Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele slechte vacht

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

hele slechte vacht

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het ziet er van een afstand wel uit als normaal
Afbeelding

Maar als je dichter bij kijkt ziet het er zo uit, ik
Afbeelding
Afbeelding

iemand een suggestie wat ik hieraan kan doen en waar ik aan moet denken, :denken: omega olie krijgt hij al, en hij eet Barca, afgewisseld met KVV.
mocht dit topic verkeerd staan dan verplaats je het maar, want ik kon het niet verzinnen waar dit moest :mrgreen:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Heeft hij dit al lang? Diesel heeft het ook een keer heel erg gehad na een wasbeurt. Hij wordt nu nooit meer gewassen.

Op dit moment is zijn vacht ook niet mooi. Ook vrij dun. Hij haart ook vreselijk! Ik geef hem nu iedere dag schapenvet korrels over zijn voer. Het wordt wel beter.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dit is nu sinds een week of 3, maar echt uitharen doet hij niet, en wassen doen we hem ook niet
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Kan hormonen zijn maar ook bijvoorbeeld te maken hebben met een schildklieraandoening. Zeker als het op beide flanken hetzelfde beeld geeft. Heeft de dierenarts er al naar gekeken?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nog niet, ik ga niet gelijk panieken, verder moet het wel heel slecht zijn wil een DA zeggen dat een hond ergens last van heeft :roll: is mijn ervaring. en verder is hij qua gedrag niet anders dan anders :19:
hij moet binnenkort te inenten dus, dan mag de DA even de APK doen :wink:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

heb je hem weleens volledig op kvv gehad?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nee, hem niet, het zou een optie kunnen zijn :wink: hoewel hij de meeste dagen al wel s'morgens vers krijgt
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

S@ndr@ schreef:verder moet het wel heel slecht zijn wil een DA zeggen dat een hond ergens last van heeft :roll: is mijn ervaring.
Deze snap ik niet? Moet de hond er eerst last van hebben voordat je DA de aandoening serieus neemt?
Groetjes van Charlotte
S@ndr@
Zeer actief

nee, zolang de waardes binnen de marges liggen dan is het ze al gauw goed :wink: , en daarin schelen gewone artsen en DA`s niet zoveel met elkaar :roll:
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ja bij bloedonderzoek reageert mijn dierenarts ook zo.

Mijn Engelse Bulldog Borg heeft ook eens last gehad van kale flanken de dierenarts wilde toen geen bloedprikken omdat Borg geen andere symptomen had die konden wijzen op een schildklieraandoening of de ziekte van Cushing. Uiteindelijk zijn de kale plekken verdwenen maar er kwam wel zwart haar voor in de plaats. Kale flanken schijnen vaker voor te komen bij Bullen zonder dat ze er een oorzaak voor kunnen vinden.

Ziekte van Cushing:
De meest voorkomende verschijnselen zijn:
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen
Laatst gewijzigd door Sjalot op 22 mar 2009 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
S@ndr@
Zeer actief

klopt- zelfs als ze al over het randje zitten wordt er nog heel vaak gedaan alsof er niets aan de hand is.
hij heeft het nog noit eerder gehad, ik hoop niet weer dat hele geklooi met allerlei soorten voeding uit te moeten proberen :N:
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Nee daar zou ik ook niet op zitten wachten. Misschien toch maar even aankijken. Of hij moet jeuk hebben dan zou het ook een schimmel kunnen zijn of een mijt.

Mijn Bordeauxdog teef kreeg kale flanken op het moment dat ze eigenlijk loops moest worden terwijl ze gecastreerd was. Dat verdween dan ook weer na een tijd. Maar ja, jouw hond is een reu dus dat valt ook weer af.
Groetjes van Charlotte
S@ndr@
Zeer actief

:smile: ja, loops worden die hormonen heeft ie geen last van,
ver der tiert hij goed, geen vraatzucht, hij groeit ook niet, valt ook niet af, is gewoon zichzelf, alleen dat haar, eigenlijk vanaf de ribben naar achteren en ook bovenop zijn rug, het ziet eruit alsof hij over de straat gesleept is, dus niet egaal , maar een beetje gemeêleerd.
ik dacht ook eerst dat het kwam van het spelen op de straat, maar het blijft er nu wel raar uitzien :roll:

Ik denk dat ik maar vachtkruiden ga proberen van de groene os :denken: , nooit geschoten is altijd mis
Youp
Zeer actief

Mijn teef heeft trouwens ook kale zijkanten gehad. Volgens de da seizoensgebonden, maar na 3 weken verse voeding waren de plekken weg. Ze heeft het ook nooit meer gehad :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja, maar het is niet alleen de zijkant ook bovenop zijn rug
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

denk dat het wellicht toch het proberen waard is met volledig kvv, kwaad zal het niet kunne, kan alleen maar beter worden, je kan daarnaast netuurlijk ook nog naar de da gaan voor je eigen gemoedsrust
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat zit ik me af te vragen of het kwaad kan, het heeft Baco in het verleden geen goed gedaan :roll: ,
dus eigenlijk durf ik niet zo goed helemaal over met DuCain :19: sterker og hiervoor kreeg hij gewone krokante brokken en toen zag hij er een stuk beter uit :roll: ik vind dit heel lastig,
ik ga hem zowiezo even na laten kijken door de DA, en de vachtkruiden gebruiken, kijken wat dat gaat doen
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Sjalot schreef:Kan hormonen zijn maar ook bijvoorbeeld te maken hebben met een schildklieraandoening. Zeker als het op beide flanken hetzelfde beeld geeft. Heeft de dierenarts er al naar gekeken?

