heeft iemand dit ook meegemaakt , wat doen ze ermee en wat zal zo iets ( ruim genomen ) kosten?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gebroken hoektand
Moderator: moderatorteam
- lauraV
- Zeer actief
gebroken hoektand
sh#t, merk net dat loeka een gebroken hoektand heeft , flink balen dus
heeft iemand dit ook meegemaakt , wat doen ze ermee en wat zal zo iets ( ruim genomen ) kosten?
ik baal zo !!!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
:N: :N: :N:labberdebab schreef:Onze Nixie heeft dit dus ook. Die is er dus wel degelijk aan geholpen maar daar zag je ook echt de zenuw van blood liggen dus dat deed erg zeer. Zijn hoektand is mooi bijgewerkt en hij heeft een zenuwbehandeling gekregen. Al met al was ik rond de 500 euro kwijt :N:
heb het 3 jr terug moeten laten doen bij Ace en was toen bij een dure DA (van Forreest in (toen nog) Wageningen) 215 euro kwijt....was voor wortelkanaalbehandeling incl netjes bijwerken maar zonder "opbouw" want dat wordt bij werkhonden afgeraden, zeker als het alleen om het topje gaat
en pas een wortelkanaalbehandeling bij mn jonge reu van een snijtandje (voor t optische niet laten trekken, maar trekken was net zo duur geweest) circa 100 euro bij een wat goedkopere DA die net zo goed is op dat vlak (Kranendonk).....
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- lauraV
- Zeer actief
sow , we zijn net terug.
de tand is schuin afgebroken en gaat gelukkig niet t tandvlees in, wel zag hij dat de zenuw open lag en dat ze een zenuwbehandeling moest krijgen.
ik heb een antibiotica en een pijnstiller meegekregen, al weet ik niet welke de AB is?
ze heeft Amoxoral en carprodyl-f die 2x per dag een half tabletje moet slikken.
verder gaat ze dinsdag om 9.45 behandeld worden ( de mazzel was dat ze tussen de 80 en 95 euro behandelingskosten vroegen , zolang er natuurlijk geen complicaties voordoen
) .
pffff...heb nog een beetje mazzel met de kosten.
wat ik wel aardig van ze vond , is dat ik geen consult kosten hoefde te betalen

de tand is schuin afgebroken en gaat gelukkig niet t tandvlees in, wel zag hij dat de zenuw open lag en dat ze een zenuwbehandeling moest krijgen.
ik heb een antibiotica en een pijnstiller meegekregen, al weet ik niet welke de AB is?
verder gaat ze dinsdag om 9.45 behandeld worden ( de mazzel was dat ze tussen de 80 en 95 euro behandelingskosten vroegen , zolang er natuurlijk geen complicaties voordoen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
amoxoral is de ABlauraV schreef:sow , we zijn net terug.
verder gaat ze dinsdag om 9.45 behandeld worden ( de mazzel was dat ze tussen de 80 en 95 euro behandelingskosten vroegen , zolang er natuurlijk geen complicaties voordoen) .
succes verder met het tandje
- lauraV
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe oud is ze???lauraV schreef:sow , we zijn net terug.
verder gaat ze dinsdag om 9.45 behandeld worden ( de mazzel was dat ze tussen de 80 en 95 euro behandelingskosten vroegen , zolang er natuurlijk geen complicaties voordoen) .
want normaal bij tandbreuk boven de 2jr (bij mechels dan toch, weet niet of dat ras gebonden is) wachten ze liever minimaal 14 dagen om complicaties tijdens de ingreep te voorkomen en om te voorkomen dat de vulling na de wortelkanaalbehandeling weer los gaat zitten en de behandeling alsnog over moet....
- lauraV
- Zeer actief
- lauraV
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Bij Nixie was het ook zonder opbouw. Ik werk met Neelix dus een grote gans en mn opbouw zou eraf vallen. Ik heb Neelix laten helpen door dhr Knaken. Maar ik geloof dat deze aardig zijn zakjes heeft gevuld :N:crutz schreef::N: :N: :N:labberdebab schreef:Onze Nixie heeft dit dus ook. Die is er dus wel degelijk aan geholpen maar daar zag je ook echt de zenuw van blood liggen dus dat deed erg zeer. Zijn hoektand is mooi bijgewerkt en hij heeft een zenuwbehandeling gekregen. Al met al was ik rond de 500 euro kwijt :N:
heb het 3 jr terug moeten laten doen bij Ace en was toen bij een dure DA (van Forreest in (toen nog) Wageningen) 215 euro kwijt....was voor wortelkanaalbehandeling incl netjes bijwerken maar zonder "opbouw" want dat wordt bij werkhonden afgeraden, zeker als het alleen om het topje gaat
en pas een wortelkanaalbehandeling bij mn jonge reu van een snijtandje (voor t optische niet laten trekken, maar trekken was net zo duur geweest) circa 100 euro bij een wat goedkopere DA die net zo goed is op dat vlak (Kranendonk).....
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Tja, dat krijg je met zo'n naamlabberdebab schreef:Ik heb Neelix laten helpen door dhr Knaken. Maar ik geloof dat deze aardig zijn zakjes heeft gevuld :N:
@ LauraV: Ik zou het er inderdaad even goed met je DA over hebben en meteen maandag even bellen en niet als ze alles al klaar hebben staan voor de 'operatie'.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- lauraV
- Zeer actief
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
wel leuk flauwKnoeppie schreef:Tja, dat krijg je met zo'n naamlabberdebab schreef:Ik heb Neelix laten helpen door dhr Knaken. Maar ik geloof dat deze aardig zijn zakjes heeft gevuld :N:(sorry, flauw)
@ LauraV: Ik zou het er inderdaad even goed met je DA over hebben en meteen maandag even bellen en niet als ze alles al klaar hebben staan voor de 'operatie'.