Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie Duitser

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind het een hele mooie duitser op een verkeerd genomen foto, dwz vanuit een verkeerde hoek.
Wat ik al vond voor dat je het filmpje plaatste, maar op het filmpje zie je idd wat een prachtige hond het is.
En ik vind haar absoluut niet mager. 't Is een jonge hond, die moet je lekker schraal houden. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

*Linda* schreef:
LongFields schreef:Iedereen mag toch zeker gewoon wel zijn of haar mening geven... :19:
Nee, dat mag niet. Dat is duidelijk :mrgreen:
Jij insinueert dat de hond zelfs ergens pijn lijkt te hebben terwijl je een foto ziet. Hoe denk je dat dat overkomt op de eigenaar? Ziet de hond er zo rot uit dat ze zelfs pijn heeft? Ik zou er niet zo blij mee zijn als ik een trotse foto neer zou zetten van Eva en jij komt even langs om te zeggen dat ze er rot uit ziet en pijn lijkt te hebben. Kom op zeg! Dat gaat echt nergens over en is puur afzeiken van andermans hond. Er is niets waaruit je zou kunnen opmaken dat deze hond ook maar ergens pijn zou hebben :roll:

Als je nu je mening over puur het uiterlijk had gegeven met uitleg is dat echt iets anders :wink:

Ik krijg het idee dat het gewoon trendy is om Duitse herders af te zeiken. Dat stoort me enorm. Die van Wendy hadden een glijbaan en waren misvormd. Even vergetend dat Nanni mooi 12+ is en nog steeds prima loopt zonder HD wat een stuk ouder en gezonder is dan veel andere honden waar niemand iets over te zeiken heeft. Ik zou jaloers zijn op een Kyno-hond als Nanni die lekker op 12-13 jaar nog prima meekomt. Daar zou ik eens goed over nadenken voor zo'n hond als misvormd gedrocht wordt neergezet. :ok:
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

Ik ben maar even zo vrij geweest om 1 van onze eigen honden als voorbeeld te nemen.
Het verschil in bouw en leeftijd is op deze foto's duidelijk te zien.

Als je de eerste foto bekijkt, waarop de hond nog erg jong is, zie je ook dat de verhoudingen nog niet echt kloppen. De hond staat hoog op de poten en heeft nog geen borstdiepte ontwikkeld.

Als je de tweede foto bekijkt (foto is trouwens niet vanuit de goede hoek genomen maar dat even terzijde) zie je dezelfde reu, nu is ie volgroeid, verhoudingen kloppen en hond heeft meer borstdiepte ontwikkeld,
ook zijn vacht ziet er nu heel anders uit qua kleur.

Op de derde foto zie je ook weer duidelijk het verschil in bouw met de eerste foto,
dit is ook dezelfde hond, (echter wel vollop in de verharing)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij jouw foto's vind ik de verhoudingen bij de hond op jonge leeftijd helemaal niet storend, bij eerste foto in dit topic vielen mij deze voor mijn oog gestoorde verhoudingen juist wél op.

Overigens heb ik de hond helemaal niet afgekraakt, ik heb ook geschreven dat het goed aan de foto zou kunnen liggen dat de verhoudingen niet lijken te kloppen en ik heb het niet gehad over dat de hond te mager zou zijn. :wink:

Overigens heb ik niet het idee dat de TS de eigenaresse van de hond is, eerder denk ik dat deze hond in het asiel waar Brigitte werkt, zit.

