Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn mensen met kleine honden bang voor grote honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Zijn mensen met kleine honden bang voor grote honden?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Okee, okee, ik ken legio mensen hier op het forum die kleine honden hebben en grotere honden ook leuk vinden, maar ik bedoel het in het algemeen.

Ik ken heeeeel veel kleine honden in mijn omgeving, vooral omdat mijn honden kleine hondjes leuk vinden en ik de desbetreffende bazen soms ongeveer stalk omdat ik het een goed idee vindt dat die kleintjes kennis maken met mijn klein-vriendelijke honden.

Dat klinkt alsof ik een heel eng mens ben, maar puntje bij paaltje ken ik dus allerlei ouwe dametjes en knappe mannen en onzekere pubers die helemaal blij op mij afkomen tijdens de aanlijnrondjes omdat hun kleintjes met maar heel weinig grote honden kunnen, maar wel met die van mij. :mrgreen:

Van al die kleine hondjes die ik ken, lopen er maar heel weinig vrolijk en los in het park. De kleine hondjes die er wel lopen, hebben ook bijna nooit problemen met grotere honden, want die lopen er vaak al sinds pup en reageren gewoon normaal op andere honden.

Maar het gaat mij even om dat legioen honden onder de 25 cm dat vaak angstvallig wordt weggehouden bij alles wat een slagje groter is. Doen die bazen dat om hun hondje te beschermen (zit absoluut iets in, ik zou ook panisch zijn met een chihuahua of miniyork aan de lijn, daarom hoef ik die ook niet), of zit er ook in de bazen zelf iets van angst voor die grote honden?

Ik heb vaag de indruk dat er veel mensen zijn die een kleine hond nemen omdat ze bang zijn voor grote honden. En dat kleine honden daar de dupe van zijn.

Wat denken jullie?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen zo'n kleintje nemen omdat die er schattiger uitzien en dus ook verondersteld worden schattiger te zijn, wat natuurlijk lang niet altijd het geval is.
soms denk ik wel dat mensen kleine honden minder als 'hond' zien. Ragyo is bijv vrij klein en heeft een puppyface, en mensen geloven me gewoon niet als ik zeg dat hij met bepaalde honden niet kan, of dat hij enorm kan snauwen. ze houden het gewoon niet voor mogelijk.

toevoeging: ik heb juist niet bewust een kleine hond gekozen, ik droomde altijd van een grote. maar werd nu eenmaal onherroepelijk verliefd op Ragyo. en ik vond het wel een heel praktisch formaat ook eigenlijk. en ja, nadat hij eens flink gebeten werd (2 flinke gaten) was ik ook wel een tijdlang iets benauwder in de ontmoetingen met grotere honden, zeker als het er 2 of meer waren. niet voor mezelf, ik ben niet snel bang van een hond, maar voor hem.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

eerlijk gezegd ben ik juist vaak bang voor kleinere honden en hun bazen... Finn is juist heel rustig en bedeesd naar kleinere honden heeft geenszins de intentie om op te jagen.. maar er zijn er teveel die hier inene grauwend en grommend en blaffend op hem afkomen of bij kennismaken inene in zijn neus hangen... dat hij zich soms ook geen houding meer weet te geven.. en als ze hem of het teefje dan ook nog bijten... dan is zijn tolerantie grens weg.. ik ben nu dus bang geworden voor bazen die mij niet zeggen dat hun kleinere hond bang is voor herders-of grote honden... :pffff: en daarom dan maar wederom mag Finn niet kennismaken met een kleinere.. tenzij de bazen zelf heel stabiel zijn en weten dat hun honden ok zijn.. dus maken we ook best wel vrienden met kleinere honden :ok:
vanmorgen kwam ik het teckel duo tegen... vaak kwam ik ze los tegen en dan kwamen ze op Finn af al blaffend en grommend... Finn stapte er 1 keer rustig op af.. op het teefje.. die van schrik de sloot in rende.. met een hoop gegil alsof hij kweet niet wat had gedaan :N:
nu had ze ze aan de flex... maar ipv het andere pad inslaan bleef ik maar mijn rondje lopen.. we liepen gewoon achter ze zowel bluf als finn hadden totaal geen intentie om op ze af te gaan.. en ze bleven maar blaffen en grauwen.. vervelend voor die mevrouw ook hoor, ze probeerde ze wel te beletten ditkeer had ik gewoon zoiets van ik loop niet om of weg anders leren die dieren dat het blaffen effect heeft en nu tsja ach nu liep ik er gewoon achter zonder dat er van dreiging van mijn honden sprake was..
Hanneke2
Zeer actief

Re: Zijn mensen met kleine honden bang voor grote honden?

