De foto's zijn door anderen gemaakt.
Ik ben er erg blij mee

Rana
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 35#3322335
Ita
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 39#3322339
Moderator: moderatorteam
Ben het helemaal met je eens.ranetje schreef:Als ik Ita over water stuur ligt er wat. Daar kan ze op rekenen.
Dat is voor mijn gevoel ook de juiste benadering.
Zo heb ik het ook geleerd in mijn jachttrainingsgroep in Haarlem.
Zij zeiden dat de hond daarin op je moest kunnen vertrouwen.
Kennelijk wordt daar verschillend over gedacht
Jaap* schreef:En andersom?ranetje schreef:Zij zeiden dat de hond daarin op je moest kunnen vertrouwen.![]()
Ik heb het niet verzonnenInge O schreef:ik hèb appèl op mijn hond, maar ik hoop het ook te houden, en dat zou op deze manier niet het geval zijn vrees ik :N:ranetje schreef:Dit heet "appèl hebben op de hond"Inge O schreef:![]()
![]()
![]()
bij dit soort 'trainingsstrategieën' vraag ik me dus altijd af of ze - als ze héél erg hard hun best zouden doen - nog iets zouden kunnen verzinnen dat nóg fouter is?
hoe komen ze daar toch in godsnaam bij![]()
?!
![]()
.
Wil hij nu al wel in het water?Langhaar schreef:Ben het helemaal met je eens.ranetje schreef:Als ik Ita over water stuur ligt er wat. Daar kan ze op rekenen.
Hoop dat je in de aangegeven groep komt, dat maakt het trainer wel leuker.
Ik heb dat hele over het water sturen met een lange lijn nooit zo zien zitten.
Nilsson wilde eerst ook absoluut niet IN het water laat staan erover en toen is inderdaad geopperd om het met de lange lijn te doen :N: ik heb gezegd dat ik dat nu nog niet wilde, wat als hij in paniek raakt ??
Ik wilde hem dat niet aandoen, hij vertrouwt mij,hij was doodsbang om het water over te gaan en dan moet dat zonder baas met een lijn? nee dacht het niet.
Fijn, nou ja................. meestalLanghaar schreef:Het is nu een echt waterrat![]()
Ook sinds kort hoor.
Zo zie je maar, niets overhaasten, geef je hond de tijd.
Helaas hebben wij er teveel druk opgelegd maar ja dat is achteraf.
Of je daar beter zou zitten is nog maar de vraagLanghaar schreef:hier net zo, Nilsson was bang dat zijn buikhaar in de war kwam maar nu plonst hij in alles wat water is, of erop lijkt :N:
Druk op het zwemmen hebben wij nooit gelegd want hij was echt doodsbang als zijn pootjes de grond niet meer raakten dus daar hebben wij niet zoveel aandacht aan geschonken.
Wij hebben te veel druk gelegd op de training in het algemeen, alles moest perfect.
Veel Golden Retrievers in de groep en die zijn toch anders, Nilsson liep bijna altijd met de neus IN de grond, terwijl de Goldens de neus IN de baas zijn knie hadden.
Omhoog naar de baas kijken daar had Nilsson nog nooit van gehoord, op de grond daar gebeurt het!
Die druk die ik erop gelegd heb was te merken aan het feit dat hij zenuwachtig was bij de training, niet alleen van de andere honden werd hij nerveus maar zeker van mijn gedrag.
Ik werd gefrustreerd omdat hij niets netjes afwerkte en dat merkte hij aan mij.
Ik zag hem soms echt denken: wat wil je nu van mij![]()
Het is allemaal achteraf maar als ik het over moest doen met Nilsson zou ik een trainingsgroep kiezen waar meer,of alleen maar Staande honden zitten.
Gelukkig is het goed gekomen hoor![]()
Hij vind apporteren geweldig, vooral een verborgen apportdus wij oefenen lekker samen en wie weet gaan wij in de toekomst wel weer naar jachttraining.
Ik heb weleens gelezen dat er verschil zit in het trainen van de verschillende jachthonden, vooral tussen Retrievers en de Staande honden.ranetje schreef:Of je daar beter zou zitten is nog maar de vraagLanghaar schreef:hier net zo, Nilsson was bang dat zijn buikhaar in de war kwam maar nu plonst hij in alles wat water is, of erop lijkt :N:
Druk op het zwemmen hebben wij nooit gelegd want hij was echt doodsbang als zijn pootjes de grond niet meer raakten dus daar hebben wij niet zoveel aandacht aan geschonken.