De opmerking van Marc dat iedereen altijd maar de DH zit af te zeiken vind ik wat gechargeerd, ik zie toch regelmatig naar voren komen dat mensen bepaalde Duitse Herders van forumleden juist prachtig vinden. :19:
In dit geval wordt er in mijn ogen gewoon gereageerd op de topictitel, en geeft men aan wat men zelf voor mening heeft over de hond zoals men die op de foto heeft gezien die geplaatst is.
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

LongFields schreef:Bij jouw foto's vind ik de verhoudingen bij de hond op jonge leeftijd helemaal niet storend, bij eerste foto in dit topic vielen mij deze voor mijn oog gestoorde verhoudingen juist wél op.
De verhoudingen zijn ook niet storend, maar (voor een kenner) wel enorm. :wink:
Ik bedoel er maar mee aan te geven dat de verhoudingen van het teefje van de topicstarter,
over een jaar heel anders kunnen zijn, waardoor je op dit moment eigenlijk geen goed "oordeel" over haar uiterlijk kan geven.
laeken
Zeer actief

LongFields schreef: De opmerking van Marc dat iedereen altijd maar de DH zit af te zeiken vind ik wat gechargeerd, ik zie toch regelmatig naar voren komen dat mensen bepaalde Duitse Herders van forumleden juist prachtig vinden. :19:
Dat zijn de hond van Alma en de hond van Estelle en die twee grauwe reuen. Daarvan zegt iedereen, pffff, gelukkig geen misvormde glijbaan kyno etc. Dus die zijn mooi omdat ze niet vies zijn zeg maar. Maar meestal zijn ze vies en krijgt iemand te lezen, mooi hoor, alleen zonde dat het een glijbaan is en dat hij zo misvormd is. Dat lees ik tenminste zo. Als je een dekreu foto plaatst krijg je minimaal een paar opmerkingen dat diegene nooit met zo'n doorgezakt misvormd beest zou fokken maar alleen met de grauwe werktypes. Verder zijn er tientallen pagina's hier waarin DH herders afgezeken worden. Misvormd, geen gangwerk, HD etc etc. De termen kyno, misvormd, glijbaan, doorgezakt etc slaan op dit forum allemaal op DH. Ik heb dat nog nooit bij een ander ook misvormd ras gelezen. Er lopen hier toch genoeg veel misvormdere rassen rond waar geen woord over gerept wordt buiten schattig, lief en hebbe hebbe. Geen enkel ras wordt zo kritische bekeken als de DH. Vooral Wendy is tientallen keren aangevallen op haar honden. Zelfs op Nanni die dus domweg bijna of al 13 jaar is inmiddels en nog steeds loopt zover ik weet. Ik vind toch echt dat mensen zelden zo weinig blad voor de mond nemen als bij dit ras. Ik heb bv nog nooit ergens bij een geplaatste foto gelezen dat de hond pijn lijkt te hebben. :denken:
Laatst gewijzigd door laeken op 04 mar 2009 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

MARC_S schreef:
*Linda* schreef:
LongFields schreef:Iedereen mag toch zeker gewoon wel zijn of haar mening geven... :19:
Jij insinueert dat de hond zelfs ergens pijn lijkt te hebben terwijl je een foto ziet. Hoe denk je dat dat overkomt op de eigenaar? Ziet de hond er zo rot uit dat ze zelfs pijn heeft? Ik zou er niet zo blij mee zijn als ik een trotse foto neer zou zetten van Eva en jij komt even langs om te zeggen dat ze er rot uit ziet en pijn lijkt te hebben. Kom op zeg! Dat gaat echt nergens over en is puur afzeiken van andermans hond. Er is niets waaruit je zou kunnen opmaken dat deze hond ook maar ergens pijn zou hebben :roll:

Als je nu je mening over puur het uiterlijk had gegeven met uitleg is dat echt iets anders :wink:

