Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
christo schreef:
Dongo heeft het over een ander op 10 cm naderen. Dus echt in je gezicht. Niet op afstand wat gaan zwaaien met je vinger, op iemand afstormen tot op tien cm afstand van de andere persoon's gezicht, al schreeuwend en vingerwijzend. Dat is een voorbode van daadwerkelijke agressie. En alweer, ik kan je dat uit persoonlijke ervaring meedelen.
Ja, en ik uit persoonlijke ervaring van niet. En zo kunnen we wel bezig blijven he? :mrgreen:

Maar waar het mij voornamelijk om ging was het gemak waarmee dan min of meer gezegd werd "tja, dan hapt mijn hond dus".
Ik denk dat jij een andere situatie in gedachten hebt. :wink: En, wat al eens vaker is gezegd, dat je vooral redeneert uit hoe een golden erop zou moeten reageren. Aidan had vast en zeker gehapt, Christo ook. Daar zijn het dobermans voor. Een kruising mechelaar hapt zeker. Eigen schuld, dikke bult, moet je andermans persoonlijke zone maar respecteren. Trouwens, ik zou er niet verbaasd over staan als zelfs jouw Vera dan in dergelijke omstandigheden een hap uitdeelt.

En nee, ik leun niet op mijn honden dat ze mij moeten beschermen, ik dop mijn eigen boontjes wel. Maar als je ze aan het uitlaten bent, kun je geen kant op als een ander dan op je af komt stormen, dan heb je je hond bij je, aan de lijn, en hij reageert. En als iemand je dan op tien cm nadert, kun je wel je hond kort houden, maar op tien cm afstand kan hij dan alsnog happen. Daar helpt geen lieve moedertje aan, en daar kun je geen barst aan doen.

Het zou toch werkelijk godsgeklaagd zijn als je na zo'n incident nog te maken krijgt met een opgestoken vingertje van 'Nee, nee, dat mag niet :pffff: ' Kom nou toch! In deze context vind ik kritiek uitoefenen op Dongo omdat zijn hond hapte ook echt ontzettend unfair. Tegenover hem en tegenover zijn hond. Ik vind dat als hij het bij happen houdt, het dier zeer beheerst heeft gereageerd op dreiging van buitenaf.

Ik heb veel bewondering voor jou hoe je met Vera omgaat en hoe je haar traint en het beste uit haar haalt. Maar met dit soort opmerkingen van jou, werkelijk, mijn vingers jeuken soms om jou een dobermann in de handen te drukken voor een week of wat. Ik denk dat er een wereld voor je opengaat en jouw definitie 'hond zijn' stukken ruimer zal worden. :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Moos schreef:Ik zou ook niet blij zijn met zo'n benadering. Maar ik zou net zo erg niet blij zijn met die hap, en dat niet afdoen als "had die vrouw beter niet kunnen doen, want dan hangt mijn hond in d'r broek". Met de vermelding er nog bij dat het gelukkig een wijde broek was. Ik zou daar ook best van schrikken.
Daar ging het me eigenlijk om :mrgreen:
Nee, kan ik me voorstellen, dat zou ik ook hebben.

Ik wilde alleen aangeven dat ik het wel enigszins begrijpelijk vind.
Maar een verklaring is natuurlijk iets anders dan een excuus ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

christo schreef: Ik denk dat er een wereld voor je opengaat en jouw definitie 'hond zijn' stukken ruimer zal worden. :wink:
Ik vind deze een beetje flauw, want ik heb meteen in mijn eerste bericht al gezegd dat ik niet bedoel dat zoiets nooit mag of kan gebeuren. En ik heb ook nergens gezegd dat ik het van de hond uit niet begrijp. Sterker nog, dat heb ik nog even benadrukt door te zeggen dat de dreiging voor de hond vast hetzelfde zijn zal als wanneer de baas wel in elkaar gerost wordt.
Ik vind het best 'hond zijn', maar daar gaat het niet om.
Ik vind het van Vera ook 'hond zijn' om nat mensen te begroeten die vriendelijk haar lonken, en ik vind het ook 'hond zijn' van Saar om gillend weg te rennen voor een sluip-Herder.
Maar dat maakt nog niet dat ik als Vera iemand nat bespringt ik denk "tja, moeten ze Vera maar niet lokken". Dat springen blijft toch wel mijn verantwoordelijkheid gewoon.
Laatst gewijzigd door Moos op 05 apr 2009 11:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Ik zou ook niet blij zijn met zo'n benadering. Maar ik zou net zo erg niet blij zijn met die hap, en dat niet afdoen als "had die vrouw beter niet kunnen doen, want dan hangt mijn hond in d'r broek". Met de vermelding er nog bij dat het gelukkig een wijde broek was. Ik zou daar ook best van schrikken.