1 x is genoeg. :roll:
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 24 mar 2009 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef:
Ik heb vaag de indruk dat er veel mensen zijn die een kleine hond nemen omdat ze bang zijn voor grote honden. En dat kleine honden daar de dupe van zijn.
Je doet het nu net voorkomen alsof kleine honden tweederangs zijn.
Mensen durven geen grote hond DUS nemen ze maar genoegen met een kleintje. :19:
Een kleine hond kan ook best een zeer weloverwogen keus zijn hoor ;-)

En ja, ik zeg er ook wat van als, zoals laatst, een Duitse herder op Wim jaagt en de eigenaars er wat stom bij staan te lachen. Waarom moet mijn kleine hond bang gemaakt worden of zelfs letsel oplopen.
Mijn eigen grote hond zou ik ook aanpakken als hij zich zo naar kleine hondjes gedroeg.
Ik vind kleine hondjes niet tweede-rangs, ik vind ze leuk, als het niet al te miniem is en gewoon helemaal hond. Maar ik vind een levensgroot verschil zitten tussen jouw Wim die in een gemengde roedelleeft en het geisoleerde maltesertje van de overkant, die nauwelijks in contact komt met andere honden.

En het gaat mij dus niet om kleine honden die alles maar over zich heen moeten laten komen. Ik heb twee honden die superlief en voorzichtig zijn met klein grut. En wat ik af en toe tegenkom zijn kleine hondjes die helemaal niet onwelwillend staan tegen die kennismaking, maar bazen die paniekerig gaan doen. En ik kom niet aanstormen met mijn honden, en ik zeg in duidelijk Nederlands dat mijn honden heel goed met kleintjes kunnen. Ook als het gromt of uitvalt of zelfs in hun neus bijt of op hun rug klimt.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb bewust voor een klein ras gekozen omdat ik een jack russell altijd leuk heb gevonden
En nee ik heb niets tegen grote honden geen angst en zo
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Wij hebben 2 kleintjes en 1 heel grote. Wij zijn dus niet bang voor grote honden, maar wel voor bazen die het leuk vinden om hun grote honden op kleintjes af te laten rennen en ze omver te gooien. Dat pikken de kleintjes namelijk niet (terecht) en gaan dan snauwen en blaffen en hun grote vriend te hulp roepen. Daarom mijden wij over het algemeen bazen met grote honden.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

In principe ben ik niet bang voor grote honden, maar ik vind het niet meer dan terecht dat we toch wel uitkijken met Scencjes ruggetje en 30 kilo zware lompe honden. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben zelf soms wat bangig voor bepaalde grote honden en ik ben blij dat mijn honden niet heel kwetsbaar zijn dan. Wat ik wel eng blijf vinden is echt grote honden die op mij en de honden af komen. Ik moet altijd even slikken als de honden van de overburen komen aanrennen. Ze doen echt niks maar ik ken hun potentie wat geweld betreft. Een heeft ooit Dapper gepakt en die maakte binnen een paar tellen gehakt van Dapper. Hij heeft er meer dan een week goed van in de kreukels gelegen want die hond schudde hem aan zijn kop heen en weer. Zijn oor stond een week op een andere plaats en er zaten flinke gaten in zijn kop. Seconden werk was dat.

Laatst stond Cleo oog in oog met een van de Cane corso teven. Eva had ik op tijd vast. Dan knijp ik hem toch wel even hoor. :N: Soms zijn mijn honden nl relatief ook heel kleine hondjes. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als ik een klein hondje zou hebben zou die ook niet met grote honden mogen spelen... :19: ik heb zelf hier middelgrote honden en die mogen absoluut niet met kleine hondjes... het risico is me te groot en zo'n uk is geen partij voor een grotere hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik denk dat bazen met kleine honden er idd verstandig aan doen voorzichtig te zjin met grote honden, om drie redenen:

-komt er een serieus conflict, dan legt het kleine hondje al snel het loodje;

- je loopt altijd het risico dat de grote hond te lomp schade aanricht;

-Je loopt altijd het risico dat de kleine hond prooigedrag bij de grote hond opwekt ( door angstig weg te rennen, door te gillen als een gewond dier, misschien ook wel door de uiterlijke gelijkenis met een prooidier. )

