Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack loopt rot :-(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Jack loopt rot :-(

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ging het verdorie maandenlang helemaal geweldig, en nou loopt hij sinds gisteren slechter. Vandaag zelfs zo slecht dat ik alleen maar kleine rondjes kon doen. Het is zijn 'goeie' voorpoot, volgens mij, want hij stapt steeds extra snel terug op zijn slechte poot, en dan zakt hij effe door, dus het is net de Klokkenluider van de Notre Dame nou. :jank:

Ik heb de hele poot van boven tot onder betast en bekeken en ook goed tussen de kussentjes zitten turen of er misschien iets zat, maar ik kan niks vinden. Dus ik *HOOP* dat hij zich verstapt heeft ofzo en dat het een spierenkwestie is. Maar gatver, ik ben zo'n muts, ik ga me toch gelijk weer zorgen maken. :roll:

Als het na het weekend niet over is, ga ik naar de DA.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik ken het gevoel. Aidan heeft zich ook weer eens verstapt, dus het wordt een weekje rustig lopen en hem in het oog houden.

Duim voor je dat Jack snel weer netjes op zijn vier pootjes loopt. :ok:
Hanneke2
Zeer actief

christo schreef:Ik ken het gevoel. Aidan heeft zich ook weer eens verstapt, dus het wordt een weekje rustig lopen en hem in het oog houden.

Duim voor je dat Jack snel weer netjes op zijn vier pootjes loopt. :ok:
Dank je wel. :wink:

Het is gewoon, kweetniet, ik ben altijd zo bang dat zoiets het begin van het einde is. Maar goed, ik hou in mijn achterhoofd dat als het blijvend zou zijn, we nog steroïden kunnen proberen, of een brace of een steunverband ofzo. En ik kan de dosis pijnstillers nog verhogen en we kunnen ook nog op sterkere pijnstillers overstappen.

Ik wil hem tot het niet meer kan zien rennen. Als hij niet meer kan rennen houdt het op, maar tot die tijd doe ik gewoon mijn stinkende best om hem pijnloos te laten rennen. Zoals hij nu is, bij de speelgoedmand staan twijfelen of hij iets zal pakken om mee te gaan dollen en het dan toch maar niet doen... over mijn lijk dat ik dat weken of zelfs maanden zou moeten aanzien. Ik ben een muts, maar ik heb er helemaal zo'n bal van in mijn buik. Het ging verdomme zo goed! :jank:

Maar nogmaals, diep ademhalen, en in het ergste geval maandag naar de DA. :roll:
Fin
Zeer actief

Hoi Hanneke, ik heb zo het idee dat het wel goed komt hoor. Je moet rekenen dat hij doordat hij normaal toch al een zere poot heeft, veel compenseert met z'n andere poten. Het risico van een extra blessure is er altijd, het ziet er ontzettend naar uit, maar dat het gebeurt is niet zo vreemd.

Aidan heeft een tijd gehad dat hij met z'n rotte knie toch door de tuin heen wilde sjezen. En dan afremde met zijn voorpoten. Die zijn daar dus niet voor bedoeld. Twee keer een dikke voorpoot gehad, arm beest. Kun je nagaan hoe het dan met het uitlaten ging. :(:

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, mijn dag is ook wat somberder als Aidan weer eens slecht loopt. Maar probeer goede moed te houden en kijk het even aan.
Hanneke2
Zeer actief

christo schreef:Hoi Hanneke, ik heb zo het idee dat het wel goed komt hoor. Je moet rekenen dat hij doordat hij normaal toch al een zere poot heeft, veel compenseert met z'n andere poten. Het risico van een extra blessure is er altijd, het ziet er ontzettend naar uit, maar dat het gebeurt is niet zo vreemd.

