Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden uit het buitenland

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dibbes1974 schreef:
Ik zou zo geen alternatief weten voor het probleem om op korte termijn op te lossen. Ik weet wel dat de mentaliteit van de mensen daar t.o.v. dieren veranderd moet worden en dat werkt niet door dieren hierheen te halen.
Ik en velen met mij gaan nu in de herhaling vallen:
Er wordt door veel stichtingen wel degelijk gewerkt aan mentaliteitsverbetering maar dit krijg je niet in een paar jaar klaar. Dit gaat ettelijke decennia duren, vooral omdat deze veranderingen niet van binnen de cultuur uit op gang worden gezet maar van buitenaf, namelijk door buitenlanders.
En wat moeten de honden in de tussentijd dan?
dibbes1974 schreef: Misschien is afmaken geen slecht idee zolang dat op een normale/humane manier gebeurd dus doormiddel van inslapen. Dieren die je laat inslapen hebben daar geen slecht gevoel bij dat hebben alleen de mensen die het doen.
Dus eerst geboren laten worden omdat het misselijke lakse volk tegen castreren is? (stichtingen proberen dus de bevolking over te halen vaker te castreren i.p.v. te doden al dan niet op een misselijkmakende manier).
Je zult toch echt met een beter alternatief moeten komen.

Maar ja, je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig. :wink:

dibbes1974 schreef: Nee echte tranen, ik kan er behoorlijk verdrietig om worden als ik foto's van mishandelde dieren zie en ben mij ter degen van bewust dat ik daar geen hond mee help. Maar gelukkig dat er zulke "goede" wereld verbeteraars als jij er zijn
Ik steun zeer zeker niet alleen nederlandse projecten voor dieren maar ook buitenlandse en ik heb een buitenlandse hond geadopteerd, maar óók honden uit nederland die dat nodig hadden. Dus inderdaad, gelukkig dat er meer mensen zijn zoals ik. :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

dibbes1974 schreef:Misschien is afmaken geen slecht idee zolang dat op een normale/humane manier gebeurd dus doormiddel van inslapen. Dieren die je laat inslapen hebben daar geen slecht gevoel bij dat hebben alleen de mensen die het doen.
Hoe denk je dat dit is voor de buitenlandse vrijwilligers? Die doen hun best om de honden te redden en te verzorgen en vervolgens mogen ze van jou wel ingeslapen worden.

De vrijwilligers leven op de verhalen en fotoos van de adoptanten van hun honden en ze kennen ze allemaal nog. De honden kennen hun ook nog, ieder jaar heeft SOSStrays een reüni en daar zijn ook de Spaanse en Griekse vrijwilligers. Ze weten exact de naam van hun honden en ze stralen als ze zien hoe goed ze het nu hebben. Dat is hun motivatie om door te gaan en andere mensen enthousiast te maken over en met honden.

Verder doen de goede stichtingen veel werk in het land waar de honden vandaan komen. De honden worden geplaatst met een adoptie overeenkomst en 1 van de dingen die er in staan is dat als de hond herplaatst moet worden, dat hij terug moet naar de stichting. Ze bezetten dus nooit een plaats van een Nederlandse asielhond....

Deze discussie is al zo vaak gevoerd en er blijven voor en tegenstanders. Prima. De mensen die het hardste roepen om eigen honden eerst hebben allemaal een hondje van een fokker en dat is pas echt hypocriet.
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

dibbes1974 schreef: Ik zou zo geen alternatief weten voor het probleem om op korte termijn op te lossen. Ik weet wel dat de mentaliteit van de mensen daar t.o.v. dieren veranderd moet worden en dat werkt niet door dieren hierheen te halen.
Maar nogmaals, naast het probleem ginder proberen op te lossen, wat is er mis om een hondje van daar hier een goed huisje te geven.
Niet om een structurele oplossing te bieden, maar wel om de hond een leuk leven te geven. Hond blij, baas blij. Ik zie alleen maar postieve dingen daaraan...
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Paddle schreef:
dibbes1974 schreef: Ik zou zo geen alternatief weten voor het probleem om op korte termijn op te lossen. Ik weet wel dat de mentaliteit van de mensen daar t.o.v. dieren veranderd moet worden en dat werkt niet door dieren hierheen te halen.
Maar nogmaals, naast het probleem ginder proberen op te lossen, wat is er mis om een hondje van daar hier een goed huisje te geven.
Niet om een structurele oplossing te bieden, maar wel om de hond een leuk leven te geven. Hond blij, baas blij. Ik zie alleen maar postieve dingen daaraan...
Ik ook hoor. Wat voor de één druppel is op een gloeiende plaat is voor de ander het hebben van een fijne hond. Het is iig voor heel veel mensen een bewuste keuze. En dat is voor dieren altijd goed. Die worden namelijk in de regel niet beter van impuls-aankopen.
En daarbij (idd nogmaals!) het kan allebei: je kunt én zelf een leuke hond in huis halen en je kunt dierenbeschermers ter plaatse helpen zodat er meer tijd en geld over is voor die broodnodige veranderingen.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Alsof je het bewust hierheen halen van een enkel met zorg uitgezocht hondje niet moet doen omdat je daar het complete zwerfhondenproblematiek niet mee oplost. Voor het land en de problematiek is het idd een druppel op een gloeiende plaat voor het hondje zelf is het de dood of het recht op een goed leven.
Hypocriet en kortzichtig vind ik sommige reacties. Zoals dingo al zei, het is 1 wereld en de 1 heeft niet meer recht op een goed leven dan de ander.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Rami schreef:
Ik ook hoor. Wat voor de één druppel is op een gloeiende plaat is voor de ander het hebben van een fijne hond.
IK heb dat druppel op de gloeiende plaat gevoel heel vaak. Ik baal dat ik niet meer kan doen.
Maar weet je, je moet maar denken vanuit de hond. Het is maar 1 hond die je op zo'n moment helpt en dat lijkt niet veel. MAar voor die bewuste hond is het alles, want het is namelijk zijn leven. :wink:

Er gebeurt al zoveel ellende met zoveel honden, mag er eens een keer eentje geluk hebben? Zo probeer ik het maar te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”