Als ik hier naar de kleinste kijk, micron, dan ben ik in de praktijk eigenlijk niet zo bang. Micron is natuurlijk grote honden gewend in allerlei situaties, en weet zich wel echt honds te gedragen. Maar laten spelen, met een vreemde grote hond, nee, en extra oppassen - toch wel een beetje.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee dat geloof ik niet.Het is een beetje half-om-half :wink:
Als dat echt zo zou zijn dan zou iedereen hier niet klagen over loslopende k*tkeffertjes die op je aangelijnde grote hond af mogen stormen.
Ik ben trouwens vanwege Tomas ook altijd een beetje huiverig voor grote honden....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou willen dat hier in de buurt kleine hond vriendelijke grote honden zouden zijn. Want zolang ze rustig zijn vindt Tirsa het prima. Maar zo gauw ze komen aangedenderd en te opdringerig zijn, begint ze te snauwen en dan vind ik het risico te groot als ik de andere hond niet ken. Als ik weet dat de andere hond het ok vindt en niets terug doet, prima, maar als die dat niet vindt, is het inderdaad geen partij voor Tirsa.

En ik heb geen kleine hond omdat ik bang zou zijn voor grote honden. Ik vind kleine honden nu eenmaal leuker.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat het vaak ook andersom werkt; dat je geen klein hondje neemt omdat je bang bent voor grote honden, maar dat je doordat je een klein kwetsbaar hond hebt in de loop der jaren wel geleerd hebt om wat meer op je hoede te zijn :wink:

Dus nee, ik ben nooit bang geweest voor grotere honden toen Moos kwam en later Saar erbij. Ik was het wel spuugzat op een gegeven moment dat mijn hele kleine hondjes altijd de l*l waren als er iets mis ging in losloopgebied, en ik wil dus ook de komende jaren in ieder geval niet alleen maar 2 hele kleine hondjes meer.
De keuze voor Vera is dus ook voor een deel bepaald doordat ik een (middel)grote hond erbij wilde omdat ik met twee mini's het bij vlagen echt niet leuk meer vond wandelen.
Je schrikt je gewoon een hartverzakking als je met twee hele kleine hondjes loopt en er komt op sommige losloopwandelingen een keer of 3-4 een hond van 30+ kilo in noodvaart op ze afsluipen/afrennen.
Ik wil dus niks onder de 30 cm schoft meer zonder minimaal een hond van een cm of 40-45 schoft erbij. :pffff: :wink:

Vera mag tegenwoordig naar eigen inzicht ook op hele kleine hondjes af, omdat het puppen onbeholpen er nu echt wel af is, en ik weet dat ze echt heel zachtjes doet. Maar tot een maand of 10 mocht Vera van mij zelden naar hele kleine loslopende hondjes toe. Ik weet niet of dat hondje bang is, of dat hondje gaat rennen, en ik vond het volkomen onnodig om eventueel een klein hondje te laten schrikken met mijn 20-25 kilo jeugdige blijheid.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met kleine hondjes bang zijn voor grote honden als hun hond al tig keer ongewild vliegles heeft gekregen van een groterd.
Als ik een kleine hond had zou ik die dan waarschijnlijk ook optillen :19:
Heeft denk ik niks met de angst voor beten te maken maar alles met de lompe manieren van een aantal groters.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ik moet trouwens zeggen dat ik met Vera echt nog nooit heb meegemaakt dat mensen met kleine hondjes bang zijn, of vragen of ik haar wil roepen, of hun hond optillen. Ik merk qua reactie van de baas echt helemaal geen verschil of ze met een Shih-tzu lopen of met een Duitse Herder.

Het zou kunnen schelen dat Saar erbij loopt, zo van "die leeft ook nog" :mrgreen: En het ras van Vera speelt vast ook wel mee...
Laatst gewijzigd door Moos op 24 mar 2009 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door Jess »