vrienden van ons hebben een OEB, deze heeft schildklier problemen en ook kale plekken zoals op jouw foto en erger, ik zou dit eens laten onderzoeken
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Je hond is ook niet de dunste ( niet lullig bedoeld verder ), het zou me niet verbazen als er iets mis is met de schildklier.
S@ndr@
Zeer actief

mijn hond is voor een bulldog redelijk normaal hoor, qua gewicht :smile: en hij is niet aangekomen, of hongerig, schilklier problemen, hebben vaak meer effecte dan het gewicht alleen, en ik zou er denk ik wel erg in hebben.( als ervarings dekundige :roll: )
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik heb er twee lopen die ook van deze plekken hebben. Ze hebben geen probleem met de schildkleur (getest) en het zijn "gewone" hormoonplekken en na de rui zitten ze weer mooi in hun vacht. Kun je met voer e.d. weinig aan veranderen en ze hebben er totaal geen last van zelf. Het is alleen niet mooi.

Omdat de rest van de vacht er wel goed gezond uitziet en ook de huid niet geïrriteerd is bij jouw hond lijkt het voor mij hetzelfde.
S@ndr@
Zeer actief

o.k dit is echt het eerste jaar, dat het er zo uitziet,maar dan wacht ik het nog wel heel even af, ook al omdat alles verder "normaal" lijkt :wink:
Youp
Zeer actief

Tulp schreef:Ik heb er twee lopen die ook van deze plekken hebben. Ze hebben geen probleem met de schildkleur (getest) en het zijn "gewone" hormoonplekken en na de rui zitten ze weer mooi in hun vacht. Kun je met voer e.d. weinig aan veranderen en ze hebben er totaal geen last van zelf. Het is alleen niet mooi.

Omdat de rest van de vacht er wel goed gezond uitziet en ook de huid niet geïrriteerd is bij jouw hond lijkt het voor mij hetzelfde.
Dat hebben meerder da's mij dus ook verteld. Seasonal flanking alopecia.
Wel vreemd dat het bij mijn teef dus wel weg ging met andere voeding. Ik heb dit ook tegen de da gezegd en volgens haar zouden de plekken wel weer kaal worden. Maar tot nu toe, bijna een jaar verder ziet ze er nog steeds perfect uit.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Youp schreef:
Tulp schreef:Ik heb er twee lopen die ook van deze plekken hebben. Ze hebben geen probleem met de schildkleur (getest) en het zijn "gewone" hormoonplekken en na de rui zitten ze weer mooi in hun vacht. Kun je met voer e.d. weinig aan veranderen en ze hebben er totaal geen last van zelf. Het is alleen niet mooi.

Dat hebben meerder da's mij dus ook verteld. Seasonal flanking alopecia.
Wel vreemd dat het bij mijn teef dus wel weg ging met andere voeding. Ik heb dit ook tegen de da gezegd en volgens haar zouden de plekken wel weer kaal worden. Maar tot nu toe, bijna een jaar verder ziet ze er nog steeds perfect uit.
Ze krijgen het ook niet elk jaar bij ons. Soms wat meer, soms wat minder.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

S@ndr@ schreef:mijn hond is voor een bulldog redelijk normaal hoor, qua gewicht :smile: en hij is niet aangekomen, of hongerig, schilklier problemen, hebben vaak meer effecte dan het gewicht alleen, en ik zou er denk ik wel erg in hebben.( als ervarings dekundige :roll: )
Ik geloof niet dat je de ribben kan voelen :mrgreen: Maar maakt verder niet uit, ik hoop dat het alleen de rui is :ok: :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Aimee schreef:
S@ndr@ schreef:mijn hond is voor een bulldog redelijk normaal hoor, qua gewicht :smile: en hij is niet aangekomen, of hongerig, schilklier problemen, hebben vaak meer effecte dan het gewicht alleen, en ik zou er denk ik wel erg in hebben.( als ervarings dekundige :roll: )
Ik geloof niet dat je de ribben kan voelen :mrgreen: Maar maakt verder niet uit, ik hoop dat het alleen de rui is :ok: :ok:
Ja echt wel, maar het lijkt op foto`s vaak meer dan het is hoor :roll: , en als ze zitten dan wil je helemaal niet kijken :N: :mrgreen:
ik hoop vandaag de vachtkruiden te krijgen en dan hoop is dat hij snel weer in topvorm is :ok:
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

wel eens aan lijnzaadolie gedacht? doet wonderen voor een vacht :wink:
S@ndr@
Zeer actief

hij krijgt omega olie, en tot nu toe deed hij het er prima op, , ik kan wel switchen hoor, misschien de volgende keer maar de lijnzaad olie proberen dan
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

lijnzaadolie bevat ook veel omega 3 vetzuren;) dus dan mis je ook dat niet :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zou Biotine kunnen helpen?

Ita heeft een tijdje een behoorlijk dunne vacht gehad.
Ik heb haar twee maal een "kuur" met biotine als supplement gegeven.
Of het daarvan gekomen is kan je achteraf natuurlijk niet bewijzen,. maar haar vacht is nu prima :ok:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biotine

Ik hoop dat er geen schildklier probleem achter zit of Cushing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”