.
dat is dan wel een domme koe zeg!! het is haar verdomme al eens eerder gebeurd... :N: wil ze die hond dood hebben ofzo? al luisterd een hond NOG zo goed, het kan aaaaltijd zomaar ergens van schrikken en wegschieten.. ik zou dat risico echt niet durven nemen! aan de fiets,, LOS.. idioot.. zie het hier ook regelmatig, word er zelf zenuwachtig van als er dan een auto aankomt :N:

wat vreselijk de verhalen die ik lees... pfft krijg er kippenvel van :jank:
sjaak-k
Zeer actief

Eva-Joy schreef: Het gelukkig staat niet voor niks tussen "", zoveel geluk heb je natuurlijk nooit als het gebeurd.

dat is dan wel een domme koe zeg!! het is haar verdomme al eens eerder gebeurd... :N: wil ze die hond dood hebben ofzo? al luisterd een hond NOG zo goed, het kan aaaaltijd zomaar ergens van schrikken en wegschieten.. ik zou dat risico echt niet durven nemen! aan de fiets,, LOS.. idioot.. zie het hier ook regelmatig, word er zelf zenuwachtig van als er dan een auto aankomt :N:

wat vreselijk de verhalen die ik lees... pfft krijg er kippenvel van :jank:[/quote]

Ik kan je deels gerust stellen, zag ze vanavond lopen met de hond aan de riem, dat is eigenlijk voor het eerst, maar inderdaad, eigenlijk gewoon te laat.

Lopen hier in de buurt genoeg honden los op de stoep, maar sommige mensen hebben hem los om erbij te horen denk ik, er zijn honden bij die echt netjes op de stoep zitten te wachten als ik aan de andere kant van de straat sta.

Ondanks dat ik Max wel dingen aanleer die nuttig kunnen zijn bij het loslopen verwacht ik niet dat hij hier langs de weg los komt. Maar mocht hij onverwachts toch eens loskomen ofzo, dan hoop ik dat hij ook netjes bij de stoeprand wacht/gaat zitten.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

kobus08 schreef: Je mag de kat van m'n ouders wel een keer lenen, als die op de stoep zit durft er geen een hond uit de buurt langs :N: . Zelfs de herder van de buren is bang voor haar.
hebben je ouders zo'n hekel aan die kat ? :mrgreen:
als je die kat aan mij zou uitlenen om mijn hond "respect" voor katten bij te brengen dan schat ik dat je die kat na ca. 2 seconden op kan vegen, en als het meer dan 2 seconden duurt dan betekent dat dat m'n hond hem niet direct apporteert :wink:
Sommige honden proberen om het achter katten aanjagen af te leren is hetzelfde als proberen ze af te leren om adem te halen...licht eraan hoe diep die passie zit, maar kan een onmogelijke taak zijn.
Ik kan met mijn hond aangelijnd (D.S. draadhaar) op een meter af langs vogels (stront brutale kraaien bv.) lopen zonder dat ie uitvalt, maar katten......die moeten eraan, kunnen ze blazen en met de poten slaan zoveel ze willen, die gaan er gewoon aan.
Gollum
Zeer actief

Dat is het stomme, aangelijnd kunnen we langs alles lopen zonder dat Gol ook maar iets verschiet. Hai eendjes, hai ganzen, hai zwanen, hai poesjes, mooi weertje he, ik loop lekker met m'n vrouwtje aan de lijn. Als ik los loop vreet ik jullie wel op :ugh:
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

Gollum schreef:Dat is het stomme, aangelijnd kunnen we langs alles lopen zonder dat Gol ook maar iets verschiet. Hai eendjes, hai ganzen, hai zwanen, hai poesjes, mooi weertje he, ik loop lekker met m'n vrouwtje aan de lijn. Als ik los loop vreet ik jullie wel op :ugh:
ja ze zijn niet gek, ze weten donders goed wanneer ze er wel / niet voor kunnen gaan...
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Gollum schreef:
Eva-Joy schreef:wordt een hele klus om dat af te leren :N: heb dat gelukkig nog nooit in mijn leven meegemaakt, zou me helemaal lamschrikken en ook onwijs boos worden!!
Ik weet niet of dat wel af te leren valt, het is zulk zelfbelonend gedrag. Het is natuurlijk onwijs leuk als er een kat wegrent voor je.. Ik zou eigenlijk een kat moeten hebben die niet wegrent voor dr en haar een flinke pets geeft ofzo, en dan nog denk ik dat het lastig is.
Zo eentje ken ik wel :D
12 jaar oud en valt honden aan :D
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

bob is eronder gekomen
en 4 meter weggeslingert
dit gebeurd je 1 keer
is voor mn ogen gebeurd
ik snap dit niet helemaal?
het gebeurt je een keer maar het kan je ook best toch nog eens gebeuren?

dat de hond zich zelf lostrekt

jij kan struikelen en per ongeluk de riem loslaten

ik bedoel je kunt het nooit 100 % altijd voorkomen

je hoopt dat het nooit gebeurt natuurlijk maar toch kan het :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

fenneke schreef:
bob is eronder gekomen
en 4 meter weggeslingert
dit gebeurd je 1 keer
is voor mn ogen gebeurd
ik snap dit niet helemaal?
het gebeurt je een keer maar het kan je ook best toch nog eens gebeuren?

dat de hond zich zelf lostrekt

jij kan struikelen en per ongeluk de riem loslaten

ik bedoel je kunt het nooit 100 % altijd voorkomen

je hoopt dat het nooit gebeurt natuurlijk maar toch kan het :wink:
hij zal nooit meer langs een weg loslopen
ook niet in de buurt van een weg

dacht dat dat wel duidelijk was
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

dat snap ik maar zoals ik schreef jij kunt struikelen bv en dan de riem loslaten in een reflex

dat soort dingen

ik probeer ook altijd de honden vast te houden in het verkeer :wink:

maar er zijn onverwachtte dingen waardoor je nooit nooit kunt zeggen
dat bedoel ik :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

moet zeggen dat ik een reflex heb van altijd vasthouden
ben al ooit met mn neus door de stront getrokken door bente die me onverwachts op nat gras een mega ruk gaf
maar los laten doe ik niet
heb mn arm uit de kom gehad omdat mn eerste staffie ineens achter mn rug doorschoot
en heb een klap gemaakt tegen een meterkastje omdat ze ineens als een gek naar baastje wilde en natuurlijk alletwee aan een andere kant
maar loslaten doe ik niet
heel maf
komt denk ik omdat ik staffies heb en er gewoon vast ingeprogrammeerd staat dat ze noooooooit zomaar los mogen schieten
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”