Aidan heeft een tijd gehad dat hij met z'n rotte knie toch door de tuin heen wilde sjezen. En dan afremde met zijn voorpoten. Die zijn daar dus niet voor bedoeld. Twee keer een dikke voorpoot gehad, arm beest. Kun je nagaan hoe het dan met het uitlaten ging. :(:

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, mijn dag is ook wat somberder als Aidan weer eens slecht loopt. Maar probeer goede moed te houden en kijk het even aan.
Je hebt hartstikke gelijk hoor, maar Jack kan ook zo *kijken* van 'Ik wil wel, maar het kan niet'. Echt een bek die goed is voor een Oscar, en hij scoort er nu vooral extra botjes en Kongs mee omdat ik er een hartverweking van krijg. :roll:

Maar ik baal ervan dat ik niks heb gezien waardoor het 'gebeurd' zou kunnen zijn. Gisterochtend liep hij nog te racen en met zijn balletje te spelen, alleen op de terugweg van het park was het ietsjes manken. En daarna is het niet beter geworden, integendeel dus.

Heb jij ook niet van dat je blij zal zijn als je eenmaal een echt ouwe bedaarde hond hebt waardoor die pootproblemen lekker wat naar de achtergrond zouden verdwijnen omdat dat rennen en dollen helemaal niet zo belangrijk meer is?
Fin
Zeer actief

Ik kan me voorstellen dat jij je zo voelt. Voor mijzelf, eerlijk gezegd, nee. Sinds Aidan geregeld los mag razen en doen gaat het nl met z'n poot stukken beter, het aantal blessures is sterk verminderd. In de tijd dat ik hem maanden achter elkaar aan de lijn hield (knie-operatie) was één misstap al voldoende voor weer een maand of wat hinken. Misschien geldt dat voor Jack ook wel, sterke en gezonde spieren vangen veel op. Neem het jezelf dus alsjeblieft niet kwalijk dat je hem laat rennen en doen, wie weet is dat juist de reden dat hij het tot nu toe zo goed doet.

Qua zijn huidige blessure, het kan al zo simpel zijn als bijv dat Jack net in een kuil is gestapt tijdens het rennen. Ik zie het bij Aidan ook niet wat het nu is dat hij weer eens hinkt. Maar kennelijk weet meneer Jack er wel voordeel uit te halen. :wink:

Slaap ze, morgen ziet het er vast wel beter uit. :ok:

groetjes, Linda.
Hanneke2
Zeer actief

christo schreef:Ik kan me voorstellen dat jij je zo voelt. Voor mijzelf, eerlijk gezegd, nee. Sinds Aidan geregeld los mag razen en doen gaat het nl met z'n poot stukken beter, het aantal blessures is sterk verminderd. In de tijd dat ik hem maanden achter elkaar aan de lijn hield (knie-operatie) was één misstap al voldoende voor weer een maand of wat hinken. Misschien geldt dat voor Jack ook wel, sterke en gezonde spieren vangen veel op. Neem het jezelf dus alsjeblieft niet kwalijk dat je hem laat rennen en doen, wie weet is dat juist de reden dat hij het tot nu toe zo goed doet.

Qua zijn huidige blessure, het kan al zo simpel zijn als bijv dat Jack net in een kuil is gestapt tijdens het rennen. Ik zie het bij Aidan ook niet wat het nu is dat hij weer eens hinkt. Maar kennelijk weet meneer Jack er wel voordeel uit te halen. :wink:

Slaap ze, morgen ziet het er vast wel beter uit. :ok:

groetjes, Linda.
Dankjewel, toch altijd lekker om de mening van een 'lotgenoot' te horen. Ik ga lekker duimen dat het een misstap in een kuiltje is geweest. :wink:

Maar Aidan is denk ik wel een stuk jonger dan Jack, toch? Jack is nu bijna 8, en zes jaar geleden geopereerd aan zijn hele rotte poot.
Fin
Zeer actief

Aidan is vier en met tien maanden oud geopereerd aan zijn knie (OCD). Ik hou er rekening mee dat er evt een tweede operatie nodig is dit jaar of volgend jaar om zijn gewricht wat schoon te maken. Dit jaar wil ik in elk geval naar een orthopeed voor foto's en consult.