Ik krijg het idee dat het gewoon trendy is om Duitse herders af te zeiken. Dat stoort me enorm. Die van Wendy hadden een glijbaan en waren misvormd. Even vergetend dat Nanni mooi 12+ is en nog steeds prima loopt zonder HD wat een stuk ouder en gezonder is dan veel andere honden waar niemand iets over te zeiken heeft. Ik zou jaloers zijn op een Kyno-hond als Nanni die lekker op 12-13 jaar nog prima meekomt. Daar zou ik eens goed over nadenken voor zo'n hond als misvormd gedrocht wordt neergezet. :ok:
En ik vind het niet meer dan normaal dat een hond van 12-13 nog normaal meekomt, maar het is zoals je zelf stelt dus blijkbaar een uitzondering bij een "Kyno-hond" En dat zegt genoeg :wink: En ja, ik vind de hond er wat "poeperig" bijstaan. Ik kan er niet mijn vinger opleggen maar ik vind het beestje een ongezonde uitstraling hebben. Er ís gewoon iets mee. Dat ik dat niet voor je kan uitkauwen is omdat het niet uit te leggen is. Voor jou houdt het daarmee op, geen bewijs, bek houden. Jammer dan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
laeken
Zeer actief

*Linda* schreef:
MARC_S schreef:
*Linda* schreef:

En ik vind het niet meer dan normaal dat een hond van 12-13 nog normaal meekomt, maar het is zoals je zelf stelt dus blijkbaar een uitzondering bij een "Kyno-hond" En dat zegt genoeg :wink: En ja, ik vind de hond er wat "poeperig" bijstaan. Ik kan er niet mijn vinger opleggen maar ik vind het beestje een ongezonde uitstraling hebben. Er ís gewoon iets mee. Dat ik dat niet voor je kan uitkauwen is omdat het niet uit te leggen is. Voor jou houdt het daarmee op, geen bewijs, bek houden. Jammer dan.
Ik zeg nergens dat dat een uitzondering is bij een kyno hond. Ik zal het mooier stellen. Er is geen gezondheidsverschil tussen kyno-herders en werktype. Bij beiden komt evenveel HD voor en er is geen enkele reden om aan te nemen dat een show gefokte herder niet zo oud zal worden als een werk gefokte herder. Onderzoeken genoeg die aantonen dat er procentueel geen enkel verschil is in ziektebeelden. Erger nog, in showlijnen wordt vaak beter gelet op erfelijke afwijkingen dan in sportfok. De eisen liggen hoger. Dat neemt niet weg dat in sportfok genoeg fokkers zijn die alle testen doen maar er liggen ook meer dan genoeg nesten die helemaal niet getest zijn. :wink:
laeken
Zeer actief

*Linda* schreef:
MARC_S schreef:
*Linda* schreef:

De laatste zin is buiten proportie stellig. Hoe zou jij het vinden als iemand ipv "ik vind hem een beetje poeperig bijstaan en kan er mijn vinger niet op leggen" schrijft, volgens mij heeft de hond ergens pijn. :19: Dat laatste is best vervelend om te lezen en bij het eerste kan iemand even uitleg geven. Ik heb een keer op een ander forum zien staan dat Eva wel erg mager is. Ik kon daar niet schrijven en lezen maar dat was me doorgestuurd. Denk ik ook, joh, dat kun je helemaal niet beoordelen en waarom dan wel zo op internet zetten over een jou totaal niet bekende hond die je nooit gezien hebt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