Nee precies, dat bedoel ik ook :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: "Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Ongelezen bericht door marian* »

Tamara. schreef:Misschien was Bente wel hond nummer zoveel die die dag de ontlasting lekker liet vallen op een plek waar dat helemaal niet mocht en is het al die keren niet opgeruimd en was deze drol (die er toevallig nu niet was :mrgreen: ) de welbekende druppel die de emmer deed overlopen.
Dan had hij eerst maar eens goed moeten kijken welke eigenaar bij de hond hoort en hoe die zich gedraagt maar niet juist degene aanspreken die de ongelukjes-voor zover die zich daar voordoen- altijd opruimt.
Ik kreeg niet eens de tijd om mijn zakjes te laten zien.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Stel dat dit mij overkomt? Ik heb Christo aan de lijn, een dronken man stormt op me af en gaat in mijn gezicht wat lopen gebaren. Christo schrikt, springt op en hapt. Waar moet ik mij dan voor excuseren?

En als ik me wat jou betreft in die situatie niet zou hoeven excuseren, waarom dan wel met een vrouw die niet dronken is maar heetgebakerd, en die op me afstormt? Zij kan zien dat ik een hond bij me heb van een bepaald ras. Zij kan ook de lengte van de lijn inschatten. En buiten zijn bereik gaan lopen tieren. Als ze ervoor kiest om dat niet te doen, kiest ze er ook voor een bepaald risico te nemen. :wink:

In beide situaties weet ik zeker dat als er politie aan te pas komt, die daar alle begrip voor zou hebben. Er is ook nog zoiets als uitlokken.
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:In beide situaties weet ik zeker dat als er politie aan te pas komt, die daar alle begrip voor zou hebben. Er is ook nog zoiets als uitlokken.
En toch zul je waarschijnlijk aan het kortste eindje trekken.Begrijp nou toch eens dat honden robots zijn :roll:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

marian* schreef:
Tamara. schreef:Misschien was Bente wel hond nummer zoveel die die dag de ontlasting lekker liet vallen op een plek waar dat helemaal niet mocht en is het al die keren niet opgeruimd en was deze drol (die er toevallig nu niet was :mrgreen: ) de welbekende druppel die de emmer deed overlopen.
Dan had hij eerst maar eens goed moeten kijken welke eigenaar bij de hond hoort en hoe die zich gedraagt maar niet juist degene aanspreken die de ongelukjes-voor zover die zich daar voordoen- altijd opruimt.
Misschien dacht die man dat Bente aan het k*kken was: als je er niet veel verstand van hebt herken je het plassen van een teef misschien niet :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fin
Zeer actief

Moos schreef:Ik denk dat we niet zozeer andere honden in gedachten hebben als wellicht een andere 'wijzende vinger situatie". Ik zie een dame van middelbare leeftijd voor me die wat loopt te tieren vanwege een plasje van een hond. Ik blijf dat iets anders vinden die iemand die je daadwerkelijk in elkaar komt rossen.

Misschien heb je ergens een handspiegel liggen? Hou die eens op tien cm afstand voor je neus, stel je voor dat de ogen die jou aankijken die van een vreemde zijn en kijk eens hoe dat voelt, zo'n afstand. En 'dames' van middelbare leeftijd die je op zo'n afstand naderen zijn heel wel in staat om te gaan slaan. In je gezicht, liefst, en waar anders dat ze je kunnen raken.

Overigens, overleden Moos beschermde mij ook hoor. Die begon alleen wel met zachtjes grommen, en dan trok ik hem dus wel achter me omdat ik geen idee had wat hij daarna zou doen. Er komen nog weleens dronken mensen me de weg vragen hier tijdens het laatste rondje, en Moos reageerde dan dus zo :wink: Die mensen hebben er ook een handje van om bijna op je tenen te komen staan, en Moos trok ik dan dus achter me, kon hij echt niks doen hoor.