Ik liep er gisteren bij het laatste uitlaatrondje nog over na te denken waarom ik niet uitkijk naar zijn oude dag. Reden is dat ik Aidan met 10 jaar oud nog zie rennen, en in de lijn hangen omdat hij een kat ziet, of een rivaal. :mrgreen: Die zie ik echt nog niet aftaaien!

Aidan's knie is veel te laat geopereerd. Het resultaat had ws beter geweest als hij met vier maanden al geopereerd was, maar mijn toenmalige DA beweerde dat de oplossing voor OCD speciaal voer was en dat er 'niets in die knie kapot kon'. Nog nooit een DA getroffen die er zó naast zat. :(: Resultaat is nu een zeer misvormde rotte knie waar hij gelukkig door een goede orthopeed toch nog mee kan rennen en doen.

Hoe is het met Jack? Hetzelfde, of loopt hij al ietsjes beter?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Altijd rot en vooral als je niet weet waar "het" zit :(
Heb je Arnica D6 in huis Hanneke?
Dan zou ik hem dat geven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

wat vervelend voor jack zeg. trekt het al een beetje weg ?
wat had ie eigenlijk met die andere poot, dat heb je ongetwijfeld al ergens geschreven maar ik weet het niet meer...
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
ik vrees dat je dat toch wat te rooskleurig ziet, want die ouwetjes willen juist vaak nog heel graag, maar kunnen het niet meer, terwijl je het hen nog zó zou gunnen.
nee, niet echt iets om naar uit te kijken, niet volgens mijn ervaring dan.
Die ervaring heb ik ook. Bill is (ongeveer) 10 jaar, maar we konden 'm echt niet door laten modderen met zijn knie-problemen. Hij mankte en had pijn, terwijl lopen zijn lust en zijn leven is. Als de operatie (en de grote kans op volledig herstel) niet mogelijk was, dan had ik het eerlijk gezegd niet geweten...

Maar goed, @Hanneke: ik hoop en duim dat het manken bij Jack van tijdelijke aard is.
Ik heb trouwens goede ervaringen met Pijn-compositum van de Groene Os (is ook ontstekingsremmend).
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik hoop dat Jack er niet al telang last van heeft... sneu om tezien dat hij wel wil maar weet dat het niet kan...
Op zich zou ik als hij e rmorgen nog last vanheeft wel naar de da gaan omdat hij nu al pijnstilling krijgt en als hij daar dus dwars doorheen kreupel loopt lijkt me niet helemaal jofel...
Beterschap voor Jack en sterkte voor jou!!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ik durf nog niet echt hoera te roepen, maar het ging vandaag wel een heel klein beetje beter, stapvoets liep hij bijna 'gewoon', maar als hij sneller wilde gaan lopen begon hij meteen weer flink te manken. Ik doe morgen nog een dagje 'lijnrust', en ik duim dat het dan weer een beetje beter gaat.
ranetje schreef:Altijd rot en vooral als je niet weet waar "het" zit :(
Maar dat is specifiek tegen verstuikingen, begrijp ik? Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat dit een verstuiking is (en ik heb het ook niet in huis).
Ragyo schreef:wat vervelend voor jack zeg. trekt het al een beetje weg ?
wat had ie eigenlijk met die andere poot, dat heb je ongetwijfeld al ergens geschreven maar ik weet het niet meer...
Zijn slechte voorpoot is geopereerd aan een extreme radius curvus, stond heel erg scheef en staat nu eigenlijk nog erg scheef. Zijn 'goeie' is overbelast en ook krom gaan groeien, plus er zit een hagelkorrel in zijn polsgewricht vast, dat doet de boel ook geen goed.