Ik kan me best voorstellen dat je toch even twijfelt als je eigen hond met gemak in een ander hondenmuiltje zou passen. Als het dan wel fout gaat is de schade natuurlijk groter. Ik ken niet echt mensen die bang zijn voor grote honden.. Wel ken ik iemand met een berner die kleine hondjes wat minder leuk vindt :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat eigenaars-van-kleine-hondjes terecht voorzichtig zijn met grote honden. Een ongelukje is al snel gebeurd, laat staan erger (zie het verhaal van die arme chihuahuapup die is doodgebeten).
En grote honden kunnen erg lomp zijn. Cody laat ik gewoonweg niet in de buurt van kleintjes, zelfs niet bij teefjes, omdat hij nu eenmaal een onbenul is en ik als de dood ben dat hij een lompe poot op een kwetsbaar ruggetje gooit :N: .
Gina lijn ik de eerste minuten aan omdat zij helemaal blij blaffend op elke hond afstuitert en aangezien ze niet kan kwispelen bedreigend kan overkomen. De enigen die ik wel op kleintjes af laat gaan zijn Kyra en Lyndie. Die zijn heel rustig en lief.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik zou juist graag zien dat wat meer mensen met kleine hondjes, hun hondjes niet op mijn 'grote' Lola lieten afstormen. :wink: Ik begrijp er ook helemaal niets waarom mensen hun honden her en der los laten lopen en denken dat 'het' wel goed zal gaan. :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Moet eerlijk zeggen dat het hier nogal verschilt. Sommige tillen het grut op, alleen al bij het zien van Dingo en Quinto, of lopen om, anderen passeren en niks aan de hand. Dingo speelt overigens met een king charles spaniel, teckels en een snautzer, en doet dit heel voorzichtig. Quinto is wat lomper, en daar letten we wat meer op.
en als topper, dit is zijn beste speelmaatje(en ondanks de titels word er toch echt ge-ravot :mrgreen:

29 november 2008, Winner Amsterdam: 1 Uitmuntend. RCAC, RCACIB
14 september 2008, Kampioenschapsclubmatch NCS: 1 Uitmuntend, RCAC, Jeugd CAC

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Moos
Zeer actief

Dingo schreef:Moet eerlijk zeggen dat het hier nogal verschilt. Sommige tillen het grut op, alleen al bij het zien van Dingo en Quinto, of lopen om
Het is soms ook gewoon erg lastig om te weten waarom mensen bijvoorbeeld optillen of omlopen.
Ik heb Saar ook lang opgetild bij DH's en Mechelaars, niet omdat ik bang was, maar omdat ik wist dat Saar zachtjes zou gaan piepen en dan wegrennen, en ik het die andere hond dan ook amper kwalijk kon nemen dat hij daarachteraan zou gaan.
Nu met Vera erbij is dat niet meer nodig omdat zij die honden wel 'opvangt', maar ik heb voorheen dus ook best regelmatig opmerkingen gekregen als "je bent toch niet bang he?" of iets in die trant. Dat ik Saar optilde ook om problemen voor hun eigen hond (neem aan dat je het niet lollig vindt als je hond achter een klein hondje aanjaagt) te voorkomen dachten heel veel mensen niet eens aan.

Zelfde met een mevrouw met een behoorlijk grote hond die ik weleens aangelijnd tegenkom. Als die mij ziet met de honden rent ze weg, duikt een zijpad in, en gaat daar staan wachten totdat ik ruim gepasseerd ben.
Ik stond op een gegeven moment echt op het punt om een praatje aan te knopen dat ik mijn honden ook echt wel aangelijnd zou houden, en dat ze niks deden, totdat ik erachter kwam dat mevrouw haar hond gewoon niet houdt en dus wegrent omdat ze zelf anders ondersteboven getrokken wordt.
Dus ik ga maar geen praatje maken, zal me vast niet in dank worden afgenomen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Moos schreef:
Dingo schreef:Moet eerlijk zeggen dat het hier nogal verschilt. Sommige tillen het grut op, alleen al bij het zien van Dingo en Quinto, of lopen om
Het is soms ook gewoon erg lastig om te weten waarom mensen bijvoorbeeld optillen of omlopen.
Ik heb Saar ook lang opgetild bij DH's en Mechelaars, niet omdat ik bang was, maar omdat ik wist dat Saar zachtjes zou gaan piepen en dan wegrennen, en ik het die andere hond dan ook amper kwalijk kon nemen dat hij daarachteraan zou gaan.
Oh ja tuurlijk. Maar ik heb samen met Dingo ook veel kleine hondjes over de angst heen geholpen. Mensen gaven dan aan dat hun kleine hond bang was. Ik liet Dingo dan zitten en zo kon de kleine hond snuffelen. Dingo veroert zich niet, want is veel te bang dat hij iets stuk maakt :mrgreen:
Zo heeft hij heel wat kleine vriendjes erbij gekregen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Moos
Zeer actief

Dingo schreef:
Moos schreef:
Oh ja tuurlijk. Maar ik heb samen met Dingo ook veel kleine hondjes over de angst heen geholpen. Mensen gaven dan aan dat hun kleine hond bang was. Ik liet Dingo dan zitten en zo kon de kleine hond snuffelen. Dingo veroert zich niet, want is veel te bang dat hij iets stuk maakt :mrgreen:
Zo heeft hij heel wat kleine vriendjes erbij gekregen :mrgreen:
Ja, zo doe ik het met Saar ook als mensen aangeven dat het prima kan (en ik zelf die inschatting ook heb :mrgreen: ).
Ze heeft ze ook heel lang een hele grote Herder-vriendin gehad :ok: :wink:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik heb 2 kleine hondjes, waarvan 1 gewoon echt heel klein is (20cm).