Opnieuw de onbedwingbare neiging om je een week of wat een dobermann in de handen te drukken. Aidan weegt 44 kilo en is één bonk spieren. Denk je nou echt als bij hem de adrenaline stroomt, dat ik hem achter me kan houden? Naast me is het beste wat ik kan doen. En nu even een liniaal erbij pakken, tien cm uit meten, en dan mag je uitproberen hoe goed jij een loeisterke hond van 44 kilo zo strak naast je kunt houden dat hij die afstand niet overbruggen kan om een hap uit te delen.

En nee, Saar reageert dan niet met beschermen, en Vera ook niet.
Maar dat heeft niks te maken met dat ik het toch wat nonchalant vind als je dan iets lijkt te hebben van "tja, dan hapt mijn hond", in die situatie zoals ik die voor me zie. Ik zeg ook nergens dat ik het vanuit de hond niet begrijpelijk vind; dat snap ik heus wel.

Ik denk dat jij nonchalant en met weinig begrip of inlevingsvermogen op deze situatie reageert. :wink: Als ik in zo'n situatie terechtkom dat ik agressief benaderd wordt en mijn hond hapt, kan ik daar geen barst aan doen, en mijn hond ook niet. En dan heb je begrip nodig en inlevingsvermogen, geen wijzend vingertje en sorry dat ik het zeg, arrogante houding. In die situatie kun jij namelijk ook geen hond in bedwang houden. Met geen mogelijkheid.

Alleen dat maakt het, in mijn ogen, nog niet iets wat je af kan doen als "eigen schuld, moet je maar niet in mijn persoonlijke zone komen".

Voor mij valt het onder een voor een aanstormende auto oversteken. Op de rand van het dak van een flatgebouw gaan lopen. Een naald met heroïne in je aders spuiten. Allemaal dingen waarvan een normaal weldenkend mens weet dat je dat beter niet kunt doen. Die situaties heb je ook nog.
Laatst gewijzigd door Fin op 05 apr 2009 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Contacteer:

tekkel schreef:
marian* schreef:
Misschien dacht die man dat Bente aan het k*kken was: als je er niet veel verstand van hebt herken je het plassen van een teef misschien niet :wink:
Heel veel mensen zien het verschil tussen Max en Bente al niet,dus verschil tussen reu en teef ook niet.Deze man zag het dus ook niet.
Maar op mijn antwoord dat ze zat te plassen en niet te poepen zei hij dat dat ook niet mocht.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Moos schreef:
christo schreef: Ik denk dat jij een andere situatie in gedachten hebt. :wink: En, wat al eens vaker is gezegd, dat je vooral redeneert uit hoe een golden erop zou moeten reageren. Aidan had vast en zeker gehapt, Christo ook. Daar zijn het dobermans voor. Een kruising mechelaar hapt zeker. Eigen schuld, dikke bult, moet je andermans persoonlijke zone maar respecteren. Trouwens, ik zou er niet verbaasd over staan als zelfs jouw Vera dan in dergelijke omstandigheden een hap uitdeelt.

En nee, ik leun niet op mijn honden dat ze mij moeten beschermen, ik dop mijn eigen boontjes wel. Maar als je ze aan het uitlaten bent, kun je geen kant op als een ander dan op je af komt stormen, dan heb je je hond bij je, aan de lijn, en hij reageert. En als iemand je dan op tien cm nadert, kun je wel je hond kort houden, maar op tien cm afstand kan hij dan alsnog happen. Daar helpt geen lieve moedertje aan, en daar kun je geen barst aan doen.

Het zou toch werkelijk godsgeklaagd zijn als je na zo'n incident nog te maken krijgt met een opgestoken vingertje van 'Nee, nee, dat mag niet :pffff: ' Kom nou toch! In deze context vind ik kritiek uitoefenen op Dongo omdat zijn hond hapte ook echt ontzettend unfair. Tegenover hem en tegenover zijn hond. Ik vind dat als hij het bij happen houdt, het dier zeer beheerst heeft gereageerd op dreiging van buitenaf.

Ik heb veel bewondering voor jou hoe je met Vera omgaat en hoe je haar traint en het beste uit haar haalt. Maar met dit soort opmerkingen van jou, werkelijk, mijn vingers jeuken soms om jou een dobermann in de handen te drukken voor een week of wat. Ik denk dat er een wereld voor je opengaat en jouw definitie 'hond zijn' stukken ruimer zal worden. :wink:
Ik denk dat we niet zozeer andere honden in gedachten hebben als wellicht een andere 'wijzende vinger situatie". Ik zie een dame van middelbare leeftijd voor me die wat loopt te tieren vanwege een plasje van een hond. Ik blijf dat iets anders vinden die iemand die je daadwerkelijk in elkaar komt rossen.

