Ik denk dat jij een andere situatie in gedachten hebt.Moos schreef:Ja, en ik uit persoonlijke ervaring van niet. En zo kunnen we wel bezig blijven he?christo schreef:
Dongo heeft het over een ander op 10 cm naderen. Dus echt in je gezicht. Niet op afstand wat gaan zwaaien met je vinger, op iemand afstormen tot op tien cm afstand van de andere persoon's gezicht, al schreeuwend en vingerwijzend. Dat is een voorbode van daadwerkelijke agressie. En alweer, ik kan je dat uit persoonlijke ervaring meedelen.![]()
Maar waar het mij voornamelijk om ging was het gemak waarmee dan min of meer gezegd werd "tja, dan hapt mijn hond dus".
En nee, ik leun niet op mijn honden dat ze mij moeten beschermen, ik dop mijn eigen boontjes wel. Maar als je ze aan het uitlaten bent, kun je geen kant op als een ander dan op je af komt stormen, dan heb je je hond bij je, aan de lijn, en hij reageert. En als iemand je dan op tien cm nadert, kun je wel je hond kort houden, maar op tien cm afstand kan hij dan alsnog happen. Daar helpt geen lieve moedertje aan, en daar kun je geen barst aan doen.
Het zou toch werkelijk godsgeklaagd zijn als je na zo'n incident nog te maken krijgt met een opgestoken vingertje van 'Nee, nee, dat mag niet
Ik heb veel bewondering voor jou hoe je met Vera omgaat en hoe je haar traint en het beste uit haar haalt. Maar met dit soort opmerkingen van jou, werkelijk, mijn vingers jeuken soms om jou een dobermann in de handen te drukken voor een week of wat. Ik denk dat er een wereld voor je opengaat en jouw definitie 'hond zijn' stukken ruimer zal worden.