Ik ken heeeeel veel kleine honden in mijn omgeving, vooral omdat mijn honden kleine hondjes leuk vinden en ik de desbetreffende bazen soms ongeveer stalk omdat ik het een goed idee vindt dat die kleintjes kennis maken met mijn klein-vriendelijke honden.
Dat klinkt alsof ik een heel eng mens ben, maar puntje bij paaltje ken ik dus allerlei ouwe dametjes en knappe mannen en onzekere pubers die helemaal blij op mij afkomen tijdens de aanlijnrondjes omdat hun kleintjes met maar heel weinig grote honden kunnen, maar wel met die van mij.

Van al die kleine hondjes die ik ken, lopen er maar heel weinig vrolijk en los in het park. De kleine hondjes die er wel lopen, hebben ook bijna nooit problemen met grotere honden, want die lopen er vaak al sinds pup en reageren gewoon normaal op andere honden.
Maar het gaat mij even om dat legioen honden onder de 25 cm dat vaak angstvallig wordt weggehouden bij alles wat een slagje groter is. Doen die bazen dat om hun hondje te beschermen (zit absoluut iets in, ik zou ook panisch zijn met een chihuahua of miniyork aan de lijn, daarom hoef ik die ook niet), of zit er ook in de bazen zelf iets van angst voor die grote honden?
Ik heb vaag de indruk dat er veel mensen zijn die een kleine hond nemen omdat ze bang zijn voor grote honden. En dat kleine honden daar de dupe van zijn.
Wat denken jullie?