Overigens, overleden Moos beschermde mij ook hoor. Die begon alleen wel met zachtjes grommen, en dan trok ik hem dus wel achter me omdat ik geen idee had wat hij daarna zou doen. Er komen nog weleens dronken mensen me de weg vragen hier tijdens het laatste rondje, en Moos reageerde dan dus zo :wink: Die mensen hebben er ook een handje van om bijna op je tenen te komen staan, en Moos trok ik dan dus achter me, kon hij echt niks doen hoor.
En nee, Saar reageert dan niet met beschermen, en Vera ook niet.
Maar dat heeft niks te maken met dat ik het toch wat nonchalant vind als je dan iets lijkt te hebben van "tja, dan hapt mijn hond", in die situatie zoals ik die voor me zie. Ik zeg ook nergens dat ik het vanuit de hond niet begrijpelijk vind; dat snap ik heus wel.
Alleen dat maakt het, in mijn ogen, nog niet iets wat je alleen maar af kan doen als "eigen schuld, moet je maar niet in mijn persoonlijke zone komen".
waar zeg ik dat het haar eigen schuld is? nergens...maargoed nu je het aanhaalt, lijkt het me wel haar eigen schuld? zij komt op ons af(op een voor de hond en ook zelfs voor ons een bedreigende manier) en niet andersom...ik zou dus nooit op zo'n dergelijke manier op iemand afgaan die een hond bij zich heeft, omdat je weet dat honden zo kunnen reageren...

ik ben ook nergens nonchalant over geweest, heb dongo erna kort bij me gehouden en commando gegeven en toen was het klaar...het gedrag was niet gewenst, maar wel logisch en daar ga ik geen excuus voor aanbieden en mij verder niet druk om maken...die mensen zeiden er overigens niks over dat dongo had gehapt, ik denk dat ze het wel snapte :wink:

dongo is een zeer lieve hond naar volwassenen en kinderen toe en als mensen niks bedreigends naar ons toe doen, is er niks aan de hand...als diezelfde mensen de volgende keer rustig op ons af zouden lopen en een praatje zouden maken kunnen ze dongo rustig aaien en zal dongo dat ook met alle plezier toelaten
Laatst gewijzigd door Cantus op 05 apr 2009 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

christo schreef: Opnieuw de onbedwingbare neiging om je een week of wat een dobermann in de handen te drukken. Aidan weegt 44 kilo en is één bonk spieren. Denk je nou echt als bij hem de adrenaline stroomt, dat ik hem achter me kan houden? Naast me is het beste wat ik kan doen. En nu even een liniaal erbij pakken, tien cm uit meten, en dan mag je uitproberen hoe goed jij een loeisterke hond van 44 kilo zo strak naast je kunt houden dat hij die afstand niet overbruggen kan om een hap uit te delen.
Daarom heb ik misschien niet zo'n loeisterke hond die dan dus zou willen happen?

Jij verwijt mij nou dat ik me totaal niet in kan leven in iemand met een hond die zal happen, maar een beeeetje verantwoordelijkheid bij jezelf neerleggen mag ook wel vind ik hoor.
Ik denk dat jij nonchalant en met weinig begrip of inlevingsvermogen op deze situatie reageert. :wink: Als ik in zo'n situatie terechtkom dat ik agressief benaderd wordt en mijn hond hapt, kan ik daar geen barst aan doen, en mijn hond ook niet. En dan heb je begrip nodig en inlevingsvermogen, geen wijzend vingertje en sorry dat ik het zeg, arrogante houding. In die situatie kun jij namelijk ook geen hond in bedwang houden. Met geen mogelijkheid
Nogmaals, daarom heb ik dan dus geen hond van 44 kilo die ik dan niet kan controleren omdat hij wil happen.
Zo kan je het ook zien natuurlijk :wink:
Voor mij valt het onder een voor een aanstormende auto oversteken. Op de rand van het dak van een flatgebouw gaan lopen. Een naald met heroïne in je aders spuiten. Allemaal dingen waarvan een normaal weldenkend mens weet dat je dat beter niet kunt doen. Die situaties heb je ook nog
Misschien denkt iemand wel dat je de hond wel onder controle hebt dan. Of, nog beter mogelijk denk ik, ze denken helemaal niks erover :mrgreen:

En voor de zoveelste keer, ik vind het prima begrijpelijk van de hond uit, echt waar wel!!
Ik vind het alleen te ver gaan om het af te doen als "kan ik niks aan doen, moeten ze maar niet schreeuwend te dichtbij komen".
Ook omdat ik dus wel denk dat je de pineut kan zijn in het geval van bijvoorbeeld aangifte, omdat 'de maatschappij' inderdaad wel lijkt te vinden dat honden robotjes zijn.
Laatst gewijzigd door Moos op 05 apr 2009 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
waar zeg ik dat het haar eigen schuld is? nergens...maargoed nu je het aanhaalt, lijkt het me wel haar eigen schuld? zij komt op ons af(op een voor de hond en ook zelfs voor ons een bedreigende manier) en niet andersom...ik zou dus nooit op zo'n dergelijke manier op iemand afgaan die een hond bij zich heeft, omdat je weet dat honden zo kunnen reageren...

ik ben ook nergens nonchalant over geweest, heb dongo erna kort bij me gehouden en commando gegeven en toen was het klaar...het gedrag was niet gewenst, maar wel logisch en daar ga ik geen excuus voor aanbieden en mij verder niet druk om maken...

dongo is een zeer lieve hond naar volwassenen en kinderen toe en als mensen niks bedreigends naar ons toe doen, is er niks aan de hand...als diezelfde mensen de volgende keer rustig op ons af zouden lopen en een praatje zouden maken kunnen ze dongo rustig aaien en zal dongo dat ook met alle plezier toelaten
Nee, jij had het ook al verder genuanceerd :wink:
Ik reageerde echt alleen op je eerste berichtje waarin het, op mij, iets minder genuanceerd over kwam :wink:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Moos schreef:
Dongo schreef:

ik ben ook nergens nonchalant over geweest, heb dongo erna kort bij me gehouden en commando gegeven en toen was het klaar...het gedrag was niet gewenst, maar wel logisch en daar ga ik geen excuus voor aanbieden en mij verder niet druk om maken...

Ik reageerde echt alleen op je eerste berichtje waarin het, op mij, iets minder genuanceerd over kwam :wink:
dus het is nu duidelijker? :mrgreen: mooi zo dan :ok:
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
Moos schreef:
Dongo schreef:

dus het is nu duidelijker? :mrgreen: mooi zo dan :ok:
Ja :mrgreen: :ok:
Alleen de discussie duurt wat voort, maar heeft wat mij betreft niks meer met jouw reactie en Dongo te maken :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Honden uitlaten in je eigen tuin en wandelen voor het wandelen. Ik blijf het een goed idee vinden ;-)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Heel vervelend, maar wat dit nu weer met 'de buitenlander' te maken heeft? Ik heb vaak genoeg identieke incidenten gehad met hele normale Ollanders. Die vaak nog een tikkeltje minder net waren in hun bewoording.
Fin
Zeer actief

Moos schreef:Daarom heb ik misschien niet zo'n loeisterke hond die dan dus zou willen happen?
Dat vind ik een behoorlijk zuigende opmerking. Dus iedereen moet wat Marloes betreft aan de golden? Voor een situatie waar je misschien één keer per drie, vier jaar in terecht komt, en die dan nog goed afloopt ook? :wink:
Jij verwijt mij nou dat ik me totaal niet in kan leven in iemand met een hond die zal happen, maar een beeeetje verantwoordelijkheid bij jezelf neerleggen mag ook wel vind ik hoor.
Jij verwijt mij nu dat ik niet verantwoordelijk genoeg ben. Ik kan Christo en Aidan prima houden, als ze aan het eind van de lijn hangen, omdat ik dan ook mijn eigen gewicht in de strijd kan gooien. Ik heb daarbij net aan genoeg spierkracht om ze naast me te houden als dat zo nodig mocht zijn, maar dat kost meer moeite, omdat je dan met spierkracht alleen werkt. En niemand, zelfs de sterkste man niet, heeft genoeg spierkracht om een sterke hond achter zich te houden, omdat je daarvoor spieren nodig hebt die je in het dagelijks leven zelden of nooit gebruikt. Als je iets meer inlevingsvermogen had, had je je dit zelf ook in kunnen denken. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.