Van huis uit hebben wij altijd grote honden gehad, en vond dus ook dat de kleine uk gewoon dezelfde opvoeding moest hebben als de grote, en zich dus ook niet moest aanstellen bij grote honden.

Totdat er in het park een aantal keer een grote RR over haar heen gewalst is, waardoor ze dus als de dood was bij grote honden en omdat ze van mij geen steun kreeg (Ik tilde haar niet op, want dat was NOT DONE werd mij verteld) ging ze er dus gewoon vandoor om weg te komen bij de grote honden.

Nu pak ik het anders aan. Als ik een grote hond zie let ik extra goed op, ik ga haar niet optillen zolang er nog niets aan de hand is, kan ze gewoon achter mij aan blijven lopen. Zodra ik merk dat het toch een grote lompert is ga ik door mijn knieen om als een soort schild te functioneren, als het dan goed gaat dan laat ik ze ook gaan.
En bij sommige honden, jachthonden ofzo lijn ik haar wel aan, omdat ik niet wil dat ze een prooi wordt.

Mijn andere hondje die zo rond de 35 cm zit die is al een stuk steviger en vertrouw ik wel met grotere honden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Poppetje schreef:En bij sommige honden, jachthonden ofzo lijn ik haar wel aan, omdat ik niet wil dat ze een prooi wordt.
Denken alleen jachthonden dat ze een prooi is als ze wegloopt of denk jij dat?Anders gezegd:waren het alleen jachthonden die haar achterna zaten?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

marian* schreef:
Poppetje schreef:En bij sommige honden, jachthonden ofzo lijn ik haar wel aan, omdat ik niet wil dat ze een prooi wordt.
Denken alleen jachthonden dat ze een prooi is als ze wegloopt of denk jij dat?Anders gezegd:waren het alleen jachthonden die haar achterna zaten?
Nee, het waren zeker niet alleen jachthonden. Niet alle honden zitten achter haar aan omdat ze haar als prooi zien lijkt mij.
Maar ik ben met jacht types toch meer op mijn hoede.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nee, zeker niet bang van grote honden hoor. Maar ik let zeker wel op met ons kleine grut. Thorben (belgisch griffonnetje) til ik vaak even op. Niet omdat ik bang ben dat hij geplet word door een grote hond, maar omdat het een rotzak is en het helemaal geweldig vind om te snippen en te jagen achter grote honden aan en altijd met een geweldig resultaat voor zijn kant. Als hij uit de groep is, kan de rest van de groep meestal zonder problemen bij andere honden. (groot en klein) Als een andere hond gaat jagen, dan heeft deze een roedel voor zich staan, dat reguleert meestal op een prima wijze zonder knokkerij.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hanneke2 schreef:Ik heb vaag de indruk dat er veel mensen zijn die een kleine hond nemen omdat ze bang zijn voor grote honden. En dat kleine honden daar de dupe van zijn.
Ik ga er maar vanuit dat je mijn tekkel ook een 'kleine hond' vindt :wink:

Ik hou nou eenmaal van tekkels, en nee, die zijn niet groot :19:

Voor grote honden ben ik niet bang, maar na een aantal slechte ervaringen ben ik tegenwoordig behoorlijk op m'n hoede als er tijdens de wandeling grote honden aankomen, vooral als het er een paar zijn. Mijn hondje loopt altijd los en vrij door het bos en gedraagt zich normaal tegen andere honden. Alleen voor herderachtigen met puntoren is ze op haar hoede. Ze is ervaringsdeskundige :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Even ter info hoor :wink:
Het gros van de jachthonden is van oorsprong juist erg sociaal naar andere honden, omdat dat een wenselijke eigenschap is als je met meerdere honden zonder al te veel rumoer in het veld wilt lopen :wink:
Ik vind je "door de knieen" oplossing wel handig trouwens :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

marian* schreef:
Mijn ervaring is juist dat het niet de jachthonden zijn die Eeb opjagen, maar voornamelijk herderachtigen.

Jachthonden komen vaak wel aangerend, maar dan met een vrolijke staart en leuke oren: totaal niet bedreigend.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”