Wij hebben te veel druk gelegd op de training in het algemeen, alles moest perfect.
Veel Golden Retrievers in de groep en die zijn toch anders, Nilsson liep bijna altijd met de neus IN de grond, terwijl de Goldens de neus IN de baas zijn knie hadden.
Omhoog naar de baas kijken daar had Nilsson nog nooit van gehoord, op de grond daar gebeurt het!
Die druk die ik erop gelegd heb was te merken aan het feit dat hij zenuwachtig was bij de training, niet alleen van de andere honden werd hij nerveus maar zeker van mijn gedrag.
Ik werd gefrustreerd omdat hij niets netjes afwerkte en dat merkte hij aan mij.
Ik zag hem soms echt denken: wat wil je nu van mij![]()
Het is allemaal achteraf maar als ik het over moest doen met Nilsson zou ik een trainingsgroep kiezen waar meer,of alleen maar Staande honden zitten.
Gelukkig is het goed gekomen hoor![]()
Hij vind apporteren geweldig, vooral een verborgen apportdus wij oefenen lekker samen en wie weet gaan wij in de toekomst wel weer naar jachttraining.
![]()
Gewoon rustig rondkijken tegen die tijd of je diverse groepen kunt vinden en kunt bekijken waar je het prettigste kunt trainen.
Er zit ook wel verschil tussen.Langhaar schreef:Ik heb weleens gelezen dat er verschil zit in het trainen van de verschillende jachthonden, vooral tussen Retrievers en de Staande honden.Wil dat boek van Anke Bogaerts nog een keer kopen.
Ken jij dat boek? zo ja: hoe vind je het?
Even het hele bericht gequote omdat er veel in staat waar ik op wil reagerenranetje schreef:Naar aanleiding van onze forumtraining heb ik aan de fokker een paar foto's opgestuurd van een apporterende Ita (ook het waterapport) met de vraag of Ita wel in de juist groep was ingedeeld.
Ik kreeg bericht terug dat er na de training van gisteravond een herindeling zou komen van de groepen.
Gisteravond dus nog getraind in de oorspronkelijke groep.
Dat was volgen, afliggen, vooruitsturen en over water sturen.
De eerste drie onderdelen gingen bij Ita prima.
Daarna het over water.
Het was al zo ongeveer donker toen dat aan de beurt kwam.
De bedoeling was dat de honden aan de lijn zouden worden overgetrokken als ze zouden aarzelen om te water te gaan.
Aan de overkant dan zitten met hulp van de hulptrainer en vervolgens weer terugroepen.
Ik ben een lastig mens
Ik zie geen enkele reden om een hond over water te sturen en weer terug te roepen zonder dat er over water iets te doen is (zoek apport bijvoorbeeld?).
Ik heb Ita wel over gestuurd................. dat deed zeen weer terug geroepen. Maar zonder lijn er aan.
Het zitten aan de overkant ging niet , en de assistent zou haar even assisteren bij het zitten.
Dat leek me niet zo'n geweldig idee. Dus snel teruggeroepen
Als ik Ita over water stuur ligt er wat. Daar kan ze op rekenen.
Aan het einde van de les werd gevraagd wie van mening was dat hij in een meer gevorderde groep thuis hoorde.
Drie mensen uit de groep (waaronder ik dus ook) hebben gezegd dat we dat beter vonden. Een Draadhaar, een Cesky Fousek en een Griffon dus![]()
En nu eens kijken waar we volgende week in terecht komen
Kijken bij de groep waar je zou kunnen trainen en aan de hand daarvan beoordelen of je dat wilt of nietMoon schreef:Ik denk er hard over om het maar bij apporteersport te houden...
Dat zijn de hondjes van het groepje waar ik in zat.Moon schreef:Druk ik al op 'verzenden', maar ik ben nog niet klaar.
Goed idee om die foto's op te sturen; beter bewijs van haar kunnen bestaat niet!
Het lijkt me een leuk groepje met leuke hondjes om mee samen te trainen. Ik hoop voor je dat dat gaat lukken!
Ik bedoel de apporteertraining die ik deed met Dante (na de verhuizing ben ik een tijdje gestopt, maar ze beginnen weer eind april). Ik had eigenlijk het idee om met a.s. pup jachttraining te gaan zoeken. Maar als ik dat soort dingen dan weer hoor...ranetje schreef:Kijken bij de groep waar je zou kunnen trainen en aan de hand daarvan beoordelen of je dat wilt of nietMoon schreef:Ik denk er hard over om het maar bij apporteersport te houden...![]()
Bij apporteertraining moeten ze toch ook over water?