Verder heb ik ze goed opgevoed en zijn het ontzettend lieve honden die voor de rest in niemand een bedreiging zien. Tenzij iemand mij daadwerkelijk bedreigt. Dûh. :roll:
Nogmaals, daarom heb ik dan dus geen hond van 44 kilo die ik dan niet kan controleren omdat hij wil happen.
Zo kan je het ook zien natuurlijk :wink:
Opnieuw een erg zuigende opmerking. Ik kan mijn honden prima houden. Zie hierboven. (bovendien een erg voorspelbare opmerking van jouw kant. :wink: )
Misschien denkt iemand wel dat je de hond wel onder controle hebt dan. Of, nog beter mogelijk denk ik, ze denken helemaal niks erover :mrgreen:
Vreemd dat mensen die 'helemaal niets' denken toch in leven weten te blijven en niet met bosjes onder een auto terechtkomen.
En voor de zoveelste keer, ik vind het prima begrijpelijk van de hond uit, echt waar wel!!
Ik vind het alleen te ver gaan om het af te doen als "kan ik niks aan doen, moeten ze maar niet schreeuwend te dichtbij komen".
Ook omdat ik dus wel denk dat je de pineut kan zijn in het geval van bijvoorbeeld aangifte.
Je vindt het prima begrijpelijk vanuit de hond. Je vindt het alleen niet begrijpelijk dat er mensen met dobermanns rondlopen, of dat er dobermanns op deze wereld rondlopen, want dat mag kennelijk niet. :wink: Je snapt ook niet dat als je alleen met spierkracht moet werken, het moeilijker is om een sterke hond in bedwang te houden dan wanneer je met spierkracht en je eigen gewicht kunt werken. En je vindt het geen bedreiging als een ander je op tien cm nadert, zolang het maar een vrouw is, want die worden nooit agressief.

Vind je het erg dat ik onze lieve heer op mijn blote knietjes dank dat jij niet bij de politie werkt?
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef:Daarom heb ik misschien niet zo'n loeisterke hond die dan dus zou willen happen?
Nou,mijn minder loeisterke Max zou op zo'n moment ook weleens kunnen happen.Kom niet aan mij,want dan kom je aan hem vindt hij.En dan is hij met zijn 14 jaar nog razendsnel hoor.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Dat vind ik een behoorlijk zuigende opmerking. Dus iedereen moet wat Marloes betreft aan de golden? Voor een situatie waar je misschien één keer per drie, vier jaar in terecht komt, en die dan nog goed afloopt ook? :wink:
Nee, zo bedoel ik 'm niet. Maar aangezien ik er dus enorm van zou schrikken als het mijn hond zou zijn, kan ik beter er ook niet aan beginnen toch? :wink:

Jij verwijt mij nu dat ik niet verantwoordelijk genoeg ben
Nee, ik vind alleen het te simpel als jij denkt dat als iemand boos te dichtbij komt je er niks aan kan doen als je hond dan hapt.
Vind ik dus he? :wink:
Opnieuw een erg zuigende opmerking. Ik kan mijn honden prima houden. Zie hierboven. (bovendien een erg voorspelbare opmerking van jouw kant. :wink: )
Ach, het feit dat ik niks schijn te mogen vinden hierover omdat ik zelf een Golden heb vind ik ook wat zuigend :mrgreen:

Maar ik bedoel het dus niet zo. Ik bedoel alleen dat aangezien ik dus 44 kilo hond die wil happen niet zou kunnen houden, ik niet ga beginnen aan 44 kilo hond. Ik dus.

Vreemd dat mensen die 'helemaal niets' denken toch in leven weten te blijven en niet met bosjes onder een auto terechtkomen.
Volgens mij is wel duidelijk dat mensen over hondengedrag vaak bar weinig lijken te denken toch? :wink:

Je vindt het prima begrijpelijk vanuit de hond. Je vindt het alleen niet begrijpelijk dat er mensen met dobermanns rondlopen, of dat er dobermanns op deze wereld rondlopen, want dat mag kennelijk niet. :wink: Je snapt ook niet dat als je alleen met spierkracht moet werken, het moeilijker is om een sterke hond in bedwang te houden dan wanneer je met spierkracht en je eigen gewicht kunt werken. En je vindt het geen bedreiging als een ander je op tien cm nadert, zolang het maar een vrouw is, want die worden nooit agressief.
Jawel hoor, vind ik ook begrijpelijk.
Ik vind alleen niet dat als die hond dan iemand hapt die boos te dicht in de buurt komt je dat meteen af kan doen als "kan ik niks aan doen, moeten ze maar beter opletten want ik heb een hond bij me".
En nogmaals, ook dus omdat ik denk dat de maatschappij steeds meer honden als robotjes gaat zien, en dat dat dan weleens in je nadeel kan werken.
Vind je het erg dat ik onze lieve heer op mijn blote knietjes dank dat jij niet bij de politie werkt?
Nee hoor, dank ik vrolijk mee. Lijkt me ook niks voor mij.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Nou,mijn minder loeisterke Max zou op zo'n moment ook weleens kunnen happen.Kom niet aan mij,want dan kom je aan hem vindt hij.En dan is hij met zijn 14 jaar nog razendsnel hoor.
Maar er is helemaal aan niemand gekomen. Er is boos in de 'persoonlijke zone' gestapt.
En ik snap dus best dat Max dan zou kunnen happen, alleen ik vind het te simpel om dan te zeggen dat je er dan niks aan kan doen, en klaar.
Dat is het enige :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Geer schreef:Heel vervelend, maar wat dit nu weer met 'de buitenlander' te maken heeft?
Alles,omdat ik de opmerkingen enz tot nog toe alleen van van oorsprong niet Nederlandse mensen heb gehad.Verder heb ik totaal geen problemen met deze mensen en wil dat ook graag zo houden trouwens.
Maar dan moet ik niet aangesproken worden op dingen die ik niet doe of waarvan ik de gevolgen verwijder in tegenstelling tot de kattenstront die ik regelmatig uit mijn eigen tuin mag verwijderen en die o.a van de kat(ten) van diezelfde mensen afkomstig is.
Zal ik hem toch maar eens over aanspreken trouwens.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef:
marian* schreef:
Maar er is helemaal aan niemand gekomen. Er is boos in de 'persoonlijke zone' gestapt.
En ik snap dus best dat Max dan zou kunnen happen, alleen ik vind het te simpel om dan te zeggen dat je er dan niks aan kan doen, en klaar.
Als het secondenwerk is(en dat is het vaak) kun je niet altijd dit soort dingen voorkomen.Dat heb ik ook eens tegen een vervelend opdringerig persoon gezegd nadat Max hem in een flits in zijn broek had gehapt en die persoon dat niet leuk vond(net als ik).
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Geer schreef:Heel vervelend, maar wat dit nu weer met 'de buitenlander' te maken heeft? Ik heb vaak genoeg identieke incidenten gehad met hele normale Ollanders. Die vaak nog een tikkeltje minder net waren in hun bewoording.
nou zeker met wat mazzel krijg je dan nog het hele goverde k scheldwoordenboek erbij
of zo kakmadam die ineens met een hoge stem haar opvoeding staat te vergeten en kompleet uit haar panty scheurt als ze maar met een neusje aan een struikje ruiken
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Je redenering snijdt hout als je voor happen bijten invult. Ik hou de bijtdrempel van mijn honden zo hoog mogelijk, omdat het sterke honden zijn die ik in sommige situaties fysiek moeilijk in bedwang kan houden. Maar een hap levert op zijn hoogst een blauw plek op en wat schrammen. Stomvervelend als het gebeurt, en ik zal er alles aan doen om het te voorkomen, en zolang niemand mij bedreigt èn dan ook nog eens binnen het bereik van mijn hond stapt kan ik dat ook. Gebeurt er dan wat door het toedoen van een ander persoon, dan baal ik daarvan, maar ik kijk er mijn hond niet op aan. Stuff happens.
Daarbij, een hap is een hap. Het is geen beet, en ik heb stabiele honden die echt niet van happen ineens overgaan in om zich heen bijten. :wink:
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Moos schreef:
marian* schreef:
Als het secondenwerk is(en dat is het vaak) kun je niet altijd dit soort dingen voorkomen.Dat heb ik ook eens tegen een vervelend opdringerig persoon gezegd nadat Max hem in een flits in zijn broek had gehapt en die persoon dat niet leuk vond(net als ik).
Nee, ook dat weet ik wel :mrgreen: Alleen ik reageerde alleen maar op dat ik vond dat de reactie in dat eerste berichtje iets te nonchalant was. Dat bleek niet zo te zijn, en nu leidt de discussie een geheel eigen leven :N: :mrgreen:
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

kom nou zeg, als iemand schreeuwend op mij af komt stampen met een wijzende vinger tegen mijn neus zon beetje, vind ik het echt niet vreemd dat baco haar/hem zou happen.. kom nou zeg, als ik haar niet zelf al weggeduwd had.. ! zou ik ook zeker niet mijn excuses voor gaan maken..al houd je je hond nog zo kort... dan kan hij toch alsnog happen, dat is gewoon een bedreigende situatie.. of moet ik dan weglopen van mevrouw met de mededeling: u komt zo agressief op ons af, waarschijnlijk gaat mijn hond u happen en dat willen we natuurlijk niet :smile: :roll:

@ Moos, wat een onzin, dan maar geen 44kilo wegende hond die kan gaan happen.. waarom zou een kleine hond dat niet kunnen doen?
vind het erg grof wat je zo zegt..!
Moos
Zeer actief

christo schreef:Je redenering snijdt hout als je voor happen bijten invult. Ik hou de bijtdrempel van mijn honden zo hoog mogelijk, omdat het sterke honden zijn die ik in sommige situaties fysiek moeilijk in bedwang kan houden. Maar een hap levert op zijn hoogst een blauw plek op en wat schrammen. Stomvervelend als het gebeurt, en ik zal er alles aan doen om het te voorkomen, en zolang niemand mij bedreigt èn dan ook nog eens binnen het bereik van mijn hond stapt kan ik dat ook. Gebeurt er dan wat door het toedoen van een ander persoon, dan baal ik daarvan, maar ik kijk er mijn hond niet op aan. Stuff happens.
Daarbij, een hap is een hap. Het is geen beet, en ik heb stabiele honden die echt niet van happen ineens overgaan in om zich heen bijten. :wink:
Ik kijk de hond er ook niet op aan hoor :wink: En zoals je het nu schrijft zijn we het gewoon eens :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Eva-Joy schreef:of moet ik dan weglopen van mevrouw met de mededeling: u komt zo agressief op ons af, waarschijnlijk gaat mijn hond u happen en dat willen we natuurlijk niet :smile: :roll:
Als je die kans hebt lijkt me dat gezien hoe de huidige maatschappij honden bekijkt een handige move ja :wink:
Sowieso zou ik de kans om weg te lopen eerder pakken dan mijn hond te laten happen. Als je dat dus kan voorkomen zoals jij nu schetst.
@ Moos, wat een onzin, dan maar geen 44kilo wegende hond die kan gaan happen.. waarom zou een kleine hond dat niet kunnen doen?
vind het erg grof wat je zo zegt..!
Hahahahahaahah, je verdraaid nou van alles.
Ik ga geen hond van 44 kilo nemen die ik persoonlijk niet kan houden. Vind ik eigenlijk wel gewoon heel verantwoordelijk van mezelf. Er zijn zat mensen die zo'n hond wel kunnen houden, geestelijk ook dan dus. Ik kan dat niet.
Is mijn gebrek, en dat weet ik van mezelf, dus begin ik er niet aan :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

christo schreef:
Moos schreef:
christo schreef:Nee, dat is het niet. Beiden zijn een voorbode van daadwerkelijke fysieke agressie. Kan ik je uit persoonlijke ervaring meedelen. :wink:
Ach, een vrouw die met opgeheven vingertje wat loopt te schreeuwen omdat mijn hond tegen een struikje plaste vind ik toch geen enorme fysieke dreiging hoor.
En daar had ze dan haar les uit kunnen trekken.
Ja precies. Maar dat vind ik dus wat anders dan in eerste instantie zeggen dat mevrouw maar niet zo had moeten schreeuwen, want ja, dan heeft ze zijn hond in haar benen hangen.
Dongo heeft het over een ander op 10 cm naderen. Dus echt in je gezicht. Niet op afstand wat gaan zwaaien met je vinger, op iemand afstormen tot op tien cm afstand van de andere persoon's gezicht, al schreeuwend en vingerwijzend. Dat is een voorbode van daadwerkelijke agressie. En alweer, ik kan je dat uit persoonlijke ervaring meedelen.
Nou moet je natuurlijk niet je persoonlijke ervaring de beoordeling van de situatie laten kleuren. :wink:
Het kan fysieke agressie worden, maar het is niet een kwestie van a-b-c.
Dus een voorbode is het niet.

Ik vind grommen of snauwen/snappen echt niet verbazingwekkend of onwenselijk in zo'n situatie. Happen en dan zeker iets vast happen gaat mijn grens over :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”