MARC_S schreef:
LongFields schreef: De opmerking van Marc dat iedereen altijd maar de DH zit af te zeiken vind ik wat gechargeerd, ik zie toch regelmatig naar voren komen dat mensen bepaalde Duitse Herders van forumleden juist prachtig vinden. :19:
Dat zijn de hond van Alma en de hond van Estelle en die twee grauwe reuen. Daarvan zegt iedereen, pffff, gelukkig geen misvormde glijbaan kyno etc. Dus die zijn mooi omdat ze niet vies zijn zeg maar. Maar meestal zijn ze vies en krijgt iemand te lezen, mooi hoor, alleen zonde dat het een glijbaan is en dat hij zo misvormd is. Dat lees ik tenminste zo. Als je een dekreu foto plaatst krijg je minimaal een paar opmerkingen dat diegene nooit met zo'n doorgezakt misvormd beest zou fokken maar alleen met de grauwe werktypes. Verder zijn er tientallen pagina's hier waarin DH herders afgezeken worden. Misvormd, geen gangwerk, HD etc etc. De termen kyno, misvormd, glijbaan, doorgezakt etc slaan op dit forum allemaal op DH. Ik heb dat nog nooit bij een ander ook misvormd ras gelezen. Er lopen hier toch genoeg veel misvormdere rassen rond waar geen woord over gerept wordt buiten schattig, lief en hebbe hebbe. Geen enkel ras wordt zo kritische bekeken als de DH. Vooral Wendy is tientallen keren aangevallen op haar honden. Zelfs op Nanni die dus domweg bijna of al 13 jaar is inmiddels en nog steeds loopt zover ik weet. Ik vind toch echt dat mensen zelden zo weinig blad voor de mond nemen als bij dit ras. Ik heb bv nog nooit ergens bij een geplaatste foto gelezen dat de hond pijn lijkt te hebben. :denken:
Dat ben ik helemaal met Marc eens, ik erger me daar ook dood aan en sla dat soort topics dan ook over.
Want wat mensen in hun hoofd hebben hebben ze nou eenmaal niet in hun kont en al de 'kenners'' krijg je ook niet aan hun verstand dat een glijbaanrug niets met HD te maken heeft, zelfs niet als je vertelt dat HD bij de werklijnen met een rechtere rug net zo vaak voorkomt.

Maar Marc, dat heeft niks te maken met mijn opmerking hier over dit hondje.
Ik vind haar op deze foto gewoon niet mooi en dat mag toch?
Waarschijnlijk is het een hartstikke leuke hond , anders had Brigitte haar hier vast niet neergezet, maar je ziet op de foto ook niet de uitdrukking op haar koppie en die doet het hem toch heel vaak bij dh's, zeker bij jongere onuitgegroeide exemplaren.

edit: rare typo
Laatst gewijzigd door renee-uk op 04 mar 2009 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Ik vind overigens ook dat ze poeperig bijstaat, niet omdat ze ziek zou zijn want daar ziet ze op de foto helemaal niet naar uit, maar omdat ze niet goed in stand staat en haar nek wel drie keer zo lang lijkt doordat ze zo omhoog getrokken wordt.

En die opmerking van Linda dat het niet meer dan normaal is dat een hond 13 jaar wordt zonder al te grote gezondheidsproblemen moet ze dan maar geven aan al die mensen die hun hond, ongeacht ras, voor zn 13e al hebben moeten laten inslapen.
Dat soort dingen vind ik dan wel weer vallen onder 'afzeiken'
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef: Maar Marc, dat heeft niks te maken met mijn opmerking hier over dit hondje.
Waarschijnlijk is het een hartstikke leuke hond , anders had Brigitte haar hier vast niet neergezet, maar je ziet op de foto ook niet de uitdrukking op haar koppie en die doet het hem toch heel vaak bij hd's, zeker bij jongere onuitgegroeide exemplaren.
Natuurlijk mag dat. Ik vind de hond ook geen plaatje maar ik neem dan ook mee dat de hond heel jong is en de hoek van de foto niet goed. Er wordt gepraat over een staart die niet te zien is? :denken: Pijn die schijnbaar van een foto afstraalt? :denken: Dat zijn dingen waarvan ik denk, nou nou, zouden we dat ook neerzetten als iemand een basset plaatst? Of een tekkel? Niks mis mee hoor, maar daaraan zie ik meer dat niet klopt dan aan deze DH :wink:

Ik vind de koppen van kynologen sowieso veel mooier. Meer mijn smaak, dat zware wat loggere. Deze hond kan misschien wel ooit wat mechel in zich hebben want dat zie ik er een heel klein beetje in terug. In het hoofd, de vacht en de lengte van het lichaam. Ik denk dat dit een werklijnhondje is :wink:
*Linda*
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik vind overigens ook dat ze poeperig bijstaat, niet omdat ze ziek zou zijn want daar ziet ze op de foto helemaal niet naar uit, maar omdat ze niet goed in stand staat en haar nek wel drie keer zo lang lijkt doordat ze zo omhoog getrokken wordt.

