Maar als je dichter bij kijkt ziet het er zo uit, ik

iemand een suggestie wat ik hieraan kan doen en waar ik aan moet denken,
mocht dit topic verkeerd staan dan verplaats je het maar, want ik kon het niet verzinnen waar dit moest
Moderator: moderatorteam

Sjalot schreef:Kan hormonen zijn maar ook bijvoorbeeld te maken hebben met een schildklieraandoening. Zeker als het op beide flanken hetzelfde beeld geeft. Heeft de dierenarts er al naar gekeken?
Dat hebben meerder da's mij dus ook verteld. Seasonal flanking alopecia.Tulp schreef:Ik heb er twee lopen die ook van deze plekken hebben. Ze hebben geen probleem met de schildkleur (getest) en het zijn "gewone" hormoonplekken en na de rui zitten ze weer mooi in hun vacht. Kun je met voer e.d. weinig aan veranderen en ze hebben er totaal geen last van zelf. Het is alleen niet mooi.
Omdat de rest van de vacht er wel goed gezond uitziet en ook de huid niet geïrriteerd is bij jouw hond lijkt het voor mij hetzelfde.

Ze krijgen het ook niet elk jaar bij ons. Soms wat meer, soms wat minder.Youp schreef:Dat hebben meerder da's mij dus ook verteld. Seasonal flanking alopecia.Tulp schreef:Ik heb er twee lopen die ook van deze plekken hebben. Ze hebben geen probleem met de schildkleur (getest) en het zijn "gewone" hormoonplekken en na de rui zitten ze weer mooi in hun vacht. Kun je met voer e.d. weinig aan veranderen en ze hebben er totaal geen last van zelf. Het is alleen niet mooi.
Omdat de rest van de vacht er wel goed gezond uitziet en ook de huid niet geïrriteerd is bij jouw hond lijkt het voor mij hetzelfde.
Wel vreemd dat het bij mijn teef dus wel weg ging met andere voeding. Ik heb dit ook tegen de da gezegd en volgens haar zouden de plekken wel weer kaal worden. Maar tot nu toe, bijna een jaar verder ziet ze er nog steeds perfect uit.
Ik geloof niet dat je de ribben kan voelenS@ndr@ schreef:mijn hond is voor een bulldog redelijk normaal hoor, qua gewichten hij is niet aangekomen, of hongerig, schilklier problemen, hebben vaak meer effecte dan het gewicht alleen, en ik zou er denk ik wel erg in hebben.( als ervarings dekundige
)
Ja echt wel, maar het lijkt op foto`s vaak meer dan het is hoorAimee schreef:Ik geloof niet dat je de ribben kan voelenS@ndr@ schreef:mijn hond is voor een bulldog redelijk normaal hoor, qua gewichten hij is niet aangekomen, of hongerig, schilklier problemen, hebben vaak meer effecte dan het gewicht alleen, en ik zou er denk ik wel erg in hebben.( als ervarings dekundige
)
Maar maakt verder niet uit, ik hoop dat het alleen de rui is
![]()