(Ik zeg er maar weer effe bij dat hij normaal gesproken gewoon keihard kan rennen en springen. :wink: )
Hanneke2
Zeer actief

Inge O schreef:
Hanneke2 schreef: Heb jij ook niet van dat je blij zal zijn als je eenmaal een echt ouwe bedaarde hond hebt waardoor die pootproblemen lekker wat naar de achtergrond zouden verdwijnen omdat dat rennen en dollen helemaal niet zo belangrijk meer is?
ik vrees dat je dat toch wat te rooskleurig ziet, want die ouwetjes willen juist vaak nog heel graag, maar kunnen het niet meer, terwijl je het hen nog zó zou gunnen.
Is dat echt zo? Ik heb nog nooit een ouwe hond gehad, ik dacht altijd dat het willen stuiteren toch een beetje een neergaande lijn was na een bepaalde leeftijd. En ik ken toch ook wel ouwe hondjes die niks mankeren en die gewoon lekker op hun gemakje lopen te wandelen en te snuffelen zonder dat ze nog renwedstrijdjes lijken te willen doen.
rot natuurlijk dat jack's goede poot nu in de problemen komt, maar dat moet ook wel een hele sterke, goede poot zijn om niet even overbelast te raken in die situatie.
wel extra zorgelijk omdat hij al aan de rimadyl zit - toch?
Ja, hij krijgt dagelijks 100 mg. Mocht ik van de week bij de DA terecht komen :roll: ga ik ook eens vragen of het geen idee is om zo voor de gein eens over te stappen op een andere pijnstiller. Misschien is het wel een fabeltje, maar misschien dat je toch ook een soort gewenning krijgt, en heeft een andere pijnstiller weer effe meer effect.
Fin
Zeer actief

Aidan krijgt Metacam. Normaal een onderhoudsdosis, maar als hij zich verstapt heeft, krijgt hij meer. Met Rimadyl kun je dat dacht ik ook doen.

Fijn dat er al iets verbetering in zit, hoe klein ook. Je zult hem wel wat langer lijnrust moeten geven, ik zou een kleine week aanhouden. Dan is het gemank ook echt over.
Hanneke2
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik hoop dat Jack er niet al telang last van heeft... sneu om tezien dat hij wel wil maar weet dat het niet kan...
Op zich zou ik als hij e rmorgen nog last vanheeft wel naar de da gaan omdat hij nu al pijnstilling krijgt en als hij daar dus dwars doorheen kreupel loopt lijkt me niet helemaal jofel...
Beterschap voor Jack en sterkte voor jou!!
Hij doet wel eens vaker rare dingen waardoor hij even finaal door de pijnstilling heen gaat manken of zelfs hinken, dus daar sta ik niet echt heel erg van te kijken. Maar meestal weet ik dan exact wat er gebeurd is, en vaak is dat met een dagje weer over.

Maar goed, vandaag kon ik hem gelukkig aardig bezig houden zonder dat hij veel gelopen heeft: we kregen visite die voor wat afleiding zorgde, ik heb de voortuin opgeruimd, dus dan lopen ze los te scharrelen in de (mini)voortuin en dat is toch allemaal wel bijster interessant, en op ons ienemiene rondje loopt nog immer een loopse teef, zodat we daar 20 minuten over lopen met Jack die een miljoen keer piest en ondertussen ook nog een hele strook fietspad schoonlikt. :roll: Als hij morgen niet meer kan vreten omdat hij zijn tong heeft overbelast, weten we waar het van komt. :roll:

Morgen moet ik werken en dochters vakantie is voorbij, dus ik ben benieuwd hoe ik 's middags mijn huis aantref nu hij zijn energie niet echt kwijt kan. :roll:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hanneke2 schreef:Ik durf nog niet echt hoera te roepen, maar het ging vandaag wel een heel klein beetje beter, stapvoets liep hij bijna 'gewoon', maar als hij sneller wilde gaan lopen begon hij meteen weer flink te manken. Ik doe morgen nog een dagje 'lijnrust', en ik duim dat het dan weer een beetje beter gaat.
Maar dat is specifiek tegen verstuikingen, begrijp ik? Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat dit een verstuiking is (en ik heb het ook niet in huis).
Niet alleen bij verstuikingen te gebruiken :wink:
Arnica bevordert de doorbloeding van geblesseerd weefsel.
Daardoor wordt de genezing bevorderd.