En die opmerking van Linda dat het niet meer dan normaal is dat een hond 13 jaar wordt zonder al te grote gezondheidsproblemen moet ze dan maar geven aan al die mensen die hun hond, ongeacht ras, voor zn 13e al hebben moeten laten inslapen.
Dat mag, al is het niet zo bedoeld.
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik vind overigens ook dat ze poeperig bijstaat, niet omdat ze ziek zou zijn want daar ziet ze op de foto helemaal niet naar uit, maar omdat ze niet goed in stand staat en haar nek wel drie keer zo lang lijkt doordat ze zo omhoog getrokken wordt.

Volgens mij weet Linda prima dat er bijna geen enkele hond de 13 haalt. Dat is uitzonderlijk oud voor een grote hond. Ik heb er dan een van 14 gehad maar dat was dus extreem. Onze laatste hond die dood is gegaan werd slechts 10 en dat was een middenslag kruising. Mensen mogen in hun handjes knijpen als hun hond 13 wordt en dat weet Linda dus zoals ik al zei ook prima. Zij heeft Ambullen en weet ook dat die vrijwel nooit ouder dan 8-10 worden. Uitzonderingen daargelaten.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

We vragen Brigitte gewoon om een nieuwe foto (wat ik al min of meer deed).
Het lijkt me inderdaad een hond uit werklijnen met een "klassiek" hoofd, zoals je dat 30 jaar geleden ook zag. Nu lijkt het wat groot voor de hond, maar dat kan dus aan de foto liggen (iets teveel groothoek en van voren genomen?) Op het filmpje vind ik dat niet terug.
Dus, Brigitte, weer even een camera ritselen en van dit meiske een leuke foto maken, lekker vrij staand.
*Linda*
Zeer actief

MARC_S schreef:

Volgens mij weet Linda prima dat er bijna geen enkele hond de 13 haalt. Dat is uitzonderlijk oud voor een grote hond. Ik heb er dan een van 14 gehad maar dat was dus extreem. Onze laatste hond die dood is gegaan werd slechts 10 en dat was een middenslag kruising. Mensen mogen in hun handjes knijpen als hun hond 13 wordt en dat weet Linda dus zoals ik al zei ook prima. Zij heeft Ambullen en weet ook dat die vrijwel nooit ouder dan 8-10 worden. Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je heel goed weet wat ik met mijn opmerking bedoelde. Je zegt zelf al `slechts tien`. Dapper had nog járen kunnen leven als fijne gezonde hond, zónder lichamelijke berperkingen, als hij niet ziek had geworden. Oersterke hond was het. Het ging mij erom dat het er een uitzondering werd benoemd als zijnde dat je ervoor moet tekenen. Natuurlijk moet je ervoor tekenen, maar je kunt het ook omdraaien. Gezonde honden met een degelijk gestel halen die leeftijd makkelijk. En daar ga ik nog steeds vanuit, niet van de uitzonderingen die benoemd moeten worden als voorbeeld. Mijn Sun gaat de 8 waarschijnlijk niet halen en dat vind ik te erg voor woorden. Maar laat ik dan niet gaan doen alsof alle Boxers zo gezond zijn :wink:
*Linda*
Zeer actief

renee-uk schreef:
MARC_S schreef:
Dat ben ik helemaal met Marc eens, ik erger me daar ook dood aan en sla dat soort topics dan ook over.
Want wat mensen in hun hoofd hebben hebben ze nou eenmaal niet in hun kont en al de 'kenners'' krijg je ook niet aan hun verstand dat een glijbaanrug niets met HD te maken heeft, zelfs niet als je vertelt dat HD bij de werklijnen met een rechtere rug net zo vaak voorkomt.

Waarschijnlijk is het een hartstikke leuke hond , anders had Brigitte haar hier vast niet neergezet, maar je ziet op de foto ook niet de uitdrukking op haar koppie en die doet het hem toch heel vaak bij dh's, zeker bij jongere onuitgegroeide exemplaren.