Als je dat wilt natuurlijk.
Niemand moet echt.![]()
Dat zijn de hondjes van het groepje waar ik in zat.Moon schreef:Druk ik al op 'verzenden', maar ik ben nog niet klaar.
Goed idee om die foto's op te sturen; beter bewijs van haar kunnen bestaat niet!
Het lijkt me een leuk groepje met leuke hondjes om mee samen te trainen. Ik hoop voor je dat dat gaat lukken!
Er zijn nog 3 eerstejaars groepen.
Daar zal ook wel wat uit komen denk ik.
We zullen het wel zien volgende week
Ik geloof dat ik wel eens in dat gebied geweest ben jaren geleden.Moon schreef:Zonder rijbewijs is er weinig keus denk ik... Al kan ik me haast niet voorstellen dat er geen jachttraining in mijn buurt gegeven wordt. Midden-delfland lijkt me echt de ideale omgeving om te trainen; watertjes, bosjes, grasveldjes, noem maar op... Maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden.
Ha wat leuk; die keurmeester die het 'over water' zo aanleert. Ik zou het artikel nonchalant laten slingeren op je trainingranetje schreef:Ik geloof dat ik wel eens in dat gebied geweest ben jaren geleden.Moon schreef:Zonder rijbewijs is er weinig keus denk ik... Al kan ik me haast niet voorstellen dat er geen jachttraining in mijn buurt gegeven wordt. Midden-delfland lijkt me echt de ideale omgeving om te trainen; watertjes, bosjes, grasveldjes, noem maar op... Maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden.
Kijken bij een kennis die er trainde met zijn Labrador.
Dat was een trainingsgroep die overal en nergens trainde in Noord en Zuid Holland![]()
Gewoon steeds wisselen van lokatie![]()
Het is absoluut een mooi stuk om met de hond te trainen!
In het laatste Jagertje stond een bespreking door keurmeester Marcel van Rooijen, van de proef over water.
Hij tipt ook even aan hoe hij het zijn honden leert..........................
Dat is een dummy over het water gooien en dan de hond over sturen.
Dus zoals ik het in de groep Haarlem ook heb geleerd![]()
Toch leuk om te lezen
Hoe kun je zo'n boek nou zomaar ongelezen in de kast hebben liggenLanghaar schreef:Ben ik de kast aan het opruimen en wat vind ik :
het boek "wat een jachthond moet weten " van Paul de Vos :N:
Lag zomaar in de kast te liggen, wel in gebladerd maar nog niet echt in gelezen.
Ik heb destijds een paar boeken gekregen over jachthonden en over de DSL/ Duitse Staande en heb die eerst gelezen.
Prachtige boek , echt een aanrader
Wat de boer niet kent .................Moon schreef:Hoe kun je zo'n boek nou zomaar ongelezen in de kast hebben liggenLanghaar schreef:Ben ik de kast aan het opruimen en wat vind ik :
het boek "wat een jachthond moet weten " van Paul de Vos :N:
Lag zomaar in de kast te liggen, wel in gebladerd maar nog niet echt in gelezen.
Ik heb destijds een paar boeken gekregen over jachthonden en over de DSL/ Duitse Staande en heb die eerst gelezen.
Prachtige boek , echt een aanrader![]()
![]()
. Ik heb zoiets dezelfde dag al gelezen
![]()
Maar idd het is een mooi boek. Alleen word ik altijd een beetje kriegel dat er niet met voer gewerkt wordt en het afkatten van de clicker terwijl duidelijk is dat hij niet precies weet hoe die werkt.
Maar goed, dat zijn kleine dingen, verder staat er veel wetenswaardigs in
Ik hoef het niet te laten slingerenMoon schreef:Ha wat leuk; die keurmeester die het 'over water' zo aanleert. Ik zou het artikel nonchalant laten slingeren op je training.
Als je met de pup t.z.t. naar Dante's apporteer training kan moet je dat zeker doenEn ook leuk dat jij weleens in 'mijn gebied' bent geweest! Weet je een beetje waar ik over praat. Ik geniet er dagelijks van
.
Heb al zitten bedenken dat als ik geen puppy-jachttraining kan vinden, ik dan de pup meeneem naar Dante's apporteertraining. De trainster had me gezegd dat er dan met de pup ook wat getraind kan worden. Verder kan ik dan 'gewoon' puppytraining doen..
Nou ja, we zien wel; nog tijd genoeg helaas