Ik hoop dat de lijnrust voldoende is en dat je daarna weer gewoon je eigen Jack terug hebt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Hanneke2 schreef:Ik durf nog niet echt hoera te roepen, maar het ging vandaag wel een heel klein beetje beter, stapvoets liep hij bijna 'gewoon', maar als hij sneller wilde gaan lopen begon hij meteen weer flink te manken. Ik doe morgen nog een dagje 'lijnrust', en ik duim dat het dan weer een beetje beter gaat.
Ragyo schreef:wat vervelend voor jack zeg. trekt het al een beetje weg ?
Zijn slechte voorpoot is geopereerd aan een extreme radius curvus, stond heel erg scheef en staat nu eigenlijk nog erg scheef. Zijn 'goeie' is overbelast en ook krom gaan groeien, plus er zit een hagelkorrel in zijn polsgewricht vast, dat doet de boel ook geen goed.

(Ik zeg er maar weer effe bij dat hij normaal gesproken gewoon keihard kan rennen en springen. :wink: )
ah oke, dat klinkt heftig ja.
ik hoop dat ie snel weer opknapt!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

hoe is het vandaag?
:pop:
Hanneke2
Zeer actief

[quote="pooh"]hoe is het vandaag?[/quote

Nou, het ziet ernaar uit dat ik me toch weer voor (bijna) niks zorgen heb gemaakt. :roll: Hij liep vanochtend weer iets beter, dus ik dacht 'Klein rustig rondje park moet wel lukken.'

Gaat die gek toch lopen scheuren zodra hij los was. :N: En gewoon helemaal niet luisteren he, alsmaar met een noodvaart langs me heen racen en dan weer terug, en dat wel een minuut of vijf lang. Daarna was hij wel moe, en hij ging er ook niet beter van lopen :roll: , maar een tijdje later begon hij zelfs om zijn bal te zeuren (die hij niet kreeg), en toen trok hij nog maar een paar sprintjes met Lilo.

Ik was bang dat het vanmiddag weer slechter zou zijn, maar dat viel eigenlijk reuze mee. Hij loopt nog steeds niet goed, maar wel beter dan gisteren. En blijkbaar was dat beetje rennen vanochtend niet genoeg om alle opgekropte energie eruit te krijgen, want toen ik thuis kwam lag de bodem van Lilo's mand eruit, vulling door de hele kamer, alles uit de speelgoedmand verspreid over de vloer en hij had een leeg voerbakje van de katten op zijn manier 'verstopt', want hij denkt dat ik achterlijk ben. :roll:

Het gaat dus eigenlijk wel goed. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Inge O schreef:
Hanneke2 schreef:
Inge O schreef:
Hanneke2 schreef: Heb jij ook niet van dat je blij zal zijn als je eenmaal een echt ouwe bedaarde hond hebt waardoor die pootproblemen lekker wat naar de achtergrond zouden verdwijnen omdat dat rennen en dollen helemaal niet zo belangrijk meer is?
Is dat echt zo? Ik heb nog nooit een ouwe hond gehad, ik dacht altijd dat het willen stuiteren toch een beetje een neergaande lijn was na een bepaalde leeftijd. En ik ken toch ook wel ouwe hondjes die niks mankeren en die gewoon lekker op hun gemakje lopen te wandelen en te snuffelen zonder dat ze nog renwedstrijdjes lijken te willen doen.
de oude(re) honden die ik heb (gehad) willen eigenlijk nog net zo rennen en vliegen als de jonge, alleen doen ze het geen 20 of 50 keer per dag meer, maar 5 of 10 keer. maar als ze het niet meer kunnen vind ik het voor hun ook nog sneu hoor.

vlammetje is wat dat betreft nu onder de hele oudjes te rekenen en ook zij zou best nog een paar keer per dag wat spurtjes willen trekken maar dat zit er echt niet meer in. een hond leert daar natuurlijk uit en probeert het finaal niet meer, maar dat wil zeker niet zeggen dat ze er geen plezier meer zouden aan hebben (als ze het nog zouden kunnen).
Dat klinkt inderdaad wel sneu. Maar (misschien een hele domme vraag), als er niks mankeert aan de poten, wat zijn dan precies de beperkingen waardoor ze niet meer kunnen rennen? Hart en longen?
pooh
Zeer actief

oh dat zijn toch positieve berichten! Dan is het opeens niet meer zo erg als er iets gesloopt is :mrgreen:

Ik hoop dat hij deze week weer lekker gewoon gaat lopen (voor zijn doen dan) en hij je huis heel laat :wink:
Hanneke2
Zeer actief

pooh schreef:oh dat zijn toch positieve berichten! Dan is het opeens niet meer zo erg als er iets gesloopt is :mrgreen:

Ik hoop dat hij deze week weer lekker gewoon gaat lopen (voor zijn doen dan) en hij je huis heel laat :wink:
Ik ben nu ook voorzichtig optimistisch. :wink:

En behalve manden en kussens en hun eigen speeltjes slopen ze gelukkig niks (meer). Ze maken alleen soms een enorme t*ringzooi, maar dan vooral op dagen dat het de hele dag plenst, want dan willen ze niet wandelen en dan moet het er allemaal binnenshuis uit. :roll:

Ik vond net nog een openhaardhoutblok achter de bank trouwens. Toch fijn dat ze zichzelf zo kunnen amuseren als ik er niet ben. :mrgreen:
pooh
Zeer actief

hahaha ze hebben zelfs opgeruimd terwijl je weg was :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Inge O schreef:
Hanneke2 schreef:
Inge O schreef:
Hanneke2 schreef: Is dat echt zo? Ik heb nog nooit een ouwe hond gehad, ik dacht altijd dat het willen stuiteren toch een beetje een neergaande lijn was na een bepaalde leeftijd. En ik ken toch ook wel ouwe hondjes die niks mankeren en die gewoon lekker op hun gemakje lopen te wandelen en te snuffelen zonder dat ze nog renwedstrijdjes lijken te willen doen.
de oude(re) honden die ik heb (gehad) willen eigenlijk nog net zo rennen en vliegen als de jonge, alleen doen ze het geen 20 of 50 keer per dag meer, maar 5 of 10 keer. maar als ze het niet meer kunnen vind ik het voor hun ook nog sneu hoor.

vlammetje is wat dat betreft nu onder de hele oudjes te rekenen en ook zij zou best nog een paar keer per dag wat spurtjes willen trekken maar dat zit er echt niet meer in. een hond leert daar natuurlijk uit en probeert het finaal niet meer, maar dat wil zeker niet zeggen dat ze er geen plezier meer zouden aan hebben (als ze het nog zouden kunnen).
Dat klinkt inderdaad wel sneu. Maar (misschien een hele domme vraag), als er niks mankeert aan de poten, wat zijn dan precies de beperkingen waardoor ze niet meer kunnen rennen? Hart en longen?
als ze oud genoeg worden krijgen ze het wel vanzelf aan de poten - nou, niet meteen de poten zelf maar gewoon het hele bewegingsapparaat.

als je vlammetje nu volledig zou röntgenen zou je waarschijnlijk op verschillende plaatsen behoorlijke arthrose aantreffen, dat hoort gewoon onvermijdelijk bij oud worden.
daardoor gaan ze stijver en strammer lopen, worden de spieren en pezen ook weer stijver en strammer en zo komen ze in een vicieuze cirkel terecht - het zijn net ouwe mensen :mrgreen: .
Maar bejaarde mensenhebben volgens mij niet meer echt de behoefte om achter een bal aan te rennen. :wink:
overigens kan vlammetje nog wel rennen, maar het ziet er eerder konijnengehuppel uit en volhouden lukt ook niet meer. mee op wandel lukt dus niet meer want de laatste keer dat ik dat deed begon ze al na 5 minuten met haar achterpoten te slepen, ik zag me haar in mijn verbeelding al naar de auto moeten dragen :19: .
Maar als het een kwestie van wel willen maar door pijn (arthrose is tenslotte pijnlijk) niet meer kunnen, waarom dan geen pijnstillers geven?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”