Als je hier een ambull neerzet, hoe ze tegenwoordig worden gefokt, krijg je absoluut dezelfde reacties, en zéker van mij. De een ziet het als mooi Bully, ik zie het als een kapot gefokt gedrocht met O/poten. Met herders zie ik dat ook zo, de een is een prachtige hond, de ander een stumperd met glijbaan. Sorry, maar ik vind het er gewoon niet uitzien :19: En dat geld voor vele rassen, met vele extremen.
renee-uk
Zeer actief

MARC_S schreef:
renee-uk schreef: Maar Marc, dat heeft niks te maken met mijn opmerking hier over dit hondje.
Waarschijnlijk is het een hartstikke leuke hond , anders had Brigitte haar hier vast niet neergezet, maar je ziet op de foto ook niet de uitdrukking op haar koppie en die doet het hem toch heel vaak bij hd's, zeker bij jongere onuitgegroeide exemplaren.
Natuurlijk mag dat. Ik vind de hond ook geen plaatje maar ik neem dan ook mee dat de hond heel jong is en de hoek van de foto niet goed. Er wordt gepraat over een staart die niet te zien is? :denken: Pijn die schijnbaar van een foto afstraalt? :denken: Dat zijn dingen waarvan ik denk, nou nou, zouden we dat ook neerzetten als iemand een basset plaatst? Of een tekkel? Niks mis mee hoor, maar daaraan zie ik meer dat niet klopt dan aan deze DH :wink:

Ik vind de koppen van kynologen sowieso veel mooier. Meer mijn smaak, dat zware wat loggere. Deze hond kan misschien wel ooit wat mechel in zich hebben want dat zie ik er een heel klein beetje in terug. In het hoofd, de vacht en de lengte van het lichaam. Ik denk dat dit een werklijnhondje is :wink:
Ik hou van combinatiefok.
Persoonlijk vind ik dat ze bij de kyno's zijn doorgeschoten naar het uiterlijk en het karakter een beetje 'vergeten' alsof dat niet ook een dh tot een dh maakt en men bij de werklijnen het karakter zo belangrijk vindt dat ze het uiterlijk niet meer zo laten meetellen.
Goede fokkers - en die zijn er heus wel- niet te na gesproken natuurlijk.

Ik heb een pure kyno, die in haar jonge jaren best hoog had kunnen eindigen als ik me daarvoor geinteresseerd zou hebben, maar dat zou dan puur op uiterlijk geweest zijn.
Ze mist totaal het werkwillige dat een dh toch echt hoort te hebben en nog een aantal andere voor het ras belangrijke karakterpunten, bovendien is ze niet gezond.
Dan heb ik een kyno met een tikje werklijn ergens in zn stamboom, die het nooit verder gebracht zou hebben op een dh schoonheidskeuring dan een ZG maar die wél het dh karakter heeft.
(overigens is ook zíjn staart aan de korte kant :wink: )

En dat zoek ik dus in een dh, een hond die eruit ziet zoals het hoort, de karaktertrekken van het ras heeft én die gezond is.
Maar zoals bij veel populaire rashonden helaas het geval is, zul je heel goed moeten zoeken naar zo een hond.
En dat is wat mij zo stoort bij alle mensen die zo vreselijk veel kritiek hebben op de dh an sich, ze doen alsof dit ras het enige is dat te lijden heeft van onzorgvuldige fok en dat is -erg genoeg- gewoon niet waar.
Bovendien zou het al heel erg schelen als die kritiek geuit werd door mensen die weten waar ze over praten en die niet klakkeloos gaan gillen bij een hond die wel goed in stand gezet is dat hij door zn 'glijbaanrug' niet meer fatsoenlijk kan lopen en wel zeker HD heeft.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

*Linda* schreef:
renee-uk schreef:
MARC_S schreef:

Als je hier een ambull neerzet, hoe ze tegenwoordig worden gefokt, krijg je absoluut dezelfde reacties, en zéker van mij. De een ziet het als mooi Bully, ik zie het als een kapot gefokt gedrocht met O/poten. Met herders zie ik dat ook zo, de een is een prachtige hond, de ander een stumperd met glijbaan. Sorry, maar ik vind het er gewoon niet uitzien :19: En dat geld voor vele rassen, met vele extremen.
Je mag best vinden dat een glijbaan niet mooi is, smaken verschillennou eenmaal.
Wat mij stoort is dat er dan gezegd wordt: die hond kan niet lopen met zo'n rug en heeft HD.
Alsof dat inderdaad ook zo zou zijn.

Natuurlijk zijn er dh's die zo een rare rug hebben dat ze niet fatsoenlijk vooruit kunnen komen en natuurlijk zijn er verschrikkelijk veel dh's met HD. Dat is sowieso al te erg voor woorden en als ik sommige foto's zie, vooral uit Amerika en ook uit Engeland dan zit ik bijna huilend achter mn pc.
Ik ben als de dood dat dat zich doorzet in de dh fok.

Maar nogmaals een glijbaanrug zegt niks over HD en heel vaak vertekent een standfoto ook en dat is wat een niet kenner zo moeilijk aan het verstand gebracht kan worden.
Afbeelding

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

vom Grubenländer-Schupo schreef:
Afbeelding

Afbeelding
Goh.. dat lijkt Hector wel! Je weet wel van Cay'Rak, die heerlijk mooie honden :I:
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Maar het is Hector niet hoor. :neenee:
dit is onze reu; Ignatz vom Grubenländer Schupo,
(de vader van Orsayon Cay'Rak vom Grubenländer Schupo.) :wink:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

vom Grubenländer-Schupo schreef:Maar het is Hector niet hoor. :neenee:
dit is onze reu; Ignatz vom Grubenländer Schupo,
(de vader van Orsayon Cay'Rak vom Grubenländer Schupo.) :wink:
Haha oke, ja ik vond de laatste foto wel erg van Cay'Rak weghebben, dus ik zat nog niet zover uit de buurt
want wist niet waar ze vandaan kwamen namelijk. Tevens wel supermooie honden! :ok:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik vind het wel een leuke hond hoor:) Ik houd persoonlijk wat meer van de goukleurige met gewoon zwarte vlek dat is volgens mij tervurense ofzo? zo'n mooie harige? ;d
Denk ook idd dat de foto gewoon niet zo goed is genomen want als ik van mijn hondje (die stelten van een pootjes heeft) de foto verkeerd neem lijkt het ook bijna een teckel ;p

Ik moest wel lachen toen ik dat filmpje zag toen de hond begon te schudden met dat ding in zn bek ;d Dat doet mijn mini hondje van 1.5 kilo precies zo! ;d

Edit toch geen tervuerense ;p
Zoiets bedoel ik maar dan iets langhariger: Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind de hond niet verkeerd, gewoon sportief typetje, zal vast wel wat mis mee zijn als je het vergelijkt met de rasstandaard, maar prima fijn gebouwd werkhondje.

Ben het trouwens verder ook met Marc eens. Ook al vind ik het jammer dat het glijbaan rug idee ooit is geintroduceerd in herderland, neemt niet weg dat het allemaal ongezonde en misvormde honden zijn die of HD hebben of verder gestoord zijn.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

maar het ging er toch helemaal niet om of de hond wel of niet goed gebouwd is... het ging om het feit dat de TS het een mooie duitse herder vind.. :19:
En smaken verschillen gewoon...
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

blondie schreef:maar het ging er toch helemaal niet om of de hond wel of niet goed gebouwd is... het ging om het feit dat de TS het een mooie duitse herder vind.. :19:
Die indruk heb ik ook.. Ik denk dat "het keuren" van de hond, beter aan een VDH-keurmeester kan worden overgelaten. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

