Ik en velen met mij gaan nu in de herhaling vallen:dibbes1974 schreef:
Ik zou zo geen alternatief weten voor het probleem om op korte termijn op te lossen. Ik weet wel dat de mentaliteit van de mensen daar t.o.v. dieren veranderd moet worden en dat werkt niet door dieren hierheen te halen.
Er wordt door veel stichtingen wel degelijk gewerkt aan mentaliteitsverbetering maar dit krijg je niet in een paar jaar klaar. Dit gaat ettelijke decennia duren, vooral omdat deze veranderingen niet van binnen de cultuur uit op gang worden gezet maar van buitenaf, namelijk door buitenlanders.
En wat moeten de honden in de tussentijd dan?
Dus eerst geboren laten worden omdat het misselijke lakse volk tegen castreren is? (stichtingen proberen dus de bevolking over te halen vaker te castreren i.p.v. te doden al dan niet op een misselijkmakende manier).dibbes1974 schreef: Misschien is afmaken geen slecht idee zolang dat op een normale/humane manier gebeurd dus doormiddel van inslapen. Dieren die je laat inslapen hebben daar geen slecht gevoel bij dat hebben alleen de mensen die het doen.
Je zult toch echt met een beter alternatief moeten komen.
Maar ja, je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig.

Ik steun zeer zeker niet alleen nederlandse projecten voor dieren maar ook buitenlandse en ik heb een buitenlandse hond geadopteerd, maar óók honden uit nederland die dat nodig hadden. Dus inderdaad, gelukkig dat er meer mensen zijn zoals ik.dibbes1974 schreef: Nee echte tranen, ik kan er behoorlijk verdrietig om worden als ik foto's van mishandelde dieren zie en ben mij ter degen van bewust dat ik daar geen hond mee help. Maar gelukkig dat er zulke "goede" wereld verbeteraars als jij er zijn