Afgelopen dinsdag was de eerste keer dat we deze training hadden.
Voor mij een nieuwe school en een nieuwe manier van trainen.
Een leuke groep honden (totaal 6).
De bedoeling was dat we wat appèl oefeningen zouden doen, wat onderdelen uit de G&G (posities op afstand) en wat behendigheid maar niet met de bekende toestellen

Je bent dus echt het hele uur bezig en redelijk zelfstandig.
Hulp was er direct zodra dat nodig was.
Op het terrein waren verschillende soorten hindernissen.
Een berg met diverse tunnels er in (PVC buizen) een opstap met een vijvertje (diep genoeg om te moeten zwemmen bij het oversteken) een hele serie boomstamschijven, een berg puin enz.
Deze eerste avond hebben we eerst wat volgen gedaan door elkaar heen en in slalom om de andere honden zodat ze even aan elkaar konden wennen.
Daarna heb ik een Rally-O parcours gelopen (snapte het nog niet helemaal

Daarna moesten we een voor een proberen of je de hond van boomstam naar boomstam kon laten springen zonder de grond te raken tussendoor.
Die blokken liggen ook niet ver uit elkaar.
Dit oefenen is meteen een hulp om je hond te leren dat de achterpoten ook mee moeten

Rana deed het heel goed.
Ik heb eigenlijk nooit eerder zoiets met haar gedaan, maar ik klopte op het eerste blok hout en zei "op"en hup daar stond ze

Ze sprong ook heel gemakkelijk over naar het volgende blok.
Vervolgens kregen we de opdracht om de hond op afstand posities te laten doen (ging keurig

Daarna werd het speeltje door iemand meegenomen en verstopt.
Ook dan moest de hond het weer zoeken.
Lijkt een beetje op verloren apport, dus voor Rana een bekend commando

Op het eind heb ik Rana nog voor een tunnel gezet en heb haar aan de andere kant van de tunnel geroepen.
Ze liep er door alsof ze het dagelijks deed

Kortom een leuke en afwisselende training waar we allebei met veel plezier aan mee hebben gedaan. Lekker relaxed en dat was ook de bedoeling

Ik ben benieuwd wat de komende lesuren nog verder aan de orde komt