blondie schreef:maar het ging er toch helemaal niet om of de hond wel of niet goed gebouwd is... het ging om het feit dat de TS het een mooie duitse herder vind.. :19:
Die indruk heb ik ook.. Ik denk dat "het keuren" van de hond, beter aan een VDH-keurmeester kan worden overgelaten. :wink:
ik denk dat er hier genoeg mensen zijn, die gewoon mogen zeggen wat ze vinden van de bouw van een hond.... alsof een VDH - KM heilig is :roll:
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

yamie schreef:
ik denk dat er hier genoeg mensen zijn, die gewoon mogen zeggen wat ze vinden van de bouw van een hond.... alsof een VDH - KM heilig is :roll:
Ze kunnen er gerust iets van zeggen, maar of je daar nou waarde aan kan hechten? :denken:

In dat geval kan je beter je hond laten beoordelen door een keurmeester die het ras daadwerkelijk kent, een VDH-SV keurmeester dus. :wink:
Wat ik er maar mee wil zeggen is dat de topicstarter volgens mij gewoon haar hondje, waar ze trots op is, ff wilde laten zien.
Vervolgens gaat iedereen de hond beoordelen op haar uiterlijk en met name de minpunten van de hond benoemen,
dat terwijl er al verschillende keren is aangegeven dat de hond nog erg jong is, en de hond niet goed in stand staat enz enz,
waardoor je dus feitelijk gezien helemaal geen goede beoordeling kan geven. (wat dus volgens mij ook niet echt de bedoeling is)
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

MARC_S schreef:[en waarom dan wel zo op internet zetten over een jou totaal niet bekende hond die je nooit gezien hebt.
Sorry Marc. Nog niet zo heel lang geleden schreef jij ook dingen op het internet zonder ze gecheckt te hebben. :denken: Dat schijnt hier een gewoonte te zijn? Waarom wordt iemand niet gevraagd nadere uitleg te geven? :19:
Ik vind dit forum geweldig en leer hier veel, maar dat kletsen over anderen en dingen verklaren open en bloot op internet zonder uit te zoeken wat er nu precies aan de hand is en mensen beschuldigen van dingen..... Sorry, maar dat is een deel van dit forum wat ik niet zo leuk vind. :evil:
Dat geldt trouwens voor meerdere mensen hier, maar misschien kan dat van nu af aan anders? :wink:
laeken
Zeer actief

Shima schreef: Sorry Marc. Nog niet zo heel lang geleden schreef jij ook dingen op het internet zonder ze gecheckt te hebben. :denken: Dat schijnt hier een gewoonte te zijn? Waarom wordt iemand niet gevraagd nadere uitleg te geven? :19:
Je bedoelt daarmee dat ik reageerde op het feit dat jij zei binnenkort een nestje Shilo's te krijgen terwijl je hond pas 6 maanden was? Ja kijk, jij zou de eerste niet zijn die een zeldzame hond op de eerste loopsheid liet dekken en aangezien je letterlijk zei binnenkort een nest te gaan fokken en ik letterlijk las dat je hond ik meen 6 maanden was lijkt dat deel me duidelijk. Normaal gesproken weet je helemaal niet of je hond uberhaubt fokgeschikt is met 6 maanden en jij had het over je nest binnenkort.

Denk niet dat dat aan mij lag hoor. :wink: Nu blijkt dat jij met binnenkort een nest bedoelt te zeggen misschien in de toekomst als alles goed gaat en ze oud genoeg is kan ik niet ruiken.
Ik vind dit forum geweldig en leer hier veel, maar dat kletsen over anderen en dingen verklaren open en bloot op internet zonder uit te zoeken wat er nu precies aan de hand is en mensen beschuldigen van dingen..... Sorry, maar dat is een deel van dit forum wat ik niet zo leuk vind. :evil:
Dat geldt trouwens voor meerdere mensen hier, maar misschien kan dat van nu af aan anders? :wink:
Waar heb je nog meer last van